|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 23:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#116708 Wysłany:
19 Kwi 2008, 16:35; Temat postu: Lampka otwartych drzwi |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
W niektórych wersjach mk2 nie działa lampka sygnalizująca otwarte/nie domknięte drzwi.
Powód jest prosty -> Fiat postanowił zaoszczędzić na 1 diodzie LED z resztą zauważyłem, że brakuje też diody do sygnalizacji nie zapiętych pasów.
Jak temu zaradzić?
Przelutować diodę z czego innego, czego nie mamy.
Pomysły:
Kropka fabrycznego alarmu (Czerwona)
Kontrolka świec żarowych (pomarańczowa) -> Odpada dla właścicieli diesli
Kontrolka świateł przeciwmgłowych przednich (zielona)
Ja wybrałem czerwoną kropkę alarmu.
Co będzie potrzebne?
1) Imbus 3mm i 4mm
2) Śrubokręt
3) płaska/oczkowa 10
4) Lutownica
a) Transformatorowa + grot z kabla sieciowego UTP
b) Lepiej kolbowa (Kto ma ten ma... mi się spaliła)
c) Najlepiej stacja lutownicza ze szczypcami do lutowania modułów SMD
5) Szczypce
6) Trochę kalafonii/pasty lutowniczej
7) kawałek cyny
8 ) Multimetr Jakiś działający np za 5zł na allegro.
9) Trochę chęci
Krok 1:
Odpinamy AKU
Krok 2:
Zapamiętujemy poziom paliwa
Zdejmujemy ramkę zegarów -> Trzyma się na 4 śrubki imbus 3mm.
Zegary bez ramki:
Następnie odkręcamy imbusem 4mm zegary (3 śrubki )
Odchylamy szybką w dół i odpinamy wtyczkę. Naciskamy palcem na zatrzask i odchylamy w prawo ten czerwony cyngiel i wtyczka sama wychodzi.
Zabieramy zegary do domu -> problemem może być wyciągnięcie ich...
kierownica max w dół, włącznik wycieraczek na dół, lewą stronę zegarów wkładamy do dziury na zegary a prawą przekładamy nad włącznikiem wycieraczek i wyciągamy całe zegary.
Krok 3:
Zdejmujemy szybkę (Trzyma się na 6 zatrzasków)
Zdejmujemy okrągłe ozdoby wskazówek
Wyjmujemy wskazówki podważając je śrubokrętem a z drugiej strony trzymając palcem.... trzeba uważać, aby nie powyginać osi.
Krok 4:
Odkręcamy z tyłu zegarów 4 śrubki i zdejmujemy osłonę płytki i silniczków krokowych.
Następnie odpinamy 4 plastikowe zatrzaski trzymające płytkę i 6 metalowych zatrzasków dociskających wyświetlacz do płytki.
i Wyjmujemy płytkę. ....
Krok 5:
Jedną z najtrudniejszych operacji do wykonania to.... wylutowanie diody bez uszkodzenia jej... nie dość, że trzyma się na cynę to jeszcze na jakiegoś gluta....
Łapiemy diodę szczypcami i grzejemy lutownicą 1 lut i odchylamy ją
To samo z drugiej strony ...
Drugą stronę za słabo przygrzałem i .... cała spoina nie stopiła się i jak pociągnąłem diodę do góry to styk został na płytce.... (myślałem, że klej tylko ją trzyma).... no i dioda oficjalnie do wywalenia.... ale... patrze kawałek styku został... więc postanowiłem ją reanimować Zrobiłem styk z cyny i sprawdziłem czy działa miernikiem (pozycja do testowania diod powinna zaświecić ją oraz ohmomierz na zakresie 200 ohm i działa )
Od strony uszkodzonego styku nic nie pozostało jak dać nadmiar cyny, żeby wszystko dobrze się trzymało... będzie wyglądać byle jak, ale powinno działać...
Smarujemy płytkę w miejscach styku pastą lutowniczą, przykładamy diodę -> Ze względu na ułożenie ścieżek należy ją przylutować odwrotnie w perspektywie diody aku... diody ciśnienia oleju, aku i drzwi mają wspólną masę.
Pi*oko lutujemy w ten sposób -> Jakby dioda była cała wyglądało by to dużo ładniej....
Sprawdzamy ohmomierzem czy dioda działa
Krok 6:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności poza wskazówkami i szybką -> idziemy do auta i podpinamy zegary i aku.
Krok 7:
Wymaga cierpliwości...
Przekręcamy kluczyk i testujemy czy lampka działa
Następnie wkładamy wskazówki.... temp, obrotomierza i prędkości na 0 wbrew pozorom nie jest tak prosto wstawić wskazówki idealnie.....
No i poziomu paliwa -> tak jak zapamiętaliśmy....
Zakładamy szybkę, przykręcamy wszystko, i cieszymy się działającą lampką otwartych drzwi
Następnie jazda próbna czy wszystko działa jak powinno, czy niczego nie zepsuliśmy
Oczywiście najlepiej kupić nową diodę, ale mi się nie chciało lecieć po nią...
Tyle
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 19 Kwi 2008, 22:45, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
adi.degora |
#116710 Wysłany:
19 Kwi 2008, 16:41; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 2885
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#116713 Wysłany:
19 Kwi 2008, 16:45; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
adi.degora napisał(a): P.S. Ale aku i komore silnika to masz brudną jak matka ziemia Smile To juz nawet ja zrobilem wiosenne porządki Razz To jest akurat foto sprzed 1,5miesiąca, a teraz jest jeszcze gorzej -> pojade umyć silnik i dam osłoną pod niego Albo jak bedzie jakiś słoneczny ciepły dzień i będzie mi się mega nudzić to wiadreko, szmatka i jazdaaa [ Dodano: 19 Kwi 2008 16:45 ]adi.degora napisał(a): Sam do tego doszedłeś
Sam, wiedziałem tylko że diody nie ma -> gdzieś u nas na forum o tym było, ze diody nie ma To sprawdziłem i faktycznie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 20 Kwi 2008, 02:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#116747 Wysłany:
19 Kwi 2008, 18:31; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#116748 Wysłany:
19 Kwi 2008, 18:37; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Thomas napisał(a): dwoch stron ciagnelo lub 2 cienkie srubokrety z dwoch stron....
więcej pierniczenia z tym niż to wszystko warte :] przy prawidłowym ustawianiu wskazówek i tak nie dojdziesz dwoma, natomiast widelcem nie chwycisz.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#116749 Wysłany:
19 Kwi 2008, 18:52; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
DaRoN |
#116770 Wysłany:
19 Kwi 2008, 20:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Cracovia Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 495
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#116773 Wysłany:
19 Kwi 2008, 20:54; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
DaRoN napisał(a): Sprawdzałeś Michale czy jest jakiś sygnał do diody od pasów? Zrobiłbym se
Szczerze to wątpię, że jest jakiś czujnik w kasowniku.... Sprawdź czy idzie jakiś kabelek do kasownika -> Wtedy się pomyśli nad diodą
[ Dodano: 19 Kwi 2008 20:54 ]
bo żeby sprawdzać czy jest tam napięcie przy niezapiętych pasach.... nie chce mi sie.... łatwiej sprawdzić czy w kasowniku jest czujnik czy jakieś kabelki idą do niego...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
E.T. |
#120507 Wysłany:
30 Kwi 2008, 15:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
ipIV napisał(a): łatwiej sprawdzić czy w kasowniku jest czujnik czy jakieś kabelki idą do niego
jak łapałem szelke, to niczego takiego nie zauważyłem!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#138882 Wysłany:
27 Cze 2008, 00:03; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
Trochę d..a z tego wyszła, bo nie świeci mi się teraz wcale lampka uszkodzonych świateł.... postojówka spalona a lampka nic... więc no yyyy proponuję się lepiej przejść do sklepu po dodatkową Widocznie obwód jest przerwany.
--- update ---
Lampka działa ale tylko sygnalizuje przepalone żarówki z tyłu
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV, 14 Sty 2009, 22:09, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
el_electron |
#145968 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: [D] Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 150
|
masz może zdjęcie całej płytki?
Chciałbym zobaczyć ile jest wszystkich diód LED... bo przymierzam się do wymiany.
_________________ Punto II 3D 1,2 8V 2000
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#145973 Wysłany:
16 Lip 2008, 22:03; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
el_electron napisał(a): Chciałbym zobaczyć ile jest wszystkich diód LED... bo przymierzam się do wymiany.
dużo.... nie mam foto całej.. 4 na wyświetlacz, na wskazówkę po 1, na podświetlenie nie wiem ile....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
el_electron |
#145987 Wysłany:
02 Sie 2008, 21:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: [D] Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 150
|
W takim razie mam prośbę do forumowiczów.
Jeżeli ktoś ma zdjęcie całej płytki to proszę o wrzucenie.
[ Dodano: 02 Sie 2008 21:37 ]
Sam se zrobiłem fote
komuś sie może przyda
Śpieszyło mi się trochę przy wymianie i zrobiłem zdjęcie telefonem.
Jakość nie najlepsza ale czerwonymi kropkami oznaczyłem wszystkie diody LED SMD
_________________ Punto II 3D 1,2 8V 2000
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#158673 Wysłany:
19 Sie 2008, 19:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Troszkę odświeżę. A jak sprawa wygląda w golasach z takim licznikiem?
Też wystarczy tylko wlutować diodę czy może w tych licznikach w ogóle nie ma tej "lampki"?
I jak sprawa może wyglądać z wyciągnięciem zegarów przy braku regulacji kierownicy? wyjdą?
BTW nie czaje po co zapamiętywać ustawienie wskazówki paliwa, i czemu powinno się wkładac wskazówki na włączonym zapłonie, skoro przecież po wyłączeniu zapłonu wskazówki schodzą do stanu "0" więc po ich wyjęciu bez podłączenia aku nic się nie ruszy
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#158679 Wysłany:
19 Sie 2008, 19:59; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): Też wystarczy tylko wlutować diodę czy może w tych licznikach w ogóle nie ma tej "lampki"? Jak jest miejsce na taką lampkę i styki na płytce są, to patent powinien zadziałać. buladag napisał(a): BTW nie czaje po co zapamiętywać ustawienie wskazówki paliwa, i czemu powinno się wkładac wskazówki na włączonym zapłonie, skoro przecież po wyłączeniu zapłonu wskazówki schodzą do stanu "0" więc po ich wyjęciu bez podłączenia aku nic się nie ruszy Razz
Wskazówki po odłączeniu zasilania swobodnie się poruszają... trzeba je wyjąć z osiek silniczków krokowych, żeby zdemontować licznik, a jak wyciągniesz to nie wsadzisz już idealnie tak jak była wcześniej.... - zrobisz tak, to przekręcisz kluczyk i wskazówki powędrują w 99,999% tam gdzie nie powinny.... stoisz a prędkość wskazywana = np 25km/h to samo z paliwem....
Dlaczego przy włączonym zapłonie? dlatego, bo silniczki się ustawią dla prędkości w pozycję 0 i wkładasz wskazówkę tak, żeby wskazywała 0, silniczek poziomu paliwa też się ustawi na stanie paliwa i wkładasz tak, zeby wskazywało poprzedni stan.
Jasne?
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#158718 Wysłany:
19 Sie 2008, 21:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
mhm jaśniutkie jak słoneczko teraz Nie wziąłem pod uwagę że po wyłączeniu zapłonu "wskazówki" latają luźno, stąd pojawiły się moje pytania
Co do lampki to niestety patrzyłem i chyba niestety nie ma miejsca na tą kontrolkę Tak wynika z instrukcji i moich "badań"
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#158733 Wysłany:
19 Sie 2008, 21:48; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): mhm jaśniutkie jak słoneczko teraz Razz Nie wziąłem pod uwagę że po wyłączeniu zapłonu "wskazówki" latają luźno, stąd pojawiły się moje pytania Smile
Chyba zaczynają luźno latać po odpięciu aku/ wyciągnięciu wtyczki licznika :] Ale nie ryzykował bym odpinać licznik przy podłączonym aku - grozi wizytą w aso na examinerze
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#158736 Wysłany:
19 Sie 2008, 21:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
to jasna sprawa, tyle ze myślałem ze gdy do licznika nie dochodzi napięcie (czy to poprzez odpięcie aku, czy wypięcie wtyczki czy wyłączenie zapłonu) to ze wskazówki są sztywne, a nie latają luźno ale jak widać moje przypuszczenia były błędne
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Gennosuke |
#160643 Wysłany:
25 Sie 2008, 13:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
ja posiadam jeden licznik który wymieniłem na ten z obrotomierzem i muszę się przyznać ze żadna wskazówka nawet nie drgnie można nim swobodnie potrząsnąć i wskazówki są na swoich miejscach czyli w pozycji zero, chociaż jak kupiłem używany licznik z obrotomierzem to wskazówka prędkości była na pozycji 60 km/h ale myślę że mógł on pochodzić z samochodu po wypadku bo urwane były zaczepy i przy tej prędkości było zderzenie pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
iNTER |
#161362 Wysłany:
26 Sie 2008, 20:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
Gennosuke zegary z obrotkiem tak maja że jak je obrócisz to wskazówki się ruszają
|
|
Góra |
|
|
Gennosuke |
#163428 Wysłany:
30 Sie 2008, 12:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
no chyba ze tak
|
|
Góra |
|
|
remind |
#252913 Wysłany:
13 Maj 2009, 08:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#253639 Wysłany:
14 Maj 2009, 23:36; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
remind napisał(a): ipIV masz jakiś błąd w kompie w związku z brakiem diody?
Nie wiem, nie sprawdzałem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#253647 Wysłany:
14 Maj 2009, 23:49; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Nie powinno nic być ponieważ komp. nie zapala podczas startu kontrolki alarmu celem sprawdzenia oporu. Czyli po prostu o niej "nie wie". A ta z alarmu i tak nie była pewnie nigdy używana.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#280250 Wysłany:
18 Sie 2009, 13:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
czy ma ktos fotke samego wyswietlacza podlaczonego do plytki?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|