|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
czerwona strzała |
#264033 Wysłany:
13 Cze 2009, 11:11; Temat postu: 11 zł = 100 km kto tak ma |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
moja kropeczka w gazie po wymianie sondy pali tak malutko ze glowa mala, tylko tak przy 90 - 100 km/h
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
|
|
|
Puntez |
#264038 Wysłany:
13 Cze 2009, 11:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Wydaje mi się że to jest w miarę normalne spalanie. Wychodzi że lekko poniżej 7 L /100 km spala... Ja mam 1.2 75KM LPG i koszt 100 km = ok 16 zł i mnie to nie zadowala, jakby palił tyle co twój byłbym w niebie
|
|
Góra |
|
|
remind |
#264044 Wysłany:
13 Cze 2009, 12:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
teraz gaz po 1,49/l. wole jednak ON, mniejsze koszty, nie trzeba przeglądów za 161zł, instalacji gazowej, regulacji, wypalonych zaworów, wymiany świec, przewodów, uszczelek pod głowicą, częstej wymiany sprzęgła. Takie są bolączki silników na PB/LPG... itp. U mnie na ON pali 4,5L co daje 15,70PLN/100KM przy 3,49/L. Odpadają mi koszty związane z PB / LPG no i jest jeden atut - trwałość silnika diesla , nie robi się tutaj remontów silnika co 100tyś...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
STax |
#264050 Wysłany:
13 Cze 2009, 12:37; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Heh, ja proponuje założyć temat "100tys km bez zaglądania pod maskę". Ciekawe ilu "gazowników" będzie się tam mogło wpisać [ Dodano: 13 Cze 2009 11:37 ]BTW: moje 1.1 w trasie jak chcę to też te 4-4,5l/100km spali, co daj ok 20zł/100km. Drożej niż na gazie? Drożej. Ale spokojniej
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
bajek |
#264082 Wysłany:
13 Cze 2009, 14:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
A czy do ceny paliwa dokładacie zużycie elementów, opon ubezpieczenie etc?
Jak zliczy się wszystko to gaz już nie kosztuje 11 zł za 100 km
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
|
czerwona strzała |
#264136 Wysłany:
13 Cze 2009, 18:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: sierpc. okolice Rejestracja: 02 Maj 2008, Posty: 113
|
remind napisał(a): teraz gaz po 1,49/l. wole jednak ON, mniejsze koszty, nie trzeba przeglądów za 161zł, instalacji gazowej, regulacji, wypalonych zaworów, wymiany świec, przewodów, uszczelek pod głowicą, częstej wymiany sprzęgła. Takie są bolączki silników na PB/LPG... itp. U mnie na ON pali 4,5L co daje 15,70PLN/100KM przy 3,49/L. Odpadają mi koszty związane z PB / LPG no i jest jeden atut - trwałość silnika diesla , nie robi się tutaj remontów silnika co 100tyś...
haha dobre
gdzie kosztuje litr 3,49 ? to kupie z cysterne odraz na zniwa do ciagnika i kombajnu
przemysl ile zaoszczedzisz przez 100 tys jesli wydasz przykladowe te 20 zł ( w praktyce wiecej ) niz 11 i przemysl ile silnikow bys do niego kupil za ta kase ? 9 tys zł, mysle ze i na innego kropka by ci wystarczylo
i z checia mozemy pogadac w wakacje jak benzyna bedzie po 4,80 a gaz max 1,70 ;p;p;p wtedy tez nie bd oszczedniej? zrobilem 25 tys i na przegladzie bylem dwa razy, koszt 50 zł, a przeglad wiecej niekosztuje, u mnie 100 zł. jak jest madra instalacja to silnik sie nie psuje !!
diesle tez maja wady, siadaja pompyu czesto ( a to troche kosztuje) wymiana wtryskow, akumulatora, i ciekawe jak w zime wam pala,znajac zycie jezeli fiat to pewnie masakra ;((((
na koniec powiem ze kazdy chwali swoje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________ Punto 1997 1.1 S 55
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#264144 Wysłany:
13 Cze 2009, 18:39; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Krzycho90 |
#264152 Wysłany:
13 Cze 2009, 18:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
u mnie LPG to ~ 1,60zł x ~9l. = 14zł
podałem 9l/100km bo auto używane jest głównie w mieście, na krótkich dystansach, oczywiście LPG po rozgrzaniu silnika
w ciągu 4 lat 6 razy regulacja, wymiana reduktora, 2 razy świece, kable, filtr gazu 2 razy do roku, więc nie jest tak źle
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
|
remind |
#264166 Wysłany:
13 Cze 2009, 20:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
STax masz, racje ja przez 100tyś to tylko wymieniłem w silniku rozrząd i to po zakupie, później końcówki wtrysków ( groszowa sprawa, można było by je wyczyścić... ale koszt czyszczenia był taki jak zakup nowych) , uszczelkę pod pokrywą zaworów ~20zł, wyczyściłem egr i pasek wielorowkowy. Drogie są filtry Paliwa po 50zł/szt co 40tyś km oraz filtry oleju 12zł i powietrza po 31zł + Olej syntetyk 110zł/4.5L co 10tyś. Tutaj w gazie żadziej wymienia się to fakt. Który gazownik ma takie naprawy w swoim w ciągu 100tyś ? I to wszystko. Zimą pali bo dodaje się do oleju noPB.
czerwona strzała
po 3.49 był ostatnio w auchan , podejrzewam że poszło na dniach do góry bo u mnie na wiosce już po 3.63 , mi zbiornik wystarczy na ok 900km, nie tankuję za 20zł LPG.
Lepiej mieć jeden silnik i nie bujać się w przekładki co 40tyś, znam takich zawodowców co jeżdżą na gazie. Coś się sypie w silniku, zawory, uszczelka, cieknie - szukają nowego ( pozdrowienia dla jara
Nie sugeruj czytelnikom że przegląd samochodu z LPG kosztuje 100zł, bo kosztuje 161, chyba że masz nie wbite LPG w dowodzie.
Gdzie tu siadają Ci pompy? Autko 400tyś+ przebiegu i fabryczna pompa programowana 2000.02.25... 46763751, nic nie zaczepiane. Gdzie Ci siadają akumulatory? Bosch silver s5 62Ah siedzi od dawna, jest równie niesprawny co w chwili montażu.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264189 Wysłany:
13 Cze 2009, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
remind napisał(a): STax masz, racje ja przez 100tyś to tylko wymieniłem w silniku rozrząd i to po zakupie, później końcówki wtrysków ( groszowa sprawa, można było by je wyczyścić... ale koszt czyszczenia był taki jak zakup nowych) , uszczelkę pod pokrywą zaworów ~20zł, wyczyściłem egr i pasek wielorowkowy. Drogie są filtry Paliwa po 50zł/szt co 40tyś km oraz filtry oleju 12zł i powietrza po 31zł + Olej syntetyk 110zł/4.5L co 10tyś. Tutaj w gazie żadziej wymienia się to fakt. Który gazownik ma takie naprawy w swoim w ciągu 100tyś ? (...)
JA
tylko bez czyszczenia egr, koncowek wtryskow i filtrow paliwa
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#264193 Wysłany:
13 Cze 2009, 20:57; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264196 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
filterek 15 zl, regulacja przy wymianie niewiele wiecej...
dalej nie widze tych wielkich minusów gazu.
moze dlatego ze nic kompletnie nic sie nie dzieje z silnikiem na gazie juz od prawie 6 czy 7 lat.
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#264198 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:04; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264202 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Thomas a rozwin prosze "gaz jest suchy"
bo cos mi sie wydaje ze powtarzasz oklepane slogany
z Twojej wypowiedzi wynika ze benzyna jest mokra, i przez to ze jest mokra to lepiej wplywa na silnik
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#264207 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:26; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
remind |
#264208 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
greg505 Jakoś nie chce mi się wierzyć że nie było problemów z gazem. Wiem ze u większości użytkowników instalacja jest regulowana pod osiągi silnika i skład mieszanki jest taki że wypala zawory.
A co się dzieje u Ciebie z H2O powstającym podczas spalania LPG, jak to wpływa na żywotność układu wydechowego ? Wydech nie jest za darmo i remont tych elementów to są jakieś koszty konkretne.
Tutaj macie odwrotność zalet instalacji LPG - czyli wady:
* zalecane jest (zwłaszcza zimą) uruchomienie silnika na benzynie,
* większa ilość pary wodnej sprzyja korozji układu wydechowego,
* butla ogranicza funkcjonalność samochodu,
* większe są koszty przeglądów i serwisowania,
* zbyt rzadkie korzystanie z układu zasilania benzyną powoduje awarie pompy paliwa,
* w instalacjach starszych (podciśnieniowych - I i II generacji) istniało ryzyko fali wstecznej w kanale ssącym, stąd konieczny metalowy kolektor dolotowy i układ zapobiegający uszkodzeniu obudowy filtru powietrza ("kominek"),
* wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa[potrzebne źródło],
* nieprawidłowo skonfigurowana instalacja LPG może powodować uszkodzenia układu wydechowego (np. sondy lambda lub katalizatora).
źródło - http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#264214 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:39; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Dobre jak ktoś ma zarżniętego escorta ale nie dla mnie
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kox |
#264238 Wysłany:
13 Cze 2009, 21:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
ja swoim Punto 1 ukręciłem ok 20 tyś km bez problemów,zaraz po zakupie wymieniałem jakas sonde czy inne lpg-dziadostwo za 50zł,później juz jezdziłem bez problemów.PRzeglady faktycznie droższe,pozatym w zimie musiałem palic na benzynie i jezdzic do rozgrzania silnika do optymalnej temperatury bo potrafił zgasnąć na jałowym biegu.W tej chwili mam ON i nigdy wiecej benzyny i lpg NIGDY
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264241 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Thomas a od kiedy paliwo ma smarowac? moze komore spalania?
remind
odnosnie wody w wydechu zgadza sie pozostaje...
tylko ktory z uzytkownikow p2 przez okres 9 lat nie wymienil wydechu, chyba 90% z nich to zrobilo.
wiec wliczam to w normalne koszty eksploaracji
pozwolilem sobie ponumerowac
Cytuj: 1* zalecane jest (zwłaszcza zimą) uruchomienie silnika na benzynie, 2* większa ilość pary wodnej sprzyja korozji układu wydechowego, 3* butla ogranicza funkcjonalność samochodu, 4* większe są koszty przeglądów i serwisowania, 5* zbyt rzadkie korzystanie z układu zasilania benzyną powoduje awarie pompy paliwa, 6* w instalacjach starszych (podciśnieniowych - I i II generacji) istniało ryzyko fali wstecznej w kanale ssącym, stąd konieczny metalowy kolektor dolotowy i układ zapobiegający uszkodzeniu obudowy filtru powietrza ("kominek"), 7* wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa[potrzebne źródło], 8* nieprawidłowo skonfigurowana instalacja LPG może powodować uszkodzenia układu wydechowego (np. sondy lambda lub katalizatora).
ad1. zawsze uruchamiam silnik na benzynie (bez wzlgedu na pore roku) i przelaczam na gaz w momenci jak silnik osiagnie odpowidnia temperature.
ad2.zgadzam sie, wypowiedzialem sie wyzej
ad3. oczywiscie, niektorzy woza skrzynie basowa zajmujaca pol bagaznika inni pelen zapas
ad4. czy 61zl (przeglad) + 30-50zl (filtr+reg) rocznie wiecej to sa znaczace koszty? raczej nie...
ad5. patrz pkt1, dodatkowo od czasu do czasu 'przegonie' silnik
ad6. jak wiadomo w p2 kolektor jest plastikowy, jak do tej pory strzalow nie mialem, a z tego co wiem biora sie z uszkodzony KWN
ad7. przyklad z subarki forester turbo
"Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640.
Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860."
wiec ten punkt mozna miedzy bajki wlozyc
ad8 zgadzam sie, tak jak napisano 'nieprawidlowo skonfigurowana'
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
STax |
#264246 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:06; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): a od kiedy paliwo ma smarowac? moze komore spalania?
Od zawsze... Tzn od czasów dwusówuw, po dzień dzisiejszy
I powtórzę sie kolejny raz - zwolennicy gazu niech porównają ile na forum jest tematów o problemach w autach z gazem a ile w autach bez niego [ Dodano: 13 Cze 2009 21:06 ]Oczywiście tematów związanych z silnikiem
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264250 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
remindproblemy z 'komora silnika' byly:
skrzynia, altek, pocaca sie pokrywa zaworow, poduszki silnika,
ale nie mialo to nic wspolnego z instalacja lpg.
Stax
a ja myslalem ze smarowaniem silnika zajmuje sie olej, ktory w komorze spalania sie nie znajduje [/b]
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Ostatnio edytowany przez greg505, 13 Cze 2009, 22:11, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#264254 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:13; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
greg505: a tak z ciekawości - jak często musisz jechać na regulacje, żeby wszystko ok smiagało? I ile to kosztuje? [ Dodano: 13 Cze 2009 21:13 ]greg505 napisał(a): a ja myslalem ze smarowaniem silnika zajmuje sie olej, ktory w komorze spalania sie nie znajduje
No widzisz, człowiek sie uczy całe życie
Wiadomo, że olej smaruje, ale paliwo też powinno miec jakieś tam właściwości smarne, choćby dlatego, żeby się wtryski nie zapiekały itd.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#264260 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
teraz sie przyznam ze nie dbam o silnik ;P
od co najmniej 1,5 roku nie bylem na zadnej regulacji/wymianie filtra.
ale wybieram sie juz od miesiaca
co najciekawsze spalanie wciaz jest w normie (ok 9 w miescie, Krakow - kooorki)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
remind |
#264266 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
STax Nie ważne jest tutaj czy LPG jest złe czy nie ale o to, że z użytkowaniem gazu związane są znaczne dodatkowe koszty. To, że autko spali gazu na 11zł a oleju 15zł a noPB 30zł nie oznacza całkowitego kosztu. Dodatkowy koszt napraw, przegladów, dodatkowych instalacji itp. wyniesie średnio odpowiednio np. 12zł 5zł 2zł. Przy pewnych warunkach, może nie opłacać się jazda na gazie. Znam zawodników co często biegaj po serwisach z LPG.
greg505
Masz jeszcze nie jeżdżony samochód 130 tyś to żaden przebieg, LPG nie wybacza błędów przy regulacji, może się okazać, że za jakiś czas będziesz miał upalone zawory lub uszczelkę. Po takiej awarii to nie wiem czy wyjdzie ci jazda np. za 11zł/100km .
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
Ostatnio edytowany przez remind, 13 Cze 2009, 22:24, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#264267 Wysłany:
13 Cze 2009, 22:22; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
No to tak jak już kiedyś wspomniałem - jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę.
Tylko 2 zastrzeżenia:
- ciekawe jak się silnik będzie zachowywał po np 200 tys km i wiecej
- osiągi - gorsze niż na benzynie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|