|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Lutek |
#15748 Wysłany:
28 Mar 2007, 18:33; Temat postu: Odpowietrzanie chlodnicy |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
Wiem jak odpowietrzyc chlodnice. Tzn. gdzie i co odkrecic, ale jak odkrece ten korek to powinnien mi sie plyn wylac bo u mnie nic sie nie dzieje i czy robic to na zimnym czy na cieplym silniku? i czy na wylaczonym czy wlaczonym?
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Rudy |
#15757 Wysłany:
28 Mar 2007, 19:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 5
|
"Zalewamy i odpowietrzamy układ:
a)odkręcamy oba odpowietrzniki.
b)zalewamy zbiornik wyrównawczy do poziomu max.
c)odpalamy na chwilę silnik, przygazowujemy do 2-3 tyś obrotów
d)uzupełniamy zbiornik do maxa.
e)odpalamy silnik i czekamy aż się zagrzeje (termostat musi puścić płyn na chłodnicę), znowu przygazowujemy.
f)na gorącym silniku ostrożnie odkręcamy odpowietrzniki. Jeżeli jest powietrze to będzie lekko bulgotać. Jeżeli nie ma to powinien powoli kapać płyn. Zamykamy odpowietrzniki.
Właściwie na tym się kończą nasze możliwości, układ powinien do końca odpowietrzyć się sam. Dlatego należy kontrolować poziom płynu przez kilka kolejnych dni po wymianie i starać się go uzupełniać do poziomu MAX (nie więcej). Ważne : płyn dolewać na zimnym silniku (gdy nie mamy już ciśnienia w układzie chłodzenia).
Najprostsze sprawdzenie czy układ nie jest już zapowietrzony: cieply silnik pracuje na biegu jałowym, włączamy ogrzewanie i powinno lecieć cały czas ciepłe powietrze. Jeżeli leci zimne tzn że układ jest jeszcze zapowietrzony"
|
|
Góra |
|
|
Lutek |
#15764 Wysłany:
28 Mar 2007, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
Co moze sie stac przy przelaniu plynu chlodzacego?? Tzn. jak jest przekroczozny pozom max?
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#15783 Wysłany:
28 Mar 2007, 21:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Coś puści - przy odrobinie szczęścia zawór bezpieczeństwa w korku, przy odrobinie nieszczęścia któreś złącze
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
jarosz19 |
#42249 Wysłany:
30 Sie 2007, 19:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
a ja wlasnie nie wiem jak odpowietrzyc chlodnice moglibyscie dac fotke gdzie jest ten zaworek???
czy on nie jest czasem w lewym gornym rogu chlodnicy???
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#85246 Wysłany:
26 Sty 2008, 10:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
no tak napisaleś jak odpowietrzyć ,ale ja mam jeszcze kilka pytań ?
przy punkcie C odpalamy silnik OK ,ale jak ma byc ustawiony nawiew w samochodzie na ciepłe czy zimne powietrze? i przy punkcie E odpalamy silnik i czekamy az sie zagrzeje! Ale wcześniej mam rozumieć ,że zamykamy oba zaworki tak? to Tyle dzieki i prosze o odpowiedz.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
kufer89 |
#85370 Wysłany:
26 Sty 2008, 21:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 28 Gru 2007, Posty: 44
|
Nawiew na ciepłe powietrze, a odpowietrzniki mają być cały czas odkręcone, nawet przy zapalaniu silnika Przynajmniej ja tak robiłem i wszystko grało
_________________ Fiat Punto I ELX 1.2 MPI 75 KM 1996
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#85509 Wysłany:
27 Sty 2008, 13:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Ok dzięki !!! Wczoraj próbowałem odpowietrzać i jak już płyn poszedł w obieg i włączył sie wentylator to odkreciłem oba odpowietrzniki i sikało płynem z oby dwóch. Ale też było jakieś powietrze. Podejrzewam ,ze to ciśnienie z całego układu. Ogólnie leci ciepłe powietrze na biegu jałowym więc chyba wszystko jest wpożądku. Ale do końca pewny nie jestem.
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#85637 Wysłany:
27 Sty 2008, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
kufer89 napisał(a): odpowietrzniki mają być cały czas odkręcone, nawet przy zapalaniu silnika Przynajmniej ja tak robiłem i wszystko grało Nie polecam! Zapalanie silnika przy odkręconych odpowietrznikach nic nie daje, a może grozić przegrzaniem z braku obiegu płynu, bo może wyciec odpowietrznikami. To nie są zawory odpowietrzające typu CO tylko otwory w obwodzie chłodzenia przez które płyn wycieknie. Najpierw odpala się silnik, a potem odkręca odpowietrzniki i wtedy ma się kontrolę nad ilością wylanego płynu. [ Dodano: 27 Sty 2008 21:16 ]Moja metoda na odpowietrzanie:
Odkręć korek odpowietrzający chłodnicy i zaczekaj aż z niego poleci płyn bez powietrza. Następnie zakręć i uruchom silnik (dobrze by było żeby był zimny). Uruchom silnik i zagrzej go tak żeby sie termostat otworzył i udrożnił kanał wodny. Teraz odkręć korek na wężu nagrzewnicy i dodaj trochę gazu, niech się z odpowietrznika trochę poleje. Okazuje się, że tam idzie na przemian płyn i powietrze. Musi zejść tak z szklanka tego płynu. Wtedy zakręć odpowietrznik. Dla pewności odkręć jeszcze raz korek chłodnicy.
Po ostudzeniu silnika dodatkowo zdjąć przewód wodny z przepustnicy, bo to miejsce jest najwyżej i zostawić otwarty. Dolać spokojnie płyn do zbiornika wyrównawczego. Jak będzie już właściwy poziom poprosić kogoś żeby delikatnie wdmuchnął powietrze do zbiornika i obserwować kiedy zacznie z wężyka u góry lecieć płyn, wtedy szybko wężyk założyć na króciec i zacisnąć opaskę. Uzupełnić w razie potrzeby poziom płynu.
Tę czynność zrobić już po wcześniejszym odpowietrzeniu chłodnicy i nagrzewnicy. Z moich obserwacji wynika, że bez takiego górnego odpowietrzenia, część powietrza zostaje zabrana podczas krążenia płynu i odkłada się w przewodach nagrzewnicy powtórnie ją zapowietrzając.
W czasie odpowietrzania pokrętło ogrzewania musi być ustawione na maks. grzania.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
kufer89 |
#85798 Wysłany:
27 Sty 2008, 23:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Tarnów Rejestracja: 28 Gru 2007, Posty: 44
|
dobrze się czegoś dowiedzieć przy okazji od bardziej doświadczonych użytkowników
_________________ Fiat Punto I ELX 1.2 MPI 75 KM 1996
|
|
Góra |
|
|
ZAKRZA |
#86000 Wysłany:
28 Sty 2008, 18:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
Tezet1956 napisał(a): [ Dodano: 27 Sty 2008 21:16 ] Moja metoda na odpowietrzanie:
Bardzo Dziekuje za ta metode!!! teraz wszystko działa jak należy
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
|
m85 |
#109200 Wysłany:
29 Mar 2008, 11:31; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Mar 2008, Posty: 28
|
czy bylaby mozliwosc umieszczenia zdjec do tego opisu
pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
mark77777 |
#173697 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Maj 2008, Posty: 22
|
Witam odpowietrznik na chlodnicy znalazlem ale ktory drugi odpowietrznik mam odkrecic? Gdzie sie on znajduje? Z gory dziekuje za odpowiedz
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#173702 Wysłany:
25 Wrz 2008, 21:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
marjan1985 |
#176987 Wysłany:
05 Paź 2008, 11:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
Ja ostatnio slyszalem,ze przy rozgrzanym silniku,kiedy wlaczy sie juz wentylator wystarczy odkrecic powoli korek wlewu plynu,az wyjdzie powietrze...ma to sens Bo wydaje mi sie,ze moze sie jeszcze bardziej zapowietrzyc...
_________________
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#177004 Wysłany:
05 Paź 2008, 13:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Przy prawidłowym poziomie płynu układ nie zapowietrzy się przez korek wlewu. Jednak to jakiś głupi pomysł z odpowietrzaniem.
|
|
Góra |
|
|
Cygar |
#177099 Wysłany:
05 Paź 2008, 21:16; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 03 Paź 2008, Posty: 1
|
Witam wszystkich.
Szukałem sporo w necie, ale nie znalazłem więc proszę Was o pomoc.
Mój problem polega na tym, że nie ma żadnych odpowietrzników Posiadam Punto ELX z 1995 roku z klimą (prawdopodobnie inna chłodnica niż w wersji bez klimy - zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego jest umieszczony poziomo nad chłodnicą).
Będe wdzięczny za informację gdzie mam szukać odpowietrzników.
Pozdrawiam wszystkich.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#177112 Wysłany:
05 Paź 2008, 21:31; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Z tego co pisze w książce, to zbiornik nad chłodnicą był w wersjach ze wspomaganiem. Tym niemniej jeden odpowietrznik powinien być na rogu chłodnicy a drugi (jeśli jest klimatyzacja) na przewodach idących do wnętrza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dario76 |
#177114 Wysłany:
05 Paź 2008, 21:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
kufer89 napisał(a): Nawiew na ciepłe powietrze,
Według mnie nie ma to znaczenia przy samym odpowietrzaniu i nie wpływa to w żaden sposób na cały przebieg odpowietrzania.
Choć oczywiście pomaga to sprawdzić czy cały układ (łącznie z nagrzewnicą) jest odpowietrzony.
W układzie chłodzenia nie ma zaworu któryby odcinał nagrzewnicę. A sterowanie ciepło, zimno odbywa się za pomocą klapek w zespole (przewietrzania)
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
|
lukasik |
#184375 Wysłany:
29 Paź 2008, 13:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Witam.
Cz ktoś byłby tak dobry i wrzucił zdjęcia tych odpowietrzników na chłodnicy w na wężu do nagrzewnicy . czy to jest to- w lewym górnym rogu chłodnicy tak jakby "zębatka" a na niej umieszczony taki "dzióbek trójkątny"? Jeśli to ten to żeby odpowietrzyć należy należy kręcić tym "dzióbkiem" czy "zębatką"? I czy odpowietrzenie na wejściu w nagrzewnicę to jest również taka "zębatka" z wkręconą w nią śrubką?Czy do odpowietrzenia odkręca się tą śrubkę?Oczywiście jeśli dobrze zlokalizowałem te zaworki odpowietrzające to nie trzeba zdjęć.Ale odpowiedź na pytanie w sprawie odpowietrzania bardzo bym prosił.
Sorki za moją niewiedzę ale nie odpowietrzałem jeszcze nigdy w PI.
|
|
Góra |
|
|
marcinwrc2 |
#184508 Wysłany:
29 Paź 2008, 19:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
Ja mam pytanko co chodzi o grzanie, powiedzcie mi w jakim momencie zaczyna Wam grzać- tz ile jest na wskazniku tem. żeby zaczęło leciec ciepłe powietrze.
Moj wskaznik pokazuje troche ponad 1/4 i to normalna praca silinka, cos niecałe 90stC wentyl się włącza przed polową. Cieple powietrze leci dopiero przed 1/4 a potem juz daje jak z pieca.Termostat ma niecałe 1.5 roku.W czerwcu wymieniałem chlodnice i od tamtej pory nic nie robiłem.Czy to tak ma być?Zapowietrzony układ?
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
|
STax |
#184542 Wysłany:
29 Paź 2008, 20:56; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
marcinwrc2: nie do końca rozumiem co napisałeś. Ciepłe powietrze lecie ok. 1/4 skali, a powyżej już gorące? Jeśli tak, to chyba wszystko w porządku.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
marcinwrc2 |
#184591 Wysłany:
29 Paź 2008, 22:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Sie 2007, Posty: 467
|
STax no dokładnie jest tak, moze sie czepiam i szukam dziury.S prawdziłem jeszcze jedno ,że na wolnych obrotach cały czas leci ciepłe powietrze, wiec chyba jest ok.Ale jak zgasilem autko na jakies 10 min. i ponownie odpaliłem to leciało zimne a jak przygazowałem to wtedy dopiero od razu pojawiło sie ciepełko.czyli pewnie ten typ tak ma.
_________________ Dla forumowiczów służę Euroscanem
Mój pierwszy Kropek http://fiatpunto.com.pl/topic10252.html
|
|
Góra |
|
|
marjan1985 |
#184609 Wysłany:
29 Paź 2008, 23:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 30 Lip 2007, Posty: 442
|
lukasik na chlodnicy patrzac od przodu samochodu jest w lewym gornym rogu taki motylek,a drugi jest na wezu za silnikiem,takie pogretlo jakby ze sroba w srodku,to chyba to co masz na mysli...srobokretem nic nie robisz,odkrecasz sama srobe. U mnie bez pomocy klucza sie odkreca...a zadnego innego ustrojstwa na zadnym wezu nie znajdziesz...
_________________
|
|
Góra |
|
|
lukasik |
#184620 Wysłany:
30 Paź 2008, 00:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
marjan1985wielkie dzięki za odpowiedź. Odnośnie tego odpowietrznika za silnikiem <przed nagrzewnicą>- to nie odpowietrza się tego wykręcając delikatnie tą śrubkę?Czy kręci si całą tą "zębatką" ( w nią tak jakby jest wkręcona ta śrubka). Dopytuje się w tej sprawie bo nie chciałbym czegoś połamać
Jeszcze jedno pytanko: czy po kolorze płynu chłodniczego można określić mniej więcej co to za płyn tzn muszę odpowietrzyć układ a nie mam tego płynu który został wcześniej wlany. I jaki teraz muszę kupić płyn... Czy można dobrać jakoś płyn czy muszę już wymienić cały?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|