Cześć. O co chodzi z tym termostatem? Miałem problem z przegrzewającym się silnikiem i podejrzeniem padniętej uszczelki pod głowicą. Bardzo rzadko włączał mi się też wentylator chłodnicy. Wymieniłem czujnik włączenia wentylatora chłodnicy oraz czujnik temp wody dający sygnał na zegary (wskazówka temp.). Nic to nie dało, nadal przeciętna temperatura podczas jazdy to 3/4 na zegarze i nie zawsze włączył się wentylator. Odpowietrzałem 3 razy według rad na forum i książki. Grzało ciepłem w kabinie od 1/4 wskazówki, nagrzewnica OK. Termostat oryginalny Fiat/Lancia 87stopni i sytuacja jak niżej na zdjęciu:
Załącznik:
temp_punto_przed_wymiana_termostatu_i_plukaniemukladu.jpg [ 26.4 KiB | Obejrzany 2670 razy ]
Kupiłem nowy termostat na pudełku pisało Vermet 33 PLN z obudową, 87 stopni, zamontowałem. Zlałem używany płyn, zalałem wodą kranówką 5 litrów z rozpuszczoną ilością 7 saszetek odkamieniacza do czajników kuchennych z Tesco (1.5 PLN saszetka). Odpowietrzyłem. Zagrzałem silnik, pochodził 20 minut, przejechałem się kawałek. Zlałem brudną wodę (szary mętny kolor, jakieś pływające drobiny i tworzący się osad). Wlałem kranówkę czysta, odpowietrzyłem. przegoniłem kilka kilometrów, zlałem. Nowy płyn tym razem chłodniczy -30 stopni jeszcze raz. Odpowietrzyłem. I teraz max temperatura to poniżej 1/2 i zaraz pod 1/2 włącza się wentylator za każdym razem, większość drogi to powyżej 1/4 lub 1/4 jak na zdjęciu. Ciepło jak i przedtem w kabinie przed wymianą nie ma różnicy.
Załącznik:
temp_punto_po_wymiana_termostatu_i_po_plukaniu_ukladu.jpg [ 27.84 KiB | Obejrzany 2670 razy ]
1. O co tutaj chodzi i dlaczego to nie dochodzi do połowy? Co jest nie tak z tym termostatem i układem chłodniczym?
2. Jak moze się psuć termostat skoro to jest kawałek metalu który się rozciąga milimetr, dwa, trzy i kurczy?
3. Przeczytałem cały wątek 25 stron o wskazówce temp. i u mnie wskazówka nie stoi na połowie a stała kiedyś dawno, ostatnio albo za wysoko albo za nisko. Co jest?