Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Punto 1.2 8V jaki olej
https://fiatpunto.com.pl/topic25036-25.html
Strona 2 z 3

Autor:  wojtass18 [ 27 Sty 2012, 10:57 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Rolce napisał(a):
ocynku nie moge sie dopatrzec
a pod spodem juz kilka latek jest
a spód się zawsze konserwuje w każdym aucie, ojciec cienkiego zakonserwował sam jak z salonu wyjechał i po 18 użytkowania podłogo zdrowa była do końca żywota auta, a wiadomo że o spód obijają się kamienie. dobra ale temat nie o tym :D

Autor:  Rolce [ 27 Sty 2012, 17:46 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

buladag napisał(a):
Dziwne że PII gnije, zwykle nie gniją, chyba, że ma za sobą jakieś przygody.

Ja zalałbym normalnie 10w40 (może niekoniecznie castrola bo często podrabiany) i dolewał w czasie eksploatacji 15w40.
Też mam auto które je olej i będę testowal takie rozwiązanie.


W Anglii Castrola raczej nie podrabiaja, szczegolnie gdy sie kupi w porzadnyn sklepie, przeciez to BP to sami by sobie nie podrabiali, slyszalem ze podobno w Polsce sa podrobki w szczegolnosci na Alledrogo bym oleju nie kupowal.

Mysle ze auto nie mialo zbytnio przygod, a te ktore byly nie maja znaczenia. Byl chyba wymieniany lub naprawiany 1 przedni blotnik bo nie jest idealnie spasowany z progiem a na reflektorze pod spodem jest drobny slad od farby.

Odnosnie oleju to ja chyba pozostane przy polsyntetyku i jak mi sie skonczy Castrol Magnatec to kupie sobie Castrol GTX HIGH MILEAGE 10W 40 - 4 L, troche malo wtedy pozostaje na dolewki wiec wolal bym 5l ale trudno. Chcialbym wlac Mobil 1 Extended Life 10W60 Fully Synthetic 5L ale nie chce ryzykowac bo podobno moga byc problemy bo syntetyk.

Autor:  MOTOMYSZOR [ 28 Sty 2012, 22:51 ]
Temat postu:  Re:

Adas napisał(a):
W Puntach i nie tylko, przebieg mało ważny że bierze. Mamy gumowe uszczelniacze zaworów, guma się starzeje, a u nas ta guma jest dość słaba, głównie temu bierze. Jeśli ktoś jest z Białegostoku, to za 250zł możliwa jest wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy:). Czyli koszt całkowity 250zł. MK2 1.2 8V. Tylko 8V. Ja u siebie też to muszę zrobić, bo bierze, ale wiem, że to wina uszczelniaczy, a nie np. pierścieni tłokowych :)


Masz może jakiegoś linka do tutoriala?
Bo mój kropek zrobił się pijak. Niby na przeglądzie wszystko rewelacyjnie ale oleju pije po pół litra na tysiąc. Z tego co zauważyłem to ciśnienie wyrzuca olej przez odmę do dolotu a potem do cylindrów..... Z racji braku jakiegokolwiek osadu w wężach, chłodnicy czy czegokolwiek, płyn chłodniczy od 1,5 roku na stałym poziomie, brak wycieków, brak paliwa w oleju, nigdy nie kopci z wydechu, zimny czy ciepły, pod obciążeniem czy bez..... wnioskuję że uszczelniacze to jedyna możliwość...... chyba

Autor:  Rolce [ 31 Sty 2012, 14:47 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Mam pytanie odnosnie szczegolow w specyfikacji oleju czy do Punto II 8v
lepsz jest olej 10w40 A3/B3 czy A3/B4.

Czytalem to niby B3 do wtrysku posredniego, B4 jest do bezposredniego. Wiec co wybrac?Ktory jest lepszy jakosciowo?

[ Dodano: 31 Sty 2012 13:46 ]

a co powiecie na ten olej Eurolite, ja widze tylko ze spelnia nowe normy i ma odpowiednia gestosc i jest tani, np duzo tanszy od Castrola i jest 5L http://www.commaoil.com/products/results/17291

Autor:  pkuna [ 29 Lip 2013, 21:37 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Witam,
Czy jeżeli stosowałem olej BP Visco 3000 10W-40 PART SYNTHETIC,
to mogę teraz wlać Valvoline Max Life 10W-40 SYNTHETIC BLEND?
Przebieg 138 tysięcy.
Dziękuję, pozdrawiam
Paweł

Autor:  Rolce [ 04 Sie 2013, 00:46 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Oba oleje sa bardzo podobne. Oba sa w czesci syntetyczne co wynika z ich nazw i z oznaczenia 10w-40.
Z reguly prawie kazdy 10w-40 to czesciowy syntetyk.

Autor:  tmptiger [ 04 Sie 2013, 10:52 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

szczerze ogólnie nie rozumiem zbytnio czym się olej , olejowi różni poza gęstością?

Autor:  BogdanK [ 05 Sie 2013, 22:57 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

tmptiger napisał(a):
szczerze ogólnie nie rozumiem zbytnio czym się olej , olejowi różni poza gęstością?




Poradnik olejowy – Czego się dowiesz z etykiety?


Nie wystarczy, żeby opakowanie oleju było ładne i zachęcało do zakupu. Ważne jest też, żeby klient znalazł na nim wszystkie informacje potrzebne do stwierdzenia, czy ten konkretny produkt nadaje się do zastosowania w jego samochodzie. Pokazujemy, jak czytać etykietę.

Olej silnikowy to produkt specjalistyczny, ale nie każdy, kto go kupuje, musi być ekspertem. Zanim wybierzemy się na zakupy, powinniśmy sprawdzić np. w instrukcji obsługi auta, czego tak naprawdę potrzebuje jego silnik. Liczy się klasa lepkościowa oleju (np. SAE 5W-30, SAE 10W-40), klasa jakości (np. ACEA: A3/B3, API SM/CF) i normy producentów aut (np. VW 504).


Normy ACEA i API
Klient przychodzący do sklepu po olej najczęściej pyta o produkt określonej klasy lepkościowej, np. SAE 5W-30 czy SAE 10W-40. Symbole te mówią o właściwościach oleju w określonych warunkach, ale nie informują o jego jakości, czyli o tym, jak skuteczną ochronę przed tarciem zapewnia elementom silnika. Tego dowiemy się z klasyfikacji jakościowej. W przypadku olejów sprzedawanych na rynku europejskim jest ona podawana przede wszystkim według schematu opracowanego przez Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA), dodatkowo zamieszczane są często informacje o jakości według normy Amerykańskiego Instytutu Naftowego (API). Oznaczenia ACEA składają się zawsze z litery oraz cyfry.
A- oleje do silników benzynowych w autach osobowych,
B – oleje do silników Diesla w autach osobowych i niewielkich pojazdach dostawczych,
C – oleje do silników Diesla z filtrem cząstek stałych,
E – oleje do silników wysokoprężnych w pojazdach użytkowych.
Cyfra, która następuje po literze, określa, jakie konkretne wymagania spełnia dany olej. Uwaga, w tej klasyfikacji wyższa cyfra nie oznacza wcale wyższej jakości, lecz po prostu to, że olej spełnia inne wymagania określone w normach ACEA. Tu nie ma miejsca na dowolność – powinniśmy wybrać olej o takich parametrach, jakie zaleca producent samochodu.
W przypadku amerykańskiej normy API sytuacja jest prostsza, ale za to nie można liczyć na to, że uda się dobrać olej idealnie dopasowany do potrzeb konkretnego, nowoczesnego europejskiego silnika – jest ona zbyt nieprecyzyjna. Oznaczenie jakości według API składa się z dwóch liter. Litera „S” jako pierwsza oznacza, że jest to olej do silników benzynowych, a „C” - olej do jednostek wysokoprężnych. W uproszczeniu można przyjąć, że im dalsza litera w alfabecie znajduje się na drugim miejscu, tym lepszy olej. Stosując tę klasyfikację, gorszy olej można zastąpić lepszym.


Klasa lepkości oleju
Oznaczenie np. 5W-30 oleju określa jego klasę lepkościową według normy SAE. Pierwszy człon (w tym przypadku: 5W) informuje o tym, jak olej zachowuje się w niskich temperaturach, np. podczas rozruchu zimnego silnika. Im niższa wartość, tym mniejszy opór stawia zimy olej, a co za tym idzie – umożliwia łatwiejszy rozruch. Jeszcze lepsze parametry podczas pracy na zimno zapewnia olej 0W, za to olej o lepkości 15W jest znacznie gorszy. Z kolei drugi człon oznaczenia informuje o tym, jak olej zachowuje się w rozgrzanym silniku. Oleje o niskiej lepkości w wysokich temperaturach (klasy: 20, 30) stawiają niskie opory, ale za to tworzą cienki, delikatny film olejowy, który może nie sprostać obciążeniom w ekstremalnych warunkach. Z kolei oleje o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej (klasy: 50, 60) powodują wyższe opory, a co za tym idzie – zwiększają zużycie paliwa i zmniejszają moc, ale za to lepiej chronią silnik. W konstrukcjach, które wymagają olejów o dużej lepkości, nie wolno stosować rzadkich olejów niskooporowych. Nowoczesne silniki skonstruowane pod kątem uzyskania jak najniższego zużycia paliwa nie potrzebują wcale olejów o wysokiej lepkości – chyba że są używane w ciężkich warunkach, np. do jazdy sportowej. W przypadku wielu modeli producenci dopuszczają stosowanie olejów o różnych klasach lepkości, w zależności od tego, w jakich warunkach dany pojazd będzie wykorzystywany. Do tego samego auta inny olej będzie potrzebny w słonecznej Kalifornii, a inny na Alasce.


Normy producentów
Producenci samochodów coraz częściej ustalają własne normy jakości olejów, które są bardziej rygorystyczne i konkretniejsze od norm ACEA oraz API. Zwykle mają one zastosowanie w przypadku silników o specyficznych rozwiązaniach technicznych, np. oleje do volkswagenowskich silników z pompowtryskiwaczami powinny spełniać normę VW505.01 lub VW506.01, z kolei nowe silniki FSI wymagają olejów zgodnych z normą VW504.00. Własne normy od lat stosują też m.in. GM, BMW, Ford, Mercedes czy Fiat. Uwaga, olej musi spełniać konkretną normę przewidzianą dla naszego modelu, a nie dowolną normę danego producenta.


Oleje dedykowane do aut konkretnych marek
Umieszczona na opakowaniu informacja o tym, że dany olej przeznaczony jest do silników konkretnych marek (np. Orlen Platinum MAX Ekspert V), nie znaczy wcale, że nie można go stosować w innych autach ani że będzie on optymalnym wyborem do każdego samochodu wskazanego na opakowaniu producenta. To jednak sugestia, która bardzo ułatwia wstępny wybór produktu na sklepowej półce, później trzeba jednak dokładnie sprawdzić jego specyfikację techniczną.
Czy tworzenie olejów do konkretnych modeli w ogóle ma sens? Tak, producenci coraz częściej stosują specyficzne rozwiązania techniczne, wymagające używania odpowiednich środków smarnych. Innego oleju potrzeba do niemieckiego auta z małym, mocnym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym, a innego do francuskiego diesla z filtrem cząstek stałych FAP. Właściwości oleju muszą być nawet dostosowane do okresów międzyprzeglądowych zalecanych przez producenta auta.


Pomoc w wyborze właściwego oleju
Nie wiesz, jakie parametry powinien mieć olej do silnika Twojego samochodu? Nie masz pod ręką instrukcji obsługi? To żaden problem. Producenci olejów udostępniają na swoich stronach internetowych narzędzia ułatwiające wybór właściwych środków smarnych i innych płynów eksploatacyjnych do konkretnego modelu auta.


- źródło: Auto Świat

Autor:  tmptiger [ 07 Sie 2013, 02:18 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

dzięki za informacje :)

Autor:  Adas [ 15 Wrz 2013, 19:12 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Nie dawno się dowiedziałem, że oleje 5w40 to nie koniecznie syntetyki. Te tanie oleje to są HC hydrocracki, a dopiero te droższe ( 5l od 200zł w górę) są PAO. Do punto leje 10w40 Shella, do alfy 1.9JTD kupiłem teraz Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 (i to już niby syntetyk-cena kosmiczna, za 5 litrów LM kupiłmbym 11 litrów Shell Helix ultra 5w40). Tak w ogóle przed wymianą zamierzam, do starego jeszcze oleju dodać płukankę do silnika firmy Millers, podobno jest bezpieczna dla uszczelniaczy itp.

O takie cudo

http://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c

A tu ładnie z obrazowane animacją:

http://www.youtube.com/watch?v=6U1Cd5d7OP4

Robił ktoś ?:D. Chyba będę pierwszym :mrgreen:

Autor:  Krzycho90 [ 19 Wrz 2013, 08:11 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

http://www.tesco.pl/produkty/artykuly-s ... -l-lub-ole panowie, warto kupić któryś do Punta?
Mam przebieg ok 140tys, auto z LPG. W chwili obecnej Castrol http://mantis.es24.pl/opis/323848/castr ... litry.html ale jak mówią "spece" za dobry jak na Fiata :D

Autor:  BogdanK [ 19 Wrz 2013, 11:11 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Krzycho90 napisał(a):
olej-polsyntetyczny-castrol-gtx-10w-40 panowie, warto kupić któryś do Punta?
Mam przebieg ok 140tys, auto z LPG. W chwili obecnej Castrol ale jak mówią "spece" za dobry jak na Fiata :D

Oba oleje będą OK, jak masz wybór, to kup Castrol (powiedz "specą", że nie ma oleju za dobrego dla Fiata).

Autor:  Adas [ 19 Wrz 2013, 16:11 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

10w40 to każdy można zalać. Moje Punto 2 ma już prawie 280 tyś przebiegu

Autor:  Krzycho90 [ 19 Wrz 2013, 23:27 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Dzięki Panowie, chodziło mi głównie o te normy - co jest dobre dla Punciaka :)

Autor:  Crzycho [ 08 Sty 2014, 14:52 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Witam, odkopuje temat bo mam pytanko do was koledzy :) Temat dotyczy 8v ale myślę że nikt się nie obrazi jak będzie mowa o 16v :P
planuje wymianę oleju w silniku, mam przejechane 205tys i do tej pory leje orlen platinum 10w40 lecz nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju ;/ myślę zmienić olej na jakiś jeden konkretny i się go trzymać ale tak do końca nie jestem pewny czy opłaca się ta zmiana, a jeśli tak to na jaki hm?

Autor:  Rolce [ 22 Sty 2014, 00:22 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Wszystko jedno ale skoro masz 200tys to dobrze bylo by dedykowany olej na duze przebiegi.
Ja mam obecnie Castrol GTX 10W-40 4L, mam wrazenie ze mniej spala go niz Magnetec.
Ale od 2,5 roku robie tylko dolewki, brak wymiany :E wymieszaly sie,
ale moze po zimie zrobie wymiane i dam nowy filtr. Przeiegow duzych nie mam.

[ Dodano: 21 Sty 2014 23:22 ]

Kiedys moze zapodam fotki mojego Punta na forum, sadze ze mial by szanse wygrac w kategorii najbrzydze Punto miesiaca. :lol:

Autor:  ka-8 [ 22 Sty 2014, 03:28 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Crzycho napisał(a):
planuje wymianę oleju w silniku, mam przejechane 205tys i do tej pory leje orlen platinum 10w40 lecz nie jestem zbytnio zadowolony z tego oleju


Yyyy... troche nie rozumiem, mozesz rozwinac? Co konkretnie powoduje ze nie jestes zadowolony z tego oleju? Olej jak olej, jak nie robisz z Kropka rajdowki to i na tym powinien sie calkiem dobrze kulac. Jedynie tyle ze niektore lepiej albo gorzej zachowuja sie w niskich temperaturach (roznice w temperaturze przemiany w smar potrafia byc calkiem spore nawet w obrebie jednej grupy, przykladowo 10W/40 wlasnie).

Autor:  BogdanK [ 22 Sty 2014, 10:39 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Rolce napisał(a):

Ale od 2,5 roku robie tylko dolewki, brak wymiany :E wymieszaly sie,
ale moze po zimie zrobie wymiane i dam nowy filtr. Przeiegow duzych nie mam.

Kiedyś w Motorze czytałem o podobnej sprawie. Ktoś się pytał czy jest sens wymiany oleju w silniku, jeśli bierze mu aż 1,5 litra oleju na 1000 km i cały czas robi dolewki. Odpowiedzieli mu, że jak najbardziej, powinien normalnie robić wymianę oleju, bo to są tylko dolewki i olej jest zużyty a nie wymieniany filtr oleju dawno stracił swoje wymagane właściwości filtrujące.

Autor:  buladag [ 22 Sty 2014, 10:53 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Też nie wymieniałem w poprzednim samochodzie ze dwa lata filtra i oleju przy apetycie zaczynającym się od 1l/2500km, a dochodzącym w końcowej fazie mojego użytkowania do 1l/250km. Lepkość, klasa, producent nie miały znaczenia nawet gdy jeszcze brał mniej, wszystko szło w rurę w takim samym tempie, nawet Oil Doktor.

Jak rozbebeszyłem po tym czasie filtr filtrona to wszystko było z nim ok, wkład nie był potargany/rozpuszczony/uszkodzony.

Autor:  ka-8 [ 24 Sty 2014, 00:37 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Tyle ze ow filtr zapchany juz mogl z deczka byc. :)

Autor:  buladag [ 24 Sty 2014, 00:42 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Ciśnienie oleju było w porządku bo kontrolka gasła w zasadzie natychmiastowo.

Autor:  Rick [ 02 Lis 2016, 12:03 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Witam,
Posiadam Punto 2 z przebiegiem 144k
Samochód był zalewany Liqui Moly MoS2 Leichtluf 10W-40 jednak olej swoje kosztuje i zastanawiam się czy nie przejść na Valvoline maxlife 10w40.
Co uważacie? Czy to dobre dla silnika?

Autor:  buladag [ 02 Lis 2016, 13:57 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Żadnej różnicy.

Autor:  ipIV [ 02 Lis 2016, 14:19 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

buladag napisał(a):
Ciśnienie oleju było w porządku bo kontrolka gasła w zasadzie natychmiastowo.

Jest jeszcze bypass filtra :E Jak pompa nie może przepchać oleju przez filtr, to jest on pomijany ;)

Autor:  stan1906 [ 05 Mar 2017, 14:50 ]
Temat postu:  Re: Punto 1.2 8V jaki olej

Proszę o opinie oleju Valvoline maxlife 10W40. Jak się sprawuje w 1.2 8V?
Cena dość dobra a chciałbym coś lepszego niż dotychczasowy lotos.

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/