|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 09:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Xsarion |
#831000 Wysłany:
16 Lis 2017, 23:54; Temat postu: Przypalony płyn na korpusie silnika - czy to uszczelka? |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 12
|
Witam, Jestem właścielem Punto 2 1,2 16V z 2002 roku. Jakiś miesiąc temu zauważyłem na korpusie silnika przepalony płyn chłodniczy. Tym samym zaczęło też ubywać ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego. Dolałem gdzieś w ciągu tego miesiąca już ok 0,5 l płynu. Płyn ucieka tylko w trakcie jazdy. Próbowałem zlokalizować dokładne miejsce z którego mógłby uciekać płyn, ale niestety nie mogę nic znaleźć. Oleju na bagnecie nie przybyło, ani nie wydaje się w żaden sposób podejrzliwy. Jedynie zapach ciepłego silnika jest nietypowy (jakby coś przypalonego). Dodatkowo samochód pracuje bardzo źle na niskich obrotach (w trakcie stania na skrzyżowaniu dławi się i trzęsie lekko samochodem) i moment ruszenia jest opóźniony tzn gdy dodaję gazu to samochód nie reaguje a dopiero po 5 sekundach łapie i rusza. I tak wygląda jazda na pierwszych paru km. Potem jest już lepiej. Na autostradzie nie zauważyłem spadku mocy, czy jakichkolwiek wyczuwalnych problemów. Dodatkowo samochód nagrzewa się tragicznie, po 20 km nie jest w stanie osiągnąć 70 stopni (w okresie zimowym). Dodam jednak że ten problem towarzyszył mi już zeszłą zimę. Nie wiem czy to ważna informacja ale tydzień temu mechanik wymienił mi cewkę zapłonową. Była pęknięta i palił tylko na dwa cylindry. Najgorsze że przebywam chwilowo za granicą i muszę niedługo wrócić do Polski, dlatego proszę o pomoc. Każda rada się przyda.
Załączniki: |
IMAG0123.jpg [ 91.87 KiB | Obejrzany 1457 razy ]
|
IMAG0101.jpg [ 113.04 KiB | Obejrzany 1457 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
BogdanK |
#831003 Wysłany:
17 Lis 2017, 01:29; Temat postu: Re: Przypalony płyn na korpusie silnika - czy to uszczelka? |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Sprawdź jaki kolor ma dym z wydechu, czy nie jest koloru białego (jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą, w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania).
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
Xsarion |
#831098 Wysłany:
30 Lis 2017, 19:15; Temat postu: Re: Przypalony płyn na korpusie silnika - czy to uszczelka? |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 12
|
Kolor dymu może jest rzeczywiście trochę koloru białego, ale nie aż tak wyraziście rzuca się w oczy. We wtorek planuję się wybrać do mechanika. Obawiałem się tego że to może być uszczelka bądź co gorsza głowica. Jednak tutaj w Niemczech ta naprawa obawiam się że będzie przewyższać wartość samochodu i lepszym rozwiązaniem może być laweta. Zobaczymy co powie mechanik.
[ Dodano: 30 Lis 2017 19: ]
Samochód wrócił od mechanika. Okazało się że jakiś wąż pękł i podczas ciśnienia płyn wylewał się na zewnątrz. Temat do zamknięcia.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|