Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Szarpanie na biegu jałowym
https://fiatpunto.com.pl/topic60032.html
Strona 1 z 1

Autor:  masiula [ 16 Sie 2019, 17:42 ]
Temat postu:  Szarpanie na biegu jałowym

Witam panowie siedzę tydzień i na forum i przy samochodzie i ręce opadają.
Tak wgl to mam fiata pandę ale tydzień temu wymieniłem silnik na silnik z punto.
I są takie same problemy jak na moim starym silniku z tym ze stary silnik palil duzo oleju.
Sytuacja wyglada tak ze silnik czy na benzynie czy na gazie szarpie na wolnych obrotach i czuc to w kabinie.
Z starego silnika zostalo ecu i 2 sondy lambda i caly wydech reszta jest z nowego silnika.
Ma ktoś jakis pomysł bo na kompie jest brak błedow

Autor:  pmx007p1 [ 16 Sie 2019, 18:20 ]
Temat postu:  Re: Szarpanie na biegu jałowym

To trochę słabo (jak na tydzień lektury forum i internetu ogólnie), bo były takie przypadki, że "silnik źle pracuje, a błędów brak", bo ECU nie jest w stanie sam siebie w 100% diagnozować (jak świr, który jest przekonany, że jest normalny).

Odpowiedź jest oczywista:
- sondy (jedna przynajmniej),
- instalacja LPG (np. leje gazem i/lub psuje próżnię, podciśnienie silnikowi),
- ECU zdechło.

Ewentualnie wyjątkowy pech, że i stary i nowy silnik mają tę samą usterkę (wewnątrz lub w osprzęcie np. typu przepustnica, wszelkie czujniki).

Autor:  masiula [ 16 Sie 2019, 18:31 ]
Temat postu:  Re: Szarpanie na biegu jałowym

przepustnica jest 2 kolektor ssący również no nie wiem własnie teraz kupie nową sondę okaże się ze to nie to i 200 zł w plecy już i tak wydałem tyle ze masakra

Autor:  pmx007p1 [ 16 Sie 2019, 20:43 ]
Temat postu:  Re: Szarpanie na biegu jałowym

Nie ma cudownej rady przez internet, trzeba metodycznie po kolei sprawdzać.

Unieszkodliwić i nie włączać LPG, zakorkować wężyk podciśnienia (po stronie kolektora) oraz gazu z reduktora do listwy wtryskiwaczy (od strony listwy).

Zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym. Fizycznie (wakuometr) i przez komputer (wskazania czujnika MAP). Możliwie blisko przepustnicy. Im dalej w kolektor, bliżej zaworów, tym większe pulsacje wskazówki.

Ustawienie rozrządu.

Luzy zaworowe (jeśli są regulowane płytkami w tym silniku).

Czy na ciepłym silniku są klasyczne oscylacje pierwszej sondy? Znowu, pomiar fizycznie miernikiem (woltomierz) i komputerowo przez interfejs (MultiEcuScan/FiatECUScan).

Podobno czasem coś związanego z paliwem (opary paliwa) może mieszać w silniku, o ile ten posiada taki system (odprowadzania par paliwa).

Jakieś śmieszne rzeczy, typu czujnik wciśnięcia sprzęgła podobno sprawiały problemy (ostatnio gdzieś czytałem).

Podstawić inny komputer (ECU) silnika...

I tak dalej...

Po polsku nie ma co polecić za bardzo, ale porządną diagnostykę robi ten amerykanin: https://www.youtube.com/user/ScannerDanner/videos

Autor:  masiula [ 17 Sie 2019, 13:32 ]
Temat postu:  Re: Szarpanie na biegu jałowym

a jak myślisz ecu z innego samochodu nie bedzie plug and play tylko immo trzeba bedzie pewnie zdjąć ?.
Dzisiaj wjechała nowa sonda jest lepiej ale to jeszcze nie to chyba kupie jakieś ecu mamy tu miejscowego magika który ogarnia takie rzeczy jeśli to nie to zepchne ten samochod do rzeki.

Autor:  masiula [ 17 Sie 2019, 13:32 ]
Temat postu:  Re: Szarpanie na biegu jałowym

a jak myślisz ecu z innego samochodu nie bedzie plug and play tylko immo trzeba bedzie pewnie zdjąć ?.
Dzisiaj wjechała nowa sonda jest lepiej ale to jeszcze nie to chyba kupie jakieś ecu mamy tu miejscowego magika który ogarnia takie rzeczy jeśli to nie to zepchne ten samochod do rzeki.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/