Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

kontrolka silnika
https://fiatpunto.com.pl/topic13659.html
Strona 1 z 1

Autor:  Jacek K. [ 10 Lut 2009, 14:14 ]
Temat postu:  kontrolka silnika

Witam. Od paru dni pali mi się kontrolka silnika, ta żółta co sygnalizuje chyba problemy ze spalinami. Doczytałem że może być tego przyczyną popsuta sonda Lambda. Ale z drugiej strony czytałem że fiat PUNTO 2 FL z 2003 roku często ma problem z kontrolkami. Ja nie odczuwam spadku mocy, silnik pracuje ładnie a i spalanie jest jak najbardziej w normie (silnik 1.2 16v - na trasie schodzi nawet poniżej 5,0 na komputerze). Czy w takim razie mogę to zbagatelizować, skoro nie ma żadnych innych objawów oprócz żółtej denerwującej kontrolki?

Autor:  Yacek [ 10 Lut 2009, 19:39 ]
Temat postu: 

Witam,
jeśli się pali to znaczy że body comp wychwycił jakiś błąd. Jaki możesz dowiedzieć sie podłączając komputer po egzaminer lub euroscan. Może to być głupota i trzeba wykasować błąd, a może nie. Może za niedługo okazać się że faktycznie zepsuła się sonda lambda za parę złotych , ale teraz trzeba wymienic katalizator a to już są koszty. Ja bym tego nie bagatelizował. Chytry dwa razy traci.

Autor:  Umbertus [ 17 Mar 2009, 19:42 ]
Temat postu: 

Witam!
Podłączę się pod temat. U mnie sprawa wygląda tak, że rano po uruchmieniu i przejechaniu kilkuset metrów kontrolka silnika migała 2-3 minuty po czym zgasła, silnik jakby lekko się przydławił, to samo po wyjściu z pracy, przy czym jak na moje ucho silnik ma inny sound, bardziej wydaje się "terkotliwy", może troszkę stracił też moc a spalanie jakieś niższe. Może to mieć związek z gównianym paliwem? Ktoś miał tak może?

Pzdr!

Autor:  amdrmx [ 30 Maj 2009, 21:21 ]
Temat postu: 

u mnie zapaliła się po założeniu instalacji gazowej sekwencyjnej zaczęła palić się w/w kontrolka, mechanik powiedział, że chodzi o mieszankę paliwa... Podobno tak się pali i nic tego nie zmieni, tak było jak miałem Opla, tak ma ma szwagierka, wszystkie samochody z instalacją gazową i w każdym samochodzie pali się ta kontrolka. Od zawsze tankuję na tylko jednej stacji, nie fruwam po Polsce, głównie "w koło komina" więc to chyba nie paliwo... Stawiam na to co mi powiedział mechanik czyli na mieszankę.

Autor:  mrider [ 31 Maj 2009, 01:37 ]
Temat postu: 

amdrmx no to zmień mechanika. Dobrze założona oraz ustawiona instalacja i żadna z kontrolek nie świeci.

Autor:  Adas [ 31 Maj 2009, 11:50 ]
Temat postu: 

Link do mojego filmiku, 00-100 na LPG Punto 2, jak widać, pali się jedynie rezerwa od benzyny hehe:).

http://www.youtube.com/watch?v=-fYIKEARIgU


Coś jest nie tak z instalacją-ogólnie źle podpiął się, emulatorem lambdy, to już tak na pewno nie wina samej regulacji.

Autor:  tashunka [ 08 Cze 2009, 17:24 ]
Temat postu:  lampka

amdrmx napisał(a):
u mnie zapaliła się po założeniu instalacji gazowej sekwencyjnej zaczęła palić się w/w kontrolka, mechanik powiedział, że chodzi o mieszankę paliwa... Podobno tak się pali i nic tego nie zmieni, tak było jak miałem Opla, tak ma ma szwagierka, wszystkie samochody z instalacją gazową i w każdym samochodzie pali się ta kontrolka. Od zawsze tankuję na tylko jednej stacji, nie fruwam po Polsce, głównie "w koło komina" więc to chyba nie paliwo... Stawiam na to co mi powiedział mechanik czyli na mieszankę.


Mi też się teraz zapaliła, lecz instalacja była założona 15tyś km wcześniej, więc nie jest to chyba wina mieszanki. Muszę się z tym udać od razu do mechanika, czy mogę jeszcze trochę pojeździć ? Bo to mój środek komunikacji do pracy :/

Autor:  oko21 [ 08 Cze 2009, 21:14 ]
Temat postu: 

mrider napisał(a):
amdrmx no to zmień mechanika. Dobrze założona oraz ustawiona instalacja i żadna z kontrolek nie świeci.

Potwierdzam. Przy sprawnej instalacji nic się nie świeci :)

Autor:  tashunka [ 12 Cze 2009, 16:11 ]
Temat postu: 

Byłem u mechanika, który podłączył mojego "kropka " pod komputer, diagnoza brzmi: uboga mieszanka (mój fiacik jest na gazie:) i coś jest nie tak z sondą lambda za katalizatorem. Od razu usunął moje "świecące" poduszki.
Mam pytanko, czy te euroscany na allegro wystarczą do zdiagnozowania problemów i usunięcia błędów ? I czy wystarczy do tego tylko laptop, no i oczywiście w/w euroscan ? http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
Przecież nie będę za każdym razem płacił 50 zł za każdą pierdołę, wolędać raz ok. 150 zł i robić diagnozy sam. I jeszcze pytanie, czym się różnią te za 400 zł od tych za np 135 ?

Autor:  piohol [ 07 Lip 2009, 20:13 ]
Temat postu: 

Euroscan na elm-327 diagnozuje tylko samochody z OBDII w zakresie elektroniki silnika.
Do kropki polecam Euroscana podłączanego do lapka na 2 com-ach i pracującego z programem Visa diagnozuje on nie tylko elektronikę silnika, ABS, poduszki powietrzne oraz usuwa błędy zapisane w tych układach, ale wykonasz nim także testy elementów wykonawczych oraz odczyt czujników w czasie rzeczywistym.
Polecam ten interfejs mimo pewnych komplikacji z podłączeniem do lapka - wymaga 2 portów com oraz czystego Dosa- poza tym ma same zalety w porównaniu z Euroscanem 2007 na elm-327.
Chodzi mi o coś takiego: przykładowy fejs http://www.allegro.pl/item681052062_najlepszy_euroscan_diagnoza_opel_fiat_mercedes.html

Autor:  silverpoint [ 09 Lip 2009, 15:44 ]
Temat postu: 

Witajcie
Też mam ten problem, jakieś 2 miesiące temu na trasie zapaliła mi się ta nieszczęsna kontrolka, silnik chodził ładnie, więc jeszcze w ten sam dzień podjechałem do serwisu fiata na examiner, wyszedł błąd katalizatora (cena nowego u fiata 1800 zł sic!). Na fakturze mechanik zaznaczył: "Jeśli się problem powtórzy katalizator do wymiany". Oczywiście problem się powtórzył :E Na szczęście fiatowski mechanik podał mi namiary na firmę która montuje katalizatory za 400 zł. (okazało się, że ją dobrze znam, wydech u nich zmieniałem). Jako, że resurs wydechu dobiega końca za parę miesięcy wymienię katalizator razem z wydechem. (przebieg 84000).
Pozdrawiam

Autor:  greg505 [ 09 Lip 2009, 15:56 ]
Temat postu: 

przy takim przebiegu katalizator do wymiany?

Autor:  silverpoint [ 09 Lip 2009, 16:43 ]
Temat postu: 

Kropka mam od nowości, dlatego też mnie to dziwi, wspomaganie kierownicy siadło mi przy 50 tysiącach. To na dzisiaj jedyne poważne usterki.

Autor:  Kamillo [ 09 Lip 2009, 16:55 ]
Temat postu: 

Koledzy nie straszcie - nabiłem prawie 135 kkm Kropkiem i własnie zapaliła mi sie kontrolka silnika - gaśnie po przełączeniu na gaz :(

Autor:  rinspeed [ 01 Paź 2009, 00:23 ]
Temat postu: 

Panowie,

Kilka miesięcy temu miałem podobny problem, zapaliła się kontrolka 'check engine', po osobistym wglądzie okazało się, że jeden kabelek od drugiej sondy jest przetarty... zlutowałem, zaizolowałem i było ok.
Niestety od dwóch tygodni znów się pali owa kontrolka... kable sprawdzone, są całe.
Moje pytanie brzmi, jak sprawdzić sondy miernikiem elektronicznym ?
Pierwsza sonda posiada kabel szary, czarny, oraz dwa białe. Druga szary, czarny i dwa żółte... jakie wartości napięć powinny wykazywać sondy przy rozgrzanym silniku ?

Przebieg 95 tys. w ciągu ostatnich dwóch dni zauważyłem zmianę w spalaniu, średnie spalanie w cyklu mieszanym 6,5 l, a teraz 8 przy takiej samej jeździe... silnik pracuje równo, ale niepokoi mnie wyzsze spalanie...
Kropek bez instalacji gazowej...

Jakieś sugestie ? :wink:

Autor:  Kodako [ 24 Lip 2012, 22:55 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Zachciało mi się zmiany auta na nowsze więc po dłuższej nieobecności wracam na forum i odgrzewam temat :wink:

Otóż posiadam od miesiąca Punto II FL 1,2 60KM 2004 w którym nie pali mi się kontrolka silnika. Nie zwróciłem uwagi przy zakupie na ten szczegół bo patrzyłem na inne rzeczy (mój błąd :? ) ale wracając do tematu, pożyczyłem od znajomego kabel vag kkl obd2 i i sprawdziłem auto programem FES. Wykazał błędy P0130, P0141, P0170. Po wykasowaniu błędów zostaje cały czas ten P0141 który wskazuje błąd grzałki sondy lambda. Auto chodzi normalnie, nie brakuje mu mocy ale jednak pali więcej niż powinien koło 7 litrów. Według programu FES kontrolka powinna się palić ale tak się nie dzieje, nawet podczas testów ukazuje się info "uruchamianie kontroli silnika" a później "wykonano" jednak na liczniku ni się nie zaświeca. Co może być powodem nie święcącej się kontrolki silnika? Wyłączenie w innym programie, brak diody (wylutowana, zasłonięta)?

Autor:  mario1978 [ 24 Lip 2012, 23:17 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Kodako napisał(a):
(...) Wykazał błędy P0130, P0141, P0170.
Problem z bledami P0130 i P0170 jest opisywany tutaj "Śmierdzący problem, kontrolka silnika, zły skład mieszanki?" topic37022.html.
Kodako napisał(a):
(...) P0141 który wskazuje błąd grzałki sondy lambda. Auto chodzi normalnie, nie brakuje mu mocy ale jednak pali więcej niż powinien koło 7 litrów.
Problemy bedziesz miec jesienia, kiedy bedzie chlodno i zima, moze juz teraz kiedy w nocy spada temperatura - wypadanie zaplonow, bo niedzialajaca poprawnie lambda spowoduje, ze silnik bedzie miec zbyt bogata mieszanke paliwowa, przerabialem to...
Kodako napisał(a):
Co może być powodem nie święcącej się kontrolki silnika? Wyłączenie w innym programie, brak diody (wylutowana, zasłonięta)?
Wielce prawdopodobne... Polak potrafi ;) Ja stawialbym na to, ze poprzedniemu wlascicielowi wypadaly zaplony, "check engine" migal, wiec zamiast wymienic sonde lambda, wylutowal swiecenie kontrolki.... To mogloby tlumaczyc twoje problemy.

Autor:  Kodako [ 25 Lip 2012, 11:14 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Sondę i tak mam zamiar wymienić, więc problemów w zimne dni nie powinienem mieć. A co do tej kontrolki to mam zamiar zerknąć do zegarów i sprawdzić tą diodę, muszę jedynie skombinować imbusy 3 i 4 :)

Autor:  mario1978 [ 25 Lip 2012, 12:08 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Kodako napisał(a):
Sondę i tak mam zamiar wymienić, więc problemów w zimne dni nie powinienem mieć.
Problemow duzych w moim przypadku nie bylo, poza wkur... miganiem "check engine", zanim sie lambda nie ogrzala. Minutka, dwie w zimie.
Kodako napisał(a):
muszę jedynie skombinować imbusy 3 i 4 :)
Do wyboru, do koloru http://allegro.pl/listing.php/search?st ... =0&order=p

Autor:  Wojt@s [ 11 Sie 2013, 18:59 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Witam
Nie będę zakładać nowego tematu. Też mam problem ze świecącą kontrolką. W moim przypadku zaświeciła się w połowie dłuższej trasy, nie przygasała, świeciła ciągle. Mechanik skasował mi błędy, miałem pojeździć i może samo przejdzie - nie przeszło.
Przeczytałem kilka postów na ten temat, i mam pytanie. Czy jeżeli byłaby to kwestia mieszanki, to kontrolka świeciłaby zarówna na lpg jak benzynie?
Przeczytałem, że przyczyn może być sporo, sonda, cewka, katalizator, wtyczki i wiele innych...
Użytkownicy pisali że u nich problemy występują zimą lub gdy jest wilgoć. U mnie przytrafiło się to w upalną, suchą pogodę.
Z góry dzięki za pomoc...

Autor:  Umbertus [ 12 Sie 2013, 08:35 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Hej! W moim przypadku zawiniło kiepskie paliwo, po zatankowaniu na BP i "rozcieńczeniu" kiepskiego paliwa sieciowym - problem ustąpił i o ile wiem, nowy właściciel też nie ma żadnych kłopotów z silnikiem. Wojt@s, jeśli tego nie robiłeś, spróbuj może zatankować paliwo dobrej jakości.

Autor:  Wojt@s [ 12 Sie 2013, 19:04 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Kurde nie wiem czy to wina paliwa, kontrolka świeci zarówno na gazie jak LPG, skoro winna byłaby benzyna to na gazie chyba powinno zgasnąć :/

Autor:  mario1978 [ 13 Sie 2013, 20:29 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Wojt@s napisał(a):
(...) Mechanik skasował mi błędy, miałem pojeździć i może samo przejdzie - nie przeszło.(...)Przeczytałem, że przyczyn może być sporo(...)Z góry dzięki za pomoc...
Nikt nie będzie podobnie jak Ty wróżyć ze szklanej kuli. Podobnie jak mechanik zaopatrz się w kabelek do samodzielnej diagnostyki komputerowej - topic20463.html Jak świeci "check engine", masz zapisane błędy. Jak je odczytasz, poszukaj na forum co one oznaczają, oraz jak rozwiązać problem.

Autor:  dzikus82 [ 27 Sty 2014, 22:29 ]
Temat postu:  Kontrola wtrysków

Witam wszystkich. Ostatnio wymieniłem sobie zegary na takie z obrotomierzem i mam problem z kontrolka wtrysków pali się non stop. Praca silnika bez zmian,niezależnie benzyna czy gas.

Autor:  linchpin [ 09 Lip 2015, 18:55 ]
Temat postu:  Re: kontrolka silnika

Cześć.
Od dziś mam problem ze stale świecącą kontrolką silnika "check engine". Po odpaleniu było czuć tak przez około 2 sekundy drgania całego auta, po czym drgania te ustąpiły, silnik chodzi normalnie, ale kontrolka stale świeci. Przejechałem tak jakieś 1 km i nie zauważyłem innych objawów, ale być może to za krótki dystans. Na tą chwilę auto normalnie odpala, ale kontrolka cały czas świeci.

Jakieś 2 miesiące temu miałem podobny przypadek z tą różnicą, że kontrolka się zaświeciła, ale drgania samoistnie nie ustąpiły i auto cały czas się trzęsło, po kilkudziesięciu sekundach wyłączyłem silnik, odczekałem chwilę i po ponownym rozruchu wszystko było ok (kontrolka zgasła).

Od zimy przy wilgotnej pogodzie miewam falowania obrotów silnika, ale nie wiem czy te dwie sprawy mają jakiś związek.

Domyślam się, że trzeba podpiąć komputer pod diagnostykę, ale może ktoś po tych objawach powie mi, co to może być i czy mogę bez obaw dziś jechać autem do pracy (krótki dystans 5-10 min jazdy), bo nie chcę doprowadzić do poważniejszej awarii.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/