Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Przeguby uszkodzone?
https://fiatpunto.com.pl/topic24065.html
Strona 1 z 1

Autor:  andy78 [ 28 Sie 2010, 21:32 ]
Temat postu:  Przeguby uszkodzone?

Czy jest możliwe że w kropku z przebiegiem 50tkm,siadły przeguby zaznaczam że jeżdżę bez zrywów i szarpania.Otóż sprawa wygląda tak:
Przy prędkości około60-80 km/h dziwni trzęsie coś jak koła nie wyważone,sprawdzałem koła,opony i całe zawieszenie i wszystko jest ok.Dzisiaj poszedłem sprawdzić półosie i po złapaniu lewej półosi przy skrzyni biegów od spodu(z kanału) poruszałem góra dól i o dziwo duży luz coś koło 5 mm w jedną i w drugą stronę.Pytanko czy taki luz ma być,czy to jest przyczyna tych drgań.Z prawej strony podobnie choć trochę mniejszy luz

Autor:  buladag [ 29 Sie 2010, 01:20 ]
Temat postu: 

Drobny luz owszem ale nie 5mm. :E

Masz to auto od nowości?

Autor:  andy78 [ 29 Sie 2010, 11:30 ]
Temat postu: 

Tak,mam od nowości i dodam że jadąc powyżej 80km/ trzęsienie ustępuje i cały czas słychać lekkie buczenie.

Autor:  buladag [ 29 Sie 2010, 11:49 ]
Temat postu: 

Jestem zaskoczony, mam PII z salonu, aktualnie ~88tys km głównie po najgorszych w Polsce małopolskich drogach, ale przeguby mają jedynie ~1mm luz wzdłuż swojej osi, góra/dół się nie ruszają,


Niech wypowie się ten kto przechodził przez wymianę uszkodzonych przegubów to dowiemy się jakie są dokładnie objawy. Ogólnie buczeć w czasie jazdy mogą też uszkodzone łożyska lub np. uszkodzony wiatrak chłodnicy (kręci się pod wpływem pędu powietrza) co ostatnio przechodziłem.

Autor:  andy78 [ 29 Sie 2010, 12:13 ]
Temat postu: 

To buczenie to jest coś jak w rowerze krzywe koło i to koło trze o szczęki.Co do luzu to jeśli u ciebie nie ma tego luzu jak u mnie,to podejrzewam właśnie te przeguby,przy skrzyni biegów.

Autor:  buladag [ 29 Sie 2010, 12:17 ]
Temat postu: 

Przeguby "macałem" dosyć dokładnie, gdy borykałem się z pojedynczym "stukiem" przy mocnym ugięciu auta (np. na progu zwalniającym), który notabene sam ustąpił i do tej pory nie wiem co to było.

Co do buczenia to jeśli przypomina tarcie hamulców to może któryś tłoczek się zapiekł i trze o tarcze?

Autor:  andy78 [ 29 Sie 2010, 12:34 ]
Temat postu: 

Właśnie,co do tarcz to chyba zacznę od ich wymiany,ponieważ dziwnie się ścierają.Wewnętrzna część tarczy prawie nie jest ścierana tylko połowa tarczy pracuje i tak na lewej i prawej stronie jest tak samo.Tutaj też nie znam przyczyny tej anomalii,a takie dziwne ścieranie zauważyłem już przy przebiegu koło 30 tkm.

Autor:  buladag [ 29 Sie 2010, 12:53 ]
Temat postu: 

Jedna strona tarczy chyba zawsze będzie trochę bardziej starta niż druga bo tłoczek mamy tylko z jednej strony zacisku, ja tarcze wymieniałem przy przeszło 75tys km, ale na fabrycznych jeszcze trochę można było pojeździć.

Jak będziesz zdejmował zaciski to sprawdź czy tłoczki nie są zapieczone. BTW koła nie grzeją się jakoś nadmiernie podczas jazdy?

Autor:  andy78 [ 29 Sie 2010, 13:21 ]
Temat postu: 

Z kołami jest wszystko w porządku nie grzeją się.Zaciski już sprawdzałem też jest ok.,nawet klocki zmieniłem bo myślałem że to ich wina.No ale koszt nie jest wielki tych tarcz to je zmienię dla spokojności.

Autor:  buladag [ 29 Sie 2010, 13:22 ]
Temat postu: 

To fakt, ja płaciłem 39zł/sztukę, tarcze firmy Kraft.

Autor:  ipIV [ 29 Sie 2010, 13:54 ]
Temat postu: 

objawem padających przegubów są strzały przy ruszaniu dochodzące z kół nasilające się przede wszystkim przy ruszaniu na skręconych kołach... takie łupanie metaliczne :>

[ Dodano: 29 Sie 2010 13:54 ]
a przegub wewnętrzny ruszajac el. wchodzący do skrzyni góra dół to normalne, że ma luz 5mm. Grunt, żeby sama półośka wchodząca w ten element nie miała za dużego. to samo w kołach.

Autor:  andy78 [ 29 Sie 2010, 16:46 ]
Temat postu: 

No właśnie ruszałem za ten element co wchodzi w skrzynię biegów.To teraz już nie wiem co to może być,bo widzę że tu na forum różne drgania,tłuczenie i buczenie to temat rzeka :? .Także szukam dalej przyczyny

Autor:  remind [ 02 Wrz 2010, 19:00 ]
Temat postu: 

Ja w swoim przegub wymieniałem, bierzcie spidan - bardzo dobre osłony, tylko trzeba mieć profesjonalną zacisk arkę do opasek, bo obcęgami to można sobie krzywdę zrobić. u mnie był taki objaw że na zakręcie w prawo stukało rytmicznie przy przyśpieszaniu. a przegub uszkodzony był lewy...

Autor:  piotrq [ 02 Wrz 2010, 19:47 ]
Temat postu: 

A wyważałeś ponownie koła?

Autor:  remind [ 02 Wrz 2010, 21:51 ]
Temat postu: 

piotrq wyważanie kół to dopiero czuje się przy jeździe ok 50km/h i więcej. Chyba że jajka.

Autor:  limgor [ 03 Lis 2011, 22:57 ]
Temat postu:  Re: Przeguby uszkodzone?

Witam. Chciałem odświeżyć temat. Borykam się z tym już dobre pół roku (podczas przyśpieszania niezależnie na jakim biegu i przy jakich obrotach, przy prędkości 60km/h zaczyna strasznie rzucać budą a po przekroczeniu magicznych 80km/h sunie gładziutko aż do samego końca) i oczywiście wszyscy najpierw obstawiali złe opony, nie wyważone koła, poduszka pod silnikiem. Wszystkie te rzeczy zostały sprawdzone i wyeliminowane z listy winowajców. Wymieniłem również wszystkie amortyzatory i sprężyny bo mechanik z braku pomysłów zasugerował i taką przyczynę. W końcu znalazłem na forach wpis na temat przegubu wewnętrznego i zdesperowany postanowiłem spróbować. W sklepie motoryzacyjnym powiedziano mi że samego przegubu jako takiego nie dostane bo to tylko w komplecie z półosią, ale można zamówić sam krzyżak bo to na pewno zęby w nim się uszkodziły. Zamówiłem, zapłaciłem i jadę do mechanika a on po rozebraniu przegubu stwierdził że on by nie wymieniał bo niby krzyżaki są w świetnym stanie i nie widać żadnych luzów. Złożył kropka do kupy i problem jaki był taki jest. I takie mam pytanie czy sądzicie że pomimo tego że nie widać żadnych oznak uszkodzenia to warto wymienić te krzyżaki? I czy w ogóle wystarczy wymienić tylko krzyżaki czy trzeba całą półoś? Nie chciał by wymieniać nie mając pewności że to pomoże bo i tak już te testowanie sporo mnie kosztowało. Dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Autor:  buli21 [ 18 Sie 2019, 20:04 ]
Temat postu:  Re: Przeguby uszkodzone?

U mnie objawem uszkodzonych przegubów ( wewnętrznych ) były stuki przy zmianie biegów. Zwłasza przy zmianie biegów 1,2,3. Taki nieprzyjemny klekot, stuk. Wymieniłem kompletne półosie przy przebiegu 170 tys i problem zniknął. Podaje nr półosi dla GP 1.4 77 km : GSP 217045 i GSP 217111 ( wew) .Jednoczesnie ustały drgania w okolicach 140 km/h

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/