Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Falujące obroty 1.3 jtd
https://fiatpunto.com.pl/topic59963.html
Strona 1 z 1

Autor:  skara [ 16 Sie 2019, 18:12 ]
Temat postu:  Falujące obroty 1.3 jtd

Witam. Podczas dojazdu do skrzyżowań oraz schodzeniu z wysokich obrotów (po wrzuceniu luzu) obroty opadają do 700 po czym z powrotem wracają do normy. Nie dzieje się tak za każdym razem, jest tak niezależnie od temperatury silnika. Pompa wysokiego ciśnienia zregenerowana, egr wymieniony (nowy pierburg), kolektor ssący wyczyszczony, błędów nie pokazuje żadnych. Ma ktoś może pomysł gdzie dalej szukać przyczyny?

Punto 2 Fl , 1.3jtd

[ Dodano: 16 Sie 2019, 17:12 ]

Cd... Problem dalej nie rozwiązany ;( Zrobiłem log i nie podoba mi się wartość masy powietrza (duża różnica między oczekiwaną a zmierzoną). Byłbym wdzięczny za sprawdzenie log oraz za każdy pomysł.

https://www.dropbox.com/s/f6x6cr6r04txxr7/Fiat%20Punto%20%2703%201_3%20JTD_Multijet_nw.csv?dl=0

Autor:  Pabllo78 [ 17 Sie 2019, 20:52 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Wyczyścić , sprawdzić 8) ........... ostatecznie wymienić na nowy ORI :) przed zakupem podmienić od kogoś by się przekonać 8) .U mine to było to .
Zmywacz do hamulców i mały pędzelek . Czyszczenie pomogło .Myjesz czujnik aż zobaczysz ze tam w otworze jest biało 8)

Załączniki:



Autor:  skara [ 18 Sie 2019, 15:04 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Przy czyszczeniu kolektora delikatnie wyczyściłem czujnik. Jutro jeszcze raz go odepnę i wyczyszczę "do białego". A wiesz może jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnienia doładowania ? bo u mnie MES pokazuje oczekiwane cały czas 0.

[ Dodano: 18 Sie 2019, 14:04 ]

Czujnik wyczyszczony, reset ustawień zrobiony - efekt - bez zmian :(

Autor:  Pabllo78 [ 18 Sie 2019, 18:04 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Masz kogoś by podmienić ten czujnik ?

Masz objaw inne np ze rano po odpaleniu czasami jest opóźniona reakcje na dodanie gazu ? . Puszcza Ci dyma z rana niebieskiego ?

Przepływomierz wyczyszczony ?
Kolektor ssący wyczyszczony razem z kanałami dolotowymi ?

Odłącz rurę powietrza jaka jest przykręcona do kolektora i zerknij czy rurka wprowadzającą spaliny od EGR jest drożna . Bo jeśli nie to by był opisywany przez Ciebie objaw .
Zmagałem się z tym problemem trochę bo zwykły mechanik wymieniacz to wymieni połowę auta i tak nie naprawi a i dobry nie wie jak się za to zabrać :E . W ASO kazali mi wymienić EGR .Fakt był zatarty ale dało sie bo normalnie rozruszać wyczyścić . i śmiga już rok . z tym ze uszkodzony egr wywala kontrolkę silnika a zatkana rurka w kolektorze zabrudzona nie :)

Generalnie ma tam być syf :E to znaczy ze erg działa jak jest tak czysto jak foto nr 2 znaczy ze erg nie działa:) Przeczyść profilaktycznie bo jak tego syfu jest zbyt wiele to pozatyka sie ta rurka od egr i mimo ze działa to spaliny nie dostają się do kolektora . A gdy silnik np po zrzuceniu na luz schodzi z obrotów to tych spalin tam nie ma silnik robi korektę dawki paliwa i jest zbyt bogata mieszanka czy jakoś tak czy za uboga już dokładnie nie pamiętam . Bo egr dostaje sygnał ze ma być uchylony no ale ta rurka w kolektorze jest przytkana .
Generalnie sprawdź jak jest syf jest ok wyczyść.

I teraz jeszcze jedna sprawa jak czyściłeś kolektor jak go odkręciłeś to kanały dolotowe czyściłeś ? bo ja maiłem zwężone o połowę prześwity w kanałach :E

Załączniki:



Autor:  skara [ 18 Sie 2019, 22:18 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Niestety nie mam nikogo do podmiany ale postaram się coś załatwić - tylko pytanie czy ten czujnik ma coś wspólnego z za dużą "zmierzoną masą powietrza"? czy raczej odpowiada za mierzenie ciśnienia doładowania ? Jakie generalnie powinny być wartości ciśnienia doładowania ?

Dymka nie puszcza żadnego, reakcja na gaz normalna.
Przepływomierz na dniach będę miał pożyczony nowy na podmiankę.
Kolektor ssący wyczyszczony razem z kanałami dolotowymi plus wymieniona uszczelka na nową.
Rurkę wprowadzającą spaliny z egr oczywiście wyczyściłem (teraz wygląda jak na foto drugim) a była cała zalepiona sadzą jak na pierwszym foto.
Egr cały był wymieniony na nowy a chłodnica spalin od egr wyczyszczona.
Kanały wyczyszczone - tylko tam jak i w kolektorze nie było jakoś dużo sadzy ( oprócz rurki od egr) - może to kwestia tankowania paliw ultimate lub verva.

W tym tygodniu będą jeszcze sprawdzane wszystkie rury bo mechanik twierdzi że gdzieś jeszcze może być nieszczelność i łapie lewe powietrze i stąd "za duża masa powietrza zmierzonego".

Autor:  Pabllo78 [ 19 Sie 2019, 09:55 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Czujnik ciśnienia mierzy ciśnienie w układzie dolotowym silnika. I przekazuje w postaci sygnału elektrycznego do jednostki sterującej silnikiem a raczej jednostka szczytuje za jego pomocą wartości .Dane z tego czujnika oraz z przepływomierza ale i z innych czujników np temperatury są istotne do ustalenia optymalnego składu mieszanki zasilającej silnik.
OBA CZUJNIKI CZYLI CIŚNIENIA JAK I PRZEPŁYWOMIERZ MAJA NAJISTOTNIEJSZY WPŁYW NA niestabilna praca silnika, W tym OPISYWANE wahania obrotów biegu jałowego . Akurat 1.3 JTD jest wyjątków wrażliwy na niedomagania tych czujników . I zaniki mocy czy falujące obroty , czasem zauważalny spadek mocy ITD to CZĘSTO OBJAWY KTÓRE SIĘ POJAWIAJĄ BEZ ŻĄDNEJ PRZYCZYNY I CZĘSTO SAME ZNIKAJĄ JEDNI TWIERDZA ZE TO WINA NP GORSZEJ POGODY INNI ZE PALIWA A INNI SIĘ POGODZILI I TWIERDZA ZE TAK MA BYĆ CO CIEKAW USTERKI CZASEM POTRAFIĄ SIĘ POJAWIAĆ I ZNIKAĆ BEZ ŻADNEJ przyczyny .

Jakie powinny być właściwe ciśnienie to nie pamiętam i nie skupiałem się na tym nawet bo po wyczyszczeniu czujnika wszystko wróciło do normy i problem już nie pojawił nigdy .Z tym ze to była w zasadzie ostatnia czynność bo wczesnej przepływomierz egr ,doloty,sprawdzenie turbo ,wymiana odmy , filtra paliwa, sprawdzenie szczelności wiele innych .
Wyklucz te dwa czujniki.
Oczywiście nieszczelność nie jest wskazana ale o ile pamiętam to to podczas jazdy bez przepływomierza lub nawet z rozpiętą rura przy kolektorze mimo innych objawów to wahniecie na obrotach po odjęciu gazu nadal występowało

Autor:  skara [ 28 Sie 2019, 21:33 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Ciąg dalszy...
Egr ponownie wymieniony (nowy był niesprawny - zacięty)
Czujnik ciśnienia wymieniony na nowy
Przepływomierz podmieniony - efekt taki sam jak przed podmianką
Obroty dalej falują po wrzuceniu na luz

Obecnie na wykresach zauważyłem tylko jeden problem - gdy egr pracuje (jest otwarty) to masa powietrza oczekiwana jest równa z zmierzoną - w momencie wrzucenia na luz egr się zamyka i masa powietrza zmierzonego jest za duża.

Mam prośbę do was czy mógłby ktoś podpiąć u siebie z MESa i sprawdzić na postoju jaką ma masę powietrza oczekiwaną w momencie gdy egr pokazuje że jest zamknięty ?
U mnie wygląda to tak: gry egr jest w pozycji około 40% (oczekiwana = zmierzonej) - masa powietrza wynosi około 156mg (oczekiwana = zmierzona),
gdy egr jest w pozycji zamkniętej 0% (oczekiwana = zmierzonej) - masa powietrza oczekiwana 156mg a zmierzona 260mg.

Zastanawiam się czy ecu się nie posypało i pokazuje błędnie oczekiwane parametry i przez to obroty falują.

Autor:  Pabllo78 [ 29 Sie 2019, 19:42 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Ecu się mogło posypać ........bo jakim cudem miałeś zacięty EGR a nie było kontrolki awarii silnika na desce ?.
Obojętnie jak by był zacięty by wyswietlalo błąd po kilku odpaleniach .

Autor:  skara [ 29 Sie 2019, 23:39 ]
Temat postu:  Re: Falujące obroty 1.3 jtd

Dokładnie to wyglądało tak że ten bolec w elektromagnesie co otwiera przepływ powietrza był wbity do środka elektromagnesu - w MES pokazywało normalnie że działa. Błędów zero.

Masz możliwość podpięcia kompa i sprawdzenia jaka jest oczekiwana masa powietrza na postoju gdy egr jest w pozycji 0% ?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/