Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsilny: (
https://fiatpunto.com.pl/topic61249.html
Strona 1 z 1

Autor:  Grafik [ 03 Wrz 2021, 16:11 ]
Temat postu:  Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsilny: (

Witam Szanowne Grono Forum - z racji iż jest to mój pierwszy post na tak zacnym forum :E .

Od 2 tyg. jestem posiadaczem kropka i od pierwszego dnia zakupu czytałem forum jako użytkownik nie zarejestrowany. Auto kupiłem by mieć możliwość dojazdu do pracy (30km w jedną stronę) i niestety auto mi to uniemożliwia... Na 10 dni/3 dni byłem nieobecny. Skromnie powiem, że jestem na wylocie a o kolejny etat w moich stronach trudno - biorąc pod uwagę moje zobowiązania finansowo-kredytowe po prostu zaczynam tonąć... Proszę o wszelkie sugestie które mogą mi pomóc - nawet te głupie :E ogarnia mnie desperacja.

MÓJ PROBLEM:

Silnik (1.2 8V 60KM, 2004 r., 130 000 przebiegu) co któreś uruchomienie silnika uruchamia się mocno trzęsąc (poduszki sprawdzone) - drgania są bardzo mocne, wyczuwalne w całej kabinie. Dwa razy mając taki przypadek udało mi się je wyeliminować przygazowując kilkukrotnie na wolnych obrotach (tak do 3-4 tys.) i silnik się uspokajał i chyba pracował "normalnie" - trzęsienie ustępowało. Niestety w większości przypadków nie idzie tego zlikwidować dodawaniem gazu, ponowne uruchomienie również nie przynosi pozytywnych skutków. Trudno mi się odnieść czy dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku... Jednakże z rana pierwsze uruchomienie zazwyczaj jest ok, przejadę 30km, zostawię auto pod pracą i po np. 2h musząc "jechać na miasto" uruchamia się trzęsąc. Jazda z tak trzęsącym silnikiem to brak mocy.

Byłem u mechanika (Motozbyt FIAT) - kable, świecie, cewki (podobno sprawdził i są ok), jedna ze świec była podobno trochę "zalana" (ale sprawdzał ją i jest ok) - wykręcił, wszystko poczyścił i rozłożył ręce mówiąc, ze nie wie. Nie sugerował by dać nowe świece (wyjeżdżając od niego jak na złość nie trzęsło już silnikiem, natomiast już w drodze do domu zatrzęsło mi pierwszy raz podczas jazdy na 1 lub 2 biegu (i podczas tej chwili migotneła mi kilkukrotnie kontrolka oleju) i zgasł. Ponowne uruchomienie sprawiło, że uruchomił się normalnie i kontrolki oleju nie było. Nie mam i nie miałem żadnych błędów na desce.

Koledzy od czego mogę zacząć i co po kolei wymieniać :?:

Autor:  Jachaś [ 03 Wrz 2021, 17:05 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Cewkę, kable, świece nie zaszkodzi wymienić, szczególnie jeśli nie wiadomo kiedy ostatni raz były wymieniane. Natomiast co do szarpania. Z tego co kojarzę, w Punto 2 miało jeszcze silnik krokowy lub coś a'la silnik krokowy, do regulacji wolnych obrotów. Może tym tropem działać? Ogólnie, skoro układ zapłonowy jest ok (a przynajmniej tak zakładamy) to trzeba szukać problemu w powietrzu (za dużo, za mało) albo w paliwie (również, za dużo, za mało)

Autor:  Grafik [ 03 Wrz 2021, 17:13 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Dziś zauważyłem inną przypadłość, jak uruchamiam zapłon (bez uruchomienia silnika) to palą mi się wszystkie kontrolki prócz CHECK ENGINE (żółta kontrolka silnika). Rozumiem, że CHECK ENGINE również powinien się palić i po chwili zgasnąć lub zgasnąć z chwilą uruchomienia silnika. Czy jest jakiś kabel od CHECK ENGINE który może być odłączony?

Autor:  Jachaś [ 03 Wrz 2021, 18:59 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

To zależy. W starszych autach może być odpalane osobnym kablem od sterownika silnika, w nowszych informacja o uruchomieniu kontrolki idzie po can-ie. Ale skoro nie świeci ci się kontrolka, a samochód kupiłeś niedawno, to wielce prawdopodobne jest to, że ktoś umyślnie zrobił tak, żeby się nie świeciła. To może oznaczać, że masz zapisane jakieś błędy które mogą pomóc w diagnostyce co mu dolega. Tylko musiałbyś je czymś odczytać

Autor:  domin45670 [ 03 Wrz 2021, 23:36 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Przydałoby się podpiąć pod kompa i zrobić sam test tej jednej kontrolki. Jeśli się nie zaświeci, to robić testy innych do czasu aż się zaświeci check. Jeśli to nie spowoduje zapalenia się kontrolki to warto zajrzeć do zegarów i zobaczyć czy nie ma jakiś kombinacji przy kontrolce, np. usunięta lub zamalowana/zaklejona dioda.
To pozwoli potwierdzić lub wykluczyć czy problem jest z kombinacją.
Ale jeśli tak by było to uważam, że sprzedający zataił istotne wady.

Autor:  Grafik [ 04 Wrz 2021, 20:30 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Koledzy, dziękuję za odzew i zainteresowanie wątkiem.

Więc tak... Rozebrałem zegary, "dioda od silnika" była zalepiona (zdjęcie w załączeniu). Auto kupione od prywatnego właściciela, starszy (wydawało się) SYMPATYCZNY Pan - jak się okazało hoooooj :E

Kontrolka silnika oczywiście świeciła cały czas (była po prostu zalepiona). Teraz tak, byłem na komputerze i są następujące błędy:

P0420 - Catalyser 1
P0352 - Coil 2
P0201 - Cylinder 1 injector
P0351 - Coil 1
P0204 - Cylinder 4 injector


Wymieniać cewki, kable i świece? Czy błędy mówią o czymś jeszcze?

Dodam, że błędy zostały wykasowane i póki co kontrolka zapala się na zapłonie i gaśnie z chwilą uruchomienia silnika (ale przedtem trzęsienie silnika również występowało co jakiś czas, a nie zawsze/za każdym razem).

Załączniki:



Autor:  Jachaś [ 04 Wrz 2021, 21:08 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Nie myślałeś może, skoro kupiłeś go niedawno żeby zwrócić gnidzie samochód (z tytułu wad ukrytych/zatajenia usterki) ?



Jeżeli podejmujesz walkę, to wymiana świec, kabli i cewki powinna pomóc na błąd z cewki i może z katalizatora. Natomiast co do błędu z wtrysków, to może niekoniecznie. Wtedy, żeby oszczędzić ci kosztów, możesz przy okazji wymiany świec (albo później) podmienić wtryskiwacze (na przykład 1 podmienić z 2 a 3 z 4). Jak błędy by "przeskoczyły", to wtryski do wymiany ew. czyszczenia (może pomoże, na szczęście wtryski do pośredniego wtrysku w benzynie nie są bardzo drogie). Jeżeli zostałyby błędy na 1 i 4 to coś z wiązką albo sterownikiem silnika.


Nie można też wykluczyć, że przez niesprawny układ zapłonowy i/lub wtryskowy został uszkodzony katalizator (bo masz błąd, a niespalone paliwo ze względu na wypadanie zapłonów mogło doprowadzić do wzrostu temperatury katalizatora i jego "popłynięcia"). Jeżeli by "popłynął" to wtedy, powinno się wymienić katalizator (choć z racji na wiek samochodu i cenę katalizatora, zapewne rozwiążesz temat inaczej ;) )

Autor:  Grafik [ 04 Wrz 2021, 21:34 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Jachaś napisał(a):
Nie myślałeś może, skoro kupiłeś go niedawno żeby zwrócić gnidzie samochód (z tytułu wad ukrytych/zatajenia usterki) ?


Jestem w pełni świadom, że udowodnienie jego win to droga długa i żmudna. Niestety z praktycznego puntu widzenia (nie teorii) to walka z wiatrakiem.

W zakresie części:
NGK V-Line świeca zapłonowa BKR5EZ
NGK Zestaw przewodów zapłonowych (TECDOC-Nr silnika: 188 A4.000)
NGK Cewka zapłonowa (TECDOC-Nr silnika:188 A4.000)

Jakie konkretnie wtryski kupić (w przypadku ich wymiany)?

Autor:  Jachaś [ 04 Wrz 2021, 21:49 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Grafik napisał(a):
świeca zapłonowa BKR5EZ


Na pewno? Takie masz w instrukcji? Pytam bo w intrukcji do punto classic (czyli późne punto 2) z silnikiem 1.2 8v 188A400 przewidziane są świece NGK DCPR7E-N-10 albo Bosch YR7DEU
Przewody i Cewka od NGK myślę że nie będzie źle, to nie jest jakaś dolna półka ;)

Co do wtrysków, myślę że jednak dobrze by było zacząć od podmiany przy okazji wymiany układu zapłonowego, jednak 600zł (ok. 300zł/szt za wtryskiwacz bosha) piechotą nie chodzi ;)

Autor:  Grafik [ 04 Wrz 2021, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Nie wiem jakie są w instrukcji, chwyciłem to z innych wątków na forum o Punto II FL 1.2 8V 60KM (Mój egzemplarz jest z roku 2004 - wersja Dynamic). Teraz się pogubiłem bo już naprawdę nie wiem jaką serie dokładnie zamówić - BKR5EZ czy DCPR7E-N-10 ? i przewody + cewka 188 A4.000 :?:

W zakresie wtrysku potrzebuję konkretnie wiedzieć co ewentualnie zamówić bo z uwagi na pracę i potrzebę posiadania auta musze szybko podejmować decyzje (w przeciwnym przypadku stracę pracę bo nie będę miał czym dojeżdżać).

Autor:  Jachaś [ 04 Wrz 2021, 21:59 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Jak masz instrukcje od samochodu, to weź takie jakie są w instrukcji (szczególnie jak nie masz LPG, bo może tamta była polecana do LPG?) a jak nie masz instrukcji, to bym się sugerował raczej instrukcją od classica (w sumie nadal 188A400 więc powinno być dobrze :) )

[ Dodano: 04 Wrz 2021, 21:59 ]

Co do wtrysków, myślę że Bosch (z tego co widzę potrafi być tańszy od magneti marelli i febiego 0_o ) będzie optymalny jeśli chodzi cena/jakość

Autor:  Grafik [ 04 Wrz 2021, 22:17 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Nie mam instrukcji :(

Świece brałem z tego tematu:
topic1120.html

W końcu jakie kupić?

NGK świeca zapłonowa V-Line 43 :?: (Kod silnika: 188 A4.000 Rok prod. od: 10/2004)
NGK świeca zapłonowa DCPR7E-N-10 :?: (Kod silnika: 188 A4.000 Rok prod. od: 10/2004)
NGK świeca zapłonowa V-Line 36, BKR5EZ :?: (Kod silnika: 188 A4.000 Rok prod. od: 09/2000 do: 09/2004)
NGK świeca zapłonowa :?: (Kod silnika: 188 A4.000 Rok prod. od: 09/2000 Rok prod. do: 09/2004)

w dowodzie produkcja: 2004-12-17

lub naprawdę proszę o linka do konkretnie jakich świec :E

Autor:  Jachaś [ 04 Wrz 2021, 22:29 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

No powiem ci że różnią się :/ . Z tego co znalazłem w necie BKR5EZ były montowane do ok września 2004 roku a DCPR7E-N-10 były po tej dacie. Różnią się gwintem. Stare miały m14 a nowe m12. Więc nie będą pasowały i niestety, chyba trzeba by wymontować i sprawdzić co tam siedzi albo sprawdź w Eperze (katalog części do fiata, link https://www.pekidi.com ). Wpisz vin i poszukaj jakie świece były po numerze VIN

Autor:  Grafik [ 04 Wrz 2021, 22:49 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Jachaś napisał(a):
No powiem ci że różnią się :/ . Z tego co znalazłem w necie BKR5EZ były montowane do ok września 2004 roku a DCPR7E-N-10 były po tej dacie. Różnią się gwintem. Stare miały m14 a nowe m12. Więc nie będą pasowały i niestety, chyba trzeba by wymontować i sprawdzić co tam siedzi albo sprawdź w Eperze (katalog części do fiata, link https://www.pekidi.com ). Wpisz vin i poszukaj jakie świece były po numerze VIN


Tak zrobię, wykręcę i osobiście zamówię je w sklepie. Podobnie jak wtryskiwacze bo czytam, że montowane były 3 różne typy w 8V 60KM.

Autor:  Jachaś [ 04 Wrz 2021, 23:11 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Wysłałem PW (podaj mi na PW numer VIN, to ci sprawdzę jakie świece idą według katalogu części)

[ Dodano: 04 Wrz 2021, 23:07 ]

Świece starego typu, gwint m14. Daj znać jak poszło :)

[ Dodano: 04 Wrz 2021, 23:11 ]

Widzę że w starych 1.2 są 2 cewki (Po jednej na 2 cylindry). W GP/Evo jest jedna na wszystkie cylindry. Więc cewki potrzebujesz 2 (numer oem 46548037), 4 świece i zestaw przewodów (numer oem 46749624)

Autor:  domin45670 [ 05 Wrz 2021, 11:52 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Facet ewidentnie chciał Cię wprowadzić w błąd.
Zmierzałbym do rozwiązania umowy.

Autor:  Grafik [ 05 Wrz 2021, 20:21 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

domin45670 napisał(a):
Facet ewidentnie chciał Cię wprowadzić w błąd.
Zmierzałbym do rozwiązania umowy.


Niestety nie mam na to czasu i środków finansowych, potrzebuję auta do pracy na wczoraj. Spróbuję je naprawić i albo wypłynę albo utonę. W dniu jutrzejszym nie mam czym dojechać do roboty i z każdym kolejnym dniem cierpliwość mego pracodawcy względem moich nieobecności jest na wyczerpaniu. Jak zacznę spór ze sprzedającym i auto będzie stać nie ruszane to już mogę uważać się za bezrobotnego bo spór potrwa a ja nie będę miał czym dojechać :(

Autor:  sta1416 [ 08 Wrz 2021, 08:13 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Grafik napisał(a):
Kontrolka silnika oczywiście świeciła cały czas (była po prostu zalepiona).


Zapytam wprost, to Twoje pierwsze auto z OBD na wtrysku, wcześniej jeździłeś tylko gaźnikami? Bo 99% fiatów ma tak, że kontrolka zapal się po przekręceniu kluczyka, i gaśnie po odpaleniu. Nie pomyślałeś że jej brak jest spowodowany jakimś wałem? Bo w historie o przepalonej diodzie nie masz co wierzyć.

Nie bronię sprzedawcy, bo to nie jest zachowanie godne pochwały, z drugiej strony mógł pojechać z kontrolką do jakiegoś januszeksu, a wrócił z wyłączoną. Ktoś go skasował na kupę forsy a wstawił centymetr taśmy, bo to starszy gościu.

Następnym razem jak jesteś napalony na jakieś auto to weź ze sobą kogoś kto ogarnia model i ma przy sobie przysłowiowy kubeł zimnej wody.

Zrobiłbym adaptację koła fonicznego. I przełożył wtryski miejscami, po czym sprawdził czy błąd wędruje razem z wtryskiem.

Autor:  domin45670 [ 09 Paź 2021, 22:48 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Jak sprawa się skończyła?

Autor:  bercikwak [ 03 Lis 2021, 13:48 ]
Temat postu:  Re: Silnik drży, dławi się, brak mocy (1.2 8V 60KM). Bezsiln

Też jestem ciekawy zakończenia tej sytuacji.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/