Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

1.3 MultiJet - kłopot na zimnym silniku
https://fiatpunto.com.pl/topic24988.html
Strona 1 z 1

Autor:  Kamillo [ 25 Paź 2010, 19:09 ]
Temat postu:  1.3 MultiJet - kłopot na zimnym silniku

Witam Kolegów. piszę w imieniu mojego kolegi, który chyba teraz - po pierwszym kłopocie w GP - zapisze się już na nasze Forum.
ale do szczegółów. autko to GP 1.3 M-Jet 90 KM z 2008 r. Punto dostało zastrzyk na 110 KM. od trzech dni na zimnym silniku lekko szarpie przy obrotach jałowych, puszcza czarny dymek, a przy przyspieszaniu niezbyt płynnie rozwija moc. do tego wzrosło o ok. 1l/100 km zużycie ON. auto ma 50 tys km, jest bardzo zadbane, ponad 80% jazd to trasy i to długie - od 300 do 600 km za jednym zamachem, tankowane na Statoil z paliwo premium...
Czy ktoś z Kolegów ma pomysły co do awarii? wiadomo ASO się kłania i pojechac koniecznie trzeba będzie...ale najpierw trzeba podjechać zdjąć wirusa - chip tuning, żeby się w ASO nie czepiali.
przepływomierz??? listwa CR?

Autor:  sadoo [ 25 Paź 2010, 19:44 ]
Temat postu: 

jak z wymianami filtrów stoi kolega?
filtr powietrza wymieniony?

Autor:  Kamillo [ 25 Paź 2010, 19:47 ]
Temat postu: 

nie nosadoo nie piszmy tu o takich rzeczach, bo się chłopak obrazi :> Ostatni przegląd miał ok. 10 tys temu (przy niecałych 40 tys. przebiegu) i zawsze wymienia olej, filtr oleju, powietrza i przeciwpyłkowy - to taki standard u niego.

Autor:  greg505 [ 25 Paź 2010, 19:51 ]
Temat postu: 

niech kolega zrobi probe przelewowa,
dla mnie to ktorys z wtryskow nie domaga

Autor:  Kamillo [ 25 Paź 2010, 22:48 ]
Temat postu: 

no to raczej byłaby zła wiadomość greg505. owszem myślałem o wtryskach, ale póki co szukamy jak najbardziej małego problemu... po co za wczasu się stresować? sądzę, że pewność to będzie można mieć po wizycie w ASO i podłączdeniu pod kompa. ale to Kolega zrobi ni wcześniej niż w po 5-6 listopada. kolejne propozycje i porady mile widziane.

Autor:  greg505 [ 25 Paź 2010, 23:12 ]
Temat postu: 

odlaczcie egr, zaswieci sie kontrolka, jak przestanie dymic to bedzie trzeba go na poczatek przeczyscic.

jakis czas temu clio zaczelo mi dymic, wiec do wyboru: egr, wtryski, turbo.
chcialem wyczyscic egr, ale nie udalo mi sie go wykrecic ;)
wiec odlaczylem wtyczke, przestal dymic, o wiele lepiej reaguje na gaz,
co ciekawe nawet przy ostrym palowaniu dymka za soba nie widze :E

Autor:  kazaa [ 26 Paź 2010, 10:41 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
odlaczcie egr, zaswieci sie kontrolka, jak przestanie dymic to bedzie trzeba go na poczatek przeczyscic.


bzdura :

1. egr nie ma nic do biegu jałowego,a taki przypadek jest w temacie
2. nie zawsze dymi przy uwalonym egr , mój 1.9 w ogóle nie puszczał bąków

[ Dodano: 26 Paź 2010 10:41 ]
Kamillo napisał(a):
Witam Kolegów. piszę w imieniu mojego kolegi, który chyba teraz - po pierwszym kłopocie w GP - zapisze się już na nasze Forum.
ale do szczegółów. autko to GP 1.3 M-Jet 90 KM z 2008 r. Punto dostało zastrzyk na 110 KM. od trzech dni na zimnym silniku lekko szarpie przy obrotach jałowych, puszcza czarny dymek, a przy przyspieszaniu niezbyt płynnie rozwija moc. do tego wzrosło o ok. 1l/100 km zużycie ON. auto ma 50 tys km, jest bardzo zadbane, ponad 80% jazd to trasy i to długie - od 300 do 600 km za jednym zamachem, tankowane na Statoil z paliwo premium...
Czy ktoś z Kolegów ma pomysły co do awarii? wiadomo ASO się kłania i pojechac koniecznie trzeba będzie...ale najpierw trzeba podjechać zdjąć wirusa - chip tuning, żeby się w ASO nie czepiali.
przepływomierz??? listwa CR?


jak ktoś mądry robił wirusa to ASO nie będzie widzieć wejść do ECU,a na egzaminerze się kapną że był mod, moim zdaniem lipny może był program i uwalił wtrysk lub przypadek , trzeba zbadać dokładnie co jest grane , bałbym się jednak o wtrysk :/

Autor:  greg505 [ 26 Paź 2010, 11:43 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
bzdura :

1. egr nie ma nic do biegu jałowego,a taki przypadek jest w temacie
2. nie zawsze dymi przy uwalonym egr , mój 1.9 w ogóle nie puszczał bąków

wlasnie widze jak znasz zasade dzialania egr'a...
ad 1. wlasnie na biegu jalowym i pod niewielkim obciazeniem zawor sie otwiera.
ad2. jak zawor zacial sie w pozycji zamknietej to dymic nie bedzie

Autor:  kazaa [ 27 Paź 2010, 10:19 ]
Temat postu: 

greg505 napisał(a):
wlasnie widze jak znasz zasade dzialania egr'a...
ad 1. wlasnie na biegu jalowym i pod niewielkim obciazeniem zawor sie otwiera.
ad2. jak zawor zacial sie w pozycji zamknietej to dymic nie bedzie


1. zawór egr otworzyć się powinien jak jest bogata mieszanka , jak jest otwarty cały czas to auto tak muli, że ciężko wyprzedzać do pewnej prędkości obrotowej silnika...
2. jakby zaciął się w pozycji zamkniętej to miałbym spokój do dziś , to byłoby to samo co zaślepienie , wyskoczyłby tylko check engine i to wszystko , jednak kolego rozbierałem osobiście egr i był w pozycji otwartej

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/