Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V https://fiatpunto.com.pl/topic601.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Liban [ 27 Lut 2007, 12:44 ] |
Temat postu: | Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V |
Witam Panie i Panów Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie Pytam bo zawsze jeżdziłem 1.2 8v i tam do 4000 to był max bo więcej nie było sensu, a tu max moment jest dopiero przy 4500 obr./min |
Autor: | ipIV [ 27 Lut 2007, 12:47 ] |
Temat postu: | |
Nie kręć silnika powyżej obrotów przy których osiąga maksymalną moc. Zabójcze dla silnika może być ciągłe zamykanie obrotomierza (aż do odcięcia - prawie koniec skali ):P |
Autor: | WojtasBB [ 27 Lut 2007, 12:52 ] |
Temat postu: | |
przede wszystkim najefektywniejszy zakres obrotów dla silnika to pomiędzy max momentem a max mocą, Odcinka jest po to, aby nie zniszczyć silnika, wiec nawet jazda w pobliżu odcinki nie powinna zaszkodzić silnikowi Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ipIV napisał(a): aż do odcięcia - prawie koniec skali Wink )
e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys |
Autor: | Liban [ 27 Lut 2007, 12:52 ] |
Temat postu: | |
nie no tak że odcina to bym nigdy nie zrobił szkoda mi auta przecież on też ma uczucia i czuje ale skoro moc max ma przy 6000 to do 5500 może se pokręcić oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min |
Autor: | ipIV [ 27 Lut 2007, 12:54 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys Mr. Yellow
Ale ty masz licznik z HGT A silnik zwykły 1,2 8V [ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 11:55 am ] Ja mam odcięcie podczas jazdy przy "obrotomierzowych" ~6750 rpm, a skala jest do 7000 |
Autor: | Liban [ 27 Lut 2007, 12:56 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić
Żeby szybko jechać hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć |
Autor: | ipIV [ 27 Lut 2007, 12:58 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): Wojtas_BB napisał(a): Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić Żeby szybko jechać hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają. |
Autor: | Liban [ 27 Lut 2007, 13:02 ] |
Temat postu: | |
dzieki teraz już wszystko wiem Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500. Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000 Pozdrawiam |
Autor: | WojtasBB [ 27 Lut 2007, 13:11 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min dla 16V to szybkie jego dobijanie poprzez mulenie, niestety 16 rządzą sie swoimi prawami Liban napisał(a): Żeby szybko jechać Very Happy hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć za przyspieszanie odpowiedzialny jest z tego co wiem max moment, a za prędkość - max moc, wiec przyspieszać należy w okolicach max momentu ipIV napisał(a): Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają. dokładnie tak dlatego najlepiej jest jeździć pomiedzy max momentem i max mocą bo jedno i drugie zachowują dość wysokie wartości Liban napisał(a): dzieki teraz już wszystko wiem Smile Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.
no 8V to taki benzynowy diesel, moment nisko a moc wysoko |
Autor: | milk13 [ 27 Lut 2007, 14:00 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000
Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda. |
Autor: | daras [ 27 Lut 2007, 14:17 ] |
Temat postu: | |
Są silniki, które pomimo że teoretycznie kręcą się do np. 6 tyś. obr. to już przy np. 4 tyś. obr. sprawiają wrażenie jakby miały dość a olej z nich dawno odparował. Nie znam tego 1.4 16V ale jesli bezproblemowo i "lekko" kręci się do 6 tyś. obr. to jaki problem żeby tak go kręcić skoro tak lubi? Po dotarciu i ułożeniu się oczywiście |
Autor: | Liban [ 27 Lut 2007, 15:32 ] |
Temat postu: | |
No właśnie ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie sie wkreca na wys. obroty bo w porównaniu z 1.2 8v to przy 4500tys było czuć że on juz nie chce i było to nie przyjemne. milk13 napisał(a): Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda.
Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr |
Autor: | Rome [ 27 Lut 2007, 16:12 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): Ale ty masz licznik z HGT Razz A silnik zwykły 1,2 8V
nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego |
Autor: | WojtasBB [ 27 Lut 2007, 16:40 ] |
Temat postu: | |
Rome napisał(a): nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego Mr. Green
i Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz |
Autor: | Rome [ 27 Lut 2007, 16:41 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz
a co może skłamałem |
Autor: | WojtasBB [ 27 Lut 2007, 16:47 ] |
Temat postu: | |
Rome napisał(a): a co może skłamałem Image
oczywiście że tak |
Autor: | Rome [ 27 Lut 2007, 16:49 ] |
Temat postu: | |
Wojtas_BB napisał(a): oczywiście że tak
no już dobrze niech Ci będzie |
Autor: | leszczur [ 27 Lut 2007, 17:56 ] |
Temat postu: | |
ja nie kręce na wysokie obroty max na 3000-3500 zmieniam bieg na next |
Autor: | milk13 [ 27 Lut 2007, 20:37 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr
Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie. Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr. BTW Zobacz post z wykresami obrotów i momentów |
Autor: | golab [ 27 Lut 2007, 21:05 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie Jak najbardziej możesz jeździć na 4000-5500 obrotach! To jest 16V! Liban napisał(a): oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min No co ty? To ja nawet 1.4 8V tak nie jeżdże, bo więcej pali... Przeważnie zmieniam bieg przy 2500-3500 RPM, a przy wyprzedzeniu zapinam kolejny na około 5000 RPM (wiadomo 8V - max moment przy 3000 RPM - dalsze kręcenie nie jest efektywne). milk13 napisał(a): Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie. A i 1.4 8V nie lubi jeździć poniżej 2000 RPM - w końcu to nie diesel... milk13 napisał(a): Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.
Mój miał max 6000 RPM... |
Autor: | Liban [ 07 Mar 2007, 15:48 ] |
Temat postu: | |
A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole Pozdrawiam |
Autor: | majkiel [ 17 Lip 2011, 20:13 ] |
Temat postu: | |
Liban napisał(a): A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole
Pozdrawiam Nie, nie ma czerwonego pola - przynajmniej u mnie białe zegary z czerwonymi nadrukami i tyle. U mnie obrotomierz kiedyś pokazał chyba 80 Niechcący przy zjeździe z autostrady zamiast do V zredukowałem do III A co do obrotów, to tak jak pisali - jazda zaczyna się powyżej 4000 RPM |
Autor: | bbanditoss [ 17 Lip 2011, 21:15 ] |
Temat postu: | |
w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367 swoją drogą niezły odgrzany kotlet |
Autor: | majkiel [ 17 Lip 2011, 22:29 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367
swoją drogą niezły odgrzany kotlet Nie wiem, ale wpisałem w Google'a frazę "grande punto sport" i wyskoczyły mi między innymi wyniki z takim licznikiem jak mój: Może były różne wersje? |
Autor: | bbanditoss [ 17 Lip 2011, 22:54 ] |
Temat postu: | |
Ty masz licznik z 2006, ja już mam z 2007 wtedy się nieco zmieniłu (patrz mój) a w 2008 znowu zrobili nowe, więc lekkie zamieszanie |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |