Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V
https://fiatpunto.com.pl/topic601.html
Strona 1 z 2

Autor:  Liban [ 27 Lut 2007, 12:44 ]
Temat postu:  Maksymalne dopuszczalne obroty 1.4 16V

Witam Panie i Panów :P
Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie :?:

Pytam bo zawsze jeżdziłem 1.2 8v i tam do 4000 to był max bo więcej nie było sensu, a tu max moment jest dopiero przy 4500 obr./min

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2007, 12:47 ]
Temat postu: 

Nie kręć silnika powyżej obrotów przy których osiąga maksymalną moc. Zabójcze dla silnika może być ciągłe zamykanie obrotomierza (aż do odcięcia - prawie koniec skali ;) ):P

Autor:  WojtasBB [ 27 Lut 2007, 12:52 ]
Temat postu: 

przede wszystkim najefektywniejszy zakres obrotów dla silnika to pomiędzy max momentem a max mocą,
Odcinka jest po to, aby nie zniszczyć silnika, wiec nawet jazda w pobliżu odcinki nie powinna zaszkodzić silnikowi
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)

ipIV napisał(a):
aż do odcięcia - prawie koniec skali Wink )

e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys ;D

Autor:  Liban [ 27 Lut 2007, 12:52 ]
Temat postu: 

nie no tak że odcina to bym nigdy nie zrobił szkoda mi auta przecież on też ma uczucia i czuje :lol: ale skoro moc max ma przy 6000 to do 5500 może se pokręcić :D oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2007, 12:54 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
e tam końca, u mnie sie kończy na 8 tys a odcinka jest coś ok 6,5 tys Mr. Yellow

Ale ty masz licznik z HGT :P A silnik zwykły 1,2 8V

[ Dodano: Wto 27 Lut, 2007 11:55 am ]
Ja mam odcięcie podczas jazdy przy "obrotomierzowych" ~6750 rpm, a skala jest do 7000 :)

Autor:  Liban [ 27 Lut 2007, 12:56 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)


Żeby szybko jechać :D hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

Autor:  ipIV [ 27 Lut 2007, 12:58 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
Wojtas_BB napisał(a):
Pytanie tylko po co tak wysoko kręcić ;)


Żeby szybko jechać :D hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają.

Autor:  Liban [ 27 Lut 2007, 13:02 ]
Temat postu: 

dzieki teraz już wszystko wiem :) Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.

Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000 :P

Pozdrawiam

Autor:  WojtasBB [ 27 Lut 2007, 13:11 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

dla 16V to szybkie jego dobijanie poprzez mulenie, niestety 16 rządzą sie swoimi prawami

Liban napisał(a):
Żeby szybko jechać Very Happy hehe... pytam tylko z czystej ciekawości no i wiadomo że czasem też trzeba szybko wyprzedzić lub przyspieszyć

za przyspieszanie odpowiedzialny jest z tego co wiem max moment, a za prędkość - max moc, wiec przyspieszać należy w okolicach max momentu
ipIV napisał(a):
Nie kręć wyżej niż do obrotów maksymalnej mocy, bo wyżej nie ma sensu - i moc i moment spadają.

dokładnie tak ;) dlatego najlepiej jest jeździć pomiedzy max momentem i max mocą bo jedno i drugie zachowują dość wysokie wartości

Liban napisał(a):
dzieki teraz już wszystko wiem Smile Bo jak już powiedziałem wcześniej jak jeżdziłem 1.2 8v to nie trzeba było tyle kręcić bo moment max miał przy 2500 a tu 4500.

no 8V to taki benzynowy diesel, moment nisko a moc wysoko ;]

Autor:  milk13 [ 27 Lut 2007, 14:00 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
Paliwko też chyba bardzo szybko ucieka z baku przy 4000-6000

Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać 8) Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda. :D

Autor:  daras [ 27 Lut 2007, 14:17 ]
Temat postu: 

Są silniki, które pomimo że teoretycznie kręcą się do np. 6 tyś. obr. to już przy np. 4 tyś. obr. sprawiają wrażenie jakby miały dość a olej z nich dawno odparował.
Nie znam tego 1.4 16V ale jesli bezproblemowo i "lekko" kręci się do 6 tyś. obr. to jaki problem żeby tak go kręcić skoro tak lubi?
Po dotarciu i ułożeniu się oczywiście :-)

Autor:  Liban [ 27 Lut 2007, 15:32 ]
Temat postu: 

No właśnie ten silnik bardzo chętnie i przyjemnie sie wkreca na wys. obroty bo w porównaniu z 1.2 8v to przy 4500tys było czuć że on juz nie chce i było to nie przyjemne.

milk13 napisał(a):
Zauważyłem na kompie, że przy łagodnym przyspieszaniu dopiero pow. 3000 obr. chwilowe zużycie paliwa zaczyna spadać Czyli pow. 3000- 3500 obr. w tym silniku (1.4 16 v) zaczyna się optymalna jazda.

Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr :D

Autor:  Rome [ 27 Lut 2007, 16:12 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
Ale ty masz licznik z HGT Razz A silnik zwykły 1,2 8V


nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego :mrgreen:

Autor:  WojtasBB [ 27 Lut 2007, 16:40 ]
Temat postu: 

Rome napisał(a):
nie to że ma zwykłe 1,2 8V to jeszcze straszny kapelusz z niego Mr. Green

i Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz :foch:

Autor:  Rome [ 27 Lut 2007, 16:41 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
Ty brutusie przeciwko mnie ?? no wiesz


a co może skłamałem Image

Autor:  WojtasBB [ 27 Lut 2007, 16:47 ]
Temat postu: 

Rome napisał(a):
a co może skłamałem Image

oczywiście że tak :foch:

Autor:  Rome [ 27 Lut 2007, 16:49 ]
Temat postu: 

Wojtas_BB napisał(a):
oczywiście że tak


no już dobrze niech Ci będzie Image

Autor:  leszczur [ 27 Lut 2007, 17:56 ]
Temat postu: 

ja nie kręce na wysokie obroty max na 3000-3500 zmieniam bieg na next :)

Autor:  milk13 [ 27 Lut 2007, 20:37 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
Nie znam sie za bardzo ale jak to możliwe, ja myślałem że ekonomiczna jazda to ok 2000obr

Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie. :D :D Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.
BTW Zobacz post z wykresami obrotów i momentów 8)

Autor:  golab [ 27 Lut 2007, 21:05 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
Mam takie może głupie pytanie, ale jak wiadomo silniki 16V trzeba kręcić żeby dobrze auto jechało np przy wyprzedzaniu i czy np. obr. 5500 lub nawet 6000 nie są zabujcze dla silnika i spokonie można używać obr. z przedziału 4000 - 5500 przy bardzo dynamicznej jeżdzie

Jak najbardziej możesz jeździć na 4000-5500 obrotach! ;) To jest 16V! 8)

Liban napisał(a):
oczywiście tylko kiedy trzeba bo zawsze jeżdzę na 1500 - 2000 obr./min

No co ty? :D To ja nawet 1.4 8V tak nie jeżdże, bo więcej pali... Przeważnie zmieniam bieg przy 2500-3500 RPM, a przy wyprzedzeniu zapinam kolejny na około 5000 RPM (wiadomo 8V - max moment przy 3000 RPM - dalsze kręcenie nie jest efektywne). ;)

milk13 napisał(a):
Owszem ale w silnikach 8v. Szesnastka lubi wysokie obroty, co akurat w GP jest bardzo fajne bo silniczek brzmi pięknie.

A i 1.4 8V nie lubi jeździć poniżej 2000 RPM - w końcu to nie diesel... ;)

milk13 napisał(a):
Na razie bałem się Go kręcić pow. 5000 obr.

Mój miał max 6000 RPM... ;D

Autor:  Liban [ 07 Mar 2007, 15:48 ]
Temat postu: 

A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v :P A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole :?:

Pozdrawiam :)

Autor:  majkiel [ 17 Lip 2011, 20:13 ]
Temat postu: 

Liban napisał(a):
A może wie ktoś od jakich obr by było czerwone pole gdyby było w 1.4 16v :P A może ktoś ma wersję sport z tym silnikiem bo tam chyba jest czerwone pole :?:

Pozdrawiam :)


Nie, nie ma czerwonego pola - przynajmniej u mnie białe zegary z czerwonymi nadrukami i tyle.
U mnie obrotomierz kiedyś pokazał chyba 80 ;) Niechcący przy zjeździe z autostrady zamiast do V zredukowałem do III ;)
A co do obrotów, to tak jak pisali - jazda zaczyna się powyżej 4000 RPM :D

Autor:  bbanditoss [ 17 Lip 2011, 21:15 ]
Temat postu: 

w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367

swoją drogą niezły odgrzany kotlet :lol:

Autor:  majkiel [ 17 Lip 2011, 22:29 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
w sporcie 1,4 16V Starjet jest czerwone pole --> http://fiatpunto.com.pl/album_pic.php?pic_id=367

swoją drogą niezły odgrzany kotlet :lol:


Nie wiem, ale wpisałem w Google'a frazę "grande punto sport" i wyskoczyły mi między innymi wyniki z takim licznikiem jak mój:

Image

Może były różne wersje?

Autor:  bbanditoss [ 17 Lip 2011, 22:54 ]
Temat postu: 

Ty masz licznik z 2006, ja już mam z 2007 wtedy się nieco zmieniłu (patrz mój) :) a w 2008 znowu zrobili nowe, więc lekkie zamieszanie :P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/