Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Poautostradowe przemyslenia w temacie skrzyni biegów https://fiatpunto.com.pl/topic7079.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kociniak [ 30 Mar 2008, 15:21 ] |
Temat postu: | Poautostradowe przemyslenia w temacie skrzyni biegów |
Silnik 1.4 8V. Temat ten od dluzszego czasu mnie meczy. Przy 100km/h jest 3000obr/min, zeby jechac 120 trzeba trzymac 4000obr. Przy tym sporo rosnie zuzycie paliwa. Niby to tylko 1000obr, ale komputer wskazuje zuzycie wieksze o 0,5-1 litra. Jazda z predkoscia 150km/h to juz cos kolo 5000obr. Mam nieodparte wrazenie ze przydalby sie jeszcze 6 bieg. Powiem szczerze, ze od poczatku mnie zastanawialo dlaczego do tego silnika wkladaja skrzynie 5-tke. Moze paramatry silnika nie pozwolilaby na jechanie 150km/h utrzymujac 3000 czy 3500obr? I tak juz powoli dochodze to wnioski ze moze nalezaloby zmienic skrzynie na 6-cio biegowa. Sama skrzynia powinna byc krotsza co powinno polepszyc przyspiesznie, a poza tym do miasta przydalaby sie 2-ka ktora ciagnela by od minimalnych predkosci. Co o tym myslicie? |
Autor: | Yoka [ 30 Mar 2008, 21:51 ] |
Temat postu: | |
kociniak ...GP 1.4 8V to samochód miejski Skrzynia zestopniowana jest jest pod ekonomiczna jazde miejska. Zauwaz, ze w miescie mozesz jechac samochodem na V biegu z predkoscia 60 km/h (obr silnika 2000) bez problemów Poza tym skrzynie 6 biegowe sa drozsze ...a autko ma byc tanie |
Autor: | Barrtek96 [ 30 Mar 2008, 22:09 ] |
Temat postu: | |
Mój dziadek ma Albeę 1.4 8v i ma około 140 km/h przy 3300-3400 obr. na minutę (dokładnie nie pamiętam) czyli "5" jest sporo dłuższa w Albei A jadąc 165 km/h jest około 4100 obrotów :E:E nieźle co??? |
Autor: | kociniak [ 30 Mar 2008, 22:29 ] |
Temat postu: | |
Barrtek96 napisał(a): Mój dziadek ma Albeę 1.4 8v i ma około 140 km/h przy 3300-3400 obr. na minutę (dokładnie nie pamiętam) czyli "5" jest sporo dłuższa w Albei
no i to byloby to, czyli przy 120km/h byloby jakies 3000obr. Wynikaloby z tego ze silnik jest w stanie pracowac z taka skrzynia. Trzeba by jakies parametry obu skrzyn i porownac. Gdzie tego szukac? |
Autor: | poziomek [ 30 Mar 2008, 22:39 ] |
Temat postu: | |
Barrtek96 napisał(a): Mój dziadek ma Albeę 1.4 8v i ma około 140 km/h przy 3300-3400 obr. na minutę (dokładnie nie pamiętam) czyli "5" jest sporo dłuższa w Albei
A jadąc 165 km/h jest około 4100 obrotów :E:E nieźle co??? Tez mam ALbi z tym silnikiem nie pamietam dokladnie ale moje odczucia sa pomiedzy tym co pisze Bartek i tym co pisze autor watku . PS: zauwazcie 1dna rzecz predkosc dobrze by bylo zmierzyc w obu autach GPSem, liczniki u was moga przeciez inaczej "przekłamywać". ale z pewnoscia nie mam az tak wysokich obrotow jak autor w GP przy danej predkosci. Aha ja sie nei znam ale czy cos by dalo porownanie stopnia przelożenia na każdym z biegów pomiedzy Albeą a GP? Jak sadzicie? Jakby co to mogę sie zamienic na GP |
Autor: | Grzegorz1976 [ 30 Mar 2008, 23:21 ] |
Temat postu: | |
Yoka napisał(a): kociniak ...GP 1.4 8V to samochód miejski Skrzynia zestopniowana jest jest pod ekonomiczna jazde miejska. Zauwaz, ze w miescie mozesz jechac samochodem na V biegu z predkoscia 60 km/h (obr silnika 2000) bez problemów Poza tym skrzynie 6 biegowe sa drozsze ...a autko ma byc tanie
Yoka świete słowa. Poza tym z tego co wiem to chyba za dodatkowa kase mozna było do kropka wrzucić skrzynie 6 biegową. |
Autor: | marcin-ryba [ 01 Kwi 2008, 19:58 ] |
Temat postu: | Re: Poautostradowe przemyslenia w temacie skrzyni biegów |
Witam kociniak napisał(a): Silnik 1.4 8V. Temat ten od dluzszego czasu mnie meczy. Przy 100km/h jest 3000obr/min, zeby jechac 120 trzeba trzymac 4000obr. Przy tym sporo rosnie zuzycie paliwa. Niby to tylko 1000obr, ale komputer wskazuje zuzycie wieksze o 0,5-1 litra. Jazda z predkoscia 150km/h to juz cos kolo 5000obr. Mam nieodparte wrazenie ze przydalby sie jeszcze 6 bieg. Powiem szczerze, ze od poczatku mnie zastanawialo dlaczego do tego silnika wkladaja skrzynie 5-tke. Moze paramatry silnika nie pozwolilaby na jechanie 150km/h utrzymujac 3000 czy 3500obr? I tak juz powoli dochodze to wnioski ze moze nalezaloby zmienic skrzynie na 6-cio biegowa. Sama skrzynia powinna byc krotsza co powinno polepszyc przyspiesznie, a poza tym do miasta przydalaby sie 2-ka ktora ciagnela by od minimalnych predkosci. Co o tym myslicie?
Niestety mam podobne odczucia - brakuje 6 albo inaczej zestawionej skrzyni. GP to auto klasy B i uważam, że tutaj nie powinno się mówić, że to auto miejskie! Klasa A (CC, SC, Panda, 107, itp.) to autka miejskie! |
Autor: | grgp [ 03 Kwi 2008, 22:32 ] |
Temat postu: | Re: Poautostradowe przemyslenia w temacie skrzyni biegów |
Może dobrze żeby była taka opcja. Sam kiedyś byłem zwolennikiem "szóstek". Po pewnym okresie doświadczeń powiem jedno: - jak dają 6-tkę to przełożenia I-V są krótsze niż w zwykłej V - wtedy szóstka może się wydawać uciążliwa w eksploatacji miejskiej. Generalnie szóstki polecam każdemu kto ma gdzie "rozwinąć skrzydła" - np.: dłuższy czas podróżować 100-110 km/h. Miasto i ciasne podmiejsko-wiejskie drogi, tam szóstka może być upierdliwym zbytkiem. |
Autor: | Jaco [ 03 Kwi 2008, 22:47 ] |
Temat postu: | |
marcin-ryba Ale im raczej chodzi o to, że z silnikiem 1,4 77 KM nie można mieć wszystkiego przecież :] |
Autor: | zoon [ 04 Kwi 2008, 07:30 ] |
Temat postu: | Re: Poautostradowe przemyslenia w temacie skrzyni biegów |
grgp napisał(a): - jak dają 6-tkę to przełożenia I-V są krótsze niż w zwykłej V - wtedy szóstka może się wydawać uciążliwa w eksploatacji miejskiej. W czym? W Grande Punto?? Tu o takim aucie piszemy. [ Dodano: 04 Kwi 2008 07:30 ] kociniak napisał(a): Silnik 1.4 8V (...) Przy 100km/h jest 3000obr/min, zeby jechac 120 trzeba trzymac 4000obr.
Ja jadąc 120 km/h mam na szóstce 3000 obr. |
Autor: | daras [ 04 Kwi 2008, 08:26 ] |
Temat postu: | |
A u mnie przy 130 km/h (mierzone GPS) jest 2600 obr./min. |
Autor: | kociniak [ 04 Kwi 2008, 12:48 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): Ja jadąc 120 km/h mam na szóstce 3000 obr. Cool
no i to mnie wlasnie chodzi |
Autor: | filip76 [ 04 Kwi 2008, 13:07 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): A u mnie przy 130 km/h (mierzone GPS) jest 2600 obr./min.
U mnie na licznikowe 130 km/h przypada 3000 rpm |
Autor: | daras [ 04 Kwi 2008, 14:44 ] |
Temat postu: | |
No to ja mam 2600 obr. przy licznikowych prawie 140 km/h. Licznik przy tej prędkości dokłada jakieś 8 może 9 km/h. |
Autor: | filip76 [ 04 Kwi 2008, 14:46 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): No to ja mam 2600 obr. przy licznikowych prawie 140 km/h.
Licznik przy tej prędkości dokłada jakieś 8 może 9 km/h. ...mi akurat brak tej VI-ki... |
Autor: | daras [ 04 Kwi 2008, 14:51 ] |
Temat postu: | |
filip76 napisał(a): ...mi akurat brak tej VI-ki...
Przydaje się tylko na autostradach i szybkiej trasie. Poza tym tak sobie |
Autor: | Liban [ 07 Kwi 2008, 09:04 ] |
Temat postu: | |
ja mam przy 130mk/h ok 3000obr. a przy 160 ok. 4000obr na VI oczywiście na V przy 60km/h ok 2000obr |
Autor: | filip76 [ 07 Kwi 2008, 09:08 ] |
Temat postu: | |
daras napisał(a): Przydaje się tylko na autostradach i szybkiej trasie
Jeżdżę codziennie A4 |
Autor: | sadoo [ 07 Kwi 2008, 13:01 ] |
Temat postu: | |
po ostatnim wypadzie w Niemcy musze przyznac ze 6 brakuje |
Autor: | Wacek [ 18 Lut 2010, 11:48 ] |
Temat postu: | |
Prędkość jazdy wpływa na wzrost siły oporu i to aż w kwadracie. Do 80 km/h opór aerodynamiczny odgrywa małą rolę w bilansie mocy i wymaga jedynie 1,4 KM. Przy 120 km/h już 22 KM i stanowi ok. połowę występujących oporów ruchu, co znacznie zwiększa zużycie paliwa. Zwiększenie prędkości na autostradzie ze 120 do 140 km/h powoduje wzrost zużycia paliwa o 20 proc. Przypuszczam że, w tym 1,4 8v 6bieg byłby tak samo "dobrym" rozwiązaniem co 5tka w CC900... |
Autor: | Borat [ 18 Mar 2010, 13:17 ] |
Temat postu: | |
w Bravie 16. 16 HSX przy 130 km/h miałem około 2.500 obr/min w punciaku z na 6 120km/h 3000 obr. spalanie 5.2 |
Autor: | GrandeM [ 18 Mar 2010, 13:44 ] |
Temat postu: | |
Borat napisał(a): w Bravie 16. 16 HSX przy 130 km/h miałem około 2.500 obr/min w punciaku z na 6 120km/h 3000 obr. spalanie 5.2
koledze się coś pomyliło i to nieźle, bo akurat też miałem taką Bravę z tym silnikiem i wiem ;-) przy tej prędkosci na 5 biegu to na pewno nie ma 2,5krpm tylko w okolicach 3,5kprm. Gdyby miał tak długą skrzynię to by rozwijał ze 230km/h |
Autor: | daras [ 19 Mar 2010, 09:20 ] |
Temat postu: | |
Wacek napisał(a): Zwiększenie prędkości na autostradzie ze 120 do 140 km/h powoduje wzrost zużycia paliwa o 20 proc.
Może to i prawda ale przy założeniu, że wtryski cały czas pompują paliwo. A tak nie jest. Odnoszę wrażenie, że przy dużych prędkościach ~140-150 km/h silnik kręci się lżej niż przy 100-120 km/h. Centralka wtedy często odcina wtryski, my tego wcale nie odczuwamy. Miałem tak w T.Spark'u teraz mam w MultiJet'ie. Za to w zwykłym FIRE 1.2 zwiększenie prędkości ze 110 do 130 km/h rzeczywiście podnosiło spalanie o około 20%. |
Autor: | pepe [ 14 Maj 2010, 15:34 ] |
Temat postu: | |
kociniak napisał(a): Silnik 1.4 8V. Temat ten od dluzszego czasu mnie meczy. Przy 100km/h jest 3000obr/min, zeby jechac 120 trzeba trzymac 4000obr. Przy tym sporo rosnie zuzycie paliwa. Niby to tylko 1000obr, ale komputer wskazuje zuzycie wieksze o 0,5-1 litra. Jazda z predkoscia 150km/h to juz cos kolo 5000obr. Mam nieodparte wrazenie ze przydalby sie jeszcze 6 bieg. Powiem szczerze, ze od poczatku mnie zastanawialo dlaczego do tego silnika wkladaja skrzynie 5-tke. Moze paramatry silnika nie pozwolilaby na jechanie 150km/h utrzymujac 3000 czy 3500obr? I tak juz powoli dochodze to wnioski ze moze nalezaloby zmienic skrzynie na 6-cio biegowa. Sama skrzynia powinna byc krotsza co powinno polepszyc przyspiesznie, a poza tym do miasta przydalaby sie 2-ka ktora ciagnela by od minimalnych predkosci. Co o tym myslicie?
Po jeździe autostradowej (Austria, Włochy) mam podobne odczucia co kolega Kociniak - przy 130 km/h jest już głośno, a i zużycie paliwa zdecydowanie wzrasta. Poza tym do miasta również przydałoby się trochę inne zestopniowanie skrzyni - trzeba bardziej "piłować" jedynkę, żeby "dwójka" normalnie ciągnęła. Natomiast zgadzam się z Yoką, że "V" przy niedużej prędkości pozwala w mieście na ekonomiczną jazdę. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |