Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jakie GP wybrać - kwestia silnika !
https://fiatpunto.com.pl/topic9703-150.html
Strona 7 z 9

Autor:  bbanditoss [ 13 Lut 2009, 22:18 ]
Temat postu: 

Cytuj:
1.4 95 KM
Najoszczędniejszy, przy bardzo spokojnej jeździe, silnik Grande Punto. Zimą na polskich oponach marki Dębica przy lekkim mrozie i ciepłym silniku, „na trasie" uzyskać można wyniki poniżej 4,5 l Pb95/100 (nawet ok. 4 l) i to przy średniej rzędu 70 km/h. Częściej bywa to jednak 5-6 l, a przy próbach dynamicznej jazdy z częstym rozpędzaniem nawet 8-9 l, podobne na krótkich, kilkukilometrowych dystansach i zimnym silniku


normalnie spadłem z dywanu :E 4,6 :hahaha:

Autor:  Grzegorz1976 [ 13 Lut 2009, 22:44 ]
Temat postu: 

No ja też się posmarkałem ze śmiechu. Artykuł nie dość ze tendencyjny to jeszcze nijak nie mający się do rzeczywistości.

Autor:  zoon [ 14 Lut 2009, 02:53 ]
Temat postu: 

Spaliny to rozsądne rozwiązanie tej zagadki. Fiat się chwali, że zredukował emisję w skali koncernu, pewnie montując ośmiozaworowe głowice na masową skalę w segmentach, gdzie klient chce kupić przede wszystkim tanio.

1.2 16V jest rewelacyjny - przy 5000 obr. ma 80 KM, gdy przy tych samych obrotach obecny 1.4 8V ma jedynie 68 KM. To się przekłada na osiągi. Przy czym 1.2 16V palił mi w PII 0,2 litra więcej niż 1.2 8V gdy miałem oba.

W Grande 1.2 16V byłby oszczędniejszy niż 1.4 8V i dawałby lepsze osiągi.

[ Dodano: 14 Lut 2009 02:53 ]
bbanditoss napisał(a):
Cytuj:
1.4 95 KM
Najoszczędniejszy, przy bardzo spokojnej jeździe, silnik Grande Punto. Zimą na polskich oponach marki Dębica przy lekkim mrozie i ciepłym silniku, „na trasie" uzyskać można wyniki poniżej 4,5 l Pb95/100 (nawet ok. 4 l) i to przy średniej rzędu 70 km/h. Częściej bywa to jednak 5-6 l, a przy próbach dynamicznej jazdy z częstym rozpędzaniem nawet 8-9 l, podobne na krótkich, kilkukilometrowych dystansach i zimnym silniku


normalnie spadłem z dywanu :E 4,6 :hahaha:


Chodzi o chwilowe :wink:

Choć kto wie czy na trasie i stałych prędkościach powyżej 100 km/h jadąc na 6 biegu to nie będzie najoszczędniejszy benzyniak. Oczywiście nie z felgami 17 :D

Autor:  bbanditoss [ 14 Lut 2009, 08:34 ]
Temat postu: 

zoon w zimie mam 15" i warunki tak jak opisane przez tych magików :P no i nie dam rady :roll: :mrgreen:

Autor:  krzysiek_pere [ 14 Lut 2009, 17:31 ]
Temat postu: 

[quote="mufc7"]charlie napisał:
czy ktoś zna odp na pytanie z jakiego powodu fiat zaprzestał montażu silnika 1.2 16V 80 KM, a zaczął montować 1.4 8V 77KM?

Wydaje mi się że w grę mogły wejść koszty.
Silnik 1,2 16V sądząc po jego budowie pewnie byłby za drogi do najtańszych wersji Fiatów. (droga głowica, układ wtryskowy bosch-motronic, nawet cewka zapłonowa jest droższa). A teraz 1,4 8V to tak naprawdę starawa sprawdzona (czytaj tania) konstrukcja z kilkoma dołożonymi bajerami (np proste zmienne fazy rozrządu) z włoską elektroniką

Autor:  Yacek [ 14 Lut 2009, 17:59 ]
Temat postu: 

krzysiek_pere napisał(a):
czy ktoś zna odp na pytanie z jakiego powodu fiat zaprzestał montażu silnika 1.2 16V 80 KM, a zaczął montować 1.4 8V 77KM?

Witam,
na pewno chodzi o normę euro 4 której 1.2 16V 80 KM nie spełnia. Dostosowanie tego silnika do normy kosztowałoby więcej niż zmodyfikowanie starego 1.4 i 1.2 które obecnie montowane są w grande . Oba silniki są 8 zaworowe. A wg dyrektywy nie można montować w nowych samochodach silników które nie spełniają normy euro 4.

Autor:  dixidi [ 15 Lut 2009, 21:16 ]
Temat postu:  Kupić Grande Punto 1.2 ?

Mam takie pytanie mam okazje kupic od znajomego Grande Punto z rocznika 2006 w atrakcyjnej cenie z silnikiem 1.2 i przebiegiem 30000 tys.
Sam jezdze teraz Fiatem Punto I 1.1 benzyniak i chciałbym sie dowiedzieć od uzytkowników grande z silnikiem 1.2 jak się sprawuje to autko, będzie jezdzone właściwie w 90 % po mieście wiec raczej trasy odpadają ale interesuje mnie jaka jest dynamika tego auta, widze ze większosc osób wybiera 1.4 w benzynie i czy różnica miedzy 1.2 a 1.4 jest bardzo odczuwalna czy spokojnie mi starczy silniczek 1.2?

Autor:  Grzegorz1976 [ 15 Lut 2009, 21:30 ]
Temat postu: 

dixidi jeśli potrzebujesz auta do miasta to 1,2 jest wg mnie duzo lepszym wyborem niż 1,4 8v. Zresztą jest na ten temat obszerna dyskusja na ten temat. 1,4 8v w warunkach czysto miejskich to żarłok - nie polecam.

[ Dodano: 15 Lut 2009 20:30 ]
http://fiatpunto.com.pl/post218185.html#218185

Tu masz link do dyskusji 1,2 8v vs. 1,4 8v. Uzytkuję obydwa silniki na cdzien i do miasta drugi raz wybrałbym tylko i wyłącznie 1,2 8v.

Autor:  Michal_0603 [ 15 Lut 2009, 21:43 ]
Temat postu: 

Oczywiście potwierdzam to co powiedział Grzegorz1976 . Silnik 1.2 8V jest stanowczo wystarczający do jazdy po mieście , też miałem możliwośc jazdy 1.4 8v i gorsze spalanie noi ta różnica nie jest odczuwalna.
Więc mój wybór padł by jeszcze raz na 1.2 8 V !!

Autor:  krzysiek_pere [ 15 Lut 2009, 22:39 ]
Temat postu: 

Kurczę czytam opinie o 1,4 8V i mnie ten silnik przeraża ile to o nie pali i jaki to muł.
Ale na poważnie użytkuje ten silnik na co dzień (dojazd do pracy 10 km spokojnej jazdy z dużą ilością skrzyżowań) i tak sezon letni ok 6 l/100 km. Stan z tego miesiąca 7,4 l/100km. Zaznaczam że linea jest cięższa o ok 100 kg od grane więc reasumując tak źle nie jest. Jeszcze jedna sprawa dotycząca sterowników silnika, same tylko silniki 1,4 8V w linei mają przynajmniej dwa różne wersje sterownika silnika więc pewnie w grande też. W związku z tym nie każdy silnik musi zachowywać się jednakowo.

Autor:  xsadol [ 15 Lut 2009, 23:04 ]
Temat postu: 

To, że kropkiem z silnikiem 1.4 8V się nie da jeździć to jak dla mnie jedna większa ściema! I jeszcze do tego opinie, że 1.2 8V jest dynamiczniejszy...:/
Te 77KM to jak dla mnie 'w samo ino'. Wiadomo, że te 95KM to jest lepsze od 77, ale bez przesadyzmu...

Autor:  Pro15 [ 16 Lut 2009, 17:25 ]
Temat postu: 

Jeżeli ma to być wolny diesel gdzie przyspieszenie ma większe od 1,4 8V to nie chcę takiego diesla bo to traktorek, jeżeli diesel ma przyspieszenie i spalanie ma lepsze o 1,4 to sie można zastanowić

Autor:  xsadol [ 16 Lut 2009, 23:40 ]
Temat postu: 

Zanim kupiłem swojego 1.4 8v jeździłem z trzema silnikami: 1.2, 1.4 8 i 16v. Jeśli ktoś chce to mogę na PW opisać wrażenia/porównania poszczególnych silników ;)

Na wstepie powiem, ze między 1.2 i 1.4 8v odczułem wyraźną różnicę.
Między 1.4 8v, a 16v była podobna różnica... Wybrałem 8v - pośredni ;)

Autor:  bbanditoss [ 17 Lut 2009, 18:16 ]
Temat postu: 

panowie koniec postów, które nic nie wnoszą do tematu :!: bo zaczniemy wyciągać konsekwencje... :roll:

Autor:  bbanditoss [ 17 Lut 2009, 21:20 ]
Temat postu: 

teraz to się wkurzyłem :] usuwam posty, które uważam za zbędne...

Autor:  olos47 [ 17 Lut 2009, 23:06 ]
Temat postu: 

Wszyscy co maja 1,2 8v twierdza, ze dynamika taka jak w 1,4 8v a spalanie znacznie mniejsze. No ja osobiscie jezdizlem jednym i drugim. Co do spalania nie moge sie wypowiedziec bo nie mialem mozliwosci sprawdzic, ale gadanie, ze 1,2 ma taka sama dynamike jak 1,4 to juz za przeproszenie totalne brednie. Po jezdzie probnej jednoznacznie sie przekonalem, ze roznica jest wyraznie odczuwalna na korzysc 1,4.

Autor:  Grzegorz1976 [ 18 Lut 2009, 01:58 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
Wszyscy co maja 1,2 8v twierdza, ze dynamika taka jak w 1,4 8v a spalanie znacznie mniejsze.

Zauważ że mam i 1,2 8v i 1,4 8v, więc po co miałbym kłamać, cyganić naciągać? Szczególnie że 1,2 jest żony a 1,4 mój. Piszę to co zauważam na codzień.


olos47 napisał(a):
ale gadanie, ze 1,2 ma taka sama dynamike jak 1,4 to juz za przeproszenie totalne brednie.

Hmmm zarzut bredni jest dość poważnym zarzutem :E, a więc na wiosnę podejmuję się przetestowania obu moich autek i przedstawienia wyników na forum.


olos47 napisał(a):
Po jezdzie probnej jednoznacznie sie przekonalem, ze roznica jest wyraznie odczuwalna na korzysc 1,4.

A ja po jeżdzie 1,2 od 3 lat i 1,4 od 1,5 roku przekonuję się że wyraźniej różnicy jakoś nie czuję ;)

Autor:  mrider [ 18 Lut 2009, 02:09 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 olej ten temat bo powoli to się staje nudne i zaraz pewnie ktoś Cię poprosi o wykresy z hamowni, filmiki czy inne bzdety. Prawda jest jaka jest, a auta z silnikiem 1.4 też się sprzedawać muszą. Każdy wybierze to co chce a później będzie żałował albo i nie. Fiat wiedział co robi wypuszczając niezbyt udaną jednostkę 1.4 8v i dlatego na emeryturę poszedł jeden z lepiej zaprojektowanych silników pod względem spełniania późniejszych norm emisji spalin, czyli 1.2 16v.

Autor:  piopepe [ 31 Mar 2009, 22:08 ]
Temat postu: 

Witajcie,
Silnik 1.4 8V vs. 1.4 16V:
Silnik 1.4 16V na pewno lepszy od 1.4 8V. Różnica szczególnie widoczna przy ruszaniu od 0 km/h.1.4 8V jest troche mulasty przy ruszaniu z miejsca (np. z pod świateł) ale na jego obrone wydaje mi się, że jest stosunkowo dość dobrze elastyczny tj. przy przyspieszaniu na 4 biegu z 60 do 100 km/h - 11,4 s a na 5 biegu z 80 do 120 km/h -16,6. Wyniki elastyczności są stosunkowo nie złe a mają duże znaczenie przy wyprzedzaniu podczas normalnego użytkowania samochodu w naszych warunkach drogowych.

Autor:  olos47 [ 31 Mar 2009, 22:35 ]
Temat postu: 

Wiem, ze to kwestia pieniedzy, ale dla mnie to tylko dwa silniki do tego auta - 1,4 T 120 KM i 1,6 JTD 120 KM. Reszta to niestety tylko przymusowy kompromis. :wink:

Autor:  kruger [ 31 Mar 2009, 22:51 ]
Temat postu: 

To ciekawe, kiedyś ludzie jeździli na 60-90KM, no, może 100. Baa, nawet 40-50. A dziś? poniżej 120-150 nie podchodź :) wiem, technologia itepe, ale... :)

Autor:  STax [ 31 Mar 2009, 22:58 ]
Temat postu: 

kruger: technologia technologią, ale przede wszystkim kiedyś auta były leżejsze :E

Autor:  olos47 [ 31 Mar 2009, 22:58 ]
Temat postu: 

Teraz auta sa ciezsze. Wszystkie wzmocnienia ze wzgledu na bezpieczenstwo waza swoje. Najgorzej jak sie siada z mocniejszego auta do slabszego. Mnie zajelo 3 tys km zeby jakos zakceptowac GP z 1,4 8V. Na poczatku to byla tragedia. Niestety potrzebowalem auta na szybko, fundusze byly ograniczone wiec trzeba bylo sie zadowolic tym co jest. :wink:

Autor:  kruger [ 31 Mar 2009, 23:18 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
kruger: technologia technologią, ale przede wszystkim kiedyś auta były leżejsze :E

Czy ja wiem? Weźmy pod uwagę klasyczne polskie samochody: tak np Warszawa ważyła ponad 1,4 tony, a moc silnika nie przekraczała 50tki :) Syrena - 950KG, 27-40KM Nawet słynny fiacior 125p miał mase ok 1050kg a silniki od 65 do 87KM. Dla porównania klasyczny punciak raczej nie przekracza tony, a silnik zaczyna się od 54tki kończąc na 130KM :)

Autor:  STax [ 01 Kwi 2009, 00:20 ]
Temat postu: 

kruger: no warszawy itd to wiadomo, ale już tak od lat 80 to samochody generalnie przybierają na wadze. No i rosną oczywiście...
Takie punto mk I - min 850kg (ok) a gp już chyba coś ponad 1000kg waży...

Strona 7 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/