Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Jakie GP wybrać - kwestia silnika ! https://fiatpunto.com.pl/topic9703-200.html |
Strona 9 z 9 |
Autor: | mario-sz [ 17 Kwi 2009, 20:28 ] |
Temat postu: | |
krzysiek_pere napisał(a): zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI. dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V? może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem? |
Autor: | xsadol [ 17 Kwi 2009, 20:38 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): krzysiek_pere napisał(a): zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI. dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V? może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem? Jeśli chodzi o turbo, to cos mi się widzi, ze tylko do 16V Ale 'szpecem' nie jestem. |
Autor: | olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:39 ] |
Temat postu: | |
mario-sz ja mam podobny problem z ALfa 147 Selespeed. Stoi mi juz ponad 2,5 roku w garazu. Wszystko ok tylko skrzynia selespeed nie przelacza biegow lub przelacze ktore chce i kiedy chce. Chcialem przerobic na reczna, ale sama skrzynia i sprzeglo nie wystarcza. Najwiekszy problem wlasnie z kompem, trzeba wymieniac a to sie juz robia takie koszty, ze nie warto. W Carserwisie w wawie ponad 2 lata temu chcieli 18 tys zl za zrobienie tego - czyt. wymiane. |
Autor: | krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:43 ] |
Temat postu: | |
mario-sz napisał(a): Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?
może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem? Widze że myślimy o tym samym Pewnie przeleciałeś allegro nie raz - ja też W grę wchodziło by tzw soft turbo (ok 0,3 bara) na tej turbince (trza by ją troche przeregulować) układ paliwowy powinien dać rade, ale są dwa problemy: Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece) Pomiar obciążenia silnika poprzez map sensor ( tutaj niektóre systemy świetnie się oszukuje zaworem jednostronnym przed map sensorem tak żeby map nie widział ciśnienia doładowania) Fajnie by było mieć ok 100 KM zamiast 77 a co najważniejsze z 50 NM więcej [ Dodano: 17 Kwi 2009 19:43 ] Aha oglądałem rozstaw szpilek w t-jet pod kolektor wydechowy i wygląda na oko identycznie więc może było by to takie plug & play ale głowy nie daje |
Autor: | olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:49 ] |
Temat postu: | |
krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca?? |
Autor: | krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 20:54 ] |
Temat postu: | |
olos47 napisał(a): krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??
już odpowiadam silnik przy soft turbo mechanicznie dają rade poczytaj ile sie tego robi. Smarowanie z czujnika ciśnienia oleju a powrót z turbiny przeróbka misy oleju. Wszystko zależy jak kiedyś będą kształtowały się ceny części bo jak kiedyś calego T jeta z osprzętem kupisz za 3,5 tysia to faktycznie gra nie warta śieczki |
Autor: | olos47 [ 17 Kwi 2009, 20:57 ] |
Temat postu: | |
ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe. Nie wiem tez czy turbina nie musi byc chlodzona dodatkowo z obiegu chlodzenia. Kiedys sie bawilem w taki tuning w SAABie 9-3 T (zestaw MAPTUN). Tam zmienienie intercoolera na wydajniejszy i zwiekszenie cisnienia doladowania podnioslo moc z 210 do 270 KM. Pompa oleju i glowica byla taka sama nawet w wersji Viggen wiec nie bylo problemu. |
Autor: | krzysiek_pere [ 17 Kwi 2009, 21:05 ] |
Temat postu: | |
olos47 napisał(a): ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe krzysiek_pere napisał(a): ale są dwa problemy: Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece) [ Dodano: 17 Kwi 2009 20:02 ] http://www.v-maxzone.pl/produkty/7115,m ... -soft.html [ Dodano: 17 Kwi 2009 20:05 ] a tu o matizie http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=288 da sie? |
Autor: | mario-sz [ 17 Kwi 2009, 21:34 ] |
Temat postu: | |
Czyli czekam aż się gwarancja skończy |
Strona 9 z 9 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |