Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]
https://fiatpunto.com.pl/topic15672-50.html
Strona 3 z 17

Autor:  krzysiek_pere [ 20 Paź 2009, 23:08 ]
Temat postu: 

W zasadzie wszystko zostało powiedziane, dodam tylko jeszcze że zmienne fazy służą w tym konkretnym przypadku do poprawy elastyczniści ale również razem z odpowiednim ukształtowanie kolektora, komory spalania oraz przestawieniem fazy "zawirowywuje"spaliny tworząc efekt recyrkulacji spalin. Wszystko zależy od warunków (obciążenie).


Cytuj:
No właśnie, bo to silnik już prehistoryczny. Jakby nie mogli zostawić 1.2 16V...


To tak jak powiedzieć że silnik spalinowy jest prehistoryczny. W tym silniku ostał się tak naprawdę kadłub, większość elementów została zmodernizowana. Na bazową jednostkę wystarczy przy zachowaniu "cena-jakość"

Autor:  kazaa [ 20 Paź 2009, 23:49 ]
Temat postu: 

lakikwap napisał(a):
to jak Panowie z tym 1.2 16 :> ma czyteż niema :E


p2 1,2 16v nie ma zmiennych faz rozrządu , masz głowicę po 4 zawory na cylinder , ot , jedynie hgt mial cos na podobe zmiennych faz rozrzadu - wariator

Autor:  Noel [ 27 Paź 2009, 13:09 ]
Temat postu: 

Jako że rozpocząłem ten wątek postanowiłem powiadomić was że rozrząd wymieniłem przy przebiegu 83 tyś. w ASO koszt 500zł bez pompy wody przekonano mnie że nie jest to koniecznie a że jeszcze spłacam swojego kropka plus niedługo ubezpieczenie....

Dodam tylko że po wymianie silnik jest odrobinę cichszy szczególnie słychać różnice na luzie na zewnątrz.... zawsze miło jak po wymianie słychać poprawę :)

Autor:  kubeusz77 [ 27 Paź 2009, 20:53 ]
Temat postu: 

Nie ma gorszej naprawy jeśli jej nie widać nie słychać nie czuć.
A za to jest dziura w kieszeni. :E

Autor:  Pepcio [ 27 Gru 2009, 09:04 ]
Temat postu: 

Temat pewnie stary, ale mimo to cena 830 uwzględniając nawet pompę cieczy to zdzierstwo! W 1.2 8v wymiana na zamiennikach to maksymalnie 300 zł z robocizną (poza aso) w ASO 460 to też przesada, ale to ASO tam zawsze trochę wiecej się płaci.
Co do samej wymiany w 1.2 8v spokojnie przy normalnej eksploatacji jeździł bym do 100 tys, silnik jest niekolizyjny więc nawet w przypadku zerwania paska nic złego z nim się nie dzieje.



Noel napisał(a):
Kilka informacji co udało mi się ustalić :)

Zarówno ASO i Bosch serwis zalecają wymianę przy 80tyś.

Koszt w ASO Partner w Katowicach 460zł bez pompy wody gdyż jej wymianę zalecają tylko wtedy gdy jest z nią coś nie tak.

Koszt w Bosch serwis w Bytomiu 830zł z pompą wody i płynem chłodzącym gdyż tu zalecają wymienić komplet...

Teraz mam jeszcze większy dylemat komu powierzyć mojego Kropka.


[ Dodano: 27 Gru 2009 08:04 ]
Ten ,,element'' jak go nazwałeś to czujnik faz rozrządu, a nie wariator faz. Według mnie 1.4 77 KM nie posiada zmiennych faz rozrządu, to normalna konstrukcja FIRE i nic więcej. Upewnie się w zaprzyjaźnionym ASO, ale na 99% to Ty wprowadzasz innych w błąd.
Nie pamietam abym widział silniki 8 zaworowe ze zmiennymi fazami. Czujnik faz rozrządu montuje się w wielu konstrukcjach pod kontem lepszego określania parametrów pracy i lepszego sterowania.
Pozdrawiam.



Yacek napisał(a):
Cytuj:
OK. A jakies wiarygodne zrodlo?

Patrząc od przodu auta ( po otworzeniu maski ) po lewej stonie obok wlewu oleju znajduje się element do którego dochodzą kable elektryczne. Jest on wkręcany w obudowe zaworów. To włąsnie on odpowiedzialny jest za zmienne fazy rozrządu. Elementu tego nie ma w silnikach 1,2 8V. Po tym elemencie na szybko można poznać jaki jest zainstalowany silnik.
http://fiatpunto.com.pl/post269583.html

Autor:  jurekl [ 28 Gru 2009, 18:29 ]
Temat postu: 

Pepcio napisał(a):
Nie pamietam abym widział silniki 8 zaworowe ze zmiennymi fazami. Czujnik faz rozrządu montuje się w wielu konstrukcjach pod kontem lepszego określania parametrów pracy i lepszego sterowania.



Chyba jednak posiada. Wystarczy przetłumaczyć z włoskiego manuala:


Image

Autor:  Yacek [ 28 Gru 2009, 21:28 ]
Temat postu: 

Pepcio napisał(a):
Upewnie się w zaprzyjaźnionym ASO

witam,
właśnie w Twoim przypadku najpierw do zaprzyjaźnionego ASO a dopiero potem udowadniać swoje racje. :D

Autor:  kazaa [ 03 Lut 2010, 01:09 ]
Temat postu:  Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty]

Noel napisał(a):
Witam

Mój kropek 1.2 od stycznia 2007 przejechał już 76tyś km w instrukcji pisze że wymiana rozrządu ma być wykonana przy 120 tyś km przy 4 przeglądzie. Zastanawiam się czy nie zmienić wcześniej i o ile wcześniej. W prasie i tv specjaliści zalecają wcześniejszą wymianę. Stąd moje pytanie kiedy Wy zamierzacie wymienić rozrząd w swoich GP i jeszcze jeden dylemat :) ASO czy Bosch serwis a może gdzie indziej....


odpusc , silnik bezkolizyjny , moj 1.2 8v nalatal 100kkm na pasku w tym 2 razy byl demontowany i zyje

Autor:  autofan [ 16 Mar 2010, 21:52 ]
Temat postu: 

Czy ktoś na forum wie może jaki typ rozrządu ma silnik 1.4 77KM tzn czy jest kolizyjny? Ostatnio słyszałem, że podobno nie, macie w tym temacie jakąś wiedze lub doświadczenie?

Autor:  Yacek [ 16 Mar 2010, 22:01 ]
Temat postu: 

autofan napisał(a):
Czy ktoś na forum wie może jaki typ rozrządu ma silnik 1.4 77KM tzn czy jest kolizyjny?

witam,
na 100% kolizyjny. :(

Autor:  Bahama70 [ 29 Kwi 2010, 12:37 ]
Temat postu: 

Moje Grande 1.4 8V z października 2006 r i przejechane 65000. Kiedy robicie rozrząd ? Ja mam zamiar na 4 przegląd przy 75 tys.

Autor:  kox [ 01 Lip 2010, 21:30 ]
Temat postu: 

Właśnie odebrałem auto z serwisu wymiana rozrządu,pompy wody i paska micro z robocizną 760zł

[ Dodano: 01 Lip 2010 21:30 ]
wg cennika intercars`u części użyte u mnie kosztowały 700zł :E

Autor:  ipIV [ 01 Lip 2010, 21:46 ]
Temat postu: 

cena intercarsu * 2/3 = normalna cena :P

[ Dodano: 01 Lip 2010 21:44 ]
swoja drogą rwałbym sobie włosy z głowy jakby tajle do mojego były takie drogie :P W ogóle rwałbym sobie włosy z głowy jakbym miał auto u mechanika zostawiać :E

[ Dodano: 01 Lip 2010 21:46 ]
strach pomyśleć ile Ci zaśpiewają za sprzęgło :|
220zł i spokój na następne 140tys.

Autor:  Yoka [ 02 Lip 2010, 00:11 ]
Temat postu: 

W sobotę jade do "Mietków" wymieniać rozrząd - 102 tys km ....nie wymieniam pompy wody ....za duze koszta poza tym....poza tym chyba dość juz dobrego z GP :)

Autor:  kox [ 02 Lip 2010, 04:37 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
cena intercarsu * 2/3 = normalna cena

wiem dlatego taka mine wkleiłem ;)

ipIV napisał(a):
swoja drogą rwałbym sobie włosy z głowy jakby tajle do mojego były takie drogie

pasek rozrządu,pasek wielorowkowy, rolka napinająca,rolka prowadząca i pompa wody więc chyba nie jest to az tak mega wielki koszty z robocizną.

Autor:  ipIV [ 02 Lip 2010, 05:02 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
pasek rozrządu,pasek wielorowkowy, rolka napinająca,rolka prowadząca i pompa wody więc chyba nie jest to az tak mega wielki koszty z robocizną.

nie, ale na mój budżet hmm pozostanę przy 1.2 :lol: ;)

Autor:  kox [ 02 Lip 2010, 22:51 ]
Temat postu: 

dlatego panie Michale każdy ma to co może ogarnąć,wiadomo że bardziej mój pysk by się uśmiechał gdybym za części zapłacił 400zł a ojciec opanowałby mi rozrząd. Jako że on mierzy siły na zamiary poradził żeby rozrząd powierzyć "fachowcom" a łozysko sam mi opanuje

Autor:  LeszekR [ 15 Wrz 2010, 10:51 ]
Temat postu: 

Panowie czy wiecie moze jaki zestaw(chodzi mi o nazwe producenta) fiat wkłada na pierwszy montaz do silnika 1,4 16V?

Autor:  2rotor [ 15 Wrz 2010, 12:10 ]
Temat postu: 

LeszekR napisał(a):
Panowie czy wiecie moze jaki zestaw(chodzi mi o nazwe producenta) fiat wkłada na pierwszy montaz do silnika 1,4 16V?


Kup sobie zestaw SKFa i zapomnij o temacie.

[ Dodano: 15 Wrz 2010 12:10 ]
Yoka napisał(a):
W sobotę jade do "Mietków" wymieniać rozrząd - 102 tys km ....nie wymieniam pompy wody ....za duze koszta poza tym....poza tym chyba dość juz dobrego z GP :)


Oby ci nie walnęła po 2000km od wymiany rozrządu. Pamiętaj że chytry 2 razy traci.

Autor:  Yoka [ 19 Wrz 2010, 10:40 ]
Temat postu: 

Tak tylko dopowiem, że Mitkowie pobrali opłatę za wymianę paska rozrządu z napinaczem 300 zł. :) (robocizna + części fiatowskie)

Autor:  Aggie [ 29 Mar 2011, 21:07 ]
Temat postu:  Grande Punto 1.4 16V - kiedy wymiana rozrządu

Witam,

od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczką GP 1.4 16V Starjet, pod koniec kwietnia samochód będzie już miał 4 lata, a na liczniku póki co niecałe 30 tys. km (autko było kupione z niewielkim przebiegiem, ja przejechałam od tego czasu ok. 6 tys. km).

Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi natknęłam się na informację, że rozrząd niezależnie od przebiegu powinien być wymieniany co 4 lub 5 lat. Skonfrontowałam tę informację z dwoma różnymi serwisami ASO Fiata i w obu miejscach powiedzieli, że spokojnie można poczekać z wymianą jeszcze rok.

Ja jednak mam sporo obaw (wolałabym nie uszkodzić silnika poprzez swoje niedbalstwo) i dlatego też bardzo proszę o Waszą opinię w tej sprawie, gdyż sytuacja jest nietypowa. Próbowałam odnaleźć podobny topic na forum, ale niestety nie ma nikogo z podobnym problemem.

dzięki za wyrozumiałość i czekam na komentarze.

Autor:  Dzióbel [ 29 Mar 2011, 21:24 ]
Temat postu: 

Witam!
Ja ostatnio miałem podobny dylemat. Tak jak napisałaś - zaleca się wymianę po 4/5 latach. Moim zdaniem nie musisz wymieniać :) i śmiało możesz sobie teraz odpuścić tą "przyjemność" .
Jednak wcześniej musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak będziesz eksploatować autko przez najbliższy rok :wink:
Dziwi mnie przebieg autka po 4 latach tylko 30tyś....ale to już inny temat :roll:

Autor:  bbanditoss [ 29 Mar 2011, 21:28 ]
Temat postu: 

Dzióbel napisał(a):
Dziwi mnie przebieg autka po 4 latach tylko 30tyś....ale to już inny temat

mój w czerwcu będzie miał 4 lata i aktualnie 39kkm :P
też póki co nie biorę się za rozrząd ;)

Autor:  Dzióbel [ 29 Mar 2011, 21:29 ]
Temat postu: 

Mój miał prawie 5 lat i przebieg 98 tysi....samo się prosiło.

Autor:  daras [ 29 Mar 2011, 22:22 ]
Temat postu: 

Aggie
rozrząd jest napędzany paskiem gumowym.
A guma się starzeje.
Dlatego jest zalecenie wymiany paska rozrządu co 4-5 lat, nawet jeśli jest mały przebieg.
Koszt paska, wraz z napinaczem, rolką prowadzącą i robocizną najpewniej zamknie się w 300-500 zł.
I masz spokój na kolejne 4-5 lat.
Po co jeździć pod stresem i się zastanawiać: strzeli - nie strzeli?

Strona 3 z 17 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/