Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V
https://fiatpunto.com.pl/topic1323-50.html
Strona 3 z 3

Autor:  uzziah [ 19 Lut 2008, 09:14 ]
Temat postu: 

Wczoraj sprawdzalem u siebie tzn w moim GP - suchutko :) Aktualny przebieg to ~7800 km.
Musze przyznac ze tez zdarza mi sie krecic motor do 5 tys. Choc bardzo sporadycznie, najczesciej zeby w miare dynamicznie jechac zmieniam bieg na wyzszy przy 3,5 tys. Pamietam za to ze w seicento mialem taka przypadlosc, ale to chyba jak wiele osob.
Za to zauwazylem cos innego (troche nie w temacie) nie zakleilem dziury w nadkolu i mam uwalony silnik :E

acha.. o co chodzi z tym wariatorem, bo nie jestem w temacie?!

[ Dodano: 19 Lut 2008 09:14 ]
Jezeli to moze miec cos wspolnego z tematem, to poziom oleju nie jest pod przyslowiowy korek, ale na 3/4 skali.

Autor:  Mekl [ 19 Lut 2008, 09:44 ]
Temat postu: 

Ja mam najręcony 26kkm i mam suchutko. Poziom oleju w silniku 1/2 stanu. A co do obrotów to róźnie....zdarza sie ze krece do 5000...

Autor:  poziomek [ 21 Lut 2008, 08:48 ]
Temat postu: 

http://testy.autocentrum.pl/?FF=402&view=1&viewId=716342356&msg_root=1483163557&id=11111&back_id=25&makeid=6&modelid=1111&typex=

Cytuj:
POCENIE
tO MIAŁEM. Jeżeli nie mocno to można jeździć. Jest inny problem wymieniłem uszczelkę w prywatnej stacji obsługi i dalej mi się pociło. Pojechałem do ASO i fachowcy powiedzieli że poci na uszczelkach cewek które sa w środku. wymieniłem obie jeszce raz i przestało pocić.


Znalazlem przy okazji takei cos moze komus to pomoze nie mam pojecia. U ,mnei w Albei (1.4 8V 77km) sucho, ale tez mama posyntetykiem zalany silnik.

Autor:  pmxoo7pI [ 16 Gru 2023, 18:32 ]
Temat postu:  Re: Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V

Pokrywę, znaczy uszczelkę, należy na całej długości przykleić do głowicy silikonem (a rowek w pokrywie posmarować). Zero wycieków gwarantowane, a uszczelka żyje wiele lat. Ale "o-ringi" (o-ringi podwójne) się zużywają (twardnieją, są spłaszczone). Więc one wymagają wymiany.

Pokrywa tutaj przekazuje olej do smarowania wałka i zmiennych faz, stąd trzeba uważać (ster FIRE miały rurkę olejową). Czyli sprawdzać przyleganie punktów, gniazd o-ringów pokrywy do odpowiednich miejsc na głowicy. Ma być kontakt metal-metal, a często nie ma (niedbała obróbka w fabryce).

Poprawka, czyli planowanie stopek (klasyka rodziny FIRE, wszystkie modele) nadal w tym modelu obowiązuje, ale celem nie jest pokrywa, a właśnie kwestia oleju! Numer jeden to o-ringi, uszczelka jest na drugim miejscu.
Przykład poprawki: http://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Planowanie + kwestia głównego o-ringa (niepotrzebnie jest przyrośnięty do uszczelki, miejsce łączenia jest słabym punktem i tam może popuszczać).

Strona 3 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/