Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V https://fiatpunto.com.pl/topic1323-50.html |
Strona 3 z 3 |
Autor: | uzziah [ 19 Lut 2008, 09:14 ] |
Temat postu: | |
Wczoraj sprawdzalem u siebie tzn w moim GP - suchutko Aktualny przebieg to ~7800 km. Musze przyznac ze tez zdarza mi sie krecic motor do 5 tys. Choc bardzo sporadycznie, najczesciej zeby w miare dynamicznie jechac zmieniam bieg na wyzszy przy 3,5 tys. Pamietam za to ze w seicento mialem taka przypadlosc, ale to chyba jak wiele osob. Za to zauwazylem cos innego (troche nie w temacie) nie zakleilem dziury w nadkolu i mam uwalony silnik acha.. o co chodzi z tym wariatorem, bo nie jestem w temacie?! [ Dodano: 19 Lut 2008 09:14 ] Jezeli to moze miec cos wspolnego z tematem, to poziom oleju nie jest pod przyslowiowy korek, ale na 3/4 skali. |
Autor: | Mekl [ 19 Lut 2008, 09:44 ] |
Temat postu: | |
Ja mam najręcony 26kkm i mam suchutko. Poziom oleju w silniku 1/2 stanu. A co do obrotów to róźnie....zdarza sie ze krece do 5000... |
Autor: | poziomek [ 21 Lut 2008, 08:48 ] |
Temat postu: | |
http://testy.autocentrum.pl/?FF=402&view=1&viewId=716342356&msg_root=1483163557&id=11111&back_id=25&makeid=6&modelid=1111&typex= Cytuj: POCENIE
tO MIAŁEM. Jeżeli nie mocno to można jeździć. Jest inny problem wymieniłem uszczelkę w prywatnej stacji obsługi i dalej mi się pociło. Pojechałem do ASO i fachowcy powiedzieli że poci na uszczelkach cewek które sa w środku. wymieniłem obie jeszce raz i przestało pocić. Znalazlem przy okazji takei cos moze komus to pomoze nie mam pojecia. U ,mnei w Albei (1.4 8V 77km) sucho, ale tez mama posyntetykiem zalany silnik. |
Autor: | pmxoo7pI [ 16 Gru 2023, 18:32 ] |
Temat postu: | Re: Pocenie się na uszczelce pokrywy zaworów w GP 1.4 8V |
Pokrywę, znaczy uszczelkę, należy na całej długości przykleić do głowicy silikonem (a rowek w pokrywie posmarować). Zero wycieków gwarantowane, a uszczelka żyje wiele lat. Ale "o-ringi" (o-ringi podwójne) się zużywają (twardnieją, są spłaszczone). Więc one wymagają wymiany. Pokrywa tutaj przekazuje olej do smarowania wałka i zmiennych faz, stąd trzeba uważać (ster FIRE miały rurkę olejową). Czyli sprawdzać przyleganie punktów, gniazd o-ringów pokrywy do odpowiednich miejsc na głowicy. Ma być kontakt metal-metal, a często nie ma (niedbała obróbka w fabryce). Poprawka, czyli planowanie stopek (klasyka rodziny FIRE, wszystkie modele) nadal w tym modelu obowiązuje, ale celem nie jest pokrywa, a właśnie kwestia oleju! Numer jeden to o-ringi, uszczelka jest na drugim miejscu. Przykład poprawki: http://fiatpunto.com.pl/post861074.html#p861074 Planowanie + kwestia głównego o-ringa (niepotrzebnie jest przyrośnięty do uszczelki, miejsce łączenia jest słabym punktem i tam może popuszczać). |
Strona 3 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |