Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]
https://fiatpunto.com.pl/topic13569-25.html
Strona 2 z 5

Autor:  zoon [ 12 Lut 2009, 19:41 ]
Temat postu: 

"Fiat wyposażył model Grande Punto w nowoczesny silnik 1.4 Starjet 16v 95 KM (...) Jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 4, i, jak podaje włoski koncern – po raz pierwszy na świecie, korzystać ma jednocześnie z trzech technologii. Znalazł tu zastosowanie system zmiennej turbulencji w komorze spalania, bazujący na kolektorze dolotowym z rozdzielonymi kanałami (PDA), uzupełniony wariatorem fazy (VVT) kontrolowanym przez centralkę wtrysku. System ten pozwala na recyrkulację znaczącej ilości spalin (EGR), co ogranicza w sposób znaczący zużycie paliwa, jak i emisję spalin.

A oto opis działania. Jeden z dwóch kanałów zasysających zostaje zamknięty (przewód dezaktywowany), natomiast drugi pozostaje otwarty. Powietrze wprowadzone do cylindra z otwartego kanału dolotowego, wykonuje ruch obrotowy wokół osi cylindra, zwiększając w ten sposób turbulencję powietrza we wnętrzu samego cylindra. Wariator fazy, opóźniając zamknięcie zaworów wydechowych powoduje, że w fazie zasysania spotykają się zarówno powietrze czyste, (z króćca dolotowego) jak i spaliny. Od składu tej mieszanki zależy znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin...."

Autor:  bartekm [ 12 Lut 2009, 22:28 ]
Temat postu:  Re: GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

pepe napisał(a):
bartekm napisał(a):
Jeździłem na jazdach testowych 8V i 16V i jestem pewien, że wybór, którego dokonałem (czyli 16V) był trafiony [...]
zobaczymy, czy starjet'owe wynalazki typu PDA są w ogóle znane przez serwis ;-)

bartekm dzięki za info, tylko jeszcze wyjaśnij mi proszę co oznacza u Fiata skrót PDA... :lol: To samo co u innych producentów VVT?
pzdr!

już Ci kolega Zoon wytłumaczył :-) jakby co to trochę jest też tutaj http://www.italiaspeed.com/2006/cars/other/technology/04/starjet/2004.html

[ Dodano: 12 Lut 2009 21:28 ]
zoon napisał(a):
Nie straszne nam PDA czy VVT. Przecież ten silnik jeździ co prawda z innymi ustawieniami, ale jednak, w Bravo, MiTo, Pandzie, 500, Lancii i wszystko gra.

o ile się orientuję to żaden z tych silników w autach wymienionych przez Ciebie nie ma VVT, że o PDA nie wspomnę ;-)

Autor:  zoon [ 13 Lut 2009, 03:14 ]
Temat postu: 

Nie mam wiedzy, ale bardzo bym się zdziwił, gdyby Fiat produkował różne konstrukcyjnie silniki 1.4 16V w dobie standaryzacji i unifikacji wszystkiego.

Autor:  pepe [ 13 Lut 2009, 10:30 ]
Temat postu:  GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

Dzięki za info :wink:
W zasadzie, tak jak pisałem wcześniej, to teraz bardziej skłaniam sie już do kupna GP z silniczkiem 1,4 16V, ale wszystko zależy od $ funduszy $, więc nie wykluczam też 1,4 8V (który też ma pewne niezaprzeczalne zalety :lol: ).
Ogólnie mówiąc to GP podoba mi się od dawna i jest zdecydowanie na początku mojej listy osobistej (realnej...), ale biorąc pod uwagę obecną cenę GP 1,4 16V Dynamic, to pewnie wezmę też pod uwagę Kijankę Cee'd, która w wersji C+ 1,4 16V ma b.bogate wyposażenie, a wychodzi $ podobnie jak GP :shock: A jest jednak sporo większa i wygodniejsza...
Dzięki za odpowiedzi i zachęcam do dalszej dyskusji :>
Pzdr!
P.

Autor:  bbanditoss [ 13 Lut 2009, 13:37 ]
Temat postu: 

pepe pamiętaj dobrze pogadać i wyrwać jakiś konkretny rabacik ;)

Autor:  kruger [ 13 Lut 2009, 13:42 ]
Temat postu: 

Poza tym, ja uważam że lepiej jest dopłacić te parę groszy (nawet kosztem czegoś, nawet głupich odsetek) za mocniejszy silnik, żeby nie ku*wić później że muli albo nie można wyprzedzić bo silnik nie pozwala itp.

Ale to tylko moje zdanie, wiem że dla niektórych się liczy każdy grosz.

Autor:  xsadol [ 13 Lut 2009, 15:41 ]
Temat postu: 

kruger napisał(a):
Poza tym, ja uważam że lepiej jest dopłacić te parę groszy (nawet kosztem czegoś, nawet głupich odsetek) za mocniejszy silnik, żeby nie ku*wić później że muli albo nie można wyprzedzić bo silnik nie pozwala itp.

Ale to tylko moje zdanie, wiem że dla niektórych się liczy każdy grosz.


To, że będzie mulił i ciężko będzie wyprzedzać to możesz między bajki włożyć.

Jak ktoś umie jeździć, to Tico albo Cinquecento 900 czy nawet 700 wyprzedzi... Oczywiście będzie to mniej bezpieczne ale...
...i nadal popieram zdanie, że owszem, między 1.4 16V a 1.4 8V jest różnica, ale nie taka, że od razu mówić, że maluchy się lepiej zbierają...:/

Autor:  bbanditoss [ 13 Lut 2009, 15:46 ]
Temat postu: 

Xylometazolin! napisał(a):
Jak ktoś umie jeździć, to Tico albo Cinquecento 900 czy nawet 700 wyprzedzi...

:lol: z tą 700 to już pojechałeś :E

Autor:  kruger [ 13 Lut 2009, 15:57 ]
Temat postu: 

Xylometazolin! napisał(a):
To, że będzie mulił i ciężko będzie wyprzedzać to możesz między bajki włożyć.

na pewno będzie ciężej niż pojazd z mocniejszym silnikiem.

Xylometazolin! napisał(a):
Jak ktoś umie jeździć, to Tico albo Cinquecento 900 czy nawet 700 wyprzedzi... Oczywiście będzie to mniej bezpieczne ale...

No właśnie, ale...

Do tej pory jeździłem sejem 0.9 i zdarzało się wyprzedzać 'normalne' samochody, ale zrywny był jak ja o 6;30 rano :) oraz należało ten manewr przeprowadzać ze znacznym zapasem odległości ze wzgl. na jadących z naprzeciwka. Poza tym wystarczy że taki obok lekko depnie (co jest sku*wysyństwem, ale to polska właśnie) or jakaś górka lub też źle ocenisz odległość od jadącego z naprzeciwka i leżysz. Jedyne co cie ratuje to ucieczka na pobocze lub chowanie się z powrotem za gościa.

Autor:  Diav [ 13 Lut 2009, 16:18 ]
Temat postu: 

pepe napisał(a):
ale biorąc pod uwagę obecną cenę GP 1,4 16V Dynamic, to pewnie wezmę też pod uwagę Kijankę Cee'd, która w wersji C+ 1,4 16V ma b.bogate wyposażenie, a wychodzi $ podobnie jak GP Shocked A jest jednak sporo większa i wygodniejsza...


Jeżeli masz rodzinę/planujesz mieć albo nie jeździsz sam samochodem do tego prowadzisz aktywny tryb życia (MTB, Narty, Snowboard) to bierz KIA więcej do niej zapakujesz bez konieczności przewożenia nadmiaru bagażu w boksie dachowym.
Jeżeli nie jesteś zdecydowany to umów się na jazdy próbne.


A tak z innej beczki to zasada jest taka:
Zadając pytanie "Cee'd czy GP" to wiadomym jest, że odpowiedź na forum Fiata GP będzie brzmieć - bierz GP a na forum Kia Cee'd - bierz kijanke ;)

W związku z powyższym, radzę Ci abyś się umówił na jazdy próbne oboma modelami, wtedy sam zobaczysz co Ci lepiej spasuje ;)

[ Dodano: 13 Lut 2009 15:18 ]
kruger napisał(a):
Poza tym wystarczy że taki obok lekko depnie (co jest sku*wysyństwem, ale to polska właśnie) or jakaś górka lub też źle ocenisz odległość od jadącego z naprzeciwka i leżysz. Jedyne co cie ratuje to ucieczka na pobocze lub chowanie się z powrotem za gościa.


Nie rozumiem ludzi, którzy jadąc np. tico, albo wspomnianym sejem wyprzedzają ewidentnie mocniejsze samochody :shock: . A wyprzedzanie pod górkę ? Delikatnie mówiąc, do najrozsądniejszych manewrów nie należy :roll: .

Autor:  charlie [ 13 Lut 2009, 16:18 ]
Temat postu: 

pepe rozumiem, ze skoro wybrałeś 1.4 16V/ 95KM to interesuje Ciebie auto 5d, bo tego silnika nie montują już w GP 3d.
W gp 3d jest silnik 1.4 16V t-jet 120KM za 56490 zł :mrgreen: , a to tylko krok od abartha. http://www.fiat.pl/katalogi/fiat/gp/GP_cennik_2009.pdf

Autor:  kruger [ 13 Lut 2009, 16:23 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
Nie rozumiem ludzi, którzy jadąc np. tico, albo wspomnianym sejem wyprzedzają ewidentnie mocniejsze samochody Shocked . A wyprzedzanie pod górkę ? Delikatnie mówiąc, do najrozsądniejszych manewrów nie należy Rolling Eyes .

Ja też, dlatego podałem przykład dla którego mocniejszy silnik ma przewagę nad słabszym

Autor:  pepe [ 13 Lut 2009, 16:31 ]
Temat postu:  GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

Diav napisał(a):
W związku z powyższym, radzę Ci abyś się umówił na jazdy próbne oboma modelami, wtedy sam zobaczysz co Ci lepiej spasuje

Noo, wiadomo że wnikliwa jazda próbna to podstawa! Wtedy mam zamiar autka porządnie przetestować... :>

Autor:  xsadol [ 13 Lut 2009, 17:32 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
Xylometazolin! napisał(a):
Jak ktoś umie jeździć, to Tico albo Cinquecento 900 czy nawet 700 wyprzedzi...

:lol: z tą 700 to już pojechałeś :E


OK, fakt, 700 to już lekka przesada...

kruger napisał(a):
Xylometazolin! napisał(a):
To, że będzie mulił i ciężko będzie wyprzedzać to możesz między bajki włożyć.

na pewno będzie ciężej niż pojazd z mocniejszym silnikiem.


OK, ale jeśli już w ten sposób myślimy to bierz T-Jet'a...

Diav napisał(a):
kruger napisał(a):
Poza tym wystarczy że taki obok lekko depnie (co jest sku*wysyństwem, ale to polska właśnie) or jakaś górka lub też źle ocenisz odległość od jadącego z naprzeciwka i leżysz. Jedyne co cie ratuje to ucieczka na pobocze lub chowanie się z powrotem za gościa.


Nie rozumiem ludzi, którzy jadąc np. tico, albo wspomnianym sejem wyprzedzają ewidentnie mocniejsze samochody :shock: . A wyprzedzanie pod górkę ? Delikatnie mówiąc, do najrozsądniejszych manewrów nie należy :roll: .


To co, uważasz, że ludzie jeżdżący Tico, CC, SC itp nie mogą wyprzedzać?!

Jakoś ja przez wiele lat jeździłem CC 900 i nie takie rzeczy się robiło...
Akurat moc rzadko przeszkadzała (chyba, że wyżej wspomniana góreczka...), lecz autko było i jest zdecydowanie za małe...


[/OT]

Czyli podsumowując:

Masz pieniądze - bierz mocniejszy - oczywiste.
Krucho z pieniędzmi/na głowie inne, ważniejsze wydatki - pozostaje 77KM - zajedziesz wszędzie tam, gdzie tym mocniejszym silnikiem...

+ tak jak wyżej - polecam jazdy próbne.

Autor:  Limet [ 25 Mar 2009, 20:11 ]
Temat postu: 

to 77 koników nie jest takie złe tym bardziej ze bardzo obcieli palete silników ;) schody moga sie zaczac przy wiekszych kołach al ejak masz zamiar jezdzic na 15 to nie ma źle:)

Autor:  piopepe [ 31 Mar 2009, 21:26 ]
Temat postu: 

Witajcie,
Silnik 1.4 16V na pewno lepszy od 1.4 8V. Różnica szczególnie widoczna przy ruszaniu od 0 km/h.1.4 8V jest troche mulasty przy ruszaniu z miejsca (np. z pod świateł) ale na jego obrone wydaje mi się, że jest stosunkowo dość dobrze elastyczny tj. przy przyspieszaniu na 4 biegu z 60 do 100 km/h - 11,4 s a na 5 biegu z 80 do 120 km/h -16,6. Wyniki elastyczności są stosunkowo nie złe a mają duże znaczenie przy wyprzedzaniu podczas normalnego użytkowania samochodu w naszych warunkach drogowych.

Autor:  kmarcin76 [ 03 Sie 2009, 22:38 ]
Temat postu: 

Witam! Odniose sie do tematu gdyz mialem/mam okazje jezdzic wlasnie wersja 77 i 95 konna. Otoz 95 wersja jezdzilem na jezdzie probnej przed zakupem GP i bylem mocno rozczarowany. Po przesiadce z SC 900 spodziewalem sie naprawde znacznie lepszych osiagow i przyjemnosci z jazdy a okazalo sie, ze silnik jechal jakby chcial a nie mogl. Musialem go krecic strasznie wysoko zeby w ogole pchnal auto do przodu. Po jezdzie probnej przekazuje swoje niemile raczej spostrzezenia pracownikowi salonu (jechal ze mna) a on na to, ze on (pracownik) wazy prawie 100 kg i przez to auto slabsze jest. Paranoja. Kupile 1,4 8v i jestem zadowolony. Zupelnie inna bajka. Wcale nie jest zamulony jak tu niektorzy pisza. Mialem okazje pokazac kilku napalencom z tzw. prestizowych marek, ze ich auta wcale nie sa taki mocna. Po drugie, silniczek jest bardzo elastyczny jak na swoja pojemnosc. Jadac na trasie po polskich "normalnych" drogach w zasadzie nie zmieniam biegów. Piatka wystarcza. Mozna jechac 50 km/h i pozniej przyspieszyc bez zadnego szarpania normalnym tempem. Ostatnio stuknalem trase na Pag w Chorwacji. Na autostradzie nie schodzilem ze 140-150 km/h i jechalo sie znakomicie. Przy wiekszych predkosciach GP bardzo przyjemnie potrafi przyspieszyc. Niby silnik wtedy ma juz okolo 4,5-5 tys. obr ale nie jest wcale glosno. No i spalanie. Po przejechaniu 2100 km tam i z powrotem plus wycieczki w Chorwacji - razem jakies 3800 km srednie spalanie wyszlo 6,2 l (wskazania komputera). Jeszcze raz zaznacze, ze wiekszosc pokonywanej trasy to autostrady (o predkosci pisalem wyzej). Nie wspomne o wlaczonej przez wiekszosc trasy klimatyzacji) Jezdzac na miejscu spalanie oscyluje wokol 6,5-7,0 l. Przed zakupem rozwazalem tez 1,3 jtd 75KM ale pracownik jednego z salonow powiedzial mi szczerze, ze taki zakup mi sie akurat nie oplaci. Musialbym stukac jakies 30,000 km rocznie przez kilka lat, zebym "otrzymal" zwrot roznicy w cenie (10 tys. zl). Tak wiec moj typ (choc spozniony) to 1,4 8v uwzgladniajac wszystkie wymagania tj. cena zakupu, spalanie, przyjemnosc z jazdy, itd. 77 konna wersja ma tez jeszcze jedna zalete. Jest prosta konstrukcyjnie a co za tym idzie na przyszlosc oznacza mniejsze wydatki.

Autor:  pepe [ 05 Sie 2009, 16:12 ]
Temat postu:  GP 1,4 8V/77KM vs. GP 1,4 16V/95KM

Witam.
Dzięki za wpisy i porady, a przy okazji pochwalę się... :lol:
Moje pytanie nie było bezpodstawne, dlatego też od 1 lipca br. jestem szczęśliwym posiadaczem GP w wersji 1,4 8V 5d. B&M brązowy Fado (aktualny przebieg: 1590km) :D Po dokładnych testach (jeździłem sporo 8V i 16V) i przemyśleniach wybrałem wersję 8V i jak na razie jestem zadowolony (choć oczywiście dynamika powalająca nie jest). Za to na pewno brakuje 6 biegu - powyżej 100 km/h odruchowo ma się ochotę wrzucić jeszcze wyższy bieg... :-o
Pozdrawiam!

Autor:  olos47 [ 08 Sie 2009, 06:13 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
adac na trasie po polskich "normalnych" drogach w zasadzie nie zmieniam biegów. Piatka wystarcza.

...przepraszam, ze to powiem, ale chyba przesiadles sie z malucha do GP.

kmarcin76 napisał(a):
Przy wiekszych predkosciach GP bardzo przyjemnie potrafi przyspieszyc.

tj. wyzej. NAwet w alfie (150KM) redukuje przy wyprzedzaniu, zeby "przyjemnie" przyspieszala. A co dopiero w GP.

kmarcin76 napisał(a):
Mialem okazje pokazac kilku napalencom z tzw. prestizowych marek, ze ich auta wcale nie sa taki mocna.


...to jest wpadanie w samozachwyt nad zakupem GP. Mialbys GPA to rozumiem, ale pisanie takich rzeczy przy 1,4 8V to koloryzowanie rzeczywistosci. Prawda jest taka, ze auto jest mulowate (z tym silnikiem) i zeby jako tako jechalo trzeba je ostro cisnac a to sie konczy spalaniem 8,0 -8,1 L/100km. Tak to wyglada u mnie po przebiegu 15 tys km. 8)

Autor:  Gasiu [ 08 Sie 2009, 10:08 ]
Temat postu: 

pepe napisał(a):
powyżej 100 km/h odruchowo ma się ochotę wrzucić jeszcze wyższy bieg...

oj brakuje 6 biegu, brakuje, bo powyżej 100 KM/H robi się głośno :) :/

Autor:  kmarcin76 [ 19 Sie 2009, 11:04 ]
Temat postu: 

olos47 napisał(a):
kmarcin76 napisał(a):
adac na trasie po polskich "normalnych" drogach w zasadzie nie zmieniam biegów. Piatka wystarcza.

...przepraszam, ze to powiem, ale chyba przesiadles sie z malucha do GP.

kmarcin76 napisał(a):
Przy wiekszych predkosciach GP bardzo przyjemnie potrafi przyspieszyc.

tj. wyzej. NAwet w alfie (150KM) redukuje przy wyprzedzaniu, zeby "przyjemnie" przyspieszala. A co dopiero w GP.

kmarcin76 napisał(a):
Mialem okazje pokazac kilku napalencom z tzw. prestizowych marek, ze ich auta wcale nie sa taki mocna.


...to jest wpadanie w samozachwyt nad zakupem GP. Mialbys GPA to rozumiem, ale pisanie takich rzeczy przy 1,4 8V to koloryzowanie rzeczywistosci. Prawda jest taka, ze auto jest mulowate (z tym silnikiem) i zeby jako tako jechalo trzeba je ostro cisnac a to sie konczy spalaniem 8,0 -8,1 L/100km. Tak to wyglada u mnie po przebiegu 15 tys km. 8)

Czy my mowimy o normalnym aucie i normalnej jezdzie po drogach publicznych czy o wyscigach formuly 1?

Autor:  divers88 [ 19 Sie 2009, 12:36 ]
Temat postu: 

to właśnie na Polskich drogach mocniejszy silnik przydaje się zdecydowanie częściej niż np. na Niemyckich autostradach...
Większość naszych bezdroży posiada tylko jeden pas - więc manewr wyprzedzania powinien być wykonany jak najszybciej
Jadać autostradą z trzema pasami w jednym kierunku wyprzedzanie mogę zacząć w Katowicach a skończy w Paryżu :wink:

Co do silnika 1,4 8v to jest to absolutne minimum do tak dużego samochodu. Optymalny wydaje się wariant z 95 kucami :wink:

Autor:  Adek [ 20 Sie 2009, 21:21 ]
Temat postu: 

ja mam v8,szału nie ma na przyspieszeniach ale za to 5 bieg elastyczny jest,jak się rozkręci to ciągnie ładnie ale za nim to nastąpi to trochę cierpliwości trzeba,ale i tak zadowolony jestem :)

Autor:  K3 [ 17 Mar 2010, 03:55 ]
Temat postu: 

Poruszono temat 8v i 16v...
Ale skoro mowa o 1.4, to mamy jeszcze T-Jeta, noże ktoś byłby w stanie wyjaśnić różnice między 16v, i wersją T...

Wiadomo: turbina i intercooler... co jeszcze ??
Jeśli blok ten sam, to skrzynia "szóstka" mogłaby zostać...

Autor:  kruger [ 17 Mar 2010, 08:05 ]
Temat postu: 

Moc, przyspieszenie i spalanie :E

Strona 2 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/