Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]
https://fiatpunto.com.pl/topic13569-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  Borat [ 03 Cze 2010, 21:19 ]
Temat postu: 

mam 1.4 16v jak byłem zmuszony jeździć przez 2 tygodnie 1.4 8v (matka wzieła mojego punciaka a mi pod domem stało punto kumpla który jest w anglii miałem pelnić nad nim piecze(za jego zgodą)) używałem tego 8v jezu jak bym zapakował 5 osób i pełny bagaż do 16-to zaworówki a jechałem sam przy tym spalanie kurde 16v w mieście od 6.7 do 7.2 l w mieście 8v 7.7 do 8.3 l w mieście w życiu nie polecam 8v ALBO 1.4 16v no lub bym sie pokusił o 1.4 T-Jeta :E

Autor:  kmarcin76 [ 12 Cze 2010, 08:47 ]
Temat postu: 

Przesadziles z ta roznica miedzy 8v a 16v. Zadnemu 8v nie dalbys rady zapakowany swoim 16v na max. Na jezdzie probnej mialem "przyjemnosc" jezdzic 16v i bylem mocno zawiedziony a w kabinie byly tylko 3 osoby. Proponowano mi to auto za bardzo atrakcyjna cene. Auto jechalo jakby chcialo a nie moglo, na obrotach w okolicach 2-3 tys. niemal ziewalo. Albo jezdzilem jakims trefnym wozem albo bylem wtedy nieswiadomy rzeczywistosci. :wink: Albo to bylo 1,2 8v. Roznica miedzy 8v a 16v to raptem 15KM a wiec do masy okolo 1100 kg niewiele.

Autor:  kruger [ 12 Cze 2010, 13:38 ]
Temat postu: 

To nie moc wpływa na kopniaka tylko moment. Choć faktem jest że różnica wynosi tylko 10Nm. Swoją drogą za nieco lepszy moment i moc place mniejszym spalaniem niż 8v :)

Autor:  kmarcin76 [ 12 Cze 2010, 15:31 ]
Temat postu: 

O roznicach w spalaniu miedzy 8v a 16v nie bede sie wypowiadal bo 16v nie jezdzilem przez dlugi czas wiec nie wiem jak jest. Dane fabryczne to roznice kosmetyczne. Wiem natomiast, ze moj gp 1,4 8v spala podobne ilosci paliwa jak moje seicento 899 i nie ma co porownywac obu aut i silnikow.

Autor:  kruger [ 12 Cze 2010, 16:04 ]
Temat postu: 

A to prawda:) mój sej też palił tyle samo, a nawet więcej niż obecny kropek.

Autor:  xsadol [ 14 Cze 2010, 17:49 ]
Temat postu: 

kruger napisał(a):
To nie moc wpływa na kopniaka tylko moment. Choć faktem jest że różnica wynosi tylko 10Nm. Swoją drogą za nieco lepszy moment i moc place mniejszym spalaniem niż 8v :)


Tak, 10Nm różnicy, ale 8v ten moment osiąga 1500rpm niżej, więc...

Autor:  kruger [ 14 Cze 2010, 18:31 ]
Temat postu: 

...więc 8v trza kręcić nieco niżej niż 16v. Zauważ, iż tam, gdzie 8v ma max momentu, to 16v od dłuższego czasu utrzymuje tą wartość, by max osiągnąć na 4.5k (wykresy dostępne na bieżącym forum :wink:).

Zresztą; jeździłem 8v, mam 16v, i może faktycznie nie widać aż takiej różnicy, ale z tego co wyczytuję tu na forum (no i z własnego doświadczenia) to 8v chleje więcej od 16v przy słabszych osiągach.

Autor:  xsadol [ 14 Cze 2010, 22:21 ]
Temat postu: 

Przed zakupem z Ojcem objeździliśmy 1.2 i 1.4 8v i 16v.
Wszystkie testowane na tym samym odcinku, spalanie było podobne, w mieście różnicy brak (w osiągach) a na trasie 16v minimalnie odstawał od 8v, niestety 1.2 już nie dawał rady. Domyślam się, że po zapakowaniu 4 lub 5ciu osób do autka powstaje większa różnica między 8v i 16v, choć jeden i drugi wtedy trzeba wysoko kręcić żeby cokolwiek na trasie zdziałać. Dochodzi jeszcze 6ty bieg w 16v...

Testowany też 1.3 75KM diesel ale to już całkiem co innego... odpadło z góry ;p

Autor:  Tomek040982 [ 15 Cze 2010, 00:40 ]
Temat postu: 

Xylometazolin! napisał(a):
Testowany też 1.3 75KM diesel ale to już całkiem co innego... odpadło z góry ;p


A to dlaczego?

Autor:  xsadol [ 15 Cze 2010, 02:37 ]
Temat postu: 

1. Najdroższy ze wszystkich był, a nie było w planach aż tyle km robić żeby się zwrócił.
2. Ogólnie diesle nie przypadają nam do gustu, a już na pewno owy 1.3 75KM. Mieliśmy wrażenie, że robi więcej hałasu niż jedzie, ogólnie, dziwna jazda w porównaniu do benzynowych... może kwestia przyzwyczajenia.

[/OT]

Autor:  Borat [ 29 Cze 2010, 17:46 ]
Temat postu: 

kmarcin76 napisał(a):
Przesadziles z ta roznica miedzy 8v a 16v. Zadnemu 8v nie dalbys rady zapakowany swoim 16v na max. Na jezdzie probnej mialem "przyjemnosc" jezdzic 16v i bylem mocno zawiedziony a w kabinie byly tylko 3 osoby. Proponowano mi to auto za bardzo atrakcyjna cene. Auto jechalo jakby chcialo a nie moglo, na obrotach w okolicach 2-3 tys. niemal ziewalo. Albo jezdzilem jakims trefnym wozem albo bylem wtedy nieswiadomy rzeczywistosci. :wink: Albo to bylo 1,2 8v. Roznica miedzy 8v a 16v to raptem 15KM a wiec do masy okolo 1100 kg niewiele.


A zapakuj sobie 8v do fula? wiem że zapakowana 16v jest zamulona ale jeździ tak samo jak niezapakowana 8-ka

Autor:  xsadol [ 29 Cze 2010, 21:40 ]
Temat postu: 

Borat napisał(a):
kmarcin76 napisał(a):
Przesadziles z ta roznica miedzy 8v a 16v. Zadnemu 8v nie dalbys rady zapakowany swoim 16v na max. Na jezdzie probnej mialem "przyjemnosc" jezdzic 16v i bylem mocno zawiedziony a w kabinie byly tylko 3 osoby. Proponowano mi to auto za bardzo atrakcyjna cene. Auto jechalo jakby chcialo a nie moglo, na obrotach w okolicach 2-3 tys. niemal ziewalo. Albo jezdzilem jakims trefnym wozem albo bylem wtedy nieswiadomy rzeczywistosci. :wink: Albo to bylo 1,2 8v. Roznica miedzy 8v a 16v to raptem 15KM a wiec do masy okolo 1100 kg niewiele.


A zapakuj sobie 8v do fula? wiem że zapakowana 16v jest zamulona ale jeździ tak samo jak niezapakowana 8-ka


Chyba Cię poniosło :hahaha:

Autor:  Limet [ 29 Cze 2010, 21:46 ]
Temat postu: 

Boratjak bys sie miał z kims scigac to 8v nie miało by szans ale ząładowane 8v bedzie sie lepiej zachowywac niz 16v przy spokojnej jezdzie bo ma korzystniejszy przebieg momentu ;)

Autor:  kruger [ 29 Cze 2010, 22:05 ]
Temat postu: 

Może 8v i ma korzystniejszy przebieg (czyt: równiejszy), niemniej jednak jego średnia jest niższa od momentu 16v (który jest co prawda trochę bardziej poszarpany). Pozwól że zacytuje sam siebie:
<cyt>
Zauważ, iż tam, gdzie 8v ma max momentu, to 16v od dłuższego czasu utrzymuje tą wartość, by max osiągnąć na 4.5k (wykresy dostępne na bieżącym forum).
</cyt>

Autor:  Limet [ 29 Cze 2010, 23:09 ]
Temat postu: 

nie wiem ale cos nie pasuje w tym co piszesz kruger bo jezdziłem i jednym i drugim i wydaje mi sie ze 8v jest elastyczniejszy na dole takie subiektywne byc moze odczucie

Autor:  zoon [ 29 Cze 2010, 23:29 ]
Temat postu: 

Poniżej 2500 obr. 8V na pewno jest elastyczniejszy. Ale to nie problem z obrotami w 16V, bo ten silnik bardzo spontanicznie wkręca się na wysokie obroty. Charakterystyka sportowa, choć moc za mała na sport. Cała ta zabawa z dwukanalowym kolektorem dolotowym, PDA i VVT miała na celu jak oficjalnie ogłaszano kompromis tzn. po części lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa niż w 8V. Starjet po dotarciu (tzn. kilku tysiącach) chodzi zdecydowanie lepiej. Jakoś trudno mi uwierzyć by z autem do jazd próbnych u dilera ktoś się cackał.

Autor:  kmarcin76 [ 30 Cze 2010, 11:08 ]
Temat postu: 

Nie bede sie upieral w krytyce 16v ale na jezdzie probnej bylem po przesiadce z SC 900 wiec spodziewalem sie odpowiednich wrazen, ktorych zbyt wielu nie bylo. Poza wieksza wygoda i cisza w kabinie nie dalo sie odczuc tych prawie 100 KM a jezdzilem dosc sporo na probnej. Pewnie macie racje ze 16v jezdzi lepiej niz 8v ale moje wrazenia z jazdy oceniam najwyzej na 3.

Autor:  Żuczek [ 30 Cze 2010, 16:40 ]
Temat postu:  8v-16v

Nie wiem jak można porównywac te silniki - różnica na korzyść 16v jest kolosalna. Powiem tylko tyle - po jeździe próbnej 8v mało co nie zrezygnowałem z zakupu GP, tak się zniechęciłem. 16 to inna bajka - szybciej wchodzi na obroty, ma 6 tkę skrzynię dzięki czemu w trasie mało pali (mi kiedyś udało się zrobić trasę przy spalaniu komputera 4.8 l ). najlepszy silnik do GP poniżej 100 KM. Tylko moja rada - najlepiej samochód chodzi jak ma opony o szerokości 185 - przy wyższych ma już ciężko co odbija się na dynamice i spalaniu.

Autor:  xsadol [ 30 Cze 2010, 21:06 ]
Temat postu: 

Wiadomo, 16v lepszy od 8v ale bez przesady, że jak załaduje ludźmi się 16v to ma takie same osiągi co 8v.

Autor:  bbanditoss [ 30 Cze 2010, 21:46 ]
Temat postu: 

ale ja kocham takie porówania :lol: kumam porównanie pełne 16V i pełne 8V, a nie takie to pełne,a to puste :E dajcie spokój z takimi tekstami ;)

Autor:  K3 [ 02 Lip 2010, 23:39 ]
Temat postu: 

Xylometazolin! napisał(a):
Wiadomo, 16v lepszy od 8v ale bez przesady, że jak załaduje ludźmi się 16v to ma takie same osiągi co 8v.


A jak do 1.9 130KM podepniesz naczepę od TIRa, to cię maluch wyprzedzi... :hahaha:

Autor:  robsoniqe [ 14 Mar 2011, 13:35 ]
Temat postu: 

Witajcie. W ciagu 3-4 dni kupuje GP... wersja to estivia b&me 1.4 v8 euro5 i wlasnie to euro 5...roznica jest ze w stosunku do euro4 ma wieksza predkosc max katalogowa..185 zamiast 165..jakies inne roznice? Pozdro

P.s nie moge sie doczekac odbioru auta z salonu ;)

Autor:  rufus295 [ 14 Mar 2011, 16:04 ]
Temat postu: 

robsoniqe napisał(a):
roznica jest ze w stosunku do euro4 ma wieksza predkosc max katalogowa..185 zamiast 165..jakies inne roznice?

Kto Ci takich rzeczy naopowiadał, sterydy te konie dostały czy co??

Autor:  robsoniqe [ 14 Mar 2011, 16:19 ]
Temat postu: 

Czytalem broszurke fiata ;p

Autor:  rufus295 [ 14 Mar 2011, 16:32 ]
Temat postu: 

http://www.fiat.pl/katalogi/fiat/Grande_Punto/Grande_Punto_katalog_ogolny_actual.pdf, tutaj jest napisane że 165km/h :wink:

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/