Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]
https://fiatpunto.com.pl/topic13569-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  robsoniqe [ 14 Mar 2011, 16:46 ]
Temat postu: 

Tu 185 :p

http://www.fiat.pl/index.php?pid=32&id_ ... 19915G5W5B

Autor:  kefas [ 14 Mar 2011, 21:05 ]
Temat postu: 

Wersja estivia b&me 1.4 v8 euro5 to ta sama wersja co estivia b&me 1.4 v8 euro4 tylko jest 1 mały szczegół. Silniki oba mają identyczne. Na stronie Fiata jest ewidentny błąd.
W wersji wersji estivia b&me 1.4 v8 euro5 silnik doposażono w system Start&Stop (akumulator 63 Ah, chyba inny rozrusznik i alternator).

Autor:  robsoniqe [ 14 Mar 2011, 21:32 ]
Temat postu: 

o kurde akurat tego nie chciałem :/
Kurde auto gotowe..kasa jest a był jakiś błąd w karcie pojazdu i czekam, aż wróci z Wawy zeby auto odebrac :/ patałachy!!

Autor:  K3 [ 14 Mar 2011, 21:54 ]
Temat postu: 

robsoniqe napisał(a):


Już był wątek na ten temat, że to ewidentny błąd jest...

Autor:  robsoniqe [ 14 Mar 2011, 21:58 ]
Temat postu: 

wiem właśnie znalazłęm szukając Start&Stop..ciekawe ile w tym korzysci a ile bajeru :P

Autor:  greenrabit [ 12 Lis 2014, 09:04 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Cześć wszystkim,
Od niedawna czyli od 6miesiecy jeżdżę grande punto 1.4 8v i powiem wam ze jestem zadowolony. Fakt autko było trochę zamulone i się nie rozpedzalo ale po odmuleniu było całkiem dobrze. Autko było mega ciche przy pewnych prędkościach, powyżej 100 km/h pasażer z tyłu nie słyszał zbytnio kierowcy i pasażera.. Trzeba troszkę głośniej mówić -auto jest średnio wygłszone, a raczej powiedziałbym wcale..
Ja ze swojego chciałem zrobić rajdowkę, i pozmienialem w nim trochę, by się wyróżniał z tłumu. Zrobiłem mu sportowy dolot powietrza i założyłem końcowy tlumik apexi, po tych zabiegach nabrał trochę agresywnego dźwięku i jakby lepiej się troszkę zbierał. ;) teraz to jedynie hamowania plus chip i ewentualnie kompresor.
Czego brakuje w tym aucie? Zdecydowanie 6 biegu. Mojetauto przy mojej jeździe w trasie pali 6,4 l /100 przy prędkościach 110-130, a miasto to różnie od 8,5 spokojna jazda. Do 9,6/100 przy troszkę brutalnej ;) myślę że wziął bym kolego na Twoim miejscu 1.4 16v choćby ze względu na te skrzynie 6 i troszkę więcej mocy.

Autor:  Slimmy [ 12 Lis 2014, 10:14 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Kolego Greemrabit, możesz troszkę więcej opowiedzieć o tym Twoim rozwiązaniu? Bo też zamierzam zrobić mały modifikejszyn, m.in tłumik, reflektory ciemniejsze, felgi itp, odnośnie chipa i kompresora, masz jakieś już plany? Napisz mi szczegółowe informacje na PW bo jestem ciekaw tych rozwiązań, coś na temat dolotu, tłumiku itp :) i jakieś zdjęcia

Autor:  Dotty [ 04 Lut 2015, 21:07 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Koledzy, jak to jest z wariatorem VVT w silniku 1.4 16v 95 KM? Czy to urządzenie jest tak samo awaryjne jak w silniku 1.8 znanym np. z PII HGT? Jak o niego dbać? Czy wymienia się go co którąś wymianę rozrządu? Szczerze powiem, że znalezienie jakiejkolwiek informacji o tym urządzonku w internecie graniczy z cudem.

Autor:  rufus295 [ 16 Mar 2015, 19:38 ]
Temat postu:  Re:

bbanditoss napisał(a):
1,2
Image
1,4
Image

jeśli chodzi o jakieś dane to znajdziesz je w innych tematch ;)


Witam. Czy byłby by ktoś tak uprzejmy i powiedział mi co to jest za element: tuż nad bagnetem oleju, pod skosem jest podłużny czarny element-plastikowa nakrętka( u mnie właśnie jej nie ma i widać mosiężny zawór, coś taki jak w kole.. Identyczna nakrętka plastikowa pasuje z przewodu klimatyzacji. NIe wiem teraz czy szukać tej nakrętki gdzieś na szrocie czy można z tym tak jeździć??

Autor:  misci [ 16 Mar 2015, 20:09 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

To taki korek zaworu służącego prawdopodobnie do odpowietrzania układu paliwowego. Jak go nie znajdziesz to zabezpiecz zaworek czymkolwiek tak aby się nie zabrudził.

Autor:  Rafal1995 [ 16 Mar 2015, 20:41 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Bierz kolego 16V, albo przemyśl t-jet. Ogólnie 77 km to zdecydowanie za mało do tego auta. Nadaje się jedynie na miasto. W trasie aby wyprzedzać potrzeba dość duuużo miejsca i należy rozpędzać się odpowiednio wcześniej na swoim pasie. 8V ma przy 130 na 5 biegu ponad 4k obrotów i pali wtedy ok 9l LPG. Dlatego 6-biegowa skrzynia to świetna rzecz.

Autor:  rufus295 [ 16 Mar 2015, 21:05 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

misci napisał(a):
To taki korek zaworu służącego prawdopodobnie do odpowietrzania układu paliwowego. Jak go nie znajdziesz to zabezpiecz zaworek czymkolwiek tak aby się nie zabrudził.

Dzięki, chyba by się zgadzało, bo odchodzi to od listwy wtryskowej. Dziękuwa :wink:

Autor:  Krzycho90 [ 23 Maj 2015, 07:51 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Dotty, przyłączam się do pytania :-)

Autor:  Dotty [ 15 Cze 2015, 20:07 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Krzycho90 dobrze byłoby wiedzieć ;). Pozdrawiam

Autor:  lukaman [ 13 Lip 2018, 21:40 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Witam,

odgrzewam temat. Od tego czasu sporo się zmieniło. Mamy 2018 rok. Czy ktoś z użytkowników Fiata GP może wypowiedzieć się / porównać? Powinno nas być już wiecej. Auto zrobiło się mocno dostępne co do ceny.

Jeżdżę wersją 1.4 8v + LPG. Zrobiłem 70kkm+ w ok. 3 lata. Auto jest mega oszczędne, ale... to wszystko. Autostrada w 3 osoby spalanie 7,7l LPG przy sredniej predkości 110km/h. Oczywiscie bez klimy bo jej nie mam... Troche mnie meczy taka jazda. O ile predkosc jest ok to odczuwam brak tempomatu i klimy.

Potrzebuję zatem: klimy, tempomatu i 6 biegów. Bardzo mocno rozważam opcję 1.4 16v 95KM + LPG. Jak sprawuje sie ten motor? Potrafi ktos porównac to z 1.4 8v (np. koszty eksploatacji?). Czekam na opinie. Swoje niebawem również dodam ale dopiero w weekend bede jezdził oglądać 2 sztuki.

Autor:  Alton88 [ 13 Lip 2018, 22:08 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Ja myślę że nie warto zmieniać 77KM na 95KM, 16v ma więcej mocy ale na wyższych obrotach, moment obrotowy jest prawie ten sam, w normalnej eksploatacji jak zapuścisz klimę auto dalej będzie jechać podobnie, jedyny plus to 6 bieg.
Jak już zmieniać to na T-jet 120KM i 200Nm tu już na prawdę czuć różnicę w mocy.

Autor:  lukaman [ 13 Lip 2018, 22:12 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Boje się T-jet'a. Wiem, że to dobre silniki ale wiecej osprzetu to ryzyko wyższych kosztów. Jezdze krótkie odcinki do pracy15km w obie strony.

Autor:  radex324 [ 15 Sie 2018, 11:47 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Ja posiadam 1.4 16V przy wyprzedzaniu trzeba uważać bo mocy to za dużo nie ma. Auto bezawaryjne 16V ma hydrauliczne zawory więc odpada koszt regulacji itp. Asfaltu auto nie zerwie(opony hankook nówki) przy około 2k obrotów auto ma bardzo mało mocy, trzeba kręcić powyżej 3k. Silnik świetnie gra z gazem stag.

Autor:  Alton88 [ 15 Sie 2018, 12:01 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

No niestety 130Nm nie dość że to śmieszna wartość to jeszcze dostępna bardzo wysoko 4500obr, w lato z włączoną klimą jest tragedia, wiem bo mam. Plus że bardzo mało pali, u mnie bez problemów da się zejść do 6 litrów na setkę.

Autor:  pmx007p1 [ 15 Sie 2018, 13:24 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

"Drobna" uwaga w temacie LPG: nie kupować auta z LPG, tylko bez i samemu założyć.
Bo? Bo można trafić na zaniedbane (szczególnie 8V, gdzie nie regulowano luzów zaworów).

Autor:  radex324 [ 15 Sie 2018, 14:15 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Dokładnie, koszt zakupu auta z benzyną jest tańszy!!! Do tego około 2,5k za montaż gazu z gwarancją i po około 10k się zwraca(u mnie 6 miesięcy).

Autor:  lukaman [ 13 Wrz 2018, 12:29 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

pmx007p1 napisał(a):
"Drobna" uwaga w temacie LPG: nie kupować auta z LPG, tylko bez i samemu założyć.
Bo? Bo można trafić na zaniedbane (szczególnie 8V, gdzie nie regulowano luzów zaworów).


nie do końca się z Wami zgadzam, ale... kupowałem auto z 3 specjalistami. Także to nie jest tak, ze kazdy kto sprzedaje z LPG musi oznaczać kłopoty. Sprawdzac, pytać i raz jeszcze: sprawdzac, pytać. Ja miałm farta że znalazłem auto w tydzień i to na dodatek pod domem.

Autor:  secageheh [ 13 Wrz 2018, 13:06 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Ja również jestem zdania, że założona instalacja LPG nie powinna kategorycznie dyskwalifikować samochodu.
Trzeba tylko brać pod uwagę kilka warunków:
- instalacja założona u dobrego i polecanego gazownika
- serwisowana zgodnie z zaleceniami (przegląd, wymiana filtrów, kalibracja - najlepiej wpisy w książce)
- nie zbyt stara
- sam samochód powinien też być odpowiednio serwisowany - wymiana oleju, filtrów, świec, regulacja luzu zaworowego, tylko interwały powinny być skrócone w porównaniu do tych z instrukcji (np. olej co 10 kkm, a nie 30, podobnie z kontrolą luzów), tu też najlepiej jak jest jakieś potwierdzenie, a jak ktoś robi takie rzeczy sam to fajnie jak jest paragon/faktura za części
- i przede wszystkim jak najdokładniej sprawdzić samochód i instalację LPG przy zakupie

Pewnie znaczna część samochodów z LPG będzie albo z kończącą się legalizacją butli, albo z zaniedbaną instalacją/silnikiem i takich wiadomo żeby unikać, ale można też kupić dobry egzemplarz z instalacją LPG.

Autor:  pmx007p1 [ 13 Wrz 2018, 18:00 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

Auto może spełniać powyższe warunki, a i tak w stosie faktur za naprawy, itp. od poprzedniego właściciela, może zabraknąć czegoś i przeoczysz to, a większość ludzi to melepeci, nic nie wiedzą (nie każdy się musi znać i interesować mechaniką). Właśnie np. zawory (bo nadal wielu mechaników może mieć wątpliwości, czy w 8V trzeba - hydrauliczne, czy płytki, dlatego mogli latami nie regulować, a prawie same renomowane warsztaty!). Także "dyskwalifikacja" to nie jest (LPG), ale jak macie opcję, to wybrać inny egzemplarz. A jak instalacja nie jest stara, to też podejrzane (dlaczego ktoś sprzedaje, nie czeka aż się w pełni zwróci, coś poszło nie tak?).

Autor:  radex324 [ 13 Wrz 2018, 21:38 ]
Temat postu:  Re: GP 1.4 8V/77KM vs. GP 1.4 16V/95KM [zdjęcia, różnice]

pmx007p1, Z tym zwracaniem lpg to 10kkm i masz kasę zwróconą więc jak ktoś sprzedaje auto to raczej z innych powodów, ew. piszę w ogłoszeniu "lpg do regulacji" a tak naprawdę cała do wymiany. Znam parę osób co nic do auta nie wkładają a później narzekają że auto im nie odpala/coś się psuje itp.

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/