You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 13 Cze 2025, 23:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #863634 Wysłany: 29 Mar 2025, 11:24; 
 Temat postu: Po rozgrzaniu
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 23 Mar 2025,
Posty: 1
1.4 8V LPG
Problem polega na tym że autko zazwyczaj po rozgrzaniu jak się je zgasi i ponownie odpali to odpala na nie wszystkie cylindry, czuć drgania silnika i że słabiej się wkręca. Czasami samo mu przejdzie w trakcie dalszej jazdy a czasami trzeba czekać aż auto dłuzej postoi i ostygnie. Swiece kable zapłonowe nowe, cewka sprawna mam drugą na podmiane, przepustnica sprawna.

Za wszelkie rady wielkie dzięki


Druga w sumie sprawa wyświetlacz od licznika i radia żyją swoim życiem raz działają raz nie.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #863635 Wysłany: 29 Mar 2025, 16:24; 
 Temat postu: Re: Po rozgrzaniu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 765
Pomógł: 12
0. Cuda w elektryce są często jak się kończy alternator, czy akumulator, albo "masa" główna (i inne połączenia, styki, gniazda). Wyświetlacze LCD w zegarach mogą się psuć, to osobny temat. Ale jak jeszcze radio głupieje, to raczej jakość zasilania.
1. Na jakim paliwie po rozgrzaniu są te problemy? Tylko LPG, tylko "Pb", czy oba?
2. Co na to OBD2 (FES, MES)? Błędy są? Poza tym, OBD służy do analizy parametrów pracy. Wiesz coś o tym, czy "zielony" w temacie? Wirtualnie można sprawdzić kondycję układu zapłonowego oraz np. ustawienie rozrządu. Oraz większość czujników (czy całkiem nie zdechły). Przykłady "jak", są na forum (tylko porozrzucane po różnych działach: posiedź trochę na forum, to różne ciekawostki znajdziesz).
3. Tradycyjnie "izoluje" się LPG od reszty, np. zakręcasz butlę i wtedy męczysz auto, testujesz tylko na benzynie.
Wpływu elektrycznego LPG na auto (bo instalacja jest wpięta jak "pasożyt" między wtryski benzyny i ECU) tak nie wykluczysz, to już nieco wyższy poziom gry.
4. Jak jest utrzymane auto? LPG sprawdzane/regulowane (mapy z pomiarem AFR - sonda w wydech)? Luzy zaworowe w silniku sprawdzane (uciekają, czy stabilne)? Spaliny badasz na Przeglądach i się interesujesz wynikami? Wtedy dałoby się wcześniej wykryć początek problemu (nawet rok albo i 2 temu) jeśli ma związek z którymś paliwem i/lub wydechem (sondy, katalizator).
5. Jak nie punkt zerowy (zasilanie/ładowanie), to np. reduktor LPG może się zacinać, czy popuszczać gaz w dolot (tzw. zalewanie). Może świrować jakiś czujnik od LPG ("MAP" sensor gazowy jeśli jest - jaką masz instalację, co za firma/model?). A jak problem na benzynie, to podstawy się mierzy: ciśnienie paliwa i wtryski wyjąć, obejrzeć (zasterować zasilaczem 12V itp. domowe "testy", czy przytkany, czy odwrotnie - leje).
6. Klasyką było w starszych jednostkach rodziny FIRE (czasy Uno i Punto_1), że na gorąco nie odpalał, bo się czujnik położenia wału starzał, degradował, słabszy sygnał generował. W Grande raczej jest spokój, czujniki tego typu dłużej żyją (wału, wałka). Ale opcja zawsze jest, kierunek badań.

Auto proste, zagadek nie ma już za bardzo. Do diagnostyki wystarczy wiedza ogólna, encyklopedyczna (zasada działania silnika i jego elementów składowych, układów, "systemów", czujników). Problemy typu, że "nie odpala", lub nierówno pracuje, to ogólne usterki w motoryzacji (można przekopać Googla i YouTuba, nawet nie precyzując, że o Fiaty chodzi).

Podstawowe narzędzia wypada mieć: mechaniczne, elektryczne (mierniki itp.), wakuometr i manometry z przejściówkami (do oleju, paliwa, próżni dolotu, LPG po stronie "lotnej") - bez tego to wiocha, a nie "naprawa" (zgadywanka i podstawianie zostaje wtedy, a nie tędy droga).

PS
Podobny problem z Fejsiunia. 8) To nie ty? :E
Załącznik:
Komentarz do pliku: Punto, kosmiczne auto "nie do zdiagnozowania".


_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO