Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
1.3MJTD 90KM - problem z zapaleniem / brak DTC https://fiatpunto.com.pl/topic49443.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Czarny [ 23 Gru 2014, 15:17 ] |
Temat postu: | 1.3MJTD 90KM - problem z zapaleniem / brak DTC |
Witam, Mam nastepujacy problem z moim kropkiem. Otóż przejechał on bez zarzutu 150k kilometrów (2006r.) no i się stało... Pewnego pięknego dnia (ok. tydzień temu) rano nie zapalił. Kreci i tak jakby chciał zapalić ale coś mu w tym przeszkadza. Nawet mu się zdarzyło złapać na 1-2 sekundy i zgasł. FiatECU scan nie pokazuje żadnych błędów. Kiedy miałem go już holować do warsztatu na koniec tego feralnego dnia on jak gdyby nic zapalił tyle, że następnego dnia historia się powtarza ale już bez happy endu. Mechanik wymienił EGR (bo się rozpadł przy wyciąganiu) jako, że mógł być przyczyną, przeczyścił układ dolotowy i przepustnice. No i auto jeździło przez tydzień bez zarzutu. Po tygodniu problem powrócił w identycznej postaci. Miał ktoś podobne doświadczenia? Co może być przyczyną? Akumulator nowy, filtry wymienione. Paliwo z baku po odpięciu węża na filtrze tryska 1.5 metra do góry. Poniżej parametry odczytane z centralki przy kręceniu. Dziękuje z góry za pomoc READ PARAMETERS: Odometer: 148269,8 km Overrev count: 1 Max. engine speed time: 0,00 sec Maximum engine speed: 6360 rpm Number of programmings: 0 Odometer at last programming: 0,0 km Vehicle speed: 0,00 km/h Engine speed: 226 rpm Battery voltage: 9,817 V Sensor supply circuit (1): 5,003 V Sensor supply circuit (2): 5,003 V Sensor supply circuit (3): 5,009 V Fuel pressure: 384,00 bar Desired fuel pressure: 372,00 bar Intake air quantity: 147,0 mg/i Calculated air quantity: 799,0 mg/i Gas pedal position: 100,00 % Gas pedal position signal (Track 1): 4,0303 V Gas pedal position signal (Track 2): 4,0010 V Fuel temperature: 13,0 °C Fuel temperature signal: 3,1280 V Air temperature (MAF): 14,0 °C Air temperature (turbo): 20,5 °C Baro pressure: 960 mBar Boost pressure: 377 mBar Desired boost pressure: 1176 mBar Boost pressure signal: 0,6598 V Pressure regulator opening (DRV): 5,655 % Pressure regulator opening (MPROP): 25,954 % EGR duty cycle: 2,00 % Total fuel quantity: 26,604 mm³/i Desired fuel quantity: 26,610 mm³/i Pilot injection fuel quantity: 0,000 mm³/i Fuel quantity: 17,211 mm³/i Fuel consumption: 0,6160 l/h Inj. correction Cyl. 1: 0,00 mm³/i Inj. correction Cyl. 2: 0,00 mm³/i Inj. correction Cyl. 3: 0,00 mm³/i Inj. correction Cyl. 4: 0,00 mm³/i Injector voltage: 46,999 V Pilot injection start: 3,04 deg. Main injection start: 0,38 deg. Pilot injection time: 0,540 ms Main injection time: 0,899 ms Coolant temperature: 14,5 °C Water temperature signal: 3,0547 V Lambda sensor signal: 0,0000 V Lambda oxygen concentration: 0,000 % A/C pressure: 4,94 bar A/C Request: OFF A/C compressor relay: OFF A/C System present: Learnt Fan speed: OFF Odometer at last Oil change: km Distance to next Oil change: km Oil degradation level: % Oil change counter: Odometer at last DPF replacement: km Odometer at last spontaneous regeneration: km Odometer at last forced regeneration: km Particulate filter clogging: % Particle filter temperature: °C Regeneration progress: % Forced regeneration state: Total number of regenerations: Differential pressure sensor: mBar Clutch pedal switch: Pressed Brake pedal switch: Released Brake light switch: OFF Accelerator pedal track: Acc. Pot. Track 1 Brake node (NFR): Learnt Cruise control switch: Cruise control resume (RCL): Cruise control incr. (+): Cruise control dec. (-): Gear engaged: No Gearbox type: Manual Vehicle version: with Lambda sensor Preheating control unit diagnostics: ON Glow plug heater module: ON Fuel pump relay: ON Oil pressure: Normal Failure indicator light: Flashing Glow plugs indicator light: OFF Engine temperature light: OFF Water in fuel warning light: OFF Universal code: Disabled Engine ECU: Programmed Engine start permission: Allowed Speed limit: Injector code Cyl. 1: 8PZ1BT87P Injector code Cyl. 2: BTAWB6EDA Injector code Cyl. 3: ABSEBF5AB Injector code Cyl. 4: AZICBX3AR [ Dodano: 11 Gru 2014 13:38 ] Jakikolwiek pomysł? Holowac/nie holowac do warsztatu? [ Dodano: 23 Gru 2014 14:17 ] Problem rozwiazany - klapa gaszaca, a wlasciwie jej sterowanie, ktore puszczalo na nia podcisnienie okazalo sie zepsute. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |