You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 22 Maj 2024, 07:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #808577 Wysłany: 15 Lip 2016, 19:54; 
 Temat postu: Mocowanie osłony termicznej tłumika końcowego
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Witam. Dzisiaj zauważyłem, ze osłona leży. Przegniły dwie z trzech szpilek na których jest mocowana osłona. Co to za szpilki ? Zwykłe śruby ? Jedna - ta przegniłą - wychodzi z podłogi bagażnika (miejsca na koło zapasowe).

[ Dodano: 15 Lip 2016, 10:40 ]

Najprawdopodobniej, te szpilki są mocowane na stałe do podwozia. Ale jak wymienić, te szpilki ? Może zastosować nity szczelne, albo nitonakrętki - ale z drugiej strony wiązałoby się to z wierceniem otworów a to chyba niezbyt "mądry" pomysł - wiercenie otworów w podłodze.

[ Dodano: 15 Lip 2016, 17:57 ]

Tak wygląda temat:

Image

Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #862105 Wysłany: 20 Maj 2024, 21:54; 
 Temat postu: Re: Mocowanie osłony termicznej tłumika końcowego
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013,
Posty: 170
Mnie to dziś zaczeło stukać w trasie. Wlazłem pod auto patrze ta właśnie osłona, w trasie nie miałem wyjścia musiałem ją zdemontować a żeby to wyciągnąc na ulicy musiałem pozginać i do wyrzucenia. Ktoś jeżdził bez tego ? nie chce juz wkładac w auto które za rok maks dwa prawdopodobnie będę złomował, z racji wieku gnije i rozpada się strach to komuś sprzedać, potem będą mi wydzwaniać ze to stare i sie urywa ze tamto...i jeszcze żadać z rekojmi za wady ukryte zniżek :) szkoda nerwów. Jeśli ktoś jeżdzi bez tego rok i nic się nie dzieje napiszcie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #862106 Wysłany: 22 Maj 2024, 01:41; 
 Temat postu: Re: Mocowanie osłony termicznej tłumika końcowego
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023,
Posty: 556
Pomógł: 8
Model się starzeje, takich atrakcji będzie więcej z czasem.
Ktoś musi być pierwszy i przetestować różne rozwiązania (czy właśnie demontaż "zbędnych" elementów) i dać znać.
W sumie na tym polega forum (każdy coś dorzuca). Czy tylko 2-3 gości ma się tu produkować na cały kraj? A reszta co?

1. Sprawdź, przetestuj. Trzeba kontrolować temperatury, czy nic się od tłumika nie grzeje nadmiernie (to nie kolektor, aż tak gorący nie jest). Co tam jest w okolicy, przewody jakieś itp. Jak się nic nie stopi, to umownie komisyjnie stwierdzamy, że "OK" (można jeździć bez).
2. Będziemy musieli namierzyć gdzie te szpilki są zgrzane, od drugiej strony czy jest dostęp (od środka samochodu). Jak jest, to dobrze, można np. to przewiercić i dać nakrętkę od środka (albo znowu punktowo przyłapać szpilkę spawarką - a dostęp od środka do gaszenia fury).

U mnie też już kikuty zostały, po kolejnej zimie nie będzie co zbierać (osłona odleci).

Tymczasowo można "naprawić" tak... :E Nie mam czasu na bzdury. Podkładka, młotek i zrobione. Byle jaki spray (że niby "konserwacja").
Załącznik:



PS
Podobnie się dzieje ze szpilkami mocowań nadkoli, też kikuty sterczą i plastikowe nakrętki się na to wkręca (plastik nie pomaga, szpilki i tak się rwą).
Jedną taką szpilkę "naprawiłem" przez rozwiercenie i nagwintowanie M3 (teraz nadkole trzyma śrubeczka wkręcona w pozostałości oryginalnej szpilki + plastikowa nakrętka). Trzyma od paru lat (tylko co 1-2 lata trzeba to profilaktycznie ruszyć, posmarować/pomalować). Jak się nie ruszy 2-3 lata, to się zrywa.
Załącznik:


Takie to "zadbane" auto...
Załącznik:


Śrubka...w starej szpili nadkola...
Załącznik:


Będzie naprawiane tak samo, a co.
Załącznik:


Fajnie by było wiercić i gwintować na styk, nie przebijać się (bo nie wiadomo gdzie ci wiertło wyjdzie i co rozwali, np. wiązkę przewodów).
Załącznik:


Przewiercone na wylot, do środka samochodu. To z przodu, od kierowcy. Śrubka wyłazi pod wygłuszeniem naprzeciw, czy za portem OBD2. W nadkolu gnije, od wewnątrz jak widać nic (foto to jeszcze stara zerwana).

_________________
:arrow: Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO