|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Freshu08 |
#851202 Wysłany:
07 Gru 2019, 18:17; Temat postu: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Cze 2018, Posty: 18
|
Witam. Mam GP 1,4 benzyna. W tamtym tygodniu warsztat wymienił mi sprzęgło, które się kończyło. Dodatkowo uszczelnili wyciek ze skrzyni i wymienili w niej olej. Mam problem, ponieważ mam problem ze zmianą biegów. Wchodzą ciężej niż przed naprawą. Dodatkowo nawet na postoju, przy wyłączonym silniku mam problem żeby wrzucić płynnie biegi, a 5 praktycznie w ogóle nie wbija. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Samo sprzęgło chodzi leciutko, praktycznie nie czuć że coś jest pod nogą.
|
|
Góra |
|
|
|
|
rafisz |
#851209 Wysłany:
07 Gru 2019, 21:53; Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 739 Pomógł: 36
|
może oliwa nieodpowiednia
|
|
Góra |
|
|
Freshu08 |
#851210 Wysłany:
07 Gru 2019, 22:36; Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Cze 2018, Posty: 18
|
Byłem jeszcze na przejażdżce i zaobserwowałem, że najgorzej jest przy redukcji, czuć spory opór. Zmiana biegu na wyższy odbywa się z lekkim szarpnięciem. Natomiast 5 nie udało mi się wbić ani razu. W przypadku R - raz wchodzi super, raz "zarzęzi", raz w ogóle nie wskakuje. Osobiście mam dwoje podejrzanych: albo linki albo pompa sprzęgła. Co myślicie?
|
|
Góra |
|
|
rafisz |
#851216 Wysłany:
08 Gru 2019, 12:53; Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 739 Pomógł: 36
|
aaaa, to jeżeli zgrzyta czy szarpie to albo coś z tym sprzęgłem albo z jego sterowaniem, może zapowietrzona hydraulika (pompa + wysprzęglik), ja bym jechał z reklamacją, płaciłeś za usługę to niech mechanik zrobi dobrze
|
|
Góra |
|
|
lukasz93 |
#851446 Wysłany:
28 Gru 2019, 19:29; Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 12 Paź 2018, Posty: 23
|
|
Góra |
|
|
nesiasps |
#853164 Wysłany:
14 Cze 2020, 13:45; Temat postu: Re: Problem ze zmianą biegów po wymianie sprzęgła |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Gru 2019, Posty: 13
|
Załącznik:
20200613_220721[2174].jpg [ 141.73 KiB | Obejrzany 2081 razy ]
Może jest ktoś kto wie - jak wyregulować cięgna w 1.3 2011r gdy nie ma na lewarku możliwości blokady w trybie serwisowym, a na żadnym z cięgien od strony skrzyni tego zatrzasku do regulacji jak na tym filmie - tylko zwykły gwint z kontrą. Na sprzęgło to mi nie wygląda bo oprócz trudności zmiany biegów 1 i R nie czuję jego końca (chociaż w hydraulicznym sterowaniu to możliwe, że nie czuję) wysprzęglik zdaje się pracować ok - trzpień wychodzi do końca a docisk pracuje co widać w okienku rewizyjnym skrzyni. Przebieg poczciwy 210tyś, auto kupione od floty i nie wiem czy robili sprzęgło, raczej tak...bo tyle by nie wytrzymało, lewarek na luzie pracuje bez oporów i wrzuca każdy bieg. Jeszcze sprawdzę kwestię oleju w skrzyni - chociaż to by powodowało problem na innych biegach również (możliwe że w mniejszym stopniu ale zawsze jakoś). Czuję że linki są fabrycznie ustawione i nie powinno ich się regulować jednak możliwość tej regulacji prowokuje bo logika podpowiada, że z czasem i cięgna się wydłużyły. Co o tym sądzicie? Czy oryginalnie wysprzęglik był z Valeo? Może ktoś zerknąć? A może to on się przycina i nie odbija do końca sprzęgła - wycieku nie zauważyłem.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|