You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 05:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #853877 Wysłany: 05 Wrz 2020, 11:39; 
 Temat postu: GP 1.4 8V szybko starzeje się paliwo i problem z uruchomiem
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 27 Lis 2011,
Posty: 8
witam, autko z gazem, po wyczyszczeniu baku i zalaniu go świeżym paliwem autko działa jak nowe. Po 3 miesiącach są problemy z zapaleniem, zapala za 5-6 razem, później wcale. 1cm3 benzyny wstrzyknięte na przepustnicę i pali od strzału i dalej chodzi. Błędów żadnych, wszystkie czujniki ok. Po zlaniu paliwa jest czerwone i wręcz śmierdzi, w niczym nie podobne do benzyny. I tak co kilka miesięcy. Dziś zamiast pompy paliwa założyłem samą plastikową górę pompy (inną) i podłączyłem powietrze - oczywiście tylko psiknąłem. W nadkolu przy wlewie jest taka czarna puszka (filtr/ separator oparów) i z niej syczało. Zasada działania go jest w necie. Czy jest możliwość, że ten separator cały czas wyciąga opary do kolektora i to paliwo jest "wywietrzałe"? Jak to ominąć?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #853878 Wysłany: 05 Wrz 2020, 13:48; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 8V szybko starzeje się paliwo i problem z uruchom
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 831
Pomógł: 47
Jak by ci podawało cały czas opary do kolektora, to raczej by ci wywalał błąd zbyt bogatej mieszanki. Skoro syczało z filtra par paliwa, to pewnie jest nieszczelny i należałoby go wymienić. Jak byś chciał się pozbyć filtra par paliwa, musiałbyś też zmodyfikować oprogramowanie silnika, żeby w momencie otwarcia elektrozaworu z oparami paliwa, nie wyrzucał błędu zbyt ubogiej mieszanki (bo nie dostanie oparów paliwa).

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853879 Wysłany: 05 Wrz 2020, 15:23; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 8V szybko starzeje się paliwo i problem z uruchom
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michal
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 27 Lis 2011,
Posty: 8
Jachaś napisał(a):
Jak by ci podawało cały czas opary do kolektora, to raczej by ci wywalał błąd zbyt bogatej mieszanki. Skoro syczało z filtra par paliwa, to pewnie jest nieszczelny i należałoby go wymienić. Jak byś chciał się pozbyć filtra par paliwa, musiałbyś też zmodyfikować oprogramowanie silnika, żeby w momencie otwarcia elektrozaworu z oparami paliwa, nie wyrzucał błędu zbyt ubogiej mieszanki (bo nie dostanie oparów paliwa).

Ten filtr jest tak zbudowany, że na samej górze jest coś jakby zaworek, który reguluje ciśnienie w baku. Jak jest cieplej to benzyna się rozszerza, a zimniej to kurczy, a z kolei jak zużywasz paliwo to robiło by się podciśnienie. Wydaje mi się, że on tam ma być. A co z tym elektrozaworem z oparami jeśli jeżdżę większość czasu na gazie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853880 Wysłany: 05 Wrz 2020, 17:55; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 8V szybko starzeje się paliwo i problem z uruchom
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 831
Pomógł: 47
Według e-learn-a, za regulacje ciśnienia w zbiorniku jest odpowiedzialny korek wlewu paliwa. Zasada działania układu według e-learn
Cytuj:
Układ działa przede wszystkim przy temperaturach zewnętrznych wysokich, gdy temperatura paliwa wzrasta i w konsekwencji zwiększa sie tendencja do parowania: w tej sytuacji następuje zwiększenie ciśnienia wewnątrz zbiornika.

W szczególności nawet przy zbiorniku pełnym, zawór pływakowy pozostaje otwarty, pozostając w pozycji jak najwyższej w stosunku do przewodu odpowietrzającego, a więc umożliwiają zawsze parom paliwa osiągnięcie zespołu separator/filtr par paliwa, zapobiegając w ten sposób wypływowi paliwa.

Pary paliwa dochodzą do filtra z węglem aktywnym kiedy ciśnienie wewnątrz zbiornika powoduje otwarcie zaworu wentylacyjnego. Zawór trn pozwala ponadto na wejście powietrza do zbiornika poprzez filtr z węglem aktywnym, w przypadku gdy to jest konieczne w wyniku obniżenia się poziomu paliwa.

Gdy silnik jest uruchomiony, centralka steruje elektrozaworem płukania filtra z węglem aktywnym, który umożliwia zassanie par przez silnik i w konsekwencji płukanie filtra z węglem aktywnym.

Jeżeli z powodu nieprawidłowego funkcjonowania jakiegokolwiek elementu, ciśnienie w zbiorniku paliwa wzrośnie w sposób niebezpieczny, zawór bezpieczeństwa znajdujący się w korku umożliwia rozładowanie się ciśnienia na zewnatrz. Jeżeli okaże się konieczne, ten zawór może otworzyć się w kierunku przeciwnym, aby wentylować zbiornik paliwa i zapobiec, aby wartości podciśnienia osiągnęły wartości nadmierne.





A co do jazdy na gazie i elektrozaworu par paliwa, sterownik gazu tylko przetwarza sygnały ze sterownika benzynowego, za sterowanie nadal odpowiada sterownik benzynowy, czyli elektrozawór nadal pracuje (jeśli się nie mylę, bo specjalistą od LPG nie jestem :E )

_________________
Moje Punto Easy Sport MY2012


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853881 Wysłany: 05 Wrz 2020, 18:15; 
 Temat postu: Re: GP 1.4 8V szybko starzeje się paliwo i problem z uruchom
Samochód nie wie na jakim paliwie jedzie (LPG to taka proteza, "bypass" normalnego zasilania benzyną).
Więc wszystkie układy będą działać normalnie, zaworek EVAP też (ale kiedy on działa, jak często i w jakich warunkach nie wiem).

Opis problemu zaczyna się nie jasno. Co było pierwsze: problemy z uruchamianiem, czy wyczyszczenie baku (profilaktyczne) rozpoczęło ten cykl (że od teraz musisz co 3 miesiące czyścić, bo nie odpala)?

Podejrzane są 3-4 miejsca:
- korek wlewu paliwa (być może on też ma jakiś zaworek?),
- zbiornik/pochłaniacz z węglem i jego wężyki/zaworki,
- odpowietrzenie baku (jeśli jest takie coś osobno, oprócz zbiornika węglowego i jego rurek/węży oraz kwestii korka wlewu),
- coś z przewodami albo przy przepustnicy, zaworek od dopalania par paliwa ("EVAP system") np. zablokowany (otwarty).

Może coś się zablokowało w zaworkach od brudu/zaschło. Albo np. zbiornik węglowy został zalany paliwem (bak był grubo przelany).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO