You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 08 Gru 2021, 11:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #855212 Wysłany: 06 Lut 2021, 00:42; 
 Temat postu: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
W związku z opóźnionym gaśnięciem kontrolki ciśnienia oleju (3-5 sec) przy uruchomieniu zimnego silnika postanowiłem przewertować internet w poszukiwaniu przyczyny.
Oddałem auto do mechanika, poprosiłem o sprawdzenie ciśnienia oleju. Dostałem informację, że jest prawidłowe i polecono wymienić olej na mniej lepki (0w30). Pogoniłem mechanika, zalałem 5w40 i szukałem dalej.
Gdzieś na forum Opla Insigni znalazłem opis mojego problemu: kontrolka gaśnie z opóźnieniem ale ciśnienie oleju jest prawidłowe a czujnik sprawny. Po zimnym starcie, wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym kontrolka gaśnie od razu.
Przyczyną jest uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju.
Po dłuższym postoju cały olej z pompy spływa do miski olejowej. Przy zimnym rozruchu pompa na początku musi przepompować trochę powietrza które jest w niej + smoku. W przypadku uszkodzenia uszczelki zasysa dodatkowo lewe powietrze. Jak już olej dojdzie do uszczelki i "doszczelni" ją to ciśnienie jest prawidłowe i smarowanie odbywa się prawidłowo.
I teraz pytanie: czy w przypadku silnika 1.4 8V ta uszczelka również występuje i najważniejsze: CZY MOŻNA JĄ WYMIENIĆ JAKO SAMODZIELNY ELEMENT czy trzeba kupić całą nową pompę.
Jeśli można ją wymienić jako samodzielny element to chciałem to zrobić razem z wymianą miski olejowej (jest zardzewiała i diagnosta na stacji zwrócił mi uwagę żeby ją wymienić - koszt nieduży)
Czy ktoś ma dostęp do aktualnego EPERa i mógłby mi podać P/N takiej uszczelki? Znalazłem uszczelki o P/N 71749329 (dla miski stalowej) i 71776107 (dla miski aluminiowej) ale zanim kupię wolałbym się upewnić, że można wymienić tylko ją i że będzie pasować.
Grande Punto, 1.4 8V, przebieg 215 kkm.
Dodam może jeszcze VIN dla pewności: ZFA19900000816490

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 

 
 Post #855214 Wysłany: 06 Lut 2021, 10:46; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 412
Pomógł: 16
Polecam pobrać sobie elearn-a, tam są instrukcje napraw, ponadto jest jeden działający eper w internecie i sprawdzałem, odczytuje twojego fiata ;). A więc tak

Można wymienić samą uszczelkę smoka, numery przez ciebie podane są prawidłowe, do miski stalowej kosztuje około 8zł w ASO.

Natomiast jak byś poszperał na forum to znalazłbyś już wątek odnośnie takiego samego problemu http://fiatpunto.com.pl/topic24547.html i tam przyczyną były oringi w pokrywie zaworów. Jak byś chciał się podjąć tematu oringów to potrzebujesz uszczelki 71740678, 4 oringów 71740677 i przyrządu do ustawiania pokrywy 2000004300

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855224 Wysłany: 07 Lut 2021, 18:16; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Żadnego przyboru do ustawiania pokrywy nie trzeba, dawno zostało to potwierdzone eksperymentalnie (dział Zrób to sam -> Grande -> temat o regulacji zaworów).


Góra
  
 
 
 Post #855537 Wysłany: 09 Mar 2021, 20:40; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
Dobra Panowie,

odstawiłem kropka do ASO na Krasnobrodzką w Wawie.
Panowie stwierdzili, że uszkodzona jest pompa oleju. Przez 2-3 sek po starcie silnika podobno nie ma ciśnienia.
Zapytałem co będzie jeśli po wymianie pompy nadal przy pierwszym starcie po postoju będzie problem z ciśnieniem oleju. Usłyszałem, że na pewno nie będzie.
To męczyłem dalej: ale co jeśli będzie? Szef serwisu zaczął coś się plątać, eee, ooo, uuu... No nie będzie.
Zapytałem o cenę wymiany. Powiedzieli, że oddzwonią. Oddzwonili i koszt wymiany krzyknęli mi...uwaga... 2500 zł (sprawdziłem sobie: koszt nowej, oryginalnej pompy (po numerze z EPER) to ok. 600-700 zł brutto) + do tego wymiana paska rozrządu (bo podobno do zdjęcia pompy trzeba go zdemontować, ten ma już nalatane ok. 40.000 km i nie zamontują go ponownie).

Odnoszę wrażenie, że nie są pewni swojej diagnozy i że najłatwiej im wymienić pompę i skasować 2.5k. A potem ewentualnie czesać dalej za kolejne wymiany.
Zerkałem wcześniej do wątku który podesłał Jachaś. Poprosiłem o wykonanie powtórnej regulacji zaworów wraz z wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów + oringów. Stwierdzili, że to na pewno nie to i że to pompa i że nie ma sensu tego robić.

Dodam, że po jednym odpaleniu, zgaszeniu i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie już przed innymi. Silnik nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów poza delikatnymi odgłosami popychaczy przez ok. niecałą minutę. Kontrolka nie zapala się w trakcie jazdy. Nie żarzy się. Silnik ma moc (o ile 77 KM można nazwać mocą ;-) ). Nie ważne czy jest -20 czy +30 odpala od pierwszego przekręcenia kluczyka. Tylko ta j...a kontrolka.
Co robić? Jak żyć?

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855538 Wysłany: 09 Mar 2021, 21:06; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 149
Pomógł: 7
Puki nie zrzucisz michy to nie będziesz wiedział jak żyć . Smok jest plastikowy i potrafi się wygiąć na płaszczyźnie na której jest uszczelka . Trzeba to splanować; wyszlifować ; wyrównać i będzie git .

_________________
Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee :-D, 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855541 Wysłany: 09 Mar 2021, 21:06; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 412
Pomógł: 16
Jeżeli wydali diagnozę pompa oleju i nie są totalnymi "wymieniaczami" , to musieli wpiąć się manometrem i sprawdzić ciśnienie na manometrze. Skoro są pewni tej decyzji, to widocznie musieli to zrobić. Poza tym, jeżeli na zleceniu masz opisany przez ciebie problem, a po wymianie pompy dalej będzie to samo, to masz podkładkę w razie czego żeby dochodzić swoich praw i żądać usunięcia usterki.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855543 Wysłany: 09 Mar 2021, 21:34; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
Bardzo dziękuję wszystkim za porady.

Jachaś napisał(a):
Jeżeli wydali diagnozę pompa oleju i nie są totalnymi "wymieniaczami" , to musieli wpiąć się manometrem i sprawdzić ciśnienie na manometrze. Skoro są pewni tej decyzji, to widocznie musieli to zrobić. Poza tym, jeżeli na zleceniu masz opisany przez ciebie problem, a po wymianie pompy dalej będzie to samo, to masz podkładkę w razie czego żeby dochodzić swoich praw i żądać usunięcia usterki.

Po tonie rozmowy odnoszę wrażenie, że nie są do końca pewni. Z tego co mi powiedzieli to wpięli się manometrem w miejsce czujnika oleju. Ale z tego co pamiętam z fizyki z technikum to sama pompa nie stworzy ciśnienia. Ciśnienie jest tworzone przez przepływ i jest ubocznym skutkiem oporów przepływu.

Odstawię auto do warsztatu "nie ASO" - niech zdejmą miskę, obejrzą smok i ewentualnie wymienią uszczelkę smoka + uszczelkę pokrywy zaworów + oringi.
Proszę mnie poprawić jeśli się mylę ale jeśli faktycznie byłaby to pompa to czy problem nie występowałby też przy drugim i kolejnych odpaleniach, po krótszym postoju kiedy smok się już opróżni i podczas jazdy?
Nie uśmiecha mi się wydawać teraz 2.5k zł na wymianę sprawnej pompy po to żeby za chwilę wydać kolejny 1k na regulację zaworów albo wymianę kolejnych rzeczy w ciemno "bo może to jeszcze padło".

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Ostatnio edytowany przez mgregor, 09 Mar 2021, 21:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #855544 Wysłany: 09 Mar 2021, 21:43; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 412
Pomógł: 16
Jak "nie ASO" rozbierze i zweryfikuje, to będziesz wiedział na czym stoisz, jeżeli okaże się że pompa do niczego się nie nadaje (pzrytarta na przykład) to wymienisz i tyle. Spokojniejszy że nie była wymieniana na "pałe" tylko zostało to sprawdzone "czy aby na pewno trzeba to robić" :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855545 Wysłany: 09 Mar 2021, 21:58; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
Jachaś napisał(a):
Jak "nie ASO" rozbierze i zweryfikuje, to będziesz wiedział na czym stoisz, jeżeli okaże się że pompa do niczego się nie nadaje (pzrytarta na przykład) to wymienisz i tyle. Spokojniejszy że nie była wymieniana na "pałe" tylko zostało to sprawdzone "czy aby na pewno trzeba to robić" :)

Mogą stwierdzić przytarcie pompy po wyjęciu? Będzie to widać na wirniku? Jestem już tak skołowany, że nie wiem od czego zacząć. Może jednak od uszczelki pokrywy + oringi? Prościej, taniej, szybciej.

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855546 Wysłany: 09 Mar 2021, 22:38; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019,
Posty: 412
Pomógł: 16
Ciśnienie nie tylko wynika z przepływu, ale też z lepkości ;). Ale po kolei

Na spokojnie i na chłodno podchodząc do tematu. Skoro ściągasz miskę żeby ją wymienić, to wymiana uszczelki pod smokiem to "formalność". Pomoże? Super! Nie pomoże? To się dalej będziemy martwić czy oringi w pokrywie rozrządu, czy pompa. Chyba że chcesz podejść do tematu pedantycznie/kompleksowo i zrobić wszystko na raz (sprawdzenie/wymiana pompy + wymiana oringów pompy i pokrywy) nie zastanawiając się (poza weryfikacją pompy bo jednak koszt spory) co dokładnie było przyczyną. To już zależy od ciebie. Twoje auto, twój portfel i twoja decyzja :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855548 Wysłany: 10 Mar 2021, 00:57; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
Jachaś: dzięki za pomoc. Tak też zrobię. Na pewno dam znać jak efekty.

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855550 Wysłany: 10 Mar 2021, 09:36; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Nie wierzę w uszkodzenie uszczelki.
Wierzę w uszkodzony czujnik ciśnienia, reagujący z opóźnieniem.
Gdyby była nieszczelność na drodze smok-pompa, to byłoby to widoczne przy uruchamianiu gorącego silnika, po kilku minutach postoju.
Ja bym sprawdził przy jakim ciśnieniu reaguje czujnik, ewentualnie wymienił na nowy.
No chyba że faktycznie pompa jest już zużyta, ale to też powinno dawać objawy przy gorącym oleju.
Mierzył ktoś ciśnienie gorącego oleju podczas zwiększania obrotów ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855556 Wysłany: 10 Mar 2021, 15:27; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 149
Pomógł: 7
AF napisał(a):
Nie wierzę w uszkodzenie uszczelki ...

Też nie wierzyłem ale się przekonałem ;-) A ktoś miał też tak samo i uparł się że to pompa ... wymienił i problem pozostał bo smok został stary :shock: :lol:

_________________
Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee :-D, 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855559 Wysłany: 10 Mar 2021, 18:17; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
AF: ciśnienie na gorącym z tego co mi powiedziano jest prawidłowe.
Przy uruchamianiu gorącego silnika wszystko jest ok. Nawet po 1-2h postoju.
Czujnik był wymieniany na nowy.
Cały cyrk zaczął się po regulacji zaworów.
Nie ma znaczenia lepkość oleju (był testowo zalewany 0w30, wiadomo z wymiana filtra).
Temperatura ma nikłe znaczenie. Dopiero przy siarczystych mrozach ostatnio pokazał się komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju.
Po zgaszeniu od razu po pojawieniu się komunikatu i ponownym odpaleniu po 3-4 sekundach kontrolka gaśnie jeszcze przed wszystkimi.
Przy +30 w zeszłe wakacje kontrolka również gasła z opóźnieniem (z zalanym 0w30 a potem 5w40 Motula)
Podczas jazdy kontrolka nie miga, nie zaświeca się nawet na chwilę, nie żarzy się.
Na zdrowy chłopski rozum: jeśli pompa byłaby zatarta/przytarta i nie miała siły przepompować oleju to problem pojawiałby się po 1-2h postoju (wszystek olej spłynąłby z pompy i smoka) albo podczas jazdy. Nie występowałby też na mniej lepkim oleju. No chyba, że się mylę.
Zrobię tak jak Jachaś radził: wymiana uszczelki smoka + miska. Jak nie pomoże to wymiana uszczelki pokrywy zaworów + te zasrane oringi. Albo odwrotnie (na miskę zwrócił uwagę diagnosta podczas przeglądu rejestracyjnego ale nie cieknie - po prostu jest zardzewiała). Jeśli wymiana uszczelki pokrywy i oringów nie pomoże to wtedy miska + uszczelka smoka + weryfikacja pompy.
Jak nie pomoże to wtedy będę się martwił o pompę bo poza nią trzeba zdjąć rozrząd i wymienić pasek a to kolejne koszty. A szkoda wydawać mi kasę na wymianę czegoś co jest sprawne.

[ Dodano: 10 Mar 2021 18:17 ]

Brutal123: do głowy by mi nie przyszło wymieniać pompę i zostawić stary smok.
Najbardziej zaskoczyła mnie w tym wszystkim wycena ASO na wymianę pompy. Jeśli byłoby to połowa tej kwoty to nawet bym się nie zastanawiał. No ale nie 2.5k zł...
Oryginalne, nowe pompy FIATa znalazłem na rynku po 600-700 zł. To 1800 zł za robociznę to chyba trochę zbyt wygórowana kwota biorąc pod uwagę, że jest to koszt bez paska rozrządu.

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855560 Wysłany: 10 Mar 2021, 20:33; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 29 Gru 2012,
Posty: 149
Pomógł: 7
Koleś z tego co pamiętam założył używkę ze sprawnego silnika . Na temat cen ASO to nie ma co gadać.. kiedyś za kompresor do klimy zawołali 6500 nowy i 1500 regenerowany . Założyłem używkę ze 200 i działa do dziś :wink:

_________________
Fiat Grande Punto 1.2 65 KM EsseeEssee :-D, 17" Dołożone: El.szyby tył ,światła pm ,tempomat, sub,,webasto ,ham. tarcz. tył ,podłokietnik,LPG,TPMS,ASR,ESP,HH,PTC.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #855571 Wysłany: 11 Mar 2021, 17:17; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Postój ledwo 1-2 h, to może być mało na "reset" w układzie.
W hydraulice siłowej w przemyśle tak jest. Problemy często ujawniają się po wielu godzinach (12-24 h), a nawet dniach postoju (tyle może trwać studzenie maszyny + spływanie oleju z różnych podzespołów, zapowietrzenie się, opadanie zanieczyszczeń). Łączny efekt zmiany temperatury, zapowietrzenia, zanieczyszczeń i zużycia, może blokować ("zawieszać") niektóre podzespoły.

Na ciśnienie mają wpływ opory przepływu, lepkość, temperatura. Może tu być problem elektryczny (okablowanie lub czujnik - a ten też może świrować wraz z temperaturą) albo mechaniczny/hydrauliczny (pompa, zawór przelewowy, smok, albo dalsze elementy układu - filtr oleju i jego zaworki wewnętrzne, o-ringi w pokrywie, może coś innego, zmienne fazy?).
Zużycie pompy nie musi wcale być widoczne w oczywisty sposób ("przytarcie"). Zanieczyszczenia w oleju działają jak pasta polerska, wszystko może być ładne i błyszczące wewnątrz. Trzeba by mieć dane fabryczne i pomierzyć wymiary, kształty, czy luzy elementów pompy (książki typu "Sam naprawiam" miały coś takiego).

PS
Skoro mechanicy mierzyli ciśnienie, to niech podadzą ile było, a nie, że "prawidłowe". Czyli jakie?

Prawdopodobnie ze względu na zmienne fazy, pompy są tu "podkręcone" do nieco wyższych wartości niż w starszych silnikach rodziny FIRE, ale w książkach i programach serwisowych nadal są stare dane, uważać.


Góra
  
 
 
 Post #855758 Wysłany: 02 Kwi 2021, 00:19; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 16 Maj 2012,
Posty: 103
Pomógł: 1
Kropek odstawiony na wymianę uszczelki pokrywy zaworów + "oringów".
Jutro powinien być do odbioru bo jeszcze okazało się, że do wymiany są tarcze + klocki i uszczelniacz półosi.

[ Dodano: 02 Kwi 2021 00:19 ]

Kropek odebrany. Test finalny jutro rano. Jak zgaśnie normalnie to mamy winowajcę :-)

_________________
*************************************
This is my Punto.
There are many like it, but this one is mine.
My Punto, without me, is useless.
Without my Punto, I am useless.

*************************************


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856472 Wysłany: 06 Lip 2021, 11:22; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017,
Posty: 34
Kropek odebrany. Test finalny jutro rano. Jak zgaśnie normalnie to mamy winowajcę :-)[/quote]

jak wyniki testu? czy to była uszczelka pokrywy + oringi ? nei wierze ze ktoś kto regulwoał luzy zaworowe uzył starej uszczelki zamiast nowej za 20 zeta (tyle mnie kosztowała) .....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856593 Wysłany: 28 Lip 2021, 11:58; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 17 Kwi 2010,
Posty: 1248
Pomógł: 9
mgregor, i jak efekt wymiany uszczelki ? faktycznie to były te oringi czy trzeba szukać dalej ?

_________________
MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html
MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856784 Wysłany: 21 Sie 2021, 12:20; 
 Temat postu: Re: Uszkodzenie uszczelki smoka pompy oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Zenek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Paź 2017,
Posty: 49
mgregor daj znać co było, bo mam ten sam problem


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO