You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Lis 2024, 03:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #839580 Wysłany: 20 Lip 2018, 23:25; 
 Temat postu: ukręcona śruba dolna amortyzatora tylnego [POMOCY]
Offline
Forumowicz

Imię: Krystian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Lip 2018,
Posty: 2
Witam chciałem wymienić amortyzatory z tyłu ale śruba się ukręciła i została w gwincie w belce tylnego zawieszenia myślałem żeby to przewiercić i nagwintować i wkręcić większą śrubę Lub przewiercić i dać śrubę przelotową z nakrętką ale najlepszym rozwiązaniem było by zachować stary gwint i ew nagwintować to tym samym gwintownikiem co był gwintowany która opcja będzie najlepsza jakieś inne sugestie zdj co i jak :(

Załącznik:


Załącznik:


Załącznik:



Góra
 Profil  
 

 
 Post #839581 Wysłany: 20 Lip 2018, 23:40; 
 Temat postu: Re: ukręcona śruba dolna amortyzatora tylnego [POMOCY]
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
jedynie rozwiercanie i wstawienie nowej śruby oraz nakrętki
wykrętak na to raczej nie pomoże chociaż spróbować można a dospawanie nakrętki migomatem też odpada
a tak btw żeby uniknąć takich sytuacji w przyszłości lepiej psikać taką śrubę ze 2-3 dni wcześniej wd40 żeby zdążyła nasiąknąć to pójdzie bezproblemowo

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839583 Wysłany: 21 Lip 2018, 00:46; 
 Temat postu: Re: ukręcona śruba dolna amortyzatora tylnego [POMOCY]
Offline
Forumowicz

Imię: Krystian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Lip 2018,
Posty: 2
a nie da rady rozwiercić mniejszym wiertłem bo śruba ma 12mm jak rozwierce 10.5 wiertłem albo 11 i potem to co zostało na gwincie nagwintować gwintownikiem 12mm i zostanie taka sama śruba co seria ???
Czy nie próbować bo jeszcze złamie gwintownik w środku i już wg bedzie kaplica.
Problem jest też taki że nie chciało mi się sprzątnąć w około kanału i robiłem to przed garażem teraz wiercić niewygodnie na leżąco czy jest duże ryzyko jak bym założył koło i nawet nie odpalał auta tylko je przepchał pod ten kanał (2 metry max) czy może się ta śruba całkiem urwać bo jakieś 2/3 jej jest jeszcze w amorku najwyżej się zatrzyma na sprężynie ????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839584 Wysłany: 21 Lip 2018, 01:04; 
 Temat postu: Re: ukręcona śruba dolna amortyzatora tylnego [POMOCY]
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
śmiało możesz zostawić tak jak jest i przepchać na kanał na amortyzator nie zadzialają tak duże siły
ale raczej z mojego doświadczenia nie będziesz w stanie tego nagwintować tak że rozwierć i wstaw nakrętkę bo szkoda czasu i pracy

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #839707 Wysłany: 24 Lip 2018, 21:34; 
 Temat postu: Re: ukręcona śruba dolna amortyzatora tylnego [POMOCY]
Przy odrobinie sprytu, umiejętności ślusarskich, to by było nawet do uratowania, ale co to, eksponat muzealny, że koniecznie trzeba zachować seryjny wygląd?
:wink: Raczej nie.
Ale jak najbardziej, standardowym sposobem jest rozwiercenie (byle równo, centrycznie) wiertłem pod rozmiar gwintownika i usunięcie pozostałych resztek gwintu śruby gwintownikiem (tylko, że w zawieszeniu są często gwinty drobnozwojne, zamiast normalnych, trzeba mieć taki). Przeważnie gwintownik sam "wskakuje" na oryginalny gwint i wypycha, wycina "spiralkę" gwintu starej śruby.
Także, "do zrobienia", ale zależy kto i czym będzie to robił...i czy warto.
Również ewentualne złamanie gwintownika, to wcale nie jest żadna "kaplica". Też są metody.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO