Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)
https://fiatpunto.com.pl/topic1062-350.html
Strona 15 z 19

Autor:  mariuz [ 14 Cze 2011, 02:01 ]
Temat postu: 

Jeszcze pytanie, czy to skrzypi pedał czy siłownik.

Autor:  wojtass18 [ 14 Cze 2011, 06:39 ]
Temat postu: 

sheva17 napisał(a):
4. zły układ nawiewów,

tzn ?

sheva17 napisał(a):
5. przycinające się i skrzypiące sprzęgło

przycinające ? a nie ślizga Ci się już przypadkiem ? raczej był stwierdził że to już jego pora niż upierdliwość :)
Tu masz o jak zlikwidować skrzypienie
http://fiatpunto.com.pl/topic3292.html

Autor:  sheva17 [ 16 Cze 2011, 23:39 ]
Temat postu: 

Skrzypi raczej sam pedał. Z nawiewami problem jest o tyle, że np. zimą nie mogę ich skierować tak by ogrzać stopy. Może to kwestia nieumiejętnej obsługi, ale raczej sprawdziłem wszystkie możliwości a całego ciała ogrzewać nie mam np. ochoty. W aucie jednak aby nie było wątpliwości dość szybko robi się ciepło, także tutaj nie ma problemu.
Ze sprzęgłem problem jest o tyle, że gdy wcisnę je np. do oporu to kilka razy podczas ostatnich upałów( nie wiem czy to ma znaczenie) to zaczęło się blokować. Zwyczajnie musiałem stopą je jakoś odciągnąć. Obecny przebieg pojazdu to 131 000 km, wszytko na fabrycznym sprzęgle, czy to już czas na wymianę?
I kolejna sprawa to korozja. Niestety samochód zaczęło już łapać od progu, ale jak rozumiem o tym już w innym wątku.W Punto niestety zauważyłem, że są odpryski lakieru są chyba od małych kamyczków, ale koledzy zapewne lepiej się w tym orientują.
@wojtass18 dzięki za link.
W każdym razie wyboru pojazdu nie żałuję. Mając wersję 1, 2 z gazem z Warszawy do Lublina w jedną stronę zajadę za około 40 zł. Auto jest naprawdę dynamiczne, wiadomo powyżej 100 km/h tak już nie idzie, ale i tak przy takiej pojemności silnika jestem mile zaskoczony. Czyli powodów by popracować trochę nad maszyną nie brakuje tym bardziej, że będziemy na siebie skazani przez najbliższe lata :D .

Autor:  KarolGt [ 21 Lip 2011, 11:09 ]
Temat postu: 

wady:
- otwierający się na dziurach schowek!! niech by go... (coś będę musiał podkleić poxipolem żeby ciaśniej miał.
- skrzypiące drzwi, po nasmarowaniu ogranicznika... śrubka trzymająca tulejkę zaczęła się odkręcać i hałasowały 2x mocniej.
- słabe światło cofania
- wymiana 3,4 świecy w diselku (a jak pada to oczywiście ta ostatnia:/)
- przy ryzykowniejszym wyprzedzaniu dobrze klime wyłączyć

Autor:  wojtass18 [ 21 Lip 2011, 11:13 ]
Temat postu: 

KarolGt napisał(a):
- otwierający się na dziurach schowek!

jak masz uszkodzony to nic dziwnego, może by tak naprawić :D

KarolGt napisał(a):
słabe światło cofania

że niby czemu ?

Autor:  mariuz [ 21 Lip 2011, 15:39 ]
Temat postu: 

wojtass18 napisał(a):
KarolGt napisał:
słabe światło cofania

że niby czemu ?


W porownaniu do np. vectry jest rzeczywiście dość ciemno. Przy samej tej lampce ciężko się cofa na lusterka...

Autor:  buladag [ 21 Lip 2011, 16:36 ]
Temat postu: 

A propos światła wstecznego, są jakies mocniejsze żarówki którą mozna by zastąpić fabryczną?

Autor:  mariuz [ 21 Lip 2011, 21:46 ]
Temat postu: 

chyba jedynie wkomponowanie w zderzak dodatkowych lamp ...


np:
http://www.horpol.pl/index.php?option=c ... 1&Itemid=1

Autor:  KarolGt [ 25 Lip 2011, 07:53 ]
Temat postu: 

Następna wada:
-brak możliwości ustawienia częstotliwości pracy wycieraczek!
"Czasówka" działa zbyt często(0,3 Hz?). Przy słabej mżawce trzeba co chwile wachlować przy kierownicy, albo wysłuchiwać trących się wycieraczek.

W polonezie można było sobie ustawić w granicach ~0,1 Hz i było git.

Autor:  _marcin00_ [ 25 Lip 2011, 09:38 ]
Temat postu: 

KarolGt napisał(a):
-brak możliwości ustawienia częstotliwości pracy wycieraczek!


U mnie jest 4 stopniowa regulacja częstotliwości pracy wycieraczek (okresowo 4 różne czasy, wolny ciągły bieg, szybki ciągły bieg, wajcha do góry na chwilę 1 przebieg) + tylna wycieraczka synchronizowana z przednią (co 2gi przebieg przedniej włącza się tylna). Kwestia wyposażenia danego egzemplarza, nie upierdliwość.

Autor:  RallyKrzysiek [ 25 Lip 2011, 16:11 ]
Temat postu: 

_marcin00_ Ale koledze chyba chodziło o własnoręczne ustawienie szybkości. Miałem coś takiego w Felicii, bardzo przydatne - nazwałbym to programatorem działania wycieraczek. Interwał się ustawiało od 1 do 32 sekund pomiędzy poszczególnymi machnięciami. Przydatna rzecz, ale w nowych autach już chyba w ogóle tego nie można znaleźć...

Autor:  _marcin00_ [ 25 Lip 2011, 16:38 ]
Temat postu: 

No i właśnie coś takiego mam tyle że ustawiasz skokowo 4 różne częstotliwości pracy wycieraczki. Rys.78 pokazuje przełącznik częstotliwości okresowego włączenia wycieraczek i takie coś jest w moim PII.

Image

Autor:  RallyKrzysiek [ 25 Lip 2011, 17:16 ]
Temat postu: 

_marcin00_ Takie tryby działania wycieraczek ja też mam :) Ale w Felicii miałem jeszcze inaczej, postaram się to wytłumaczyć:
Włączasz i od razu wyłączasz I bieg wycieraczek - one sobie wtedy raz machną po szybie. Odczekujesz ileś tam sekund (to będzie Twój interwał) i włączasz znów I bieg. Wtedy wycieraczki będą robiły 1 machnięcie co ileś tam sekund (tak jak ustawisz sobie interwał). Jest to baaardzo dobre jeśli pada tak, że I bieg jest za wolny a ciągła praca na II biegu jest za szybka.

Autor:  _marcin00_ [ 25 Lip 2011, 17:23 ]
Temat postu: 

A to teraz rozumiem, no taaakiej techniki to niema w Punto II :E

Autor:  buladag [ 27 Paź 2011, 15:17 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

To nie jest temat na takie pytania.

Autor:  Jaca350 [ 10 Lis 2011, 15:56 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

Wlewać paliwo faktycznie trzeba się nauczyć. Jak tankowałem pierwszy raz to myślałem, że jest coś z dystrybutorem bo co chwile się odcinał. Zatankowałem więc za 3 zł i pojechałem na inną stacje gdzie po chwili udało mi się zatankować :P
Wlew do spryskiwaczy faktycznie fatalny, trzeba wozić lejek najlepszy sposób ;d Nie wiem czy tylko ja tak mam ale w 3d jak odsuwam fotel kierowcy i przesuwam go w dawniejszą pozycje mam wrażenie, że przestawia się o oczko za daleko.
A wymiana bodajże lewej przedniej żarówki (hmm może prawej) graniczy z cudem ;]

Autor:  wojtass18 [ 10 Lis 2011, 15:58 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

nie wiem co wszyscy z tym tankowaniem :mrgreen: :E kurna ja tam nigdy problemu nie miałem :)

Autor:  mariuz [ 13 Lis 2011, 14:31 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

Na lewą żarówę jest proste rozwiązanie - lampy sonar :P
Zostaje sporo więcej miejsca według mnie.
Czas operacyjny wymiany żarówki mijaniav ~2 minuty na spokojnie.

Autor:  Krzycho90 [ 02 Lut 2012, 11:58 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

a czy problemy z odpalaniem przy takiej temp jak obecnie to norma?
na placu przed ASO Fiata 3 Punta II, każdy nie zapala, 2 (w tym mój) z prawie nowymi (5 mies, mój 4 dni) akumulatorami, odpięte klemy nawet na noc żeby nie było jakiegośl lewego poboru prądu i nie odpali żadnen sukinsyn :/jeden dotyk kablami i palą od ręki :(

Autor:  _marcin00_ [ 02 Lut 2012, 12:12 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

Krzycho90 napisał(a):
a czy problemy z odpalaniem przy takiej temp jak obecnie to norma?


Jeżeli mówimy o 1,2 8V to chyba rzeczywiście coś jest nie tak, z tymi pojazdami może rozrusznik za słaby, u mnie w 1,2 16V z odpaleniem problemu nie ma jak na razie, ale od wczoraj wspomaganie kierownicy zaczęło się buntować, mimo że nigdy nie stwarzało problemów.

Autor:  buladag [ 02 Lut 2012, 12:17 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

malutki akumulator + nieco zuzyty/zasyfiony juz rozrusznik + bycmoze nieodpowiedni czy kiepskiej jakosci olej i gotowe.

ile tam masz pradu rozruchowego? z 350ah? przy -20 niech spadnie wydajnosc do 30% rozrusznik w pIi 8v ma 800W

Autor:  _marcin00_ [ 02 Lut 2012, 12:20 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

Może dlatego u mnie nie ma problemów, bo fabrycznie auto z klimą ma mocniejszy alternator i akumulator większej pojemności (50Ah/450A). Dodatkowo 1,2 16V ma rozrusznik 900w :E

Autor:  wojtass18 [ 02 Lut 2012, 12:21 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

-19 a mój pali bez problemu więc nie jest to norma ale fakt mam mocniejszy aku

Autor:  mymon [ 02 Lut 2012, 12:38 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

zasady nie ma, u mnie cały czas bez problemu palił na dotyk, po jednej nocy klapa podłączyłem tylko prostownik, żeby odpalić teraz znowu za każdym razem na dotyk ciekawe do kiedy :E

Autor:  Krzycho90 [ 02 Lut 2012, 12:43 ]
Temat postu:  Re: Upierdliwości Punto mk2 - ten typ tak ma ;)

aku Centa 44Ah, prąd 380, poprzedni był 50Ah ale na krótkich trasach podobno miał się nie sprawdzać :( jak już odpala to coś czasem zgrzytnie.. olel Castrol magnatec, niecały rok ma i 11 tys przejechane. post543383.html#p543383 tu cała historia

Strona 15 z 19 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/