Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zawieszenie w wersji Sport
https://fiatpunto.com.pl/topic26676.html
Strona 1 z 2

Autor:  slimakkr [ 08 Lut 2011, 22:34 ]
Temat postu:  Zawieszenie w wersji Sport

Mam do was pytanie, posiadam GP 1.4 16V z 2006 roku w wersji Sport i zastanawiam się czy zawieszenie w tej opcji różni się od standardowego? Nie jechałem innym GP więc nie mam porównania.

Autor:  bbanditoss [ 08 Lut 2011, 22:58 ]
Temat postu: 

sama długość sprężyn jest chyba taka sama bo jak stanąłem dziobami z Limetem to nie widać różnicy :P zresztą to o czym napisałem prezentuje zdjęcie w moim podpisie :)

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 01:17 ]
Temat postu: 

Może warto poczytać wszystkie tematy ...

http://fiatpunto.com.pl/topic25049-15.html

Jest spora różnica do serii w przypadku 1.9mj , a 1.3 mj

zobacz jaka koza jest seryjne GP 1,3mj ( ciezsze niz 1,4 ) alu 16":



Image

Ja na 15" szuram michą wszędzie....

[ Dodano: 09 Lut 2011 01:17 ]
bbanditoss napisał(a):
sama długość sprężyn jest chyba taka sama


Chyba ? Twardość wątpię ;) mamy żółte , wątpię ,że zwykły takie ma

Autor:  sadoo [ 09 Lut 2011, 02:09 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
zobacz jaka koza jest seryjne GP 1,3mj ( ciezsze niz 1,4 ) alu 16":

załóż do siebie dokładnie tą 16 i pokaz poglądowe zdjęcie... najlepiej tak samo od razu po ściągnięciu z lewarka bez rundki dla ułożenia koła do zawieszki.
Inna sprawa przód masz niżej ale d*** Ci sterczy jak u starej k... na Pradze.
Sport nie siedzi niżej, przynajmniej nie w wersji na Polskę.

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 02:15 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
załóż do siebie dokładnie tą 16 i pokaz poglądowe zdjęcie... najlepiej tak samo od razu po ściągnięciu z lewarka bez rundki dla ułożenia koła do zawieszki.
Inna sprawa przód masz niżej ale d*** Ci sterczy jak u starej k... na Pradze.
Sport nie siedzi niżej, przynajmniej nie w wersji na Polskę.


Image

Przecież piszę , że na 15" nie ma kozy... a co do d.... to chyba masz jakiś kompleks....

Ułożenie koła do zawieszki , nie wierzę :hahaha:

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2011, 07:39 ]
Temat postu: 

1,9 ma ciężki motor i dlatego przód siedzi niżej ;)
a to zdjęcie w szarym z 16" to albo sama średnica koła jest dużo mniejsza niż być powinna albo auto przed chwilą stało na lewarku - tak jak sadoo napisał :) bo jeszcze nie widziałem na żywo żeby w jakimś gp można sobie było łeb wsadzić tam :E

Autor:  kox [ 09 Lut 2011, 09:23 ]
Temat postu: 

kazaa napisał(a):
Ja na 15" szuram michą wszędzie....

to ładne macie koleiny

Autor:  slimakkr [ 09 Lut 2011, 10:17 ]
Temat postu: 

Dzięki za odpowiedzi. Widzę, że nie do końca wszyscy są zgodni. Pytam bo mam wersję sport z rynku niemieckiego na fabrycznych felgach 17" i na gumach 215/45R17 i jest potwornie twardo. Myślałem, że jak założę zimówkę 185/65R15 to będzie mięciutko a tutaj wcale tak miękko nie jest. Często jeżdżę Toyotą Yaris z 2007 roku i jest 2 razy bardziej miękkie zawieszenie. A może po prostu GP ma bardziej sztywno zestrojoną całość? Mi to nie przeszkadza ale pytam z ciekawości jakby kiedyś przyszło coś kupić do zawieszenia.

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2011, 10:41 ]
Temat postu: 

slimakkr jak kupiłeś z niemiec to może tam sobie ktoś sprężyny zmienił czy coś, wrzuć zdjęcie auta i może to nam da jakiś pogląd na sprawę ;)

Autor:  kox [ 09 Lut 2011, 10:42 ]
Temat postu: 

ja tego nie zauważyłem ale znajomy z serwisu Boscha jak sie przejechał moim to stwierdził że bardzo twarde zawieszenie mam i pytał czy zmienialem na sportowe.

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 11:14 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
kazaa napisał(a):
Ja na 15" szuram michą wszędzie....

to ładne macie koleiny


tak nisko osłona jest , pod ostre wzniesienie jakiegoś garażu bez zawadzenia nie podjade

Sprawdź jak będziesz pod autem czy masz żółte springi , sport ma

Autor:  kox [ 09 Lut 2011, 11:17 ]
Temat postu: 

chyba czerwone mam,ale musze zerknąć dla 100% pewności

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 11:22 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
chyba czerwone mam,ale musze zerknąć dla 100% pewności


o kurde to masz springi z abartha , gratki :D nie dziwię się , że są twarde :D

Autor:  kox [ 09 Lut 2011, 11:33 ]
Temat postu: 

:E

byłem sprawdzić, jednak czarne,w 106tce mam jakieś czerwone

[ Dodano: 09 Lut 2011 11:33 ]
jak masz teraz zimówki 15tki to stań na prostym i zmierz ile masz od ziemi do brzegu błotnika w najwyższym miejscu.Obaj mamy 1,9 więc rozwiejemy wątpliwości

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2011, 16:00 ]
Temat postu: 

a nie ma w sportach normalnych czarnych sprężyn ? :|

Autor:  emil [ 09 Lut 2011, 17:02 ]
Temat postu:  Re: Zawieszenie w wersji Sport

slimakkr napisał(a):
Mam do was pytanie, posiadam GP 1.4 16V z 2006 roku w wersji Sport i zastanawiam się czy zawieszenie w tej opcji różni się od standardowego?

np stabilizator masz o średnicy 19mm. W niższych wersjach były 18mm.

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 17:04 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
a nie ma w sportach normalnych czarnych sprężyn ? :|


oczywiście , że nie , ale każdy tu jest mądrzejszy zanim sprawdzi

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2011, 17:08 ]
Temat postu: 

hmmm, aż sprawdzę sam bo dziwne to :P
kazaa może Ty masz jakieś inne springi wrzucone :>

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 17:14 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
hmmm, aż sprawdzę sam bo dziwne to :P
kazaa może Ty masz jakieś inne springi wrzucone :>


przecież Fiat w p2 hgt też dawał inne springi ...

Autor:  bbanditoss [ 09 Lut 2011, 17:23 ]
Temat postu: 

niech inni co mają sporty posprawdzają, bo ja do garażu sie dopiero w weekend wybiorę :P

Autor:  kazaa [ 09 Lut 2011, 17:23 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
jak masz teraz zimówki 15tki to stań na prostym i zmierz ile masz od ziemi do brzegu błotnika w najwyższym miejscu.Obaj mamy 1,9 więc rozwiejemy wątpliwości


Jeżeli mówisz o brzegu błotnika za kołem to mam progi... licząc od najwyższego punktu błotnika nad kołem do ziemi mam 64

Autor:  sadoo [ 09 Lut 2011, 17:27 ]
Temat postu: 

Twardsze to może i owszem, ale niższe to na pewno nie,
Ja z kazaa weryfikowałem wysokość i wychodziło że przód ma niżej o 1cm a tył sterczy prawie 1,5cm wyżej w stosunku do mojego.

Autor:  lakikwap [ 09 Lut 2011, 19:43 ]
Temat postu: 

mi sie wydaje że tak jak w p2 różnica miedzy hgt/sporting a resztą, czyli minimalnie krótsze i twardsze sprężyny, chyba też coś ze zwojami inaczej było (w książce sam naprawiam były te różnice, jeszcze belka tylna szersza i inne katy nachylenia kół), do tego inne amortyzatory były (przystosowane do tych sprężyn krótszych i twardszych). Tak było w p2 a jak GP to niestety niemam pojęcia...

Autor:  kox [ 09 Lut 2011, 20:21 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
Ja z kazaa weryfikowałem wysokość i wychodziło że przód ma niżej o 1cm a tył sterczy prawie 1,5cm wyżej w stosunku do mojego.

kazaa ma 1,9 a ty 1,3?

Autor:  sadoo [ 09 Lut 2011, 20:27 ]
Temat postu: 

kox napisał(a):
kazaa ma 1,9 a ty 1,3?

dokladnie tak

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/