Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Zawieszenie w wersji Sport https://fiatpunto.com.pl/topic26676.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | slimakkr [ 08 Lut 2011, 22:34 ] |
Temat postu: | Zawieszenie w wersji Sport |
Mam do was pytanie, posiadam GP 1.4 16V z 2006 roku w wersji Sport i zastanawiam się czy zawieszenie w tej opcji różni się od standardowego? Nie jechałem innym GP więc nie mam porównania. |
Autor: | bbanditoss [ 08 Lut 2011, 22:58 ] |
Temat postu: | |
sama długość sprężyn jest chyba taka sama bo jak stanąłem dziobami z Limetem to nie widać różnicy zresztą to o czym napisałem prezentuje zdjęcie w moim podpisie |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 01:17 ] |
Temat postu: | |
Może warto poczytać wszystkie tematy ... http://fiatpunto.com.pl/topic25049-15.html Jest spora różnica do serii w przypadku 1.9mj , a 1.3 mj zobacz jaka koza jest seryjne GP 1,3mj ( ciezsze niz 1,4 ) alu 16": Ja na 15" szuram michą wszędzie.... [ Dodano: 09 Lut 2011 01:17 ] bbanditoss napisał(a): sama długość sprężyn jest chyba taka sama
Chyba ? Twardość wątpię mamy żółte , wątpię ,że zwykły takie ma |
Autor: | sadoo [ 09 Lut 2011, 02:09 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): zobacz jaka koza jest seryjne GP 1,3mj ( ciezsze niz 1,4 ) alu 16":
załóż do siebie dokładnie tą 16 i pokaz poglądowe zdjęcie... najlepiej tak samo od razu po ściągnięciu z lewarka bez rundki dla ułożenia koła do zawieszki. Inna sprawa przód masz niżej ale d*** Ci sterczy jak u starej k... na Pradze. Sport nie siedzi niżej, przynajmniej nie w wersji na Polskę. |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 02:15 ] |
Temat postu: | |
sadoo napisał(a): załóż do siebie dokładnie tą 16 i pokaz poglądowe zdjęcie... najlepiej tak samo od razu po ściągnięciu z lewarka bez rundki dla ułożenia koła do zawieszki.
Inna sprawa przód masz niżej ale d*** Ci sterczy jak u starej k... na Pradze. Sport nie siedzi niżej, przynajmniej nie w wersji na Polskę. Przecież piszę , że na 15" nie ma kozy... a co do d.... to chyba masz jakiś kompleks.... Ułożenie koła do zawieszki , nie wierzę |
Autor: | bbanditoss [ 09 Lut 2011, 07:39 ] |
Temat postu: | |
1,9 ma ciężki motor i dlatego przód siedzi niżej a to zdjęcie w szarym z 16" to albo sama średnica koła jest dużo mniejsza niż być powinna albo auto przed chwilą stało na lewarku - tak jak sadoo napisał bo jeszcze nie widziałem na żywo żeby w jakimś gp można sobie było łeb wsadzić tam |
Autor: | kox [ 09 Lut 2011, 09:23 ] |
Temat postu: | |
kazaa napisał(a): Ja na 15" szuram michą wszędzie....
to ładne macie koleiny |
Autor: | slimakkr [ 09 Lut 2011, 10:17 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za odpowiedzi. Widzę, że nie do końca wszyscy są zgodni. Pytam bo mam wersję sport z rynku niemieckiego na fabrycznych felgach 17" i na gumach 215/45R17 i jest potwornie twardo. Myślałem, że jak założę zimówkę 185/65R15 to będzie mięciutko a tutaj wcale tak miękko nie jest. Często jeżdżę Toyotą Yaris z 2007 roku i jest 2 razy bardziej miękkie zawieszenie. A może po prostu GP ma bardziej sztywno zestrojoną całość? Mi to nie przeszkadza ale pytam z ciekawości jakby kiedyś przyszło coś kupić do zawieszenia. |
Autor: | bbanditoss [ 09 Lut 2011, 10:41 ] |
Temat postu: | |
slimakkr jak kupiłeś z niemiec to może tam sobie ktoś sprężyny zmienił czy coś, wrzuć zdjęcie auta i może to nam da jakiś pogląd na sprawę |
Autor: | kox [ 09 Lut 2011, 10:42 ] |
Temat postu: | |
ja tego nie zauważyłem ale znajomy z serwisu Boscha jak sie przejechał moim to stwierdził że bardzo twarde zawieszenie mam i pytał czy zmienialem na sportowe. |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 11:14 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): kazaa napisał(a): Ja na 15" szuram michą wszędzie.... to ładne macie koleiny tak nisko osłona jest , pod ostre wzniesienie jakiegoś garażu bez zawadzenia nie podjade Sprawdź jak będziesz pod autem czy masz żółte springi , sport ma |
Autor: | kox [ 09 Lut 2011, 11:17 ] |
Temat postu: | |
chyba czerwone mam,ale musze zerknąć dla 100% pewności |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 11:22 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): chyba czerwone mam,ale musze zerknąć dla 100% pewności
o kurde to masz springi z abartha , gratki nie dziwię się , że są twarde |
Autor: | kox [ 09 Lut 2011, 11:33 ] |
Temat postu: | |
byłem sprawdzić, jednak czarne,w 106tce mam jakieś czerwone [ Dodano: 09 Lut 2011 11:33 ] jak masz teraz zimówki 15tki to stań na prostym i zmierz ile masz od ziemi do brzegu błotnika w najwyższym miejscu.Obaj mamy 1,9 więc rozwiejemy wątpliwości |
Autor: | bbanditoss [ 09 Lut 2011, 16:00 ] |
Temat postu: | |
a nie ma w sportach normalnych czarnych sprężyn ? |
Autor: | emil [ 09 Lut 2011, 17:02 ] |
Temat postu: | Re: Zawieszenie w wersji Sport |
slimakkr napisał(a): Mam do was pytanie, posiadam GP 1.4 16V z 2006 roku w wersji Sport i zastanawiam się czy zawieszenie w tej opcji różni się od standardowego?
np stabilizator masz o średnicy 19mm. W niższych wersjach były 18mm. |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 17:04 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): a nie ma w sportach normalnych czarnych sprężyn ?
oczywiście , że nie , ale każdy tu jest mądrzejszy zanim sprawdzi |
Autor: | bbanditoss [ 09 Lut 2011, 17:08 ] |
Temat postu: | |
hmmm, aż sprawdzę sam bo dziwne to kazaa może Ty masz jakieś inne springi wrzucone |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 17:14 ] |
Temat postu: | |
bbanditoss napisał(a): hmmm, aż sprawdzę sam bo dziwne to
kazaa może Ty masz jakieś inne springi wrzucone przecież Fiat w p2 hgt też dawał inne springi ... |
Autor: | bbanditoss [ 09 Lut 2011, 17:23 ] |
Temat postu: | |
niech inni co mają sporty posprawdzają, bo ja do garażu sie dopiero w weekend wybiorę |
Autor: | kazaa [ 09 Lut 2011, 17:23 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): jak masz teraz zimówki 15tki to stań na prostym i zmierz ile masz od ziemi do brzegu błotnika w najwyższym miejscu.Obaj mamy 1,9 więc rozwiejemy wątpliwości
Jeżeli mówisz o brzegu błotnika za kołem to mam progi... licząc od najwyższego punktu błotnika nad kołem do ziemi mam 64 |
Autor: | sadoo [ 09 Lut 2011, 17:27 ] |
Temat postu: | |
Twardsze to może i owszem, ale niższe to na pewno nie, Ja z kazaa weryfikowałem wysokość i wychodziło że przód ma niżej o 1cm a tył sterczy prawie 1,5cm wyżej w stosunku do mojego. |
Autor: | lakikwap [ 09 Lut 2011, 19:43 ] |
Temat postu: | |
mi sie wydaje że tak jak w p2 różnica miedzy hgt/sporting a resztą, czyli minimalnie krótsze i twardsze sprężyny, chyba też coś ze zwojami inaczej było (w książce sam naprawiam były te różnice, jeszcze belka tylna szersza i inne katy nachylenia kół), do tego inne amortyzatory były (przystosowane do tych sprężyn krótszych i twardszych). Tak było w p2 a jak GP to niestety niemam pojęcia... |
Autor: | kox [ 09 Lut 2011, 20:21 ] |
Temat postu: | |
sadoo napisał(a): Ja z kazaa weryfikowałem wysokość i wychodziło że przód ma niżej o 1cm a tył sterczy prawie 1,5cm wyżej w stosunku do mojego.
kazaa ma 1,9 a ty 1,3? |
Autor: | sadoo [ 09 Lut 2011, 20:27 ] |
Temat postu: | |
kox napisał(a): kazaa ma 1,9 a ty 1,3?
dokladnie tak |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |