Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Kilka pytań do modzących i nie tylko...
https://fiatpunto.com.pl/topic54903.html
Strona 1 z 1

Autor:  majker [ 26 Lip 2016, 15:31 ]
Temat postu:  Kilka pytań do modzących i nie tylko...

Cześć,

czy ktoś z Was wkładał hamulce Brembo 4-tłoczkowe z Abartha lub Mito do GP? Czy zabieg warty uwagi, czy lepiej sobie to odpuścić? Czy są jakieś inne opcje - nie wiem czterotłoczkowe 284? Czy normalne felgi wtedy pasują czy trzeba dystanse? Jeśli tak to jakie? Moje fele to 17'', ET45, 6.5J,

Mam taki dziwny problem z moim jajkiem - mianowicie podczas jazdy tak w okolicach powyżej 70 zaczyna coś szumieć podczas przyspieszania z prawej strony, hamując nic się nie dzieje. Podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie słychać ten delikatny szum - najbardziej nasilony podczas przyspieszania. Zamieniałem opony przód tył - jest to samo, założyłem zapas (ale no niestety mniejszy więc nie najeździłem na nim za długo) jest tak jakby ciszej. Wymieniłem łożysko podpory, zastanawiam się nad wymianą łożyska koła (tylko tutaj jest o tyle słabo, że łożysko koła powinno świszczeć podczas zmiany pasa, a szczególnie podczas skrętu w lewo, a tego objawu nie ma). Zastanawiam się czy to mogą być opony, ale też jeździłem w poprzednim aucie 15kkm na tych Uniroyalach i nic się tam niedobrego nie działo. Jakieś sugestie, propozycje?

Gdyby ktoś potrzebował info - to GP T-jet 120 KM, opony 205/45/17.

Autor:  misci [ 26 Lip 2016, 21:06 ]
Temat postu:  Re: Kilka pytań do modzących i nie tylko...

Cytuj:
ktoś z Was wkładał hamulce Brembo 4-tłoczkowe z Abartha lub Mito do GP?


Osobiście nie robię takich usprawnień ale jestem pewien, że zmieniając zaciski trzeba pomyśleć o wydajności pompy hamulcowej. Inaczej można się zdziwić, że hamulców brak.

Autor:  majker [ 29 Lip 2016, 14:16 ]
Temat postu:  Re: Kilka pytań do modzących i nie tylko...

Może masz rację - w swoim Uno miałem 257 przód, tył 240 - pompa seria, serwo seria i dawało naprawdę radę - jak jeździłem na przeglądy to diagności się za głowę łapali, że Uno może mieć takie hample :D. Ale zobaczymy - póki co potrzebuję info czy gra jest warta świeczki. Eper też mówi, że w mojej wersji 4C jest taka sama jak w Abarth.

Może ktoś coś z Alfy zakładał?

A fele z Abartha siadają bez problemu do normalnych kropków?

Nikt nic nie modził? :(

Autor:  Kamillo [ 29 Lip 2016, 14:26 ]
Temat postu:  Re: Kilka pytań do modzących i nie tylko...

No fotele to muszą podejść. Tam jest dokładnie taki sam mechanizm jak w GP w wersji 3D

Autor:  misci [ 29 Lip 2016, 17:12 ]
Temat postu:  Re: Kilka pytań do modzących i nie tylko...

Co innego większy zacisk jednotłoczkowy, a co innego czterotłoczkowy. Istotna jest objętość płynu hamulcowego, który trzeba wtłoczyć, żeby zacisk docisnął klocki.

Fele, fotele to nie to samo :lol:

Autor:  majker [ 03 Wrz 2016, 19:27 ]
Temat postu:  Re: Kilka pytań do modzących i nie tylko...

Takie pytanie - mianowicie podczas jazdy tak w okolicach powyżej 60 zaczyna coś szumieć podczas przyspieszania z prawej strony, hamując nic się nie dzieje. Podczas jazdy ze stałą prędkością na tempomacie słychać ten delikatny szum - najbardziej nasilony podczas przyspieszania i skręcie w lewo. Zamieniałem opony przód tył - jest to samo, założyłem zapas (ale no niestety mniejszy więc nie najeździłem na nim za długo) jest tak jakby ciszej. Wymieniłem łożysko podpory, łożysko prawego koła, a szum jak był tak jest dalej - jakieś pomysły?

[ Dodano: 03 Wrz 2016, 19:27 ]

Dobra sprawę rozwiązałem - uszkodzony prawy przegub - może się komuś przyda.

Jak do tego doszedłem? Szum narastał przy skręcie w lewo podczas przyspieszania wtedy gdy przegub jest mocno obciążony. Natomiast podczas mocnego skrętu w prawo i hamowania jeśli to przegub to powinien się odezwać ale ciszej (mniejsze obciążenie).

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/