Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu https://fiatpunto.com.pl/topic57298.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | denaturator [ 18 Sie 2017, 12:41 ] |
Temat postu: | Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu |
Po wymianie kompletu szczęki+bębny i przejechaniu 500km tak jak jak w temacie pojawił się hałas, przy hamowaniu, z tyłu auta. Hamulce z tyłu skrzypią przy hamowaniu przy prędkościach 20km/h -niemiłosiernie, a przy wyższych dochodzi jednostajny rytmiczny szum (szu szu szu , a pod koniec skrzek skrzek ) Sprawę badali mechanicy ale nic nie znaleźli. Wymienili za to linki ręcznego i samoregulatory, które nie zostały wcześniej wymienione, przesmarowali i wyczyścili całość. Następnym ich krokiem miała być wymiana łożyska ale na to się nie zgodziłem(~500pln plus robocizna i brak gwarancji na rozwiązanie problemu). Hałas występuje tylko przy hamowaniu jadąc do przodu i używając hamulca nożnego. Hamowanie ręcznym nie powoduje żadnego hałasu jak też hamowanie hamulcem nożnym jadąc na wstecznym. Może ktoś mógłby coś doradzić zanim wydam kolejną kasę na zgadywanki serwisu? |
Autor: | junior78 [ 11 Cze 2023, 07:52 ] |
Temat postu: | Re: Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu |
Witam, Czy ten problem został zdiagnozowany / rozwiązany? Pzdr Tomek |
Autor: | pmxoo7pI [ 11 Cze 2023, 15:25 ] |
Temat postu: | Re: Skrzypienie nowych tylnych hamulców przy hamowaniu |
A co, masz podobnie? Wystarczy się dokładniej przyjrzeć częściom, nie zepsuć nic (np. samoregulatorów, wrażliwe bardzo na grzebanie w nich śrubokrętami itp.), sprawdzić co się da (symetrycznie lewą i prawą stronę na raz robić i regulować np. ręczny), mierzyć. Zacząć trochę na poważniej podchodzić do hamulców i pojechać na rolki więcej niż raz (nawet wykres idzie zrobić i nawet z niego da się odczytać usterki). Przykład w poradniku: http://fiatpunto.com.pl/topic58546.html Kombinacje skończyły się tak, że prawie wszystko było do wymiany. Na YouTube nie ma takich detali. Problemy są jak ktoś naruszy elementy wrażliwe, a przy tym (klient typowo) upiera się, że on chce "tylko klocki (czy szczęki)" wymienić. A bębny na granicy (i jeszcze nierówno zużyte). Śmieszne elementy typu sprężynki też mają znaczenie (czy są za mocne, czy za słabe). Ale zawodowy mechanik takie rzeczy powinien ogarniać intuicyjnie... |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |