Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Przekładnia kierownicza w GP (wada fabryczna)
https://fiatpunto.com.pl/topic104-50.html
Strona 3 z 5

Autor:  Mike [ 14 Wrz 2007, 22:39 ]
Temat postu: 

Wracam do tematu. Dźwięki "tarcia" pojawiły się znowu. Dokładnie wtedy gdy się zrobiło zimniej i wilgotniej. Teraz jestem prawie pewien, że coś się dzieje z klockami i to one wydają taki "przerażający" dźwięk. Parokrotne "awaryjne hamowanie" poprawia sytuację na jakiś czas. Chyba kiepski materiał. Zastanawiam się teraz czy wymieniać klocki czy nie bo pewnie ASO mi tego nie wymieni.

P.S. Po tym "tarciu" jak cofam i delikatnie przyhamowuję słyszę "piszczenie" klocków. To dodatkowo utwierdza mnie, że to jest właśnie przyczyna

Autor:  Dzióbel [ 14 Wrz 2007, 22:41 ]
Temat postu: 

a może to bębny z tyłu ????

Autor:  Mike [ 15 Wrz 2007, 08:24 ]
Temat postu: 

Tarcie występuje z przodu. Raz przy skręcie w lewo raz w prawo (częściej w prawo). Zawsze tylko przy pełnym skręceniu kierownicy i tylko przy niewielkiej prędkości. I zawsze po takim "tarciu" przy jeździe do tyłu piszczą mi klocki.

Autor:  fanek [ 20 Wrz 2007, 22:09 ]
Temat postu: 

Z uwagą przeczytałem wszystkie wypowiedzi, gdyż w moim GP też coś jest nie tak i to prawdopodobnie w przekładni kierowniczej. Podczas jazdy po drodze żwirowej słychc bardzo wyraźnie sukanie. Nie słychac tych odgłosów , gdy jadzę po asfalcie. Czy tak ma być, czy też jest to objaw, jakiejś usterki?

Autor:  Pabes [ 19 Gru 2007, 20:34 ]
Temat postu: 

Mi też zaczęło chrobotać przy maksymalnym skręcie kół w prawo. Też jakby metal o metal :evil:

Autor:  grandevito [ 19 Sty 2008, 14:40 ]
Temat postu: 

u mnie tez jak by cos sie dzialo nie chrobocze niema luzow tylko tak jak by guma tarla o gume taki dziwny dzwiek. czasami jest czasami go niema poczekam jeszcze i zobacze czy bedzie czesciej wystepowal jak cos to aso zreszta popytam chlopakow z jakosci co to moze byc bo przypadkiem prcuje w delphi gdzie robia te bajeranckie kolumny eps

[ Dodano: 19 Sty 2008 12:40 ]
dodam ze dzwiek wystepuje przy powolnym ruchu kierownicy

Autor:  golab [ 19 Sty 2008, 17:54 ]
Temat postu: 

U mnie to był powód drugiej wymiany przekładni i wałka. :] Też już zaczynało chrobotać, a teraz cisza.

Autor:  Czarny [ 28 Paź 2008, 19:06 ]
Temat postu: 

Wlasnie opisane stukania, chrupania zaczely dotykac mnie. Naprawiaja to w ramach kampani rowniez po gwarancji? Jakby ktos zdradzil cene naprawy tych stukan i pukan bylbyl wdzieczny.
Ehhh nie polece tego samochodu najwiekszemu wrogowi ;)

[ Dodano: 28 Paź 2008 18:06 ]
Podjechalem sobie dzisiaj do ASO zeby wypowiedzieli sie na temat usterki i kamien z serca, to tylko zatarte lozysko sprezyny mcpersona przez co sprezyna sie nie obraca podczas skretu kierownica. Uff dobrze ze to tylko to bo juz zaczalem sobie wyobrazac czterocyfrowe koszty naprawy :D

Autor:  paulini [ 29 Paź 2008, 23:04 ]
Temat postu: 

A ja z ciekawości zapytam czy którys z kolegów wymieniał już może przekładnie czy ten wałek po okresie gwarancyjnym? jesli tak to jakie to były koszty?
pozdraiwam

Autor:  bbanditoss [ 30 Paź 2008, 16:57 ]
Temat postu: 

nie wiem czy mi się znowu coś nie zaczyna odzywać :roll: jutro chyba podjadę do ASO

Autor:  LeszekR [ 01 Lis 2008, 21:54 ]
Temat postu: 

bbanditoss napisał(a):
nie wiem czy mi się znowu coś nie zaczyna odzywać :roll: jutro chyba podjadę do ASO


Co się dokładnie dzieje? :(

Autor:  jarja [ 09 Lis 2008, 13:03 ]
Temat postu: 

kaliniec napisał(a):
Przyczyn może być wiele :D W przypadku przekładni stukanie jest głuche, słyszane na drobnych nierównościach, z prawej strony. Metaliczny stuk może z kolei pochodzić od wałka kierowniczego, wyczywalne chrupnięcie na kole przy powolnym kręceniu prawo/lewo.Wałki też są pozmianowe :lol:


Moje Grande jest z czerwca 2007, kupione w sierpniu tego samego roku. Niedawno zauważyłem (przebieg 22000km), że przy jeździe po nierównej nawierzchni (najlepiej poprzeczne nierówności na jezdni) czuć na kierownicy lekkie uderzanie. Wrażenie jest takie jakby kierownica nie była przykręcona :) Pojechałem do serwisu, przedstawiłem problem, oczywiście serwisant zasiadł za kółkiem i trochę pojeździł, żeby zdiagnozować usterkę. Według niego wszystko jest ok. i te stuki, które czuł podczas jazdy są normalnym objawem przy jeździe po nierównościach... Na wszelki wypadek sprawdził tłumienie amortyzatorów i wyszło, że jest bardzo dobrze. Dodatkowo dokręcił jakąś śrubę na drązku pod kierownicą o 1,5 obrotu i tyle. Przez pewien czas (około 2 tygodni) było rzeczywiście dobrze, ale teraz znowu są te uderzenia i dodatkowo wystąpiło stukanie (2 stuki) przy w miarę wolnym prostowaniu kół z pełnego skrętu...
Znowu czeka mnie wizyta w ASO...

Autor:  pawelk [ 09 Lis 2008, 16:42 ]
Temat postu: 

A może to wina drążka (stabilizatora) kyóry idzie wzdłuż amortyzatora. Pozdrawiam.

Autor:  Wicher [ 07 Kwi 2009, 19:20 ]
Temat postu: 

odświeżam temat :> Wczoraj przejechałem swoim GP około 600 km i nic nie zauważyłem,żeby coś było słychać w układzie kierowniczym.Dzisiaj,kiedy wsiadłem do autka po południu,stwierdziłem że przy skręcie w lewo czy w prawo jest jakiś stukot.Nie wiem do końca co to jest ale domyślam się,że to układ kierowniczy...Jutro dzwonię do serwisu,ciekawe czy podejdzie to pod gwarancję :>

[ Dodano: 07 Kwi 2009 18:20 ]
no to pozostały do wymiany łożyska w kolumnie Mac persona,których nie ma w Polsce i trzeba czekać nie wiadomo ile czasu,by sprowadzili z Włoch.Dziwna sprawa jak dla mnie...

Autor:  Grzegorz1976 [ 09 Kwi 2009, 23:30 ]
Temat postu: 

No i mnie dopadło chrobotanie po zimie. Dzisiaj wymieniałem oponki w ASO i poprosiłem żeby mi to sprawdzili. Obejrzeli, stwierdzili że rzeczywiście i chcieli mi to nawet od ręki zrobić ale że nie miałem czasu kiblować tam jeszcze 2 godziny to jestem umówiony na wtorek po świętach. Zobaczymy co zrobią. 8)

Autor:  jay_21 [ 14 Kwi 2009, 19:46 ]
Temat postu: 

A oprócz tego, że puka w przekładni są jakieś inne skutki uboczne? Można z tym jeździć?

Autor:  patefoniq [ 14 Kwi 2009, 19:55 ]
Temat postu: 

Daffy napisał(a):
(...)Reasumując doradzam i proszę o jak najszybsze skorzystanie z usług serwisu w Anglii.

WTF :?:
Mieszkasz w UK?

[ Dodano: 14 Kwi 2009 18:55 ]
U mnie jest ewidentne stukniecie, zarowno jak skrece w lewo jak i w prawo. Ale u mnie to chyba przeguby polecialy. Dziwne tylko, ze oba... :?

Autor:  Grzegorz1976 [ 14 Kwi 2009, 20:40 ]
Temat postu: 

No i bylem w serwisie. Sprawa załatwiona cos w 1.5 godziny. Wymienione jakies poduszki amortyzatorów i cos tam jeszcze. Robota w ramach gwarancji. Autko dodatkowo wymyte i przesmarowane tylne zawieszenie. W aucie błoga cisza. Brawo dla ASO partner w katowicach. Polecam :)

Autor:  autofan [ 26 Lip 2009, 22:35 ]
Temat postu: 

Mi coś stuka mozna powiedziec chrobocze podczas skrecania (czuje drgania na kierownicy) na postoju i podczas powolnej jazdy i coś widze ze sie pomału wzmaga pewnie bedzie to przekładnia a mam autko po gwarancji. Miał ktoś juz z was takie objawy i wie ile to kosztuje a moze jest jakaś akcja serwisowa?

Autor:  Yacek [ 26 Lip 2009, 22:51 ]
Temat postu: 

autofan napisał(a):
Mi coś stuka mozna powiedziec chrobocze podczas skrecania (czuje drgania na kierownicy) na postoju i podczas powolnej jazd

witam,
na 90% są to poduszki amortyzatorów. Kiedyś na pewno była akcja na przekładnie kierowniczą. FAP rozsyłało zaproszenia do serwisów. Musisz podjechać do ASO i sprawdzą po vin czy Twój samochód podlega tej akcji. Same poduszki amortyzatorów kosztują ok 80 zł sztuka.
Do sprawdzenia czy to poduszki są potrzebne dwie osoby. Jedna łapię sprężynę amortyzatora, a druga wykonuje ruchy kierownicą prawo -lewo. Jeśli podczas tego osoba trzymająca sprężynę wyczuje "puknięcia", chrobotanie, to wtedy na 100% jest to poduszka. Koła sprawdzany oddzielnie lewa i prawa strona.

Autor:  autofan [ 27 Lip 2009, 10:57 ]
Temat postu: 

Dzięki Yacek :) zrobie test w wolnej chwili i pewno sie przyjdzie wybrac do ASO i lepiej zeby były to te łożyska to da sie zyć.

Autor:  LeszekR [ 28 Lip 2009, 08:38 ]
Temat postu: 

autofan napisał(a):
Dzięki Yacek :) zrobie test w wolnej chwili i pewno sie przyjdzie wybrac do ASO i lepiej zeby były to te łożyska to da sie zyć.


Yacek dobrze prawi :!: :!: :!: Sprawdź bo to prawdopodobnie poduszki

Autor:  autofan [ 02 Wrz 2009, 16:28 ]
Temat postu: 

Sprawdzałem sprężyny tak jak opisał Yacek i jakoś mocno nie czuc na spręzynach pojezdzi jeszcze to sie pozna, ale dzis nie zgasla mi kontrolka od wspomagania i wyswietlił sie komunikat kontrola układu kierowniczego zajrzyj do instrukcji i nie działało wspomaganie po cofnięciu kluczyka było wszystko ok miał ktoś z was cos podobnego?

[ Dodano: 30 Sie 2009 16:46 ]
Teraz kierownica drga i "jarboli" z układu kierowniczego mocniej i wyłącza się wspomaganie po około 10min jazdy w tygodniu jade do serwisu ciekawe jaka diagnoza mam nadzieje ze drogo nie będzie :/

[ Dodano: 02 Wrz 2009 15:28 ]
No i już wiadomo: zepsute czujniki skrętu i serwis oferuje wymianę całego wspomagania, ale koszt prawie 3 tyś to mi nie pasuje. Czy znacie jakiegoś elektronika co potrafi te czujniki wymienić na pomorzu, bo czytałem w innym poście, że w Rudzie Śl jest taki pan, ale wolałbym jednak bliżej niż na drugim końcu Polski.

Autor:  Dzidek [ 07 Gru 2009, 20:53 ]
Temat postu: 

Pozwolę sobie odnowić wątek, mamy kolejną akcję nawrotową fiata. Tym razem dość sporą. Większe info wraz numerami VIN są tu:
http://www.uokik.gov.pl/pl/ogolne_bezpi ... rt333.html

Czy już ktoś z Was dostał "zaproszenie". Ja niestety kwalifikuję się na wizytę w ASO ale na list nie czekam.

Autor:  Dzióbel [ 07 Gru 2009, 21:00 ]
Temat postu: 

http://fiatpunto.com.pl/topic19061-75.html

Strona 3 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/