Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Ściąganie auta na lewo
https://fiatpunto.com.pl/topic1279-75.html
Strona 4 z 5

Autor:  krowka [ 07 Lis 2008, 19:18 ]
Temat postu: 

Tomo napisał(a):
krowka jesteś pewien? W seicento jest na wieloklinie i można ją założyć nawet do góry "nogami" :>

Jestem tego pewien, bo widziałem, gdy mi wymieniali kierownicę.

Autor:  Diav [ 07 Sty 2009, 22:03 ]
Temat postu: 

Mam to samo, wspominałem już o tym w innym temacie.
Tylko ja to zauważyłem dopiero po zmianie na zimówki a przebiegu mam już ponad 1000 km ...
Chyba w weekend będę się musiał udać do ASO.

Przy kierownicy ustawionej prosto autko lekko ucieka na lewą stronę, aby jechało prosto muszę kierownicę o kilka stopni obrócić w prawo. Nie wiem ale jakoś wcześniej tego nie zauważyłem, możliwe aby taki 'defekt' pojawił się dopiero po jakimś (krótkim) okresie użytkowania ?

Autor:  MiSiOn [ 07 Sty 2009, 22:13 ]
Temat postu: 

Tak jak piszesz mogłeś tego wcześniej nie zauważyć..
U mnie pojawiło się to najprawdopodobniej po zmianie na zimówki bo wcześniej w ASO tego nie zauważyli (auto kupiłem na letnich a odebrałem na zimówkach)...

Swoją drogą to w Superbie przy zmianie z letnich na zimówki też kiera jest skręcona w lewo..

W ASO problemów nie robią..Ponoć jak zbieżność jest OK to tam jest przy kołach jakieś sterowanie/ustawianie koła kierownicy..ale to ponoć..
:thumright:

Autor:  daras [ 08 Sty 2009, 09:10 ]
Temat postu: 

Wystarczy nierówne zużycie bieżnika na oponie albo za mało ciśnienia i kiera potrafi się przestawić. Zabawa z geometrią, jeśli na letnich wszystko było w porządku, może być ryzykowna.
Po założeniu z powrotem letnich, kiera znowu może być przestawiona.
Jeśli na fabrycznych letnich wszystko było w porządku, to ja bym nic nie ruszał w geometrii.
Inna sprawa, że 120 kilometrów to całkiem sporo żeby skutecznie rozwalić zawias (o co nikogo oczywiście nie podejrzewam ;) )

Autor:  Diav [ 08 Sty 2009, 11:08 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Wystarczy nierówne zużycie bieżnika na oponie albo za mało ciśnienia i kiera potrafi się przestawić. Zabawa z geometrią, jeśli na letnich wszystko było w porządku, może być ryzykowna.
Po założeniu z powrotem letnich, kiera znowu może być przestawiona.
Jeśli na fabrycznych letnich wszystko było w porządku, to ja bym nic nie ruszał w geometrii.
Inna sprawa, że 120 kilometrów to całkiem sporo żeby skutecznie rozwalić zawias (o co nikogo oczywiście nie podejrzewam ;) )


Samochód jest obuty w nowiutkie, świeżutkie oponki zimowe (Uniroyal MS 66 PLUS) i nie podejrzewam żeby to była wina nierównomiernego zużycia bieżnika. Nie jestem w stanie powiedzieć czy ta przypadłość była podczas jazdy na letnich, ponieważ na letnich jeździłem tylko tydzień i w zasadzie zauroczony jeszcze nowym nabytkiem nie zwracałem na to uwagi. Jeżeli przypadłość dotyczy zmiany opon to jakoś przetrwam tę zimę ;)

Autor:  MiSiOn [ 08 Sty 2009, 11:17 ]
Temat postu: 

Czasami nowe opony potrafią być tak krzywe, że nawet się ich wyważyć nie da...

Autor:  Diav [ 08 Sty 2009, 11:24 ]
Temat postu: 

MiSiOn napisał(a):
Czasami nowe opony potrafią być tak krzywe, że nawet się ich wyważyć nie da...


No to mnie pocieszyłeś :E

Autor:  Wicher [ 08 Sty 2009, 15:36 ]
Temat postu: 

a może źle są wyważone koła i dlatego ściąga...

Autor:  daras [ 08 Sty 2009, 15:56 ]
Temat postu: 

Od niewyważenia kierownica drga, szczególnie przy dużych prędkościach.

Ściąganie przeważnie jest skutkiem różnej średnicy kół (np. nierówny bieżnik, wadliwe opony), wjechania w dziurę/na krawężnik (mechaniczne uszkodzenie), wymiany wałka lub przekładni, ingerencji w zawias (wymiana amorów, wahaczy, końcówek drążków) bez ustawienia zbieżności.

Autor:  Wicher [ 08 Sty 2009, 19:26 ]
Temat postu: 

daras-ale chyba nikt nie sprawdza ściągania kierownicy w bok przy prędkości 150 km :wink:

Autor:  Diav [ 15 Sty 2009, 20:32 ]
Temat postu: 

daras napisał(a):
Od niewyważenia kierownica drga, szczególnie przy dużych prędkościach.

Ściąganie przeważnie jest skutkiem różnej średnicy kół (np. nierówny bieżnik, wadliwe opony), wjechania w dziurę/na krawężnik (mechaniczne uszkodzenie), wymiany wałka lub przekładni, ingerencji w zawias (wymiana amorów, wahaczy, końcówek drążków) bez ustawienia zbieżności.



To może tak, auto jest nowe z salonu ... odebrane niespełna miesiąc temu i ma zaledwie 1000 km przejechane. W tym okresie jedynie opony zostały wymienione na zimowe, może się to wydać dziwne ale od nowości nie wjeżdżałem tym samochodem na żaden krawężnik wyższy niż 3-5cm.

[ Dodano: 15 Sty 2009 19:32 ]
Umówiłem się na wizytę w serwisie na 23.01. Mam nadzieję, że 'spece' z ASO przy Fiat Partner się spiszą i wyregulują kierownicę.

Autor:  MiSiOn [ 16 Sty 2009, 00:31 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Umówiłem się na wizytę w serwisie na 23.01. Mam nadzieję, że 'spece' z ASO przy Fiat Partner się spiszą i wyregulują kierownicę.


Moje spece z ASO w kilka chwil to zrobili- ponoć jest jakieś coś do regulacji tylko i wyłącznie koła kierownicy..co jak w kwestii technicznej niestety nie mogę powiedzieć bo nie wiem :D

Autor:  Diav [ 27 Sty 2009, 17:43 ]
Temat postu: 

No to jeżeli rzeczywiście tak szybko to zrobią to jeszcze może zdążą mi wyregulować spryskiwacze przedniej szyby ;)

[ Dodano: 23 Sty 2009 19:58 ]
Byłem dzisiaj w ASO w celu korekty kierownicy i spryskiwaczy.

ASO przeprowadziło diagnostykę komputerową zawieszenia a następnie spece skorygowali kierownicę i spryskiwacze.

Cała operacja trwała ponad godzinę, ale na chwilę obecną kierownica jest już ustawiona prosto. Co do spryskiwaczy to ... hmmm Panowie z ASO powiedzieli, że wyregulowali a moim zdaniem nie ma różnicy :lol:

Za wyżej wymienione operacje zapłaciłem 0 zł (sic!)
Reasumując, jestem zadowolony ;)

[ Dodano: 27 Sty 2009 16:43 ]
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.
Na chwilę obecną to zostawiam, podczas przeglądu wiosennego w ASO zwrócę na to uwagę ;)

Autor:  Gasiu [ 27 Sty 2009, 19:00 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.

a może za bardzo zwracasz na tą kierownice uwagę i ci się wydaje :?: :> :E

Autor:  Diav [ 27 Sty 2009, 19:37 ]
Temat postu: 

Lukis napisał(a):
Diav napisał(a):
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.

a może za bardzo zwracasz na tą kierownice uwagę i ci się wydaje :?: :> :E


Może tak ... a może nie :P

Jestem perfekcjonistą i nawet jeżeli mam wrażenie, że ta kierownica nie jest prosto to już mnie ciarki przechodzą ;)

Autor:  Gasiu [ 27 Sty 2009, 19:42 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
Jestem perfekcjonistą i nawet jeżeli mam wrażenie, że ta kierownica nie jest prosto to już mnie ciarki przechodzą

mnie tez by to denerwowało :wink:

Autor:  Michal_0603 [ 27 Sty 2009, 22:08 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
[ Dodano: 27 Sty 2009 16:43 ]
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.
Na chwilę obecną to zostawiam, podczas przeglądu wiosennego w ASO zwrócę na to uwagę ;)


Robili Ci zbieżnośc ?

Autor:  Diav [ 27 Sty 2009, 23:58 ]
Temat postu: 

Michal_0603 napisał(a):
Diav napisał(a):
[ Dodano: 27 Sty 2009 16:43 ]
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.
Na chwilę obecną to zostawiam, podczas przeglądu wiosennego w ASO zwrócę na to uwagę ;)


Robili Ci zbieżnośc ?


Tak, pełna diagnostyka poszła w ruch ... zbieżność idealna ... kierownica źle była osadzona i stąd te "cukiereczki"

Autor:  pajaczek [ 05 Lut 2009, 14:34 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
Michal_0603 napisał(a):
Diav napisał(a):
[ Dodano: 27 Sty 2009 16:43 ]
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.
Na chwilę obecną to zostawiam, podczas przeglądu wiosennego w ASO zwrócę na to uwagę ;)


Robili Ci zbieżnośc ?


Tak, pełna diagnostyka poszła w ruch ... zbieżność idealna ... kierownica źle była osadzona i stąd te "cukiereczki"


Nigdy nie jest tak że kierownica jest żle ustawiona w nowym aucie, no chyba że ktoś ją ściągał wcześniej. Ustawienie kierownicy dokonuje się za pomocą przeregulowania drążków kierowniczych. Chociaż bardzo często w ASOP nie posiadają odpowiedniego sprzętu do regulacji ustwaienia 4 kół. Przejazd przez płytę diagnostyczną służy do wyłapania dużych odstępstw od normy ale nie pokazuje faktycznego ustawienia geometrii kół. ASO są wyposażone w płyty diagnostyczne bo to jest fajny bajer i robi duże wrażenie na właścicielu pojazdu.

Autor:  dDzida [ 16 Mar 2009, 21:46 ]
Temat postu: 

ja miałem to samo w moim nowym GP jak wyjechałem z salonu to to zauwazyłem , zawruciłem i wpadam z pianom na ustach , no wiecie przeciesz to nowe auto i wszystko powinno byc jak w zegarku ,ale pokobinowali pare godzin po klneli na włochów sprawdzili układ wspomagania ,wymienili drązek kietownicy posprawdzali wielo kliny wszędzie i po 4 godz zrobili zbieznosc i jak narazie jest ok 2400 km :E

Autor:  Thomas [ 16 Mar 2009, 21:51 ]
Temat postu: 

pajaczek napisał(a):
ASO są wyposażone w płyty diagnostyczne bo to jest fajny bajer i robi duże wrażenie na właścicielu pojazdu.

czy ja wiem ... ja tam jak bylem w serwisie Audi to mieli lepszy sprzet :E laserowe czujniki sprawdzalo sie zbieznosc,geometrie zawieszenia ;)

bez najezdzania na jakies plyty :roll:

Autor:  krzysiek_pere [ 17 Mar 2009, 22:32 ]
Temat postu: 

Diav napisał(a):
Pojeździłem sporo od ostatniej wizyty w ASO i wydaje mi się że kierownica jeszcze jest minimalnie przekrzywiona, różnica praktycznie niewyczuwalna ale przede mną się nic nie ukryje.
Na chwilę obecną to zostawiam, podczas przeglądu wiosennego w ASO zwrócę na to uwagę

Niestety drobne odchyłki będą się pojawiać. Kolumny kierownicze regulowane w dwóch płaszczyznach maja pewien luz monażowy na mechanizmach który powoduje że "wolant" kierownicy zmienia się raz jedną raz w drugą stronę (Nie tylko w fiacie), Można to zauważyć blokująć kierownice i spróbować ją (delikatnie) skręcić raz w jedną raz w drugą i cały zespół kolumny przekręci się o kilka stopni. Druga sprawa że w fabryce ustawiając zbieżność nie kładzie się takiego nacisku na ustawienie kierownicy jakbyśmy sobie tego życzyli. Ustawienie powinno być skorygowane podzczas przeglądu ale niestety wiele aso posiada tylko ścieżkę diagnostyczną do kontroli a nie sprzęt do dokładnego pomiaru.
Pozdrawiam.

Autor:  Szumen [ 10 Kwi 2009, 10:21 ]
Temat postu: 

Witam,

Moje GP od razu po zakupie (wymianie) miało wymianiane odbojniki. Po odbiorze auta auto nie chciało jechać prosto i miało przestawioną kierownicę w prawo. Podczas przyśpieszania, hamowania i spokojnej jazdy ściagało go na prawo. Po 10. ( słownie dziesiątym ) ustawieniu bezskutecznym geometrii pojechałem na własny koszt na płytę do pomiaru geometrii i punktów pomiarowych podwozia. I co się okazało? Krzywa tylna belka, przesunięta w prawo o 11 mm. Czyli mam fabrycznie nowy czteroślad.

Autor:  pete760 [ 25 Sie 2009, 23:55 ]
Temat postu: 

joovie napisał(a):
Ja chciałem tylko dodać kolejny przypadek ze ściąganiem w lewo. U mnie wymienili całą kolumnę kierowniczą. Tłumaczenie w ASO było takie iż czujnik położenia kierownicy ogłupiał i kierownica cały czas była poddawana działaniem sił układu wspomagania. W rzeczywistości wyglądało to tak że jak stałem na światłach i delikatnie dotknąłem kierownicy to szła leciutko w lewo a w prawo trzeba było ciągnąć ostro. A dodatkowo po włączeniu City to sama się potrafiła obrucić na maksa w miejscu. Po wymianie całej kolumny wszystko wróciło do normy tylko teraz wszystko ciężej chodzi - musze to jakoś porównać z innym czy to jest ok.

Witam,

to mój pierwszy psot na forum więc proszę o wyrozumiałość ;)

Jakieś 3 miesiące temu stałem się posiadaczem 2-letniego Grande Punto, które przyjechało po rzekomo "lekkim otarciu" z zagranicy. Byłem już pełen czarnych myśli (auto złożone z dwóch innych, a co najmniej nieźle skrzywione) gdyż ani ustawienie zbieżności, ani zamiana kół stronami, sprawdzenie ciśnienia, kontrola luzów zawieszenia, a wreszcie pełna geometria na laserze nie pomagały (ale co ciekawe, nawet nie wykazywały żadnych wad, a słyszałem nawet opinie typu "no zawieszenie to ma pan idealne"). Dziś jednak udało się problem ściągania w prawo rozwiązać - w ASO skalibrowali mi czujnik położenia kierownicy i auto idzie jak po sznurku. Podobno miało to wpływ na wspomaganie kierownicy, które uparcie przestawiało kierę w położenie, które według czujnika było tym do jazdy na wprost (a de facto było to lekko w prawo).

Objawy przed kalibracją: zaraz po ruszeniu, już nawet przy 10km/h kierownica obracała się lekko w prawo (jakies 10 stopni), niezależnie od nawierzchni - gładki asfalt czy dziury. Podczas jazdy z dowolną prędkością, czy 40km/h czy 120km/h kiera zawsze chętnie wracała na lekki skos w prawo. Dopiero solidnie pochylona w lewo nawierzchnia likwidowała objawy znoszenia auta w prawo.

Tym, którzy mają podobny problem, polecam więc poruszenie tego tematu podczas wizyty w ASO a posta zostawiam dla potomnych (oby jak najmniej ich musiało z tych informacji korzystać :)

Pozdrawiam
Piotrek

Autor:  stiscorpion [ 02 Mar 2010, 17:06 ]
Temat postu: 

Witam.
Jestem posiadaczem GP 1.4 Estivia Blue&Me zakupionego ~15 stycznia 2010 roku, aktualny przebieg 1200 km.

Jak to pisze większość z was, na początku zauroczony pierwszym funfelnówka samochodzikiem zauważałem tylko problemy wykończeniowe samochodu, natomiast na początku lutego odbywając kilka dłuższych tras po dobrych nawierzchniach stwierdziłem, że auto ściąga na prawo - jednak ...

Miałem już kilka samochodów, objaw ten który mam w aktalnym jest bardzo podobny do objawu z mojej starej fiesty ( uszkodzony układ - luzy na kierownicy ) , czyli:

Podczas jazdy trzymajac kierownice sztywno prosto, czuje delikatne uderzenia ( nacisk ) w lewo i prawo, w lewo i prawo ( czyli jak się domyślam luzy na kierownicy ) dodam, że nie ma to znaczenia czy jest CITY czy nie. Próbując jechać prosto samochodem - już dodam że to jest cholera jasna nie możliwe !!! auto ucieka na jedną strone, gdy wykonuje delikatną korekte w przeciwna w celu skierowania auta na wprost, czuje jak auto zaczyna uciekac w 2 strone, ogólnie tym cholernym gratem nie idzie jechać prosto.

W ubiegły Piątek byłem w ASO, przedstawiłem problem ( pomiędzy innymi problemami ) że auto mi ściąga na boki.
Wykonałem jazdę próbną z gościem z salonu i co stwierdził - NIC NIE STWIERDZIŁ - po rozpędzeniu samochodu do ponad 80, puścił kierownice i wyraznie powiedział, że auto nie ściąga, a co 3 sekundy odbijał na lewo pote na prawo - jak zaptałem czy nie wydaje mu sie to dziwne ze tak odbija on stop, to zaspiewał mi, że polskie drogi nie sa proste, ich pochylenia dziury robią swoje, ja mu dalej mowie ze go nie idzie utrzymac prosto, a on swoje. Po powrocie sprawdził zierzność, jest dobra, powierze w jednej oponie było za duże, wiem czemu - moja wina - złapałem pane, wymieniłem na zapasówke a w tej cisnienia nie sprawdzałem - zdaża się.

Wyjechałem i skierowałem się na nieco lepszą dorgę, i &%$&&%^ mac nic sie nie zmieniło.

Gdybym miał możliwość przejechania się innym GP to bym stwierdził, czy to moje widzimisie, czy jednak moj GP jest do pupy.

Jaki może być tego problem i powiedzcie mi, gdzie udać się do jakiego ASO w pobliżu Piekar Sląskich ( MIMAR juz u mnie odpada ).

Pozdrawiam i proszę o pomoc, bo mnie już krew zalewa.


Zapytam jeszcze:

Czy po skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy samochód powinien skierować się na wprost, a mi ewidentnie odbija tak mocno, ze jedzie w prawo ze szok ? skrecajac w lewo odbija mozna poweidziec na prosto, ale nadal sciaga na jedna ze stron.
Na moich starych samochodach, gdy skrecałem i pusciłem kierownice auto samo sie prostowało do jazdy na wprost !! czy tu jest inaczej ?

Strona 4 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/