Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Huczenie i pisk hamulców - jaka przyczyna!?
https://fiatpunto.com.pl/topic249.html
Strona 1 z 4

Autor:  Kubi [ 05 Sty 2007, 20:52 ]
Temat postu:  Huczenie i pisk hamulców - jaka przyczyna!?

Panowie mam problem z hamulcami, nie wiem czy to wszystko ma związek ze sobą ale:
-piszczą czasem podczas hamowania z małej prędkości
-nie rozgrzane szorują chyba tylne - ale nie wiem dokładnie lewe czy prawe
-w czasie jazdy najgorzej jest przy 70-80 kmh, jest takie huczenie i jakby bicie raczej od tyłu bo nie czuć nic na kierownicy
W letnich oponach jak jeździłem po odbiorze przez tydzień ponad to też to było, myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale hmmm... co Wy na to???

Autor:  golab [ 05 Sty 2007, 21:14 ]
Temat postu: 

Tzn. co do piszczenia to od czasu do czasu na tarczach pojawia się szkliwo, które puki się nie zetrze daje taki pisk. Jest to normalne zjawisko, powtarza się co jakiś czas i nie jest szkodliwe... Ale huczenia to żadnego nie mam i raczej być nie powinno :)

Autor:  Dzióbel [ 05 Sty 2007, 21:22 ]
Temat postu: 

no właśnie j.w.

Autor:  ipIV [ 06 Sty 2007, 09:36 ]
Temat postu: 

Mi zaczęły piszczeć przy ~50 000km.... w serwisie powiedzieli, że klocki są już zużyte :) a grubość tarcz ledwo mieści się w normie :) Wymieniłem same klocki, na lukas -y a tarcze przy następnej wymianie klocków wymienię :)

Autor:  golab [ 06 Sty 2007, 11:14 ]
Temat postu: 

Tzn. pisk oczywiście może być oznaką zużycia klocków, jednak tutaj napewno tak nie jest :) Tylko te huczenie zastanawia...

Autor:  Kubi [ 06 Sty 2007, 17:40 ]
Temat postu: 

czeka mnie chyba pierwsza wizyta w serwisie ;) będzie ubaw po pachy :D

Autor:  golab [ 06 Sty 2007, 18:29 ]
Temat postu: 

LOL :D Ja narazie byłem raz w serwisie :fiat: i nawet mi sie spodobało bo kulturka była no i nie wykręcali sie od nieczego :) Aczkolwiek jedna klamka dalej mi słabo otwiera...

Autor:  garys [ 06 Sty 2007, 21:29 ]
Temat postu:  Re: hamulce-huczenie

Kubi napisał(a):
Panowie mam problem z hamulcami, nie wiem czy to wszystko ma związek ze sobą ale:
-piszczą czasem podczas hamowania z małej prędkości
-nie rozgrzane szorują chyba tylne - ale nie wiem dokładnie lewe czy prawe
-w czasie jazdy najgorzej jest przy 70-80 kmh, jest takie huczenie i jakby bicie raczej od tyłu bo nie czuć nic na kierownicy
W letnich oponach jak jeździłem po odbiorze przez tydzień ponad to też to było, myślałem, że jestem przewrażliwiony, ale hmmm... co Wy na to???


Sprawdź po kilkuminutowej jeździe i kilku hamowaniach czy nie masz przypadkiem ciepłych felg.
To może oznaczać że gdzieś Ci się coś obluzowało i nie trzyma dobrze klocków lub szczęk jeżeli chodzi o tylne albo zapiekło i nie odbija.

Autor:  golab [ 06 Sty 2007, 23:22 ]
Temat postu: 

Słuszna rada... kiedyś miałem tak w poprzednim aucie, zapiekły sie cylinderki z tyłu i było gorąco :D

Autor:  garys [ 06 Sty 2007, 23:31 ]
Temat postu: 

Dokładnie miałem taką sytuację w poprzednim.
Auto się zamuliło i nie chciało jechać nie wiedziałem co było powodem, a tu cylinderek się zapiekł i ostro hamował, kiedyś mnie naszło i sprawdziłem felgi gorące że hej i zaraz do mechaniora.

no ale u kolegi może to być i 10 innych przyczyn :)

Autor:  golab [ 07 Sty 2007, 00:00 ]
Temat postu: 

No mój tak samo nie chciał jechać, a jak dotknąłem ręką to sie spażyłem :lol2:

Z kolei ojczulek mój kiedyś w zime postawił samochód w śniegu z zaciągniętym ręcznym 8) Przyszło mu jechać po zakupy a tu okazuje się że przymarzły hamulce z tyłu i koła sie nie kręcą :D Ale to tam nic... ojczulek stwierdził że jest tak ślisko iż nie ma co się przejmować zablokowanymi kołami i pojechał do sklepu, przyjechał, a one dalej sie nie kręciły :lol2: Jak wrócił to śmiał sie że da sie spoko jeździć tylko lekko tył nosi... :lol:

Autor:  Kubi [ 09 Sty 2007, 16:20 ]
Temat postu: 

:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.

Autor:  garys [ 09 Sty 2007, 16:46 ]
Temat postu: 

Kubi napisał(a):
:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.


Sprawdź najpierw to o co Ci zasugerowałem :) (jak sprawa wygląda z tymi felgami zimne czy ciepłe/gorące ?)

Autor:  Dzióbel [ 09 Sty 2007, 19:05 ]
Temat postu: 

Kubi napisał(a):
:) ja ręcznego na mrozie nie zostawiam, chyba, że na skrzyżowaniu, pod górkę na chwilkę stoję... a faktycznie to jakoś jest taki zmulony ten kropek, nie wiem czy też tak macie ale np. 3800 obr silnika i 120 kmh prędkości to już dużo troszkę tych obrotów??? - na prostej A4.


kubi wiesz....ja tez poniekąd to zauwazyłem...ale u mnie w obrotach jest znikoma...
wiesz jak odzyskam autko to zobaczę jak mają sie prędkości do obrotów silnika...

Autor:  golab [ 09 Sty 2007, 20:05 ]
Temat postu: 

Wysokie obroty to normalka. Tak sie robi skrzynie w nowych autkach z mniejszymi silnikami... po to aby samochód mógł sprawniej przyspieszać trzeba wykorzystać cały zakres obrotów, dlatego nawet na najwyższym biegu także stosuje się stosunkowo krótkie przełożenie, co przekłada się na wysokie obroty. Każdy kto przesiądzie się do nowości segmentu B z tej samej klasy starszego auta zauważy, że obroty przy określonych prędkościach są wyższe...

To samo zauważył użytkownik nowego Clio z silnikiem 1.4
"Skrzynia biegow bardzo poprawna tylko niestety przelozenia nieco krotkie, na piatym biegu przy predkosci 130 km/h prawie 4000 obrotow na minute"

...czyli jak u nas w Grande :)
Aby poprawić dynamikę trzeba było skrócić przełożenia, co przy wyższych prędkościach skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa, ale coś za coś! 8)
Dzięki temu żeden problem jest sprawnie (jak na taki motor) przyspieszyć Grande z silnikiem 1.4 8V do prędkości 150 km/h...

Autor:  Dzióbel [ 09 Sty 2007, 20:23 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Wysokie obroty to normalka. Tak sie robi skrzynie w nowych autkach z mniejszymi silnikami... po to aby samochód mógł sprawniej przyspieszać trzeba wykorzystać cały zakres obrotów, dlatego nawet na najwyższym biegu także stosuje się stosunkowo krótkie przełożenie, co przekłada się na wysokie obroty. Każdy kto przesiądzie się do nowości segmentu B z tej samej klasy starszego auta zauważy, że obroty przy określonych prędkościach są wyższe...

To samo zauważył użytkownik nowego Clio z silnikiem 1.4
"Skrzynia biegow bardzo poprawna tylko niestety przelozenia nieco krotkie, na piatym biegu przy predkosci 130 km/h prawie 4000 obrotow na minute"

...czyli jak u nas w Grande :)
Aby poprawić dynamikę trzeba było skrócić przełożenia, co przy wyższych prędkościach skutkuje zwiększonym zużyciem paliwa, ale coś za coś! 8)
Dzięki temu żeden problem jest sprawnie (jak na taki motor) przyspieszyć Grande z silnikiem 1.4 8V do prędkości 150 km/h...



no właśnie...nie ma problemu bujnac sie np. do moze nie do 150 ale do 130 u mnie no problem :)

Autor:  golab [ 09 Sty 2007, 20:31 ]
Temat postu: 

Nono, do 130 jest optymalnie, ale jadąc samemu, po płaskim i bez większego wiatru to nawet do 140-150 dosyć sprawnie sie buja... :panda:

Autor:  Dzióbel [ 09 Sty 2007, 20:32 ]
Temat postu: 

golab napisał(a):
Nono, do 130 jest optymalnie, ale jadąc samemu, po płaskim i bez większego wiatru to nawet do 140-150 dosyć sprawnie sie buja... :panda:

no pandziocha jest niezła, dokładnie no problem sie bujnąc,fajnei jak by była Grandzia zamiast Pandy :)

Autor:  golab [ 09 Sty 2007, 20:41 ]
Temat postu: 

Dziobel napisał(a):
no pandziocha jest niezła, dokładnie no problem sie bujnąc,fajnei jak by była Grandzia zamiast Pandy :)


Hehe, dobre są wogóle emoty z tą Pandą... mam ich cały zestaw na dysku :)

Autor:  emil [ 12 Sty 2007, 15:18 ]
Temat postu: 

Dotyczy:
1.2 8v – 1.4 8v – 1.3Multijet 75CV

ZGŁASZANA USTERKA:Pisk hamulców przednich.

PRZYCZYNA TECHNICZNA:W niektórych przypadkach mogą występować zjawiska rezonansu wprowadzające zgłaszanie usterki.

INTERWENCJE W PRODUKCJI:Zastosowanie okładzin ciernych z płytką eliminującą głośność posiadające rowki o formie bananowej.

INTERWENCJE W ASO:
Standardowe zachowanie się ASO wobec Klienta
- Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii zapewnić Klienta, że usterka zostanie wyeliminowana poprzez wymianę okładzin ciernych na inne zoptymalizowane.
- Po interwencji przedstawić wykonaną pracę i upewnić się czy Klient jest usatysfakcjonowany.
Rozwiązanie Serwisowe:
Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
CYKL OPERACYJNY:
Wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
Procedura wymiany podana jest w Instrukcji napraw (Op. 3310A60 klocki hamulcowe przednie).
Zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie okładzin w stosunku do tarczy i tłoczków - jak pokazano to na rys. 1 i 2.

Image
A - Montować zawsze na wejściu tarczy i od strony sworznia prowadzacego.
B - Wejście tarczy
C - Wskazanie sworznia prowadzącego

Autor:  garys [ 12 Sty 2007, 15:27 ]
Temat postu: 

Widze emil że masz całkiem konkretne materiały.

Nie słyszałem o tych specjalnych klockach.

i chcesz powiedzieć że piszczące klocki też Ci zrobią w serwisie...

Autor:  emil [ 12 Sty 2007, 15:31 ]
Temat postu: 

garys napisał(a):
i chcesz powiedzieć że piszczące klocki też Ci zrobią w serwisie...

przyczyn 'piszczenia' może być wiele. Były chyba wyżej wymieniane.
Ja tam mam seicento 8)

Autor:  golab [ 12 Sty 2007, 16:17 ]
Temat postu: 

emil napisał(a):
Dotyczy:
1.2 8v – 1.4 8v – 1.3Multijet 75CV

ZGŁASZANA USTERKA:Pisk hamulców przednich.

PRZYCZYNA TECHNICZNA:W niektórych przypadkach mogą występować zjawiska rezonansu wprowadzające zgłaszanie usterki.

INTERWENCJE W PRODUKCJI:Zastosowanie okładzin ciernych z płytką eliminującą głośność posiadające rowki o formie bananowej.

INTERWENCJE W ASO:
Standardowe zachowanie się ASO wobec Klienta
- Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii zapewnić Klienta, że usterka zostanie wyeliminowana poprzez wymianę okładzin ciernych na inne zoptymalizowane.
- Po interwencji przedstawić wykonaną pracę i upewnić się czy Klient jest usatysfakcjonowany.
Rozwiązanie Serwisowe:
Po reklamacji i zaakceptowaniu anomalii wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
CYKL OPERACYJNY:
Wymienić klocki hamulcowe przednie na klocki specyficzne kit podany w tabeli Dostępne Części zamienne.
Procedura wymiany podana jest w Instrukcji napraw (Op. 3310A60 klocki hamulcowe przednie).
Zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie okładzin w stosunku do tarczy i tłoczków - jak pokazano to na rys. 1 i 2.

Image
A - Montować zawsze na wejściu tarczy i od strony sworznia prowadzacego.
B - Wejście tarczy
C - Wskazanie sworznia prowadzącego


Takie informacje są dostępne gdzieś w necie :> ? Czy to jest może z tej płyty eLEARN?

Autor:  emil [ 12 Sty 2007, 16:22 ]
Temat postu: 

Jestem sprzedawca. Dane pochodzą z materiałów serwisowych. Nic nie wiem o istnieniu płyty CD eLearn z tego typu informacjami, a chętnie bym zobaczył. Musiałbym zapytać w sklepie.
emil

Autor:  golab [ 12 Sty 2007, 17:15 ]
Temat postu: 

Aha... :) a te eLEARN to jakaś dokumentacja techniczna :)
http://moto.allegro.pl/item155552955_dokumentacja_tech_grande_punto_na_cd_bez_ceny_min.html

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/