Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

klima i nawiew
https://fiatpunto.com.pl/topic41207.html
Strona 1 z 2

Autor:  michcio-88 [ 04 Kwi 2013, 08:37 ]
Temat postu:  klima i nawiew

Ostatnio jak odpaliłem to ze sprężarki od klimy zaczęło coś dziwnie syczeć (tylko na wolnych obrotach). Na szczęście teraz syczenie ustalo. Co mogło być powodem? Druga sprawa to przycisk od klimy. Jest już strasznie wyrobiony i ciężko go wcisnąć. Czy można wymienić/naprawić sam przycisk nie wymieniając całego panelu od klimy. Trzecia sprawa to słabo działający nawiew. Czy to urok tego samochodu czy raczej coś sie dzieje z nawiewem? Może coś z wętylatorem?

[ Dodano: 04 Kwi 2013 08:37 ]

Jeżeli ktoś zna odpowiedz na moje pytania to proszę o pomoc lub wskazanie jakiegoś posta na forum gdzie te problemy są już opisane (nie mogę nić znaleźć).

Autor:  rafal-and-anusiak [ 14 Kwi 2013, 18:16 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Ja mogę powiedzieć, że jeśli to tylko przycisk, to można wyjąc same przyciski z tego panelu. Więc można raczej wymienić sam przycisk ale nie wiem do końca. Dosyć prosta sprawa.

Tutaj mniej więcej jak to się wyjmuje:
topic26422.html

Tego co teraz też nie jestem pewien, ale będzie to może jakiś trop. Tam bodajże są mikroprzełaczniki. Takie same np. jak w pilotach z alarmem, więc możesz smiało podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego, ale lepiej kogos kto naprawia alarmy samochodowe i zapytać czy ci nie wymienia samego przełącznika, wylutuje stary, wlutuje nowy. W pilocie do alarmu kosztuje to 10 zł w Radomiu. Nie wiem czy tu jest akurat coś takiego, bo nie rozkręcałem do końca.

Jesli chodzi o nawiewy, sprawdz moze filtr kabiny. Gdzies na forum jest opisane jak to zmienić, moze sie zapchał? Nie wiem tego też do końca, bo u siebie nie robiłem nigdy.

Nawiewy ogolnie chodzą bardzo dobrze, tak ze czuc jak wieje po twarzy. Ja mam grande punto z lipca 2010 i nic przy tym nie było robione.

Autor:  maly20202 [ 15 Kwi 2013, 22:51 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

co do słabego nawiewu to może ktoś urwał klapkę do zatrzasku filtra kabinowego i nie wieje całą mocą tylko powietrze ulatnia się właśnie przez szparę na tej klapce ja tak niestety mam, sprawdzić to można poprzez włączenie nawiewu na szybę i sprawdzenie czy powietrze nie ucieka pod nogami pasażera jeżeli tak to trzeba tam dostać ręką i docisnąć klapkę u góry i powinno być ok na jakiś czas, a co do przycisków to zacznij rozbierać od góry najpierw radio potem przełączniki nawiewów i na samym końcu guziki może wystarczy samo wyczyszczenie włącznika

Autor:  michcio-88 [ 26 Maj 2013, 09:49 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Dzięki za rady!!! :) Apropo nawiewu to wyciągnąłem wentylator i popsikałem go WD-40. Po tym zabiegu nie dość, że zaczął działać ciszej (wcześniej buczał teraz słychać tylko szum powietrza) to wydaje mi się że zaczął dmuchać mocniej. Jakby ktoś miał taki problem to może wyciągnąć wentylator przesmarować go i powinno pomóc.

Autor:  norbert_p [ 05 Cze 2013, 14:04 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Witam. Czy ktoś wymieniał kiedyś silniczek od strony kierowcy odpowiadający za temperaturę "ciepło-zimno" w GP (wersja z klimatronikiem). U mnie jeden prawdopodobnie padł, bo od strony kierowcy leci ciepłe powietrze, a pasażera zimne. Przy ustawieniu na minimum. Jak jest z dojściem do tego silniczka?

Autor:  rafal-and-anusiak [ 05 Cze 2013, 14:10 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Właśnie michcio-88 gdzie jest ten wentylator? Tak spytam przyszłościowo?

Autor:  SOMEONE007 [ 05 Cze 2013, 21:25 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Wentylator z nawiewu jest pod schowkiem

Autor:  norbert_p [ 06 Cze 2013, 07:19 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

norbert_p napisał(a):
Witam. Czy ktoś wymieniał kiedyś silniczek od strony kierowcy odpowiadający za temperaturę "ciepło-zimno" w GP (wersja z klimatronikiem). U mnie jeden prawdopodobnie padł, bo od strony kierowcy leci ciepłe powietrze, a pasażera zimne. Przy ustawieniu na minimum. Jak jest z dojściem do tego silniczka?

Autor:  pawelec [ 08 Cze 2013, 02:05 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Witajcie.
Mam mały zgrzyt z klimą-ręczna.Była niedawno odświeżana,wymiana czynnika,olej itd.Było starego 215g,odessali i dobili do 500g jak bozia nakazała.
Filtr kabinowy zmieniam regularnie,jak trzeba to i dwa razy w roku.
Pochodziła może tydzień chłodno,czysto bez zapachów.Ostatnio przy próbie włączenia słychać było syczenie,jakby ktoś balonik próbował nadmuchać :| i brak efektów działania,na żadnym zakresie obrotów wentylatora.Pojawił się ten dźwięk może trzy razy i echo...
Teraz tylko się dioda świeci na konsoli,a klima nic.Zawsze było słychać i czuć po obrotach gdy sprężarka odpalała.
Nie ma znaczenia czy autko w drodze,czy na postoju,odpalam i powietrze z nawiewów leci takie same.
Może coś podpowiecie ?
Pozdr.

Autor:  norbert_p [ 08 Cze 2013, 20:49 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Syczenie oznaczało, że ulotnił się czynnik. Musisz sprawdzić w serwisie (warsztacie), w którym miejscu masz nieszczelność.

Autor:  pawelec [ 09 Cze 2013, 22:20 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

O kurka... :( to jednak może być to...chyba w którymś poście wyszukałem że jeżeli nie ma czynnika,a więc i ciśnienia to się sprężarka nie uruchomi ?
Jutro i tak miałem podjechać sprawdzić właśnie szczelność...to może się okaże.
Dzięki za podpowiedź,sprawdzę i napisze co i jak.Pozdr.

Autor:  koola [ 11 Cze 2013, 20:31 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Panowie
Czemu mi nawiew słabo dmucha na 1 biegu prawie go nie czuję a te boczne zewnętrzne kratki to też prawie wcale nie dmuchają nawet na 3 biegu czy 2 co to jest w tym aucie auto 3 lata dodam że nie wymieniałem filtra kabinowego ? Czy to może mieć znaczenie ?

Autor:  rufus295 [ 11 Cze 2013, 21:14 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

koola napisał(a):
dodam że nie wymieniałem filtra kabinowego ? Czy to może mieć znaczenie ?

Może. Ja właśnie dzisiaj wymieniłem, jak co roku zresztą :D

Autor:  Taisho [ 11 Cze 2013, 22:29 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

koola napisał(a):
Panowie
Czemu mi nawiew słabo dmucha na 1 biegu prawie go nie czuję a te boczne zewnętrzne kratki to też prawie wcale nie dmuchają nawet na 3 biegu czy 2 co to jest w tym aucie auto 3 lata dodam że nie wymieniałem filtra kabinowego ? Czy to może mieć znaczenie ?


Może liście ci blokują nawiew, wyjmij filtr kabinowy, włóż rure od odkurzacza, nawiew na 4 , i zassaj wszystko co tam lata.

Autor:  koola [ 12 Cze 2013, 18:05 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Filtr będę wymieniał ale zadzwoniłem do gościa do jakiegoś sklepu w mieście i on powiedział że są jakieś dwa rodzaje filtrów chodzi o wymiary i powiedział że najlepiej podjechać z wyjętym starym i on dobierze ??
Ja myślałem że jest jeden wymiar uniwersalny ?? Jak to jest ?

Autor:  rufus295 [ 12 Cze 2013, 19:53 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

koola napisał(a):
Ja myślałem że jest jeden wymiar uniwersalny ?? Jak to jest ?

Wymiar jest jeden, jedynie może być węglowy lub nie : FILTRON K1172 lub K1172A

Autor:  koola [ 12 Cze 2013, 20:53 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

A widzisz gość mi mówił przez telefon że są jakieś dwa wymiary ?
To lepszy ten węglowy będzie co ?

Autor:  rufus295 [ 12 Cze 2013, 21:15 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

koola napisał(a):
To lepszy ten węglowy będzie co ?

Różnica w cenie niewielka, a niby zapachy zatrzymuje..Sam będziesz wymieniał?

Autor:  koola [ 13 Cze 2013, 20:21 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Tak sam chcę wymienić będzie trochę gimnastyki ale dam radę a czemu pytasz ?

Autor:  rufus295 [ 13 Cze 2013, 21:08 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Bo jak kumpel widział jak wymieniałem, to powiedział że by 3 razy kręgosłup złamał jak by się tak wyginał jak ja :D , a że ja jestem długi jak miesiąc i chudy jak wypłata to nie jest najgorzej :wink:

Autor:  koola [ 16 Cze 2013, 23:52 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Widzę że kolega ma czarnucha tak jak i ja a czym go picujesz jakimi kosmetykami ?
Bo bym coś popucował w tym roku przetarł lakier

Autor:  Klimton [ 17 Cze 2013, 17:06 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Panowie, już nie wiem co robić. Moja klimatyzacja (auto) działa jak chce. W upał jest to duży problem, gdyż raz chłodzi a raz daje ciepłym powietrzem. Wymieniłem chłodnicę klimy, presostat, nabiłem, odgrzybiłem, wymieniłem filtr pp. Już kończą mi się pomysły co robić.

Objaw następujący: załączam klimę, leci ciepłe powietrze, po kilku minutach chłodzi pięknie przez parę minut i znowu ładuje ciepły powietrzem. Po jakimś czasie cykl się powtarza, ciepło, zimno i tak w kółko. Na trasie k*rwicy można dostać od tego. Jakieś pomysły, wskazówki gdzie szukać, co wymienić?

Zastanawiam się czy czujnik temperatury na podszybiu może mieć z tym związek.

Help :E

Autor:  norbert_p [ 20 Cze 2013, 20:57 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Moim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś na pytanie... Do wymiany, prawdopodobnie jest czujnik na podszybiu. Nie wiem tylko czy to jest czujnik od temperatury (tej co jest pokazywana na wyświetlaczu między zegarami) czy czujnik od klimatyzacji. Czy masz prawidłową temperaturę między zegarami?
Dodam z doświadczenia, że w innym aucie padł mi czujnik od temperatury i miałem na wyświetlaczu np +50 stopni, a na zewnątrz było +5... Klima szalała. Nie mogłem nagrzać auta, bo leciało chłodne powietrze.

Autor:  Yacek [ 20 Cze 2013, 21:37 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Zastanawiam się czy czujnik temperatury na podszybiu może mieć z tym związek.
witam,
nie jest to czujnik od temperatury tylko czujnik nasłonecznienia przedniej szyby odpowiada za szybsze obroty wentylatora jak na przednią szybę pada dużo promieniowania słonecznego

[ Dodano: 20 Cze 2013 20:37 ]

Czujniki temperatury
W zespole dmuchawy / rozdziału występują cztery czujniki temperatury, które dostarczają do centralki kontroli klimatyzacji odpowiedni sygnał do temperatury powietrza wypływającego z kratek zarówno z prawej strony jak i lewej strony. Dwa czujniki usytuowane są na przeciwko wylotów FLOOR, pozostałe dwa wewnątrz wylotów środkowych deski.

W urzadzeniu znajduja się ponadto czujnik powietrza kabiny (umieszczony w zespole centralki klimatyzatora) i czujnik temperatury zewnętrznej (umieszczony w części dolnej lusterka zewnętrznego prawego).

Funkcjonowanie urządzenia automatycznego
Powietrze zostaje zasysane przez elektrowentylator poprzez wlot powietrza z zewnątrz lub poprzez wlot powietrza wewnętrznego. Przechodzi przez filtr przeciw pyłkowy i dochodzi do korpusu głównego. Tutaj przechodzi przez parownik i dochodzi do strefy mieszania i rozdziału. Temperatura powietrza do wysłania do wylotów określona jest przez pozycję klapek mieszalnika, które mają zadanie skierowania strumienia powietrza pochodzacego z zewnątrz, bezpośrednio do strefy rozdziału lub do wymiennika ciepła. Przegroda wewnętrzna utrzymuje oddzielenie strefy prawej i lewej zespołu głównego.

Czujnik promieniowania słonecznego
Czujnik promieni słonecznych znajduje się w części górnej deski u podstawy szyby przedniej i jego zadaniem jest przetworzenie sygnałów świetlnych (lux lub kcal/m2h) w proporcjonalny sygnał elektryczny liniowy. Czujnik jest elementem typu diodowego (fotodioda), który ma możliwość zmiany warunków funkcjonowania w zależności od ilości światła, które pochłonie: praktycznie światło padające na soczewkę fotodiody uwalnia elektrony z siatki krystalicznej.

Pojawiają się w konsekwencji elektrony i próżnia zostaje wypełniona wolnymi elektronami.

Przepływają one w strefę naładowana specjalną lu złącza (NP) fotodiody i zwiększają prąd złącza (prąd fotoelektryczny) proporcjonalnie do intensywności światła. W celu uzyskania prędkości odpowiedzi bardzo wysokiej, fotodioda wyposażona jest w soczewkę której zadaniem jest lepsze skupienie światła w złączu (NP) półprzewodnika z którego składa się ta fotodioda.

Centralka (NCL) używa tego sygnału dl zmiany parametrów temperatury zmniejszając ją, działając w tym samym czasie na rozdział powietrza.

Autor:  Klimton [ 24 Lip 2013, 14:41 ]
Temat postu:  Re: klima i nawiew

Yacek, dziękuję za łopatologiczne wyjaśnienie działania klimatyzacji aczkolwiek nie ukierunkowało mnie to w żaden sposób na usterkę.

[ Dodano: 08 Lip 2013 10:46 ]

Wiecie może jak łopatologicznie dobrać się do tych klapek zimne/ciepłe powietrze żeby sprawdzic czy rzeczywiście coś tam nie działa, skoro czasem chłodzi czasem nie.

[ Dodano: 24 Lip 2013 14:41 ]

Problem rozwiązany definitywnie - przyczyną była uszkodzona sprężarka klimatyzacji. Koszt nowej to 800 zł + 200 robota. Teraz wiaterek hula aż miło.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/