Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
https://fiatpunto.com.pl/topic4359-75.html
Strona 4 z 8

Autor:  mikita [ 06 Lip 2008, 17:42 ]
Temat postu: 

temperatura powinna mieć na wylocie z kratki ok.+- 5 stopni C.

Autor:  daras [ 07 Lip 2008, 08:01 ]
Temat postu: 

Zmierzyłem temperaturę na wylocie z kratki: 6 stopni.
Na zewnątrz było 25-28 stopni.

Autor:  mikita [ 07 Lip 2008, 18:29 ]
Temat postu: 

i to jest prawidlowo.

Autor:  enzo34 [ 07 Lip 2008, 19:15 ]
Temat postu: 

daras dzięki za zmierzenie temperatury z kratek. :D

Autor:  jureczekk [ 27 Gru 2008, 15:27 ]
Temat postu: 

jakie są wasze obserwacje podzcas używania klimy (manual) w zimie? chodzi mi szczególnie o usuwanie pary z szyb. u mnie praktycznie nie ma róznicy czy mam włączona klime czy tez nie. oczywiscie im wiecej osob w aucie tym dłużej utrzymuje sie zaparownie szyb. czy jest jakikolwiek sens uzycie tego układu skoro kompresor i tak nie pracuje poniżej temp 3 stopni?

Autor:  krowka [ 28 Gru 2008, 18:16 ]
Temat postu: 

jureczekk, przy ujemnych temperaturach sprężarka klimatyzacji jest automatycznie wyłączona - szyby odparujesz tylko i wyłącznie ciepłym powietrzem. U siebie dodatkowo zauważyłem (klima automat), że sprężarka nie pracuje dopiero przy ujemnych temperaturach. Wcześniej myślałem, że poniżej 4 st, ale obrotomierz mówi co innego...

Autor:  mufc7 [ 08 Sty 2009, 21:36 ]
Temat postu: 

krowka napisał(a):
jureczekk, przy ujemnych temperaturach sprężarka klimatyzacji jest automatycznie wyłączona - szyby odparujesz tylko i wyłącznie ciepłym powietrzem. U siebie dodatkowo zauważyłem (klima automat), że sprężarka nie pracuje dopiero przy ujemnych temperaturach. Wcześniej myślałem, że poniżej 4 st, ale obrotomierz mówi co innego...


instrukcja nigdzie nie wspomina, że klima nie pracuje... a wręcz wskazuje, że klima pomaga w odparowaniu szyb...

Autor:  bbanditoss [ 08 Sty 2009, 22:48 ]
Temat postu: 

ja przed wczoraj używałem klimatronika, a na zewnątrz -17*C było :E
a to przez to, że bez niego szyby od środka marzły :?

Autor:  Kubi [ 09 Sty 2009, 10:36 ]
Temat postu: 

Ja mam manualklime i zauważyłem, że tak od -3 -4 stopni klimy nie da się włączyć (poznaję po obrotach silnika), aczkolwiek kontrolka się świeci.

Autor:  jureczekk [ 17 Sty 2009, 18:59 ]
Temat postu: 

u mnie też manual niezależnie od temperatury( np dziś -4) klima się włacza,tzn obroty podskakują ,ale efektu jej działania nie widać. szyby odparowywują tak jak i bez klimy, znaczy wolno. szczególnie tylna i boczne tylne.

Autor:  mufc7 [ 17 Sty 2009, 19:17 ]
Temat postu: 

jureczekk napisał(a):
u mnie też manual niezależnie od temperatury( np dziś -4) klima się włacza,tzn obroty podskakują ,ale efektu jej działania nie widać. szyby odparowywują tak jak i bez klimy, znaczy wolno. szczególnie tylna i boczne tylne.


na tylną to jest ogrzewanie... :P

Autor:  Dave [ 22 Sty 2009, 00:45 ]
Temat postu: 

Nie wiem jak w lecie (nie miałem jeszcze okazji sprawdzić) ale w zimie klima działa jakoś dziwnie :) Mam na myśli, że tak naprawdę trudno mi ocenić czy działa. Kiedyś (było +4 stopnie) wcisnąłem śnieżynkę i obroty silnika podskoczyły z 800 na 1000. To jedyny objaw działania. Sprężarki nie usłyszałem. W mrozie nic. Obroty nie podskakują czyli sprężarka chyba nie działa. A jeśli nie działa sprężarka to nie działa przecież klima w ogóle. No bo co tam ma jeszcze działać? Sprężarka chłodzi i zabiera wilgoć z powietrza, prawda? Jednak dzisiaj (+2 do 3 stopni) wciskam śnieżynkę (dioda oczywiście się pali) ale ani nie podskakuja juz obroty ani nie słyszę sprężarki. Troszkę się pogubiłem... Przestawiłem nawet pokrętło na min. (niebieskie pole) no ale jeśli na zewnątrz są +2 stopnie to chyba trudno zauważyć działanie chłodzące klimy... Tak więc już nie wiem ni. Każdy mówi co innego. Słyszałem, że klima działa powyże +5 stopni, powyżej +4 stopni, powyżej 0, nie mnie niż przy -4 stopniach oraz, że działa bez przerwy nawet przy -20 stopniach :shock: Podkreślam, na razie nie bardzo widzę (słyszę), że ona w ogóle działa. Pozdrawiam Was!

Autor:  mufc7 [ 22 Sty 2009, 09:56 ]
Temat postu: 

poszukaj sprężarki pod maską i tam sprawdź czy chodzi... 8)

Autor:  Dave [ 22 Sty 2009, 23:56 ]
Temat postu: 

Cytuj:
poszukaj sprężarki pod maską i tam sprawdź czy chodzi...
Wszystko OK. Ja tylko pytam czy ktoś wie na 100% od jakiej temperatury działa sprężarka czyli de facto klimatyzacja (która przecież składa się głównie ze sprężarki). Bo instrukcja faktycznie zaleca włączanie jej w zimie i stosowanie nawet do odmrażania szyb... jednak dodaje "o ile warunki klimatyczne na to pozwalają". Taki zapis nie mówi właściwie nic. No bo o jakie warunki chodzi? A opinie dealerów i użytkowników są jak wiemy skrajnie rózne. Pozdrawiam!

Autor:  daras [ 23 Sty 2009, 08:57 ]
Temat postu: 

Sprężarka układu klimy jest stale napędzana paskiem więc zawsze się kręci ("chodzi").

Autor:  mrider [ 23 Sty 2009, 12:57 ]
Temat postu: 

daras nie. Koło pasowe ma wbudowane sprzęgło sterowane elektrycznie, które jest załączane po naciśnięciu włącznika klimy i wtedy jest dołączany napęd na sprężarkę.

Autor:  bykdpta [ 26 Sty 2009, 22:28 ]
Temat postu: 

Potwierdzam. Przy otwartym obiegu szybciej. Jednak zawsze musiałem wrzucić drugą prędkość.

Autor:  puciopuncio [ 15 Maj 2012, 12:00 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Witam wszystkich czytających,

ułamał mi się przewód łączący przód sprężarki klimy z kranikiem przy zbiorniczku. Do posta załączam zdjęcie z ponumerowanymi wejściami.

Połączenie nr 1 jest z plastiku z patentem na zapadki (z tego co udało mi się sprawdzić w swoim samochodzie) a połączenie do sprężarki nr 2 to rurka idąca w dół od prostopadłościanu aluminiowego który ma miejsce na śrubę oraz drugą cieńszą rurkę. Ten prostopadłościan wraz z rurkami przykręcony jest do sprężarki. Być może ten prostopadłościan jest trzecią niezależną częścią a obydwie rurki nasadza się na niego. Nie jestem pewien.

Proszę o pomoc, jaki to przewód i gdzie mogę go kupić!!! Byłem we fiacie i nie mają go na rysunku tak samo jak ja na swoim. Nie wiedzą co to za przewód. Najchętniej wymienilby całe okablowanie za 1000zł.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Image

Autor:  rufus295 [ 15 Maj 2012, 20:33 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Pytanie z dziedziny lamerskich :D . Gdzie szukać odpływu z klimatyzacji? Że pod autem wiem, ale może jakieś dokładniekjsze namiary :wink:

Autor:  puciopuncio [ 15 Maj 2012, 21:16 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

rufus295 napisał(a):
Pytanie z dziedziny lamerskich :D . Gdzie szukać odpływu z klimatyzacji? Że pod autem wiem, ale może jakieś dokładniekjsze namiary :wink:


Rufus o co Ci chodzi?

Autor:  rufus295 [ 15 Maj 2012, 22:40 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

puciopuncio napisał(a):
Rufus o co Ci chodzi?

Przy pracującej klimie, wilgoć z wnętrza auta gdzieś się podziewa... Pod autem jest rurka, którą ta woda sobie kapie, tylko w którym miejscu??

Autor:  puciopuncio [ 16 Maj 2012, 20:49 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

No w którym Rufusie, w którym.

Autor:  Energy [ 24 Maj 2012, 19:54 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Klima przestała działać. Ostatni raz dobijałem 2 lata temu.
Po wciśnięciu guzika (manual) sprężarka działa a wnętrza nie chłodzi. Mam pytanie dlaczego nie chłodzi i jak to jest z tym czynnikiem. Po przeczytaniu i konsultacji w serwisie klimy sam nie wiem co jest prawdą a co nie.
Po pierwsze piszą na forum że może nie chłodzić bo jest mało czynnika i ma prawo go ubyć. OK. Ale jeżeli ubywa to dlaczego bo gość w serwisie powiedział że z pewnością gdzieś jest wyciek i najpierw trzeba to sprawdzić i uszczelnić. (bo nie może ubywać gdyż on serwisuje samochody i 7 letnie i nie spotkał się z tym aby ubywało bez przyczyny).
Po drugie to jeżeli jest mało czynnika to sprężarka się włączy czy nie bo też spotkałem się z różnymi opiniami a nie sądzę aby w Fiacie klima była inna niż w większości samochodów.

Autor:  polandmet [ 18 Cze 2012, 12:04 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

Cze
Mi klima wysiadla rok temu. Zastanawiam sie czy jest jakas roznica miedzy zamiennikami chlodnic a oryginałami w/g Was ? Bo jak dla mnie po tym co mi powiedzieli u mechanika to chyba jeden chłam z cienkiej blachy która sie i tak rozszczelni lub ja czynnik przeżre (nie tylko w Fiatach).
Wlasnie sie biore za reaktywacje klimy bo mi teraz dało ciepełko popalic. Wyszukałem zamiennik za 300zl z wysylka. Ciekawe czy jeszcze przewody nie bedę miał zrzarte, bo chlodnica jest jak sito.

Poza tym, skoro to takie jest liche wszystko, to sie zastanawiam czy nie dac na chlodnice jakiejs siatki drucianej zeby przynajmniej chronic przed kamieniami ktore moga przeciez wpasc przez te grile prosto w chłodnice ? Co myślicie ?

Autor:  kcainam [ 19 Cze 2012, 13:09 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2

polandmet napisał(a):
Cze
Mi klima wysiadla rok temu. Zastanawiam sie czy jest jakas roznica miedzy zamiennikami chlodnic a oryginałami w/g Was ? Bo jak dla mnie po tym co mi powiedzieli u mechanika to chyba jeden chłam z cienkiej blachy która sie i tak rozszczelni lub ja czynnik przeżre (nie tylko w Fiatach).
Wlasnie sie biore za reaktywacje klimy bo mi teraz dało ciepełko popalic. Wyszukałem zamiennik za 300zl z wysylka. Ciekawe czy jeszcze przewody nie bedę miał zrzarte, bo chlodnica jest jak sito.

Poza tym, skoro to takie jest liche wszystko, to sie zastanawiam czy nie dac na chlodnice jakiejs siatki drucianej zeby przynajmniej chronic przed kamieniami ktore moga przeciez wpasc przez te grile prosto w chłodnice ? Co myślicie ?


Dasz siatkę z małymi oczkami to zmniejszy się ilość wiatru chłodzącego chłodnicę - źle (skoczy spalanie, ciśnienie w układzie klimy), dasz siatkę z dużymi oczkami to kamienie i tak wrąbią się w nią - chłodnica nie dostaje cegłówkami ;) I nie bez powodu masz kolejność chłodnic klima-intercooler-chłodnica wody - więc pozostałe chłodnice też będą gorzej chłodzone.

Po prostu przyjmij, że jest to element eksploatacyjny. W Xantiach zmieniałem chłodnice na zamienniki z Intercarsu - za każdym razem lepiej działało niż na najlepszej używce.

Nie wiem jak w punto z przewodami, aż muszę w końcu zobaczyć pod maską :) Kwestia, czy nie puścili w miejscach, gdzie są narażone na otarcia lub płyny.

Strona 4 z 8 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/