Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 https://fiatpunto.com.pl/topic1589-150.html |
Strona 7 z 7 |
Autor: | filolog [ 17 Mar 2016, 16:23 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Samochód serwisowany -oleje płyny tak jak ma być. Filtr kabinowy też co roku wymieniam. Dzięki za rady. Czy przed wizytą u klimatologa wymienić filtr pyłkowy, czy można później? |
Autor: | krzychux750f [ 17 Mar 2016, 16:43 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Najlepiej połącz to w czasie, do tego polecam odgrzybienie układu. Na wiosnę takie usługi często są w promocjach i decydując się na kompletną usługę można zaoszczędzić parę złociszy. Czyli wymiana filtru, oleju sprężarki i czynnika wraz z odgrzybieniem układu. Cenowo 150-200 zeta za całość. Czasem na gruponie są jakieś dodatkowe promocje. |
Autor: | beny.rac [ 21 Mar 2016, 10:20 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Panowie a na ile wyceniaja u Was takie zabiegi w GP ? Wymiana filtru, oleju sprężarki i czynnika wraz z odgrzybieniem układu ... Czy jakiej temp powina sie wlaczyc klimatyzacja ? +8 starczy czy musi byc min +15 stopni ? |
Autor: | filolog [ 22 Mar 2016, 15:55 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Byłem dziś u klimatologa celem uzupełnienia czynnika chłodzącego. Dane: odzyskany czynnik- 325 g wprowadzony czynnik- 500g odzyskany olej- 9g wprowadzony olej - 10g czas próżni- 25 min Przez równe 7 lat ubyło 175 g czynnika i 1 g oleju. Temperatura 3,3 stopnia mierzona w kratce wylotu- bieg dmuchawy 2 (łapy mrozi ) Koszt usługi- 70 zł. Za kilka dni jak się ociepli jadę na wymianę filtra i ozonowanie. Filtr kupiłem- 34 zł a usługa wymiany filtra z ozonowaniem układu- 30 zł. Dzięki za rady. |
Autor: | ejdier [ 25 Kwi 2016, 23:13 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Witam, orientuje się ktoś może co może być przyczyną braku pompowanego powietrza przez moją kropkę? włączam "dmuchawę" na maksa, ale "huczy" niestety nie daje z siebie tyle powietrza ile powinna, daje go zdecydowanie za mało. Czy zwykły mechanik byłby w stanie takie coś naprawić czy trzeba kierować się z tym do jakiegoś specjalisty? |
Autor: | krowka [ 26 Kwi 2016, 22:45 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
ejdier, podejrzewam, że jest uszkodzona osłona filtra kabinowego. Bardzo często "fachowcy", czy to w ASO, czy w innych, łamią zatrzask. Sprawdź, czy nie wieje powietrze ze środkowego tunelu pod schowkiem - nawiew ustaw na szybę, lub środek. Na nogi podczas sprawdzania nie puszczaj. Jeśli będzie wiało, to będzie to, o czym napisałem. |
Autor: | linden90 [ 15 Cze 2016, 09:32 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Czy to normalne że w czasie jazdy po wyłączeniu klimatyzacji przez ok 5 min w samochodzie unosi się taki dziwny "metaliczny" zapach? Klimatyzacja była ozonowana, filtr wymieniony na węglowy. |
Autor: | krowka [ 15 Cze 2016, 10:24 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
linden90 napisał(a): Czy to normalne że w czasie jazdy po wyłączeniu klimatyzacji przez ok 5 min w samochodzie unosi się taki dziwny "metaliczny" zapach? Klimatyzacja była ozonowana, filtr wymieniony na węglowy. Ja nie nazwałbym go metalicznym. Ten zapach pochodzi od odparowywanej wody z parownika. W każdym samochodzie z klimą, po jej wyłączeniu, to zjawisko występuje. |
Autor: | linden90 [ 15 Cze 2016, 12:19 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Cóż jeździłem już kilkoma samochodami z klimą i GP jest pierwszym w którym zaobserwowałem ten objaw albo może pierwszym w którym zwróciłem na to uwagę filolog napisał(a): .... Przez równe 7 lat ubyło 175 g czynnika i 1 g oleju. Temperatura 3,3 stopnia mierzona w kratce wylotu- bieg dmuchawy 2 (łapy mrozi ) .... Tak sobie czytam co kolega napisał i trochę się martwię. Przy serwisie klimy zmierzono mi temperaturę 8 stopni na IV biegu dmuchawy, chyba będę musiał podjechać do ASO. |
Autor: | rufus295 [ 15 Cze 2016, 12:39 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Nigdzie nie jedź. Im wyższy bieg, tym wyższa temperatura. Układ nie schłodzi tak dużej ilości powietrza. |
Autor: | fullxda [ 15 Cze 2016, 17:15 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
w grande wg. e-learna temperatura prawidlowa na najmniejszym biegu to 6-10 stopni |
Autor: | rio9grande [ 24 Lip 2016, 11:46 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
jestem po serwisie klimy w warsztacie gdzie robią tylko klimatyzację. uzupełniono czynnik na 500g i olej. temperatura z kratek środkowych po kilku minutach jest 6 stopni - 1 bieg dmuchawy. Minimalnie nawet 5 pokazała. Temperatura zewnętrza- było gorąco +28 +29 stopni.Słonecznie. Ale nie jestem tak do końca zadowolony. Tzn. ciężko by było zmarznąć w aucie. W innych autach różnych marek mam 3 stopnie na wylocie i tam czuć zimno, że klimatyzacja szybko chłodzi. W GP jest tak sobie. A co do czynnika chłodniczego R134a to on kosztuje w granicach 3zł za 100g ich w hurcie, więc nie dajcie się nabijać w butelkę z ceną za serwis klimatyzacji. |
Autor: | kris84 [ 30 Lip 2016, 12:24 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Ktos poleci porzadny i specjalistyczny serwis klimatyzacji w okolicach Katowic - Tarnowskich Gor? |
Autor: | Kamillo [ 30 Lip 2016, 13:33 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
rio9grande napisał(a): jestem po serwisie klimy w warsztacie gdzie robią tylko klimatyzację. uzupełniono czynnik na 500g i olej. temperatura z kratek środkowych po kilku minutach jest 6 stopni - 1 bieg dmuchawy. Minimalnie nawet 5 pokazała. Temperatura zewnętrza- było gorąco +28 +29 stopni.Słonecznie. Ale nie jestem tak do końca zadowolony. Tzn. ciężko by było zmarznąć w aucie. W innych autach różnych marek mam 3 stopnie na wylocie i tam czuć zimno, że klimatyzacja szybko chłodzi. W GP jest tak sobie. A co do czynnika chłodniczego R134a to on kosztuje w granicach 3zł za 100g ich w hurcie, więc nie dajcie się nabijać w butelkę z ceną za serwis klimatyzacji. Z tego co widzę, to cały układ klima/ogrzewanie Grande/Evo/2012 ma wspólny z Fiatam Panda/500/Lancią Y/Fordem Ka. Tylko że Punto jest autem większym i ma większą kubaturę wnętrza. Dlatego ten układ nie radzi sobie tak dobrze i tak szybko ze schładzaniem/nagrzewaniem jak w tych mniejszych autkach. |
Autor: | Janosik_pat [ 07 Wrz 2016, 21:12 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Dołączę się do rozmowy na temat klimatyzacji w GP, w porównaniu do innych samochodów muszę przyznać że jest słaba. Zapewne wina leży po klasie auta, trzeba przyznać że działa i chłodzi ale przyzwyczaiłem się do czego innego. Byłem na sprawdzeniu szczelności i zmianie czynnika. Jak dla mnie problemem są małe kratki nawiewu ale mogę się mylić. |
Autor: | Złośnik [ 02 Lip 2017, 18:43 ] |
Temat postu: | Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.3 |
Witam. Czy ktoś wymieniał klimatyzację w 1.4 8V albo 1.2 8V Czy ktoś wie jakie uszczelki są na przyłączach do kompresora klimatyzacji ? Są tam tzw. oringi podwójne, jeden jest w rozmiarze: średn. zewnętrzna: 19 mm średn. wewnętrzna: 15,2 mm wysokość: 4 mm. Czy oba przyłącza są takie same ? A przyłącza chłodnicy klimatyzacji ? |
Strona 7 z 7 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |