Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1
https://fiatpunto.com.pl/topic1682-175.html
Strona 8 z 9

Autor:  G360 [ 29 Gru 2009, 22:08 ]
Temat postu: 

Cytuj:
lepiej zlecić w serwisie, dzięki

Nie wiem czy lepiej - na pewno bezpieczniej i łatwiej (przynajmniej w moim przypadku ;))

Autor:  krowka [ 30 Gru 2009, 13:57 ]
Temat postu: 

Schowka nie trzeba demontować, da radę samemu to zrobić... Zdjęcie plastiku z tunelu to kwestia 2 (dwóch sekund). Nic nie trzeba odkręcać, trzeba tylko uważać na zatrzaski i najlepiej mieć łokieć zginający się w drugą stronę :E

Autor:  G360 [ 30 Gru 2009, 15:20 ]
Temat postu: 

krowka napisał(a):
Schowka nie trzeba demontować

Ktoś kiedyś opisywał tu na forum dojście przez schowek, dlatego napisałem to jako droge alternatywną


krowka napisał(a):
Zdjęcie plastiku z tunelu to kwestia 2 (dwóch sekund).

A nawet jednej jak się dobrze pociągnie


krowka napisał(a):
Nic nie trzeba odkręcać,

czasem odkręcanie jest bezpieczniejsze ;)


krowka napisał(a):
trzeba tylko uważać na zatrzaski

No i tu zaczynają się schody :E

krowka napisał(a):
i najlepiej mieć łokieć zginający się w drugą stronę

Czyli rzeczywiście łatwizna i dojstęp nastawiony na komfortową wymianę pod domem.

Dziękuję ja jednak wolę "przepłacić" :E

Autor:  Courage [ 30 Gru 2009, 18:39 ]
Temat postu: 

grzegorz74 napisał(a):
O to przeje......, lepiej zlecić w serwisie, dzięki


Lepiej?! :>

Jak u mnie wymieniali, to łepek wziął, jak pociągnął to uje#ał ten zatrzask z góry... I teraz tam śruba jest przykręcona, coby to nie latało...

Filtr wymienia tata w domu sam, pare minut i zrobione... i przynajmniej dobrze zrobione... :>

Autor:  G360 [ 30 Gru 2009, 20:31 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
Jak u mnie wymieniali, to łepek wziął, jak pociągnął to uje#ał ten zatrzask z góry... I teraz tam śruba jest przykręcona, coby to nie latało...

To dlaczego nie reklamowałeś źle wykonanej usługi? Aso powinno być odpowiedzialne za takie uszkodzenia i wymienić uszkodzoną część?

Autor:  Courage [ 30 Gru 2009, 20:56 ]
Temat postu: 

G360 napisał(a):
Courage napisał(a):
Jak u mnie wymieniali, to łepek wziął, jak pociągnął to uje#ał ten zatrzask z góry... I teraz tam śruba jest przykręcona, coby to nie latało...

To dlaczego nie reklamowałeś źle wykonanej usługi? Aso powinno być odpowiedzialne za takie uszkodzenia i wymienić uszkodzoną część?


Okazało się to dopiero w domu, jak coś zaczęło latać...
Podjechałbyś i by Ci wmówili, że sam urwałeś... Ja się nie potrafie wykłucać z "mechanikami"... a tata to już w ogóle...

Nieroby i szlapitkorze, a nie mechanicy... takie moje odczucie po m.in. ostatniej wizycie w serwisie... wszystko robią z wielką łaską... a autko na gwarancji... pff

Autor:  G360 [ 30 Gru 2009, 22:41 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
Podjechałbyś i by Ci wmówili, że sam urwałeś... Ja się nie potrafie wykłucać z "mechanikami"... a tata to już w ogóle...

A dlaczego od razu wykłócać? Po prostu zwrócić uwagę grzecznie acz stanowczo. Ja zawsze na spokojnie wypytam jak mi się coś nie podoba, a juz jakbym zauważył uszkodzenia to na pewno zwróciłbym uwagę, nawet po czasie. Biorę fakturę w serwisie - coś mi się nie widzi (zazwyczaj cena :E), to po prostu pytam, normalnie jak człowieka dlaczego jest tak i tak, dlaczego zrobiono to i to lub czegoś nie zrobiono. Nie rozumiem dlaczego jadąc do ASO większość z forumowiczy jedzie jakby na skazanie, a jak przyjdzie co do czego, to albo się nie odzywają albo od razu z pretensjami i krzykiem?

Ale nie odbiegajmy od tematu. Jak ktoś umie wymienic filtr kabinowy bez uszkodzeń to jego zysk i jest na pewno kilkadziesiąt złotych do przodu.

Autor:  krowka [ 31 Gru 2009, 18:06 ]
Temat postu: 

W moim złamali ten zatrzask i wymienili po ... pół roku, gdy zauważyłem w mroźny dzień, że do samochodu wieje zimne powietrze. Oczywiście kręcili, ale... nie dałem się oszukać :E

Autor:  Kuba.olkusz [ 02 Sie 2010, 00:47 ]
Temat postu: 

Cytuj:
da się przerobić ręczną klimę na automata


wszystko sie da :)

Autor:  kox [ 11 Maj 2011, 21:33 ]
Temat postu: 

dzisiaj byłem w serwisie klimatyzacji, uzupełnianie czynnika, ozonowanie, ogólnie full serwis > 160zł w aucie jest zimniej ;)

Autor:  lukanio87 [ 27 Cze 2011, 08:46 ]
Temat postu: 

A ja byłem na nabiciu i sprawdzeniu szczelności. Układ jest niby szczelny, ale po wciśnięciu guzika, klima się nie załącza, nie zapala się nawet ta diodka na guziku, tak samo jest z guzikiem obiegu zamkniętego. Co może być nie tak?? Bezpieczniki??

Autor:  Taisho [ 18 Kwi 2012, 12:19 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

witam, ja mam takie pytanko, chce kupuc na gruponie serwis klimatyzacji, tylko nie wiem jaka oferte wybrac, bo skad mam wiedziec ile bede musial uzupelnic czynnika ???? samochod ma 3 lata i nigdy nie bylem w serwisie klimy( duzo nie jezdze , przebieg 20000, klima uzywana byla wiec sporadycznie w lecie ) , jaka opcje kupic 100g , 250 g czy 400 g ?

Autor:  Hubik [ 18 Kwi 2012, 12:53 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

Z tego co pamiętam to w GP jest 500 albo 510 g czynnika.

Autor:  kox [ 18 Kwi 2012, 16:48 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

mam wrażenie że w ostatnim miesiącu były conajmniej 2 takie tematy, tzn dotyczące ilości czynnika w GP, i odpowiedzi były w okolicach 500-510 jak pisze Hubik

Autor:  Hubik [ 18 Kwi 2012, 16:52 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

Sprawdzałem przed chwilą w eLearn'ie i wg niego wchodzi 500 g :)

Autor:  Taisho [ 18 Kwi 2012, 23:20 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

no tak, tylko moje pytanie bylo takie ktorą oferte wybrac, 100g , 250 g czy 400g ? przy przebiegu i malo uzywanej klimie przez 3 lata ?

Autor:  Yacek [ 19 Kwi 2012, 09:08 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

witam,
myśle, że opcję 250g. W moim przypadku po 2 latach ubytek wynosił ok 130g. Naturalne ubytki to ok 10% rocznie. czyli po 3 latach jak wszystko dobrze powinno brakować min 150g.

Autor:  Taisho [ 19 Kwi 2012, 10:58 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

oplaca sie ta kupic ? czy to tylko podpucha jakas? http://www.groupon.pl/oferty/tychy/auto-expert/5049784

bo o ile wiem serwis klimatyzacji kosztuje okolo 160 zł ale wraz z odgrzybianiem i uzupelnieniem do 500 g czynnika wiec ta oferta to jakas podpucha

Autor:  wojtek1967 [ 27 Kwi 2012, 20:57 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

jestem po serwisowaniu klimy. Wymiana filtra kabinowego (BOSCH - 45 złotych w serwisie Fiata 105 złotych), odgrzybianie z ozonowaniem ( 70 złotych) wypompowanie czynnika i sprawdzenie ilości 140 złotych ( 200 gram czynnika dopompowali, bo było tylko 280 gram) 36 złotych.
Otrzymałem rabat jako stały klient serwisu ASO Grande Punto 1,2 benzyna 64. tys. km 2009 rok.

Więc kosztowało mnie to 224 złote. Jak raz na 3 lata dopompowanie czynnika za 150 złotych to opłaca się.
Ozonowanie robię co rok przed początkiem maja.

Autor:  fullxda [ 28 Kwi 2012, 17:55 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

wojtek1967 czy po nabiciu 200 gram klima lepiej ci schładza?

Autor:  wojtek1967 [ 28 Kwi 2012, 21:30 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

dzisiaj było 32 stopnie (pierwszy taki ciepły dzień tej wiosny). Na "1" biegu nawiewu (klima manualna) było odczuć, że się schładza. Do tej pory minimum na "2" biegu miałem takie odczucie.
Ale ja nie należę do osób, które lubią "lodówkę". Jestem przekonany, że jest różnica.
Przede wszystkim nie ma smrodku po uruchomieniu klimy:-)

Autor:  kicur [ 03 Lip 2014, 12:15 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

Witam,

mam dziwną sytuacje jesli chodzi o klime manualna w moim GP 1,4 77 KM . Otóż wczoraj włozyłem termometr do kratki nawiewu na srodku panelu. Nastawa temperatury na min i po paru minutach od załączenia klimy rozpocząłem pomiar temperatury wydostajacego sie powietrza. Temp na zewnątrz 19st C . Obieg zewnętrzny. Okazało się ża na 1-szym biegu dmuchawy schładza do ok 5 stC a na 4-tym biegu temperatura była już wyzsza ok 12 stC. Generalnie im wyższy bieg tym temperatura wyższa. Dodam że Ciśnienia zostały sprawdzone i wynosiły ok 2,4 oraz ok 15 bar., natomiast przy załączonym wiatraku chłodnicy ponad 20bar. Pytanie do kolegów, czy wy też tak macie czy może klima w GP jest po prostu nie wydajna lub coś w moim układzie szwankuje ??? Dziękuje z góry za pomoc . Pozdrawiam :P

Autor:  rank1 [ 28 Kwi 2015, 18:07 ]
Temat postu:  Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.1

ja też mam wrażenie że klima jest mało wydajna do tego dość głośno pracuje na postoju po dłuższej jeździe w temp zewnętrznej około 25stopni. Słychać w kabinie jakby na zewnątrz stała jakaś duża ciężarówka z dieslem :)

Autor:  pmxoo7pI [ 22 Lis 2023, 16:29 ]
Temat postu:  Re:

G360 napisał(a):
Klima nie dziala poniżej +4 stopni c. Jak paruja ci szyby to byc moze czas na wymianę filtra p-pyłkowego.

Działa. Wczoraj był pierwszy przymrozek, minus 1 (skrobanie szyb było) i klima mi się włącza (przynajmniej podbija obroty silnika na biegu jałowym, czy chłodzi nie sprawdzałem, ale komenda sterowania jest wykonywana).

Autor:  MarianKoniuszko [ 23 Lis 2023, 11:13 ]
Temat postu:  Re: Re:

pmxoo7pI napisał(a):
Działa. Wczoraj był pierwszy przymrozek, minus 1 (skrobanie szyb było) i klima mi się włącza (przynajmniej podbija obroty silnika na biegu jałowym, czy chłodzi nie sprawdzałem, ale komenda sterowania jest wykonywana).

No właśnie, z tym odcinaniem klimy poniżej +4st.C to chyba jakiś mit, albo to zależy od wersji/rocznika. U siebie nigdy nie zaobserwowałem takiego zjawiska, ani jak auto było nowe (fabryczny kompresor), ani obecnie (kompresor wymieniony w ub. roku). Po wciśnięciu guzika, ZAWSZE czuć i widać zmianę obrotów silnika. Poza tym, z włączoną klimą zdecydowanie szybciej odparowują szyby, nawet przy temperaturach ujemnych - i to nie tylko moja obserwacja. Gdyby klima się nie włączała, to skąd nagle te suche powietrze w kabinie, hmm?

No chyba, że ta temperatura nie jest brana z CANa, tylko jest jakiś czujnik przy kompresorze, w komorze silnika - czyli realnie temperatura na zewnątrz musiałaby spaść chyba do -20st.C, żeby obok ciepłego silnika zrobiło się poniżej +4 :roll: A tego nie testowałem, bo na przestrzeni 14 lat nie było takich mrozów w Szczecinie...

Strona 8 z 9 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/