Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 https://fiatpunto.com.pl/topic28398-200.html |
Strona 9 z 11 |
Autor: | tzok [ 27 Mar 2014, 12:02 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Jeśli problem był wcześniej to rzeczywiście może być zabrudzony kanał powietrza dodatkowego i/lub grzybek silniczka krokowego regulacji wolnych obrotów. Niemniej wałek z 75'ki ma zupełnie inną charakterystykę niż z 55/60 i sterownik może nie być w stanie utrzymywać prawidłowych wolnych obrotów - 75'ki miały wyższe wolne obroty niż pozostałe wersje. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 28 Kwi 2014, 23:12 ] | |||||
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 | |||||
Mam do Was pytanko odnośnie mojej bryki.. Co prawda to nie punto a Lancia Y 1.2 16V ale z Punto ma wiele wspólnego. Niedawno coś mi za wiele pali i nie wiem czy to przez moją ciężką nogę.. Poniżej przesyłam co siedzi w kompie Błędów brak.
|
Autor: | tzok [ 28 Kwi 2014, 23:34 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Na żadnym ze zrzutów (lepiej zamieszczać pliki tekstowe, które program generuje) sonda lambda nie pracuje w pętli zamkniętej... czy napięcie z sondy się zmienia czy stoi poniżej 100 mV (choć to w ogóle nieudokumentowana funkcja tego ECU)? Zagrzej dobrze silnik i zrób log lub zrzut na wolnych obrotach po co najmniej 15 minutowej pracy silnika i przy 2500-3000 rpm. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 29 Kwi 2014, 19:43 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Dzięki tzok za odpowiedź Podłączyłem przed chwilą auto pod kompa i tak pierwsza zmiana sondy lambda na pozycję zamkniętą PARAMETRY: Obroty silnika: 1142 RPM Czas wtrysku: 0,84 ms Wyprzedzenie zapłonu: 15,00 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 448 hPa Temperatura powietrza: 20 °C Temperatura wody: 39 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 ° Napięcie akumulatora: 14,07 V Korekta sondy lambda: 1,01 Napięcie sondy lambda: 5,43 mV Pozycja silnika krokowego: 109 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 30 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 3024 Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0 Obroty biegu jałowego: 1128 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK Bieg włączony: NIE Postało sobie tak parę minut auto, później gdy woda miała 60 stopni lekko podgazowałem i sonda lambda przeskakuje w pozycję otwartą i po chwili na zamkniętą, tak samo się działo do osiągnięcia temperatury 88 Stopni, później cały czas "Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK" Silnik sobie pochodził wentylator chłodnicy kilka razy się włączył i dalej logi prezentują się następująco PARAMETRY: Obroty silnika: 876 RPM Czas wtrysku: 0,46 ms Wyprzedzenie zapłonu: 25,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 363 hPa Temperatura powietrza: 32 °C Temperatura wody: 97 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 ° Napięcie akumulatora: 14,07 V Korekta sondy lambda: 0,98 Napięcie sondy lambda: 581,52 mV Pozycja silnika krokowego: 60 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 2720 Obroty biegu jałowego: 864 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK PARAMETRY: Obroty silnika: 3095 RPM Czas wtrysku: 0,38 ms Wyprzedzenie zapłonu: 43,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 274 hPa Temperatura powietrza: 32 °C Temperatura wody: 97 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 21,99 ° Napięcie akumulatora: 14,07 V Korekta sondy lambda: 0,86 Napięcie sondy lambda: 907,61 mV Pozycja silnika krokowego: 81 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 2720 Obroty biegu jałowego: 864 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK PARAMETRY: Obroty silnika: 3113 RPM Czas wtrysku: 0,36 ms Wyprzedzenie zapłonu: 43,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 274 hPa Temperatura powietrza: 32 °C Temperatura wody: 99 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 21,99 ° Napięcie akumulatora: 14,00 V Korekta sondy lambda: 0,86 Napięcie sondy lambda: 54,35 mV Pozycja silnika krokowego: 81 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 2720 Obroty biegu jałowego: 864 RPM Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK Trochę nie podoba mi się temperatura wody ponieważ wentylator chłodnicy odpala przy 105 stopniach.. |
Autor: | tzok [ 29 Kwi 2014, 20:10 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Na wolnych obrotach wszystko wygląda ok, trochę tylko KWZ mi się nie podoba. Temperatura rzędu 95-97*C jest normalna dla tego silnika (na postoju wentylator włącza się co kilkadziesiąt sekund). Na podwyższonych obrotach spada lambda, do tego jak na uchyloną przepustnicę ciśnienie w kolektorze spada zamiast rosnąć i mieszanka robi się zbyt bogata mimo krótkiego czasu wtrysku, w/g mnie brakuje mu powietrza. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza? Może coś zatkało rurę dolotową powietrza do filtra? |
Autor: | Crazydrake [ 29 Kwi 2014, 21:45 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
tzok, jakie parametry zaznaczyć w programie żebyś mógł powiedzieć czy jest ok wszystko ewentualnie co poprawić, gdzie szukać przyczyny? |
Autor: | tzok [ 29 Kwi 2014, 21:54 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Zrób wykres podczas jazdy z parametrów: -Obroty silnika -Czas wtrysku -Wyprzedzenie zapłonu -Ciśnienie w kolektorze dolotowym -Kąt otwarcia przepustnicy -Korekta sondy lambda -Napięcie sondy lambda -Przepustnica w skrajnej pozycji -Sonda lambda w pętli zamkniętej Sam wykres będzie mało czytelny ale powstanie plik CSV który możesz zamieścić na forum lub mi wysłać. W celu zrobienia wykresu najpierw zaznacz TYLKO TE PARAMETRY na karcie parametrów i dopiero przejdź na kartę wykresu. Tak czy inaczej sprawdź drożność dolotu i stan filtra powietrza. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 29 Kwi 2014, 21:55 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Filtr był wymieniany przez poprzedniego właściciela 2 lata temu, w takim razie jutro wymienię na nowy (i tak miałem wymieniać), sprawdzę i wyczyszczę dolot. Z tą temperaturą wcześniej własnie wentylator startował około 98 stopni chyba teraz mnie trochę zdziwiło to 105 stopni (może czujnik przekłamuje). KWZ tzn ? Na dniach przeczyszczę jeszcze przepustnice bo jeszcze tego nie robiłem. |
Autor: | tzok [ 29 Kwi 2014, 22:05 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
KWZ - kąt wyprzedzenia zapłonu, to powszechnie stosowany skrót w literaturze. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 07 Maj 2014, 12:06 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Tzok - wymieniłem filtr, wyczyściłem dolot , przepustnicę, po ponad 15 minutowej pracy na wolnych obrotach parametry wyglądają tak PARAMETRY: Obroty silnika: 886 RPM Czas wtrysku: 0,44 ms Wyprzedzenie zapłonu: 26,00 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 324 hPa Temperatura powietrza: 45 °C Temperatura wody: 97 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 ° Napięcie akumulatora: 13,94 V Korekta sondy lambda: 1,00 Napięcie sondy lambda: 326,09 mV Pozycja silnika krokowego: 45 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -7 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 0 Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0 Obroty biegu jałowego: 864 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE PARAMETRY: Obroty silnika: 3038 RPM Czas wtrysku: 0,42 ms Wyprzedzenie zapłonu: 44,00 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 270 hPa Temperatura powietrza: 46 °C Temperatura wody: 100 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 19,87 ° Napięcie akumulatora: 13,68 V Korekta sondy lambda: 1,00 Napięcie sondy lambda: 918,48 mV Pozycja silnika krokowego: 70 kroków Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0 Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -11 Korekta dawki paliwa: 0 kroków Korekta autokalibracji: 0 Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0 Obroty biegu jałowego: 864 RPM Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms Silnik pracuje: TAK Sygnały z czujników OK: TAK Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE Klimatyzacja włączona: NIE Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE Bieg włączony: NIE Ciśnienie nadal spada.. |
Autor: | tzok [ 07 Maj 2014, 17:21 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Jak się zachowuje to ciśnienie podczas jazdy? |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 07 Maj 2014, 20:28 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Jutro podepnę kompa i się przejadę. Rozgrzać wcześniej silnik czy odpalić i pojechać ? Zaznaczyć te parametry o których pisałeś wyżej rozumiem |
Autor: | tzok [ 07 Maj 2014, 20:57 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Lepiej żeby silnik był rozgrzany, interesują mnie parametry które podałem. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 13:10 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Ok Zrobiłem zrzut. Silnik przed podpięciem chodził jakieś 10 minut na wolnych obrotach. https://www.dropbox.com/s/kgpap95729lk7 ... 081203.csv Nie wiem na ile plik jest kompletny ponieważ program w trakcie zapisu gdzieś mi się zawiesił. |
Autor: | tzok [ 08 Maj 2014, 14:49 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Niestety komunikacja została zerwana zanim ruszyłeś... |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 20:49 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Coś z tą komunikacją kiepsko, ponieważ za każdym razem zrywa mi mniej więcej w tym samym momencie komunikację gdy wchodzę na wykresy. Tym razem zrzuciłem log z małej przejażdżki. https://www.dropbox.com/s/5n6nxhs9m7f6h ... 082018.txt Czy na podstawie tego Tzok jesteś w stanie coś powiedzieć czy konieczny jest plik z wykresów ? |
Autor: | tzok [ 08 Maj 2014, 21:05 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Tu wygląda ok. |
Autor: | piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 21:14 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Dzięki Tzok !! Kombinować jeszcze z tymi wykresami ? Nie wiem czego to wina że mi zrywa połączenie.. Nagle mam użycie procesora 100 % i koniec.. Możliwe że to wina sprzętu ponieważ infejs podpinam do starego laptopa IBM x30 |
Autor: | tzok [ 08 Maj 2014, 21:36 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Musze sprawdzić u siebie, może gdzieś dochodzi do przepełnienia bufora. |
Autor: | wilku1 [ 28 Maj 2014, 19:03 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Witam Jak można zmienić język na Polski. Mam angielskiego Windowsa i automatycznie ładuje się Angielski język. IAW Scan 2 0.81 |
Autor: | wilku1 [ 30 Maj 2014, 15:35 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
tzok napisał(a): Ustaw sobie lokalizację na Polska, niestety .NET działa w kontekście użytkownika System, więc i dla tego konta musisz zmienić ustawienia na polskie.[/url] Niestety nie udało mi się zmienić w ten sposób języka na polski, ale udało mi się szybko dorobić menu wyboru języka przed uruchomieniem programu. https://www.dropbox.com/s/l97r5tx9qsdgowq/IAW-Scan2-LanguageSelection.rar mógł byś jeszcze spojrzeć na mój log z jazdy. Auto czasami gaśnie na gazie przy wysprzęglaniu , akurat udało mi się to złapać w logu ( zaczyna się w 447 linii lub Timestamp 48782) https://drive.google.com/file/d/0B4ghkW9MyYRIcV9Qc2FVQXpRUFk/edit?usp=sharing I czy to normalne ze wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 99 stopniach? |
Autor: | tzok [ 30 Maj 2014, 19:24 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Niczego niezwykłego w tych parametrach w zasadzie nie widać, jednak dla mnie podejrzany jest czas zejścia z 1600 do 830 rpm wynoszący 0,1s. Zwłaszcza w stosunku do naturalnej szybkości schodzenia silnika z obrotów, choćby po jego zgaśnięciu. Sterownik próbował ratować sytuację otwierając przepustnicę powietrza dodatkowego (wolnych obrotów). |
Autor: | tasiemiec [ 01 Lip 2014, 19:46 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
ogromna prośba koledzy, w prawdzie nie jestem posiadaczem punto, a jedynie "serca" z niego, czyli silnika 1.2 8v MPI 75, po krótce opiszę o co chodzi... Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji - silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG, rozrząd pompa itp... (jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym) - kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany - układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa - komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo - skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc - pompa paliwowa nowa, kupiona w sklepie 3b - paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane Problem polega na - słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5", opony 165/55, - rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch, cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05) - Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w stanie bdb... Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania czujników w normie? Przy zgaszonym silniku: -czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne -Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia -Temp płynu- na zimnym - w normie w ramach próby powoli dokręciłem do 5500 obr i poszło by jeszcze dalej myślę (4 bieg), ale nadal chyba jest jakiś problem - na wolnych obrotach pojawia się telepanie silnikiem, zresztą było wcześniej i nadal pozostało... wrzucę kilka zrzutów ekranu z dzisiejszych testów pod programem... na wolnych obrotach (na jałowym) [image]http://iv.pl/images/58348916824410623845_thumb.jpg[/image] też na wolnych [image]http://iv.pl/images/14304270626297585378_thumb.jpg[/image] kontynuacja na wolnych [image]http://www.iv.pl/images/40501852160967870023_thumb.jpg[/image] [image]http://www.iv.pl/images/87819411222633401022_thumb.jpg[/image]przy 2000 obr [image]http://www.iv.pl/images/23489606677991095213_thumb.jpg[/image] na wolnych ostatnie [image]http://www.iv.pl/images/29599746997518957803_thumb.jpg[/image] -wykres wyprzedzenie zapłonu/ czas wtrysku na wolnych [image]http://www.iv.pl/images/39929238483465312716_thumb.jpg[/image] - 2 [image]http://www.iv.pl/images/05193845681785715854_thumb.jpg[/image] - przy 2000 obr [image]http://www.iv.pl/images/62630635379584890600_thumb.jpg[/image] Logi z udostępnionego przez kolegę programu IES_2 (Copyright (c) 2011, Tomasz Orczyk) http://wyslijto.pl/plik/621z2p7j5j Pomóżcie koledzy błagam... |
Autor: | Crazydrake [ 19 Lip 2014, 19:24 ] |
Temat postu: | Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75 |
Takie pytanie, jakie czynności trzeba wykonać po zresetowaniu autoadaptacji składu mieszanki i silnika krokowego? Przejechać ileś km na benzynie czy coś? |
Strona 9 z 11 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |