Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75
https://fiatpunto.com.pl/topic28398-200.html
Strona 9 z 11

Autor:  tzok [ 27 Mar 2014, 12:02 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Jeśli problem był wcześniej to rzeczywiście może być zabrudzony kanał powietrza dodatkowego i/lub grzybek silniczka krokowego regulacji wolnych obrotów. Niemniej wałek z 75'ki ma zupełnie inną charakterystykę niż z 55/60 i sterownik może nie być w stanie utrzymywać prawidłowych wolnych obrotów - 75'ki miały wyższe wolne obroty niż pozostałe wersje.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 28 Kwi 2014, 23:12 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Mam do Was pytanko odnośnie mojej bryki.. Co prawda to nie punto a Lancia Y 1.2 16V ale z Punto ma wiele wspólnego. Niedawno coś mi za wiele pali i nie wiem czy to przez moją ciężką nogę.. Poniżej przesyłam co siedzi w kompie :) Błędów brak.

Załączniki:





Autor:  tzok [ 28 Kwi 2014, 23:34 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Na żadnym ze zrzutów (lepiej zamieszczać pliki tekstowe, które program generuje) sonda lambda nie pracuje w pętli zamkniętej... czy napięcie z sondy się zmienia czy stoi poniżej 100 mV (choć to w ogóle nieudokumentowana funkcja tego ECU)? Zagrzej dobrze silnik i zrób log lub zrzut na wolnych obrotach po co najmniej 15 minutowej pracy silnika i przy 2500-3000 rpm.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 29 Kwi 2014, 19:43 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Dzięki tzok za odpowiedź :) Podłączyłem przed chwilą auto pod kompa i tak pierwsza zmiana sondy lambda na pozycję zamkniętą
PARAMETRY:
Obroty silnika: 1142 RPM
Czas wtrysku: 0,84 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 15,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 448 hPa
Temperatura powietrza: 20 °C
Temperatura wody: 39 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 °
Napięcie akumulatora: 14,07 V
Korekta sondy lambda: 1,01
Napięcie sondy lambda: 5,43 mV
Pozycja silnika krokowego: 109 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: 30
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 3024
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0
Obroty biegu jałowego: 1128 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: TAK
Bieg włączony: NIE
Postało sobie tak parę minut auto, później gdy woda miała 60 stopni lekko podgazowałem i sonda lambda przeskakuje w pozycję otwartą i po chwili na zamkniętą, tak samo się działo do osiągnięcia temperatury 88 Stopni, później cały czas "Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK"

Silnik sobie pochodził wentylator chłodnicy kilka razy się włączył i dalej logi prezentują się następująco

PARAMETRY:
Obroty silnika: 876 RPM
Czas wtrysku: 0,46 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 25,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 363 hPa
Temperatura powietrza: 32 °C
Temperatura wody: 97 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 °
Napięcie akumulatora: 14,07 V
Korekta sondy lambda: 0,98
Napięcie sondy lambda: 581,52 mV
Pozycja silnika krokowego: 60 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -1
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2720
Obroty biegu jałowego: 864 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK

PARAMETRY:
Obroty silnika: 3095 RPM
Czas wtrysku: 0,38 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 43,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 274 hPa
Temperatura powietrza: 32 °C
Temperatura wody: 97 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 21,99 °
Napięcie akumulatora: 14,07 V
Korekta sondy lambda: 0,86
Napięcie sondy lambda: 907,61 mV
Pozycja silnika krokowego: 81 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2720
Obroty biegu jałowego: 864 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK

PARAMETRY:
Obroty silnika: 3113 RPM
Czas wtrysku: 0,36 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 43,50 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 274 hPa
Temperatura powietrza: 32 °C
Temperatura wody: 99 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 21,99 °
Napięcie akumulatora: 14,00 V
Korekta sondy lambda: 0,86
Napięcie sondy lambda: 54,35 mV
Pozycja silnika krokowego: 81 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -2
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 2720
Obroty biegu jałowego: 864 RPM
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: TAK
Trochę nie podoba mi się temperatura wody ponieważ wentylator chłodnicy odpala przy 105 stopniach..

Autor:  tzok [ 29 Kwi 2014, 20:10 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Na wolnych obrotach wszystko wygląda ok, trochę tylko KWZ mi się nie podoba. Temperatura rzędu 95-97*C jest normalna dla tego silnika (na postoju wentylator włącza się co kilkadziesiąt sekund). Na podwyższonych obrotach spada lambda, do tego jak na uchyloną przepustnicę ciśnienie w kolektorze spada zamiast rosnąć i mieszanka robi się zbyt bogata mimo krótkiego czasu wtrysku, w/g mnie brakuje mu powietrza. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza? Może coś zatkało rurę dolotową powietrza do filtra?

Autor:  Crazydrake [ 29 Kwi 2014, 21:45 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok, jakie parametry zaznaczyć w programie żebyś mógł powiedzieć czy jest ok wszystko ewentualnie co poprawić, gdzie szukać przyczyny?

Autor:  tzok [ 29 Kwi 2014, 21:54 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Zrób wykres podczas jazdy z parametrów:
-Obroty silnika
-Czas wtrysku
-Wyprzedzenie zapłonu
-Ciśnienie w kolektorze dolotowym
-Kąt otwarcia przepustnicy
-Korekta sondy lambda
-Napięcie sondy lambda
-Przepustnica w skrajnej pozycji
-Sonda lambda w pętli zamkniętej

Sam wykres będzie mało czytelny ale powstanie plik CSV który możesz zamieścić na forum lub mi wysłać. W celu zrobienia wykresu najpierw zaznacz TYLKO TE PARAMETRY na karcie parametrów i dopiero przejdź na kartę wykresu.

Tak czy inaczej sprawdź drożność dolotu i stan filtra powietrza.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 29 Kwi 2014, 21:55 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Filtr był wymieniany przez poprzedniego właściciela 2 lata temu, w takim razie jutro wymienię na nowy (i tak miałem wymieniać), sprawdzę i wyczyszczę dolot. Z tą temperaturą wcześniej własnie wentylator startował około 98 stopni chyba teraz mnie trochę zdziwiło to 105 stopni (może czujnik przekłamuje). KWZ tzn ? Na dniach przeczyszczę jeszcze przepustnice bo jeszcze tego nie robiłem.

Autor:  tzok [ 29 Kwi 2014, 22:05 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

KWZ - kąt wyprzedzenia zapłonu, to powszechnie stosowany skrót w literaturze.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 07 Maj 2014, 12:06 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Tzok - wymieniłem filtr, wyczyściłem dolot , przepustnicę, po ponad 15 minutowej pracy na wolnych obrotach parametry wyglądają tak

PARAMETRY:
Obroty silnika: 886 RPM
Czas wtrysku: 0,44 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 26,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 324 hPa
Temperatura powietrza: 45 °C
Temperatura wody: 97 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 13,11 °
Napięcie akumulatora: 13,94 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Napięcie sondy lambda: 326,09 mV
Pozycja silnika krokowego: 45 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -7
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 0
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0
Obroty biegu jałowego: 864 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: TAK
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE

PARAMETRY:
Obroty silnika: 3038 RPM
Czas wtrysku: 0,42 ms
Wyprzedzenie zapłonu: 44,00 °
Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 270 hPa
Temperatura powietrza: 46 °C
Temperatura wody: 100 °C
Kąt otwarcia przepustnicy: 19,87 °
Napięcie akumulatora: 13,68 V
Korekta sondy lambda: 1,00
Napięcie sondy lambda: 918,48 mV
Pozycja silnika krokowego: 70 kroków
Wzmocnienie członu całkującego regulacji silnika krokowego: 0
Wzmocnienie członu proporcjonalnego regulacji silnika krokowego: -11
Korekta dawki paliwa: 0 kroków
Korekta autokalibracji: 0
Korekta autokalibracji z klimatyzacją: 0
Obroty biegu jałowego: 864 RPM
Korekta obrotów biegu jałowego: 0 RPM
Offset czasu wtrysku @ STREFA 1: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 2: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 3: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 4: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 5: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ STREFA 6: 0 ms
Offset czasu wtrysku @ JAŁOWY: 0 ms
Silnik pracuje: TAK
Sygnały z czujników OK: TAK
Przepustnica w skrajnej pozycji: NIE
Sonda lambda w pętli zamkniętej: NIE
Klimatyzacja włączona: NIE
Autokalibracja mieszanki WŁĄCZONA: TAK
Zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu - s. stukowe: NIE
Autolakibrajca silnika krokowego WŁĄCZONA: NIE
Bieg włączony: NIE

Ciśnienie nadal spada..

Autor:  tzok [ 07 Maj 2014, 17:21 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Jak się zachowuje to ciśnienie podczas jazdy?

Autor:  piotrekdlugi89 [ 07 Maj 2014, 20:28 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Jutro podepnę kompa i się przejadę. Rozgrzać wcześniej silnik czy odpalić i pojechać ? Zaznaczyć te parametry o których pisałeś wyżej rozumiem :>

Autor:  tzok [ 07 Maj 2014, 20:57 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Lepiej żeby silnik był rozgrzany, interesują mnie parametry które podałem.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 13:10 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Ok :) Zrobiłem zrzut.
Silnik przed podpięciem chodził jakieś 10 minut na wolnych obrotach.
https://www.dropbox.com/s/kgpap95729lk7 ... 081203.csv

Nie wiem na ile plik jest kompletny ponieważ program w trakcie zapisu gdzieś mi się zawiesił.

Autor:  tzok [ 08 Maj 2014, 14:49 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Niestety komunikacja została zerwana zanim ruszyłeś...

Autor:  piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 20:49 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Coś z tą komunikacją kiepsko, ponieważ za każdym razem zrywa mi mniej więcej w tym samym momencie komunikację gdy wchodzę na wykresy. Tym razem zrzuciłem log z małej przejażdżki.
https://www.dropbox.com/s/5n6nxhs9m7f6h ... 082018.txt
Czy na podstawie tego Tzok jesteś w stanie coś powiedzieć czy konieczny jest plik z wykresów ?

Autor:  tzok [ 08 Maj 2014, 21:05 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Tu wygląda ok.

Autor:  piotrekdlugi89 [ 08 Maj 2014, 21:14 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Dzięki Tzok !! Kombinować jeszcze z tymi wykresami ? Nie wiem czego to wina że mi zrywa połączenie.. Nagle mam użycie procesora 100 % i koniec.. Możliwe że to wina sprzętu ponieważ infejs podpinam do starego laptopa IBM x30 :)

Autor:  tzok [ 08 Maj 2014, 21:36 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Musze sprawdzić u siebie, może gdzieś dochodzi do przepełnienia bufora.

Autor:  wilku1 [ 28 Maj 2014, 19:03 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Witam
Jak można zmienić język na Polski. Mam angielskiego Windowsa i automatycznie ładuje się Angielski język.
IAW Scan 2 0.81

Autor:  tzok [ 28 Maj 2014, 21:06 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Ustaw sobie lokalizację na Polska, niestety .NET działa w kontekście użytkownika System, więc i dla tego konta musisz zmienić ustawienia na polskie.
Image

Autor:  wilku1 [ 30 Maj 2014, 15:35 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

tzok napisał(a):
Ustaw sobie lokalizację na Polska, niestety .NET działa w kontekście użytkownika System, więc i dla tego konta musisz zmienić ustawienia na polskie.[/url]


Niestety nie udało mi się zmienić w ten sposób języka na polski, ale udało mi się szybko dorobić menu wyboru języka przed uruchomieniem programu.
https://www.dropbox.com/s/l97r5tx9qsdgowq/IAW-Scan2-LanguageSelection.rar

mógł byś jeszcze spojrzeć na mój log z jazdy.
Auto czasami gaśnie na gazie przy wysprzęglaniu , akurat udało mi się to złapać w logu ( zaczyna się w 447 linii lub Timestamp 48782)
https://drive.google.com/file/d/0B4ghkW9MyYRIcV9Qc2FVQXpRUFk/edit?usp=sharing

I czy to normalne ze wiatrak chłodnicy załącza się dopiero przy 99 stopniach?

Autor:  tzok [ 30 Maj 2014, 19:24 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Niczego niezwykłego w tych parametrach w zasadzie nie widać, jednak dla mnie podejrzany jest czas zejścia z 1600 do 830 rpm wynoszący 0,1s. Zwłaszcza w stosunku do naturalnej szybkości schodzenia silnika z obrotów, choćby po jego zgaśnięciu. Sterownik próbował ratować sytuację otwierając przepustnicę powietrza dodatkowego (wolnych obrotów).

Autor:  tasiemiec [ 01 Lip 2014, 19:46 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

ogromna prośba koledzy, w prawdzie nie jestem posiadaczem punto, a jedynie "serca" z niego, czyli silnika 1.2 8v MPI 75, po krótce opiszę o co chodzi...
Jestem świeżo po swapie sc 0,9 na 1.2 8v 75 z P1 z istotnych informacji
- silnik po remoncie - nowe tłoki, pierścienie, panewki + kompletny remont góry + planowanie i UPG, rozrząd pompa itp... (jeszcze na dotarciu, przejechane pierwsze 300 km + postój na jałowym)
- kolektor dolotowy kompletny P1, dolot (układ) yankowy, stożek nieznany
- układ chłodzenia seria na wężach i zbiorniku z 1.1 spi, chłodnica nowa
- komputer IAW 8F.5T Fiat punto 1.2 cm mpi fase 2 ze zdjętym immo
- skrzynia eskowa z podciąganym wstecznym z sc
- pompa paliwowa nowa, kupiona w sklepie 3b
- paliwo 98 Orlen, tankowane niedawno - 300 km przejechane
Problem polega na
- słabym wkręcaniu się na obroty w okolicach 4000, przykładowo 5 bieg okolice 130-140 i dalej nie chce za bardzo się rozpędzać, droga równa, prosta i szeroka, bo autostrada, felgi 14, 5,5", opony 165/55,
- rura wydechowa okopcona na czarno (po swapie nowe świece zapłonowe ngk, nowe przewody Bosch, cewki sprawdzane i mieściły się w normie), lambda nowa prod, nieznany, sygnowana znakiem mercedesa, oporność ok, korekta w trakcie pracy na jałowym w granicach 1.0 ( 0,94-1,05)
- Na biegu jałowym silnik delikatnie drży (poduszka od rozrządu używana - ok, poduszka skrzyni - w miarę, poduszka "tył" skrzyni - nowa), kolektor wydechowy 1.2 8v 4-2-1 z elastycznym złączem w stanie bdb...
Pomóżcie koledzy, bo już nie wiem gdzie szukać... ECU nie wyświetla żadnych błędów, wskazania czujników w normie?
Przy zgaszonym silniku:
-czujnik ciśnienia - ciśnienie atmosferyczne
-Czujnik temp dolot - przy zimnym silniku - temp otoczenia
-Temp płynu- na zimnym - w normie
w ramach próby powoli dokręciłem do 5500 obr i poszło by jeszcze dalej myślę (4 bieg), ale nadal chyba jest jakiś problem

- na wolnych obrotach pojawia się telepanie silnikiem, zresztą było wcześniej i nadal pozostało... wrzucę kilka zrzutów ekranu z dzisiejszych testów pod programem...
na wolnych obrotach (na jałowym)
[image]http://iv.pl/images/58348916824410623845_thumb.jpg[/image]
też na wolnych
[image]http://iv.pl/images/14304270626297585378_thumb.jpg[/image]
kontynuacja na wolnych
[image]http://www.iv.pl/images/40501852160967870023_thumb.jpg[/image]
[image]http://www.iv.pl/images/87819411222633401022_thumb.jpg[/image]przy 2000 obr
[image]http://www.iv.pl/images/23489606677991095213_thumb.jpg[/image]
na wolnych ostatnie
[image]http://www.iv.pl/images/29599746997518957803_thumb.jpg[/image]

-wykres wyprzedzenie zapłonu/ czas wtrysku na wolnych
[image]http://www.iv.pl/images/39929238483465312716_thumb.jpg[/image]

- 2
[image]http://www.iv.pl/images/05193845681785715854_thumb.jpg[/image]

- przy 2000 obr
[image]http://www.iv.pl/images/62630635379584890600_thumb.jpg[/image]

Logi z udostępnionego przez kolegę programu IES_2 (Copyright (c) 2011, Tomasz Orczyk)
http://wyslijto.pl/plik/621z2p7j5j

Pomóżcie koledzy błagam...

Autor:  Crazydrake [ 19 Lip 2014, 19:24 ]
Temat postu:  Re: Nowy program diagnostyczny do Punto 55/60/75

Takie pytanie, jakie czynności trzeba wykonać po zresetowaniu autoadaptacji składu mieszanki i silnika krokowego? Przejechać ileś km na benzynie czy coś?

Strona 9 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/