Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Zwarcie? https://fiatpunto.com.pl/topic60979.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mateusz82 [ 17 Lut 2021, 22:30 ] |
Temat postu: | Zwarcie? |
Witam podczas jazdy na trasie wyskoczył mi nagle błąd "sprawdz silnik". Inne kontrolki na panelu przestały świecić, predkosciomiez przestał działac. Do tego komunikaty, Brak ABS, Brak EBD, stracilem wspomaganie kierownicy i auto stalo sie zauwazalnie slabsze. Udało mi sie wrocić do domu(20minut) - a podczas trasy powrotnej dwa razy na chwilę wałączało sie wspomaganie kierownicy, podczas hamowania zapały sie wszytskie kontrolki, a gdy wlanczalem kierunkowskaz migał niesynchronicznie. Auto jednak zapalało i jako tako jechało. Sprawdzilem styki kabli masowych -byly ok, akumulator mial zielone swiatełko kontrolne. Zostawiłem auto na noc pod domem. Na drugi dzien auto nie zareagowało na otwarcie zamka centralnego, nie krecił - akumulator został calkowicie rozladowany - a nawet mogł(nie znam sie) zostac zniszczony ponieważ zauwazyłem mały wyciek z niego oraz słaby dzwiek jakby przecieku - uchodzenia powietrza? - to swiatlo kontrolne na akumulatorze przestlo byc zielone a stalo sie czarne. Wyglada to na zwarcie - chiałbym zapytac czy ma ktos z was jakie typy gdzie to zwarcie moglo sie pojawić? czy akumulator został zniszczony prze zwarcie czy sam mogłbyć powodem zwarcia? czy moge cos sam sprawdzić zanim udam sie z autem do elektryka? Pozdrawiam [ Dodano: 17 Lut 2021, 21:29 ] podłaczylem inny akumulator i bład silnika nadal występuje. Sprawdzilem też, że na 100% to nie wina kabli masowego. |
Autor: | AF [ 18 Lut 2021, 13:26 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
Jakie jest napięcie starego akumulatora w stanie spoczynkowym ? Na nowym aku auto odpala czy nie ? |
Autor: | pmx007p1 [ 19 Lut 2021, 16:49 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
Brawo, że znalazłeś jedną typową wadę Grande/EVO, czyli główne przewody "masowe" pod maską (akumulator -> karoseria -> skrzynia biegów). Objawy w większości wskazują właśnie na "masę" (plusowe dużo rzadziej się psują)! Mimo, że "na 100%" sprawdziłeś (kwestia jak to zrobiłeś niby - bo ja Ci nie wierzę)... Ale nie znalazłeś drugiej wady fabrycznej (wstyd w roku 2021): alternatory oblewane wodą z nieprawidłowo zaprojektowanego odpływu w podszybiu. Starsze roczniki (2006-2009 na bank, a może i dalej aż do 2012?) tak miały. Alternatory wtedy padają przedwcześnie (łożyska, regulatory, uzwojenia, a nawet pękające obudowy). Trzecia rzecz to skrzynki bezpiecznikowe. Główna skrzynka z bezpiecznikami/przekaźnikami pod maską ma to samo - korozja. Przewody od spodu żre (od góry pod zajrzeniu w skrzynkę nie widać). Czwarta, łamiące się przewody ruchome (klapa bagażnika, później drzwi). Akumulator może być niedoładowany (bo stary/słaby, coś go rozładowuje, "złodziej prądu") albo przeciwnie, przeładowany (ale to rzadkie raczej). Ładowanie raczyłeś sprawdzić/zmierzyć (póki odpalał)? A skoro są błędy, to chyba wypada sprawdzić jakie?! |
Autor: | Mateusz82 [ 20 Lut 2021, 09:24 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
AF, Na nowym akumulatorze auto pali. Stary Aku miał 2.9v jak go wymontowałem rozładowanego po nocy. pmx007p1, Umówiony jestem z elektrykiem za kilka dni. Ale postaram się sprawdzić sytuacje pod skrzynka z bezpiecznikami i zerkne na alternator i jeszcze raz na tą mase przed wizytą. Dam znac jesli bym coś znalazł i co powie elektryk. pozdrawiam |
Autor: | AF [ 20 Lut 2021, 19:08 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
Takie napięcie może świadczyć o zwarciu wewnętrznym akumulatora. Jeśli na nowym aku auto odpala, to wykasuj błędy, zmierz nap. ładowania i może wystarczy. |
Autor: | Mateusz82 [ 21 Lut 2021, 13:13 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
AF, błąd wyskakuje od nowa - "sprawdz silnik". Przebadałem auto woltomierzem i zauważyłem dwie dziene rzeczy ktore nie wiem jak mam rozumieć: 1. Przed awaria na starym AKU napiecie aku bylo około 13V a po wlaczeniu silnika około 14,4V. Nowy Aku mam napiecie 13,8V a po wlaczeniu silnika 17,7V !! ![]() 2. Masa - kiedy woltomież ustawie na sprawdzanie obwodu to pokazuje 1, kiedy zetkne kable woltomierza pokazuje 002 - czyli mamy obwód. Mniej wiecej podobne rzeczy mialem jak sprawdziłem samochod przy wyłączonym silniku - obwód od minusa z AKU do silnika na różnych elementach między 002 a 006. Kiedy jednak zapalę auto wotosciomiez pokazuje np minus-077 - nie wiem jak mam to rozumieć. Za dwa 3 dni mam umowiona wizyte z elektrykiem i napewno mu to przekaże - mysle jednak czy moge jakoś odłączyc alternator i zapalic auto na samym Aku by sprawdzic czy bład "sprawdz silnik" będzie występował? |
Autor: | mgregor [ 21 Lut 2021, 13:58 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
Regulator napięcia w alternatorze chyba skończył żywot. Może podał jakieś chore napięcie na aku i przepalił izolatory pomiędzy celami. Stąd śmierć starego. Ja na Twoim miejscu wezwałbym lawetę albo poprosił kogoś o holowanie auta do elektryka bo zaraz możesz musieć kupować nowy aku. |
Autor: | Mateusz82 [ 26 Lut 2021, 20:19 ] |
Temat postu: | Re: Zwarcie? |
mgregor, tak to była wina alternatora - wymieniony alternator i auto jak nowe. Wszystkie objawy ustapiły ![]() |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |