Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Zarowki swiatel drogowych/mijania
https://fiatpunto.com.pl/topic6884.html
Strona 1 z 2

Autor:  ka-8 [ 22 Mar 2008, 12:32 ]
Temat postu:  Zarowki swiatel drogowych/mijania

Jakie zarowki swiatel drogowych/mijania sa fabrycznie montowane z GP? H4 czy H7? Cos mi sie obilo o uszy ze H4. Niby krok wstecz, ale czyzby Fiat poszedl po rozum do glowy po wpadce z nonstop przepalajacymi sie H7 w PII i PIIFL?

Autor:  michalj [ 22 Mar 2008, 13:34 ]
Temat postu: 

H4.

Autor:  autofan [ 22 Mar 2008, 14:40 ]
Temat postu: 

ka-8 niby krok wstecz te H4, gdy są osobno dwie żarówki mijania i długich to na długich mamy lepsze oświetlenie, ale ile się używa tych długich przy dość dużym natężeniu ruchu.

Autor:  ka-8 [ 22 Mar 2008, 15:11 ]
Temat postu: 

autofan napisał(a):
ka-8 niby krok wstecz te H4, gdy są osobno dwie żarówki mijania i długich to na długich mamy lepsze oświetlenie, ale ile się używa tych długich przy dość dużym natężeniu ruchu.


Wiec dlatego "niby". A przy okazji, czy zarowki w GP zmienia sie latwiej niz w PII i PIIFL? W tych ostatnich to mordega.

Autor:  uzziah [ 22 Mar 2008, 16:26 ]
Temat postu: 

ka-8 z mojego doswiadczenia wynika ze bardzo latwo wymienic zarowki. Ja wymienialem na jakims parkingu przy "slabym" oswietleniu a wymiana zajelami ze 3 moze 5 min.

[ Dodano: 22 Mar 2008 16:26 ]
Oczywiscie w obu lampach, zmienialem komplet 2x H4 + 2x W5W.

Autor:  Courage [ 22 Mar 2008, 16:30 ]
Temat postu: 

Kiedyś był test w AutoŚwiat - ŁATWO!!! :E

Tu masz dowód, że Cie nie cyganie :P

Image

Autor:  ka-8 [ 22 Mar 2008, 20:57 ]
Temat postu: 

A moglbys zapodac jakie byly auta w tescie i z jakimi wynikami? :)

Autor:  Courage [ 22 Mar 2008, 22:23 ]
Temat postu: 

OK...

1.Samochody, w których żarówki wymienia się łatwo:

Alfa Romeo 159; Audi A3; Mini; BMW 1 i 3; Grande Punto; Mercedes A, B, C, E Klasse; Opel Meriva, Astra, Zafira; Peugeot 207SW; Renault Twingo NEW; Skoda Fabia NEW; Smart Fortwol Suzuki Swift; VW Fox, Golf, Tiguan, Passat; Ford Fusion...

W tych autkach wymiana jest bajecznie prosta lub wyjątkowo prosta pomimo braku miejsca, potrzebna może okazać się latarka oraz do niektórych potrzebujemy instrukcji obsługi, np: w Oplach.

2. Samochody, w których trzeba zdemontować lampę aby wymienić zarówke:

Skoda Octavia i VW Touareg;

3. Samochody, w których trzeba użyć narzędzi, nie zawsze dołączonych do zestawu narzędzi w autku, konieczny również demontaż lampy:

Ford Focus, Mondeo NEW, S-Max;

4. Samochody, w których wymiana żarówki we własnym zakresie jest niemożliwa lub trzeba zdemontować lampę, atrapę itd, jednym słowem warsztat:

Audi A4, A6; Ford Fiesta; Hodna Civic; Nissan Qashqai; Opel Corsa NEW, Renault Clio NEW.

:E ufff

Autor:  michalj [ 22 Mar 2008, 23:03 ]
Temat postu: 

To ja od siebie dodam jeszcze Fiata Pandę - wymiana żarówek H4 to około 5 minut czasu, nie wymagane są żadne narzędzia, dostęp jest bardzo dobry (ciut mniej miejsca po stronie kierowcy), poziom skomplikowania wymaganych czynności jest niewielki.

Autor:  Dzióbel [ 22 Mar 2008, 23:09 ]
Temat postu: 

to skoro mowa o samym montażu żarówek....
to pozwolę sobie zapytać czy ktoś może już zmieniał żarówki przeciwmgielne(mgłowe) ???
Tam sa H1...
Jak tu się sytuacja klaruje :)?

Autor:  golab [ 22 Mar 2008, 23:43 ]
Temat postu: 

Czołgać sie trzeba żeby wymienić. Ewentualnie na kanał...

Autor:  ka-8 [ 22 Mar 2008, 23:52 ]
Temat postu: 

To ja jeszcze dorzuce od siebie do kategorii "latwo": Daewoo Lanos. Wymiana bajecznie prosta, miejsca tyle ze nawet z kowalska lapa nie ma najmniejszego problemu...

Kategorie "potrzebny demontaz lampy" i dalsze kompletnie mnie rozwalily... :shock: Nie potrafie tego zrozumiec, jedynym wytlumaczeniem dla mnie jest chec zaciagniecia uzytkownikow do warsztatu. Wyobrazcie sobie spalona zarowke gdzies w trasie. Zostaje albo jazda z ryzykiem dostania mandatu, albo warsztat. A ze zarowki lubia padac czesto jedna po drugiej... dalej chyba juz nie musze. Laweciarze sie uciesza... :evil:

Autor:  michalj [ 23 Mar 2008, 00:19 ]
Temat postu: 

Gdyby jeszcze policaje rzeczywiście wlepiali mandaty za "ślepego na jedno oczko"... pozostaje pomarzyć. Wczoraj w drodze do pracy widziałem 6 ślepych autek.
Swoją drogą, zastanawia mnie jak można nie zauważyć, że żarówka się przepaliła (zwłaszcza po zmroku).

W Pandzie dwa razy mi się przepaliła H4 - raz w lecie, gdy nie było jeszcze jazdy na światłach przez cały rok (w Centrum Warszawy, żarówkę kupiłem na stacji benzynowej), a drugi raz jakieś 3 minuty jazdy od sklepu samochodowego. :)

Autor:  autofan [ 23 Mar 2008, 16:58 ]
Temat postu: 

to ja dodam jeszcze do kategorii samochodów, w których żarówki wymienia się łatwo Opel Astra I (H4), Opel Astra II (H7) (tutaj to nawet łatwiej jak w GP).

Autor:  Yoka [ 23 Mar 2008, 21:17 ]
Temat postu: 

a co powiecie o wymianie żarówek w tylnych lampach GP ...i każdego Punto ??:D :D :D

Autor:  Courage [ 23 Mar 2008, 22:16 ]
Temat postu: 

w GP - konieczny demontaż lampy; swiatła przeciwmgielne przód, tył i wsteczny - only ASO

Autor:  uzziah [ 23 Mar 2008, 23:05 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
w GP - konieczny demontaż lampy; swiatła przeciwmgielne przód, tył i wsteczny - only ASO


... a niby dlaczego jechac do ASO zeby wymienic zarowke w tylnych lampach?! Odkrecasz dwie sruby ... wkretakiem z zestawu, wyczepiasz z zatrzasku, odpinasz kostke z przewodami i tyle... pozniej te same czynnosci w odwrotnej kolejnosci i po sprawie.

Autor:  Courage [ 23 Mar 2008, 23:12 ]
Temat postu: 

a w instrukcji nie jest czasem napisane, ze najlepiej zwrócić sie do ASO?

Autor:  uzziah [ 23 Mar 2008, 23:17 ]
Temat postu: 

... a czy stwierdzenie "zwrocic sie" wyklucza samodzielna wymiane :E

Autor:  ka-8 [ 23 Mar 2008, 23:23 ]
Temat postu: 

michalj napisał(a):
Gdyby jeszcze policaje rzeczywiście wlepiali mandaty za "ślepego na jedno oczko"... pozostaje pomarzyć. Wczoraj w drodze do pracy widziałem 6 ślepych autek.


No niestety ale moga wpasc na taki pomysl... I beda mieli stuprocentowe prawo wlepic mandat, a moze i wpadna na pomysl zeby zabrac DR jak sie nie bedzie w stanie wymienic zarowki na miejscu. :(

michalj napisał(a):
Swoją drogą, zastanawia mnie jak można nie zauważyć, że żarówka się przepaliła (zwłaszcza po zmroku).


Zauwazyc to sie da... tylko jeszcze trzeba ja wymienic... Z H4 w Lanosie czy Astrze problemu nie ma, piec minut i zalatwione. Z H7 w Punto juz tak prosto nie jest... I na dodatek lubia sie przepalac parami. Wlasnie dlatego tak mnie to wk... :evil:

Autor:  Courage [ 23 Mar 2008, 23:40 ]
Temat postu: 

No wykluczać nie wyklucza... :E

Autor:  Grzegorz1976 [ 23 Mar 2008, 23:53 ]
Temat postu: 

Courage napisał(a):
a w instrukcji nie jest czasem napisane, ze najlepiej zwrócić sie do ASO?

No bo trudno, zeby w istrukcji pisało, ze masz walnąć się na glebę i kręcić coś od spodu, jeszcze na jakimś lichym lewarku. Jakby ci się coś stało to masz wtedy prawo zaskarżyć producenta, ze w instrukcji nakłaniał cię do niebezpiecznych manewrów przy aucie. Dlatego piszą, ze lepiej udać się z tym do ASO. Ale żarówki przeciwmgielnych przednich można z łatwością wymienić dysponując kanałem lub dobrym podnośnikiem. Ewentualnie gimnastykując sie trochę na glebie :E

Autor:  Dzióbel [ 23 Mar 2008, 23:55 ]
Temat postu: 

tak.... i dodając ... czy wszyscy postępują zgodnie z zaleceniami ASO...???
:E

Autor:  michalj [ 24 Mar 2008, 00:06 ]
Temat postu: 

Jeszcze żadnych żarówek w GP nie wymieniałem, ale przyjrzałem się sposobowi montażu tylnych. Jest bardzo podobny do tego w Pandzie. I na tej podstawie się wypowiem - kilka śrub krzyżakowych, potem wyczepienie z jakichś zatrzasków (zdecydowanie ale z wyczuciem), odpięcie szybkozłączki, rozkręcenie klosza, wymiana właściwa... ufff. Do najprostrzych nie należy, jednak osoby z jedną lewą i jedną prawą ręką powinny sobie poradzić.

Co do mandatów za "niemanie świateł" to wiem o tym, że mogą i mają całkowitą rację wlepiając takowe. Swoją drogą, to zdziwiłbym się, że w Lanosie by było ciężej wymieniać żarówki niż w Astrze I - to jest mechanicznie kopia Astry I w innym "ubranku".

Natomiast kwestia zabierania dowodu rejestracyjnego przy niemożności wymiany żarówki - spotkałem się kiedyś z opinią (ale nie jest to wykładnia!), że jeśli technologicznie nie jest możliwa wymiana żarówki "na poboczu", to policjanci przymykają oko na taką sytuację i nakazują uzupełnić braki najszybciej jak to możliwe. Ale to wszystko oczywiście zależy od policjanta i jego humoru*).


*) Kuzynka opowiadała mi, że kiedyś zatrzymał ją patrol policji do rutynowej kontroli. Kuzynka przełączyła światła na pozycyjne. Oczywiście kontrola przebiegła pozytywnie, więc ruszyła się w dalszą drogę. Nie zdołała wyjechać jeszcze z tego miasta, gdy zatrzymał ją drugi patrol policyjny z pytaniem "czemu pani jedzie na światłach pozycyjnych". Po wyjaśnieniu, że nie można na podstawie stanu wskaźników na desce rozdzielczej ustalić czy włączone są światła mijania czy pozycyjne i potwierdzeniu przez policjanta tej wersji "organoleptycznie", została puszczona bez żadnego mandatu dalej.

Autor:  desktop19 [ 30 Mar 2010, 22:02 ]
Temat postu: 

odgrzeję troche kotleta bo mam problem z wymianą żarówki w tylnej lampie. niby wszystko proste do zrobienia ale nie mogę wyciągnać lampy po odkręceniu tych dwóch śrub. Boje sie troche pociągnąć mocniej żeby czegoś nie urwać. Pomóżcie, jak wyciągnąć lampę z tyłu? Gdzie szukać tych zaczepów trzymających lampe? Z prawej, lewej, z góry, z dołu?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/