Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ?
https://fiatpunto.com.pl/topic8875-75.html
Strona 4 z 4

Autor:  Grandziarz [ 13 Maj 2016, 22:36 ]
Temat postu:  Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ?

Witam. Ja mam inny problem związany z tym piszczeniem. Otóż coś nie łączy w zamku pasów u kierowcy i na zakrętach piszczy gdy pas zapięty tak gdyby był nie zapięty. Więc moje pytanie jest takie:
Czy ktoś się orientuje czy i gdzie jest bezpiecznik od tego piszczka?
Wyjął bym go i po sprawie bo rozbieranie zamka od pasów w celu naprawy nie jest łatwe...

Autor:  LECH50 [ 19 Mar 2017, 18:34 ]
Temat postu:  Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ?

Problem z sygnałem i lampką kontrolną nie zapiętych pasów kierowcy pojawił mi się dość dawno, w salonie Fiata koszt mocowania klamry pasa to 280 zł. Postanowiłem to mocowanie rozebrać, a może to jest do naprawienia pomyślałem. Okazało się że plastikową obudowę całego zamka można rozebrać ale trochę na siłę bo obie połówki są złączone na bolcach ustalających i sklejone. Śrubokrętem płaskim należy rozerwać sklejenie połączenia, a później wygiętą cześć blaszki od styków jeszcze bardziej odgiąć nie dopuszczając do zwarcia styków na końcu. Wkładamy klamrę pasa która przesuwa ruchomy element plastikowy naciskając na wygiętą cześć styku zwiera styki na końcu/ ja podginamy do góry/ zamykając obwód, jeśli styki się nie zwierają to jeszcze doginamy, jeśli styki się nie rozwierają po zwolnieniu klamry to końcówkę styków lekko odginamy. Ja zakładałem pas pod hamulec ręczny i wtedy klamra nie była podciągana do góry i styki się zwierały, ale to jest dość nie bezpieczne. Producent zapinki klamry powinien polówki obudowy połączyć wkrętami i każdy by sobie popatrzył i blaszki styków odpowiednio wyregulował. Plastikowe obudowy złączyłem taśmą izolacyjną. Dobrze sprawdzić działanie styków miernikiem, dla pewności.

Autor:  80quattro [ 08 Lis 2020, 17:46 ]
Temat postu:  Re: Jak wyłaczyć komunikat niezapiętych pasów SBR ?

Panowie.

Jeśli klamra pasa jest niesprawna to wyłączenie komputerem sygnału dźwiękowego nie załatwia sprawy. Wyłączacie tylko sygnał dźwiękowy ale układ kontroli zapięcia pasów pozostaje aktywny. Kontrolka na desce nadal działa.

Co prawda pikania nie ma ale do sterownika dochodzi cały czas informacja, że pasy nie są zapięte. Skutek jest taki, że poduszka powietrzna podczas wypadku nie zostanie odpalona lub zostanie odpalona z niewłaściwą siłą.

Jest opcja wyłaczenia sygnału przez serwis na wyraźną prośbę właściciela ale wszystkie elementy systemu muszą być sprawne.
Wtedy system prwidłowo zareaguje w zależności od tego czy pasy są zapięte czy nie.
Opcja wyłączenia nie służy do usuwania awarii.


Już bezpieczniej jest zmostkować uszkodzoną klamrę pod siedzeniem ponieważ wtedy sterownik "myśli", że pasy są zapięte i cały system podczas wypadku zadziała prawidłowo.
Oczywiście tylko wtedy jeśli kierowca rzeczywiście zapina pasy.
Wadą tego rozwiązania jest brak działającej kontrolki niezapiętych pasów na desce rozdzielczej.

To dla uświadomienia, ponieważ panuje opinia, że wyłączenie sygnału akustycznego załatwia temat awarii klamry pasa.

Strona 4 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/