Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

zakup Punto FL 1.4 16V
https://fiatpunto.com.pl/topic18951.html
Strona 1 z 3

Autor:  michal84 [ 10 Lis 2009, 00:31 ]
Temat postu:  zakup Punto FL 1.4 16V

Witam,
Jestem użytkownikiem kropka I generacji od kilku lat. Przyszedł czas na zmianę na coś nowszego. Skłaniam się ku silnikom benzynowym. W internecie znalazłem dwie oferty z silnikami 1.4:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10287322 i
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10249663
Moje pytanie jest następujące, co sądzicie o tych autach? Może ktoś z Was któreś oglądał. Wydaje mi się, że to czerwone wisi już troche w necie...

Autor:  gundzik [ 10 Lis 2009, 12:16 ]
Temat postu: 

Ja powiem tak, zawsze zastanawiało mnie, dlaczego znaczna część aut ma przebiegi 59 tys., 69 tys., 79 tys. itp. lub 50 tys., 60 tys., 70 tys., a nie np. 53 tys., 67 tys., 78 tys. itp.?

Co do tych aut, to można tylko gdybać. Dla mnie o wiele bardziej wygodne są pięciodrzwiowe.

PS Biały wydaje się lepszy.

Autor:  halerek666 [ 10 Lis 2009, 12:42 ]
Temat postu: 

Witam,
ten biały jest całkiem całkiem....
Wracając do tematu to co do zakupu samochodu z Hiszpanii był bym naprawdę bardzo ostrozny. Byłem kilka razy w tej zacnej krainie i widziałem jak tam się dba o samochody. Być moze jest i tam ciepło ale klimat śródziemnomorski i wyjątkowo słona woda w morzu bardzo niszczy lakier. To co widziałem to na większości samochodów klar odchodził płatami z maski czy dachu. A o samochody wcale się nie dba..obtarte, powgniatane, porysowane..... Szczerze odradzam...

Autor:  pieta [ 10 Lis 2009, 14:38 ]
Temat postu:  mi ten hiszpanski podchodzi

zwlaszcza ze na stronie dealera jest za 18.500, zreszta daja 3 miesiace gwarancji wiec bedzie mozna kropa gruntownie sprawdzic. JAk dla mnie ten czerowny to prawie ideal, pisze prawie bo ma tylko 3 drzwi a nie 5. Poza tym jak byl uzytkowany w castylii y leon to tam morza nie ma :)

errata
wczesniej byl po 20 tys a na stronie dealera byl po 18500. Teraz widze poprawili.

[ Dodano: 10 Lis 2009 13:38 ]
znalazlem jeszcze jednego fajnego ale to 1.2 80 kucy

http://www.dukiewicz.otomoto.pl/index.p ... =C10413589

tyle ze troche drogo jak dla mnie (ale to od dealera wiec zawsze jest drozej)

Autor:  Kamillo [ 10 Lis 2009, 17:31 ]
Temat postu: 

pomyśl może jednak o 1.2 16V 80 koni. wielkiej różnicy w osiągach mieć nie będziesz, a silnik jest rewelacyjny. oszczędzisz też w razie czego przy wymianie tłumika. do 1.2 16V jest mnóstwo zamienników, do 1.4 16V pasuje albo fiatowski z ASO (pasuje właśnie do tego Punto 1.4 16V i do Lancii Musy 1.4 16V) - właśnie ten problem przerabial kuzyn. Ostatecznie włożył tłumik Bosala (koszt jedyne 470 zł). pewnie i inne części z osprzętu będą tańsza. jasne że nie można zakładać, ze od razu coś będziesz musiał wymianiać, ale jak autkiem pojeździsz z dwa lata (bądź dłużej) to może coś się przytrafić

Autor:  Adas [ 10 Lis 2009, 17:36 ]
Temat postu: 

Nie chodzi o konie ale o pojemność, więc i o moment:).

http://adas.w.tkb.pl/PuntoFoRza/

W linku są 3 zdjęcia(artykuł) ściagnać na dysk i poczytać. Tam opisane jest 1.2 8V do 1.2 16V, o ile do setki to dużo szybsze jest te 16V to elastyczność lipna jak i w 8V 60 KM, 1.2 pojemność to lipa na te auto :/.

Autor:  Kamillo [ 10 Lis 2009, 18:36 ]
Temat postu: 

wszystko więc jest kwestią kompromisu. chcesz w miarę elastycznie przyspieszać przy większych prędkościach - korzystasz z niższych biegów, kręcisz w górę obroty. chcesz mieć mnóstwo niutonometrów przez cały czas - kupujesz turbo (diesla lub benzynę) albo duży silnik (a tym samym więcej płacisz za OC, itp).
gdybym dziś kupował Kropka szukałbym silnika 1.2 16V - to złoty środek z benzynowych silników do II FL - moim zadaniem oczywiście

Autor:  michal84 [ 10 Lis 2009, 20:25 ]
Temat postu: 

Dzięki za zainteresowanie i wszystkie odpowiedzi :) Jeżeli chodzi o ilość drzwi to ja chcę właśnie autko 3 drzwiowe- dużo ładniej się prezentuje, a ja jeżdze przeważnie sam, bądz w 2 osoby. No i wersja sporting występuję w autkach 3 drzwiowych... Zastanawia mnie to co napisał kolega na temat tłumika, że do 1.4 jest droższy. Tak samo jest z instalacją gazową, którą być może też zainstaluje. Do 1.4 16V 3.200pln, a do 1.2 16V 2.200pln.
Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V?
Pozdrawiam

Autor:  BOBO [ 10 Lis 2009, 21:29 ]
Temat postu: 

co to za tania instalacja do 16V za 2200zł????ja płaciłem do Seicento tyle.Do Punto 1.2 8V dałem 3500 sekwencja.Jakas podejżana taniocha jest.

Autor:  ZoLtaR [ 10 Lis 2009, 21:51 ]
Temat postu: 

moze chcesz niebieskiego kupic? (fotki gdzies w dziale moje punto bys znalazł)

Autor:  michal84 [ 11 Lis 2009, 01:54 ]
Temat postu: 

Jeżeli chodzi o ta tania instalacje do 1.2 16V to sekwencyjna polsko-włoska. Informacje ze sprawdzonego serwisu który zajmuję się lpg.

Autor:  amoeba [ 11 Lis 2009, 15:36 ]
Temat postu: 

wiecie co :>
a ja Wam powiem tak:
ten czerwony juz ojesdt ok kwietnia w ogłoszeniach, zaczynał sie cena od 23 tyś, potem spuszczali, dla mnie on jakies podejrzany jest ale to moja opinia.
Osobiscie mma Sportinga dokaldnie takiego samego jak ten biały tylko żółtego :lol: jak mieszkach gdzieś w okolicach slasska to możesz zobaczyc i przejchac sie, warto kupić 1,4 :!: Spalania podobne, a masz tez 6 biegów, uważaj tylko czy białas nie ma sportowego zawieszenia :!: jakbys go kupował to szczególna uwage zwróć na pasek rozrzadu, swiece, 3-ci bieg(czy wchodzi) dobrze zamykające sie drzwi i czy obroty nie "pływaja" na luzie.
Jesli któras z tych usterek wystapi to się zastanów. Pasek w ASO wymiana to ok 550 zł z czesciami od nich.
i najawazniejsze : jesli chcesz założyć gaz do 1,4 to od razu poszukaj siebie 1,2 i nie "idz na wojne" z silnikiem1,4 z gazem, droga instalacja a nie zaoszczędzisz tak wiele bo przy normlanej jeździe po Śląsku spalanie jest średnie na poziomie 6,6 do 6,8 l. a instalacja za 3 tysiace to do Seja 1,1 włóż a nie do 1,4 z punciaka. Jak go nie zagazujesz to odwdzieczy Ci on sie spokojna rózna i cicha praca BEZ wycieków. Ja juz mam 2-go punciaka 1,4 i naprawde polecam ten silnik ale nie mozna stosowac do niego tanich zamienników tylko orginały a tłumik to za ok 250 zl idzie znaleźc na Ebay'u w Niemczech :D
Reasumując : jesli chcesz oszczedzać przy eksploatacji i mieć gaz to 1,4 nie jest dla Ciebie :evil:
ale jesli polubisz ten silnik i nie bedziesz mu oszczedać na materiałach eksploatacyjnych i tankować TYLKO markowe paliwo to 150 tys km. spokojnie oblatasz bez niespodzianek. Jesli oczywiśice wczesniej nie był "meczony" jak coś to PW

Autor:  Kamillo [ 11 Lis 2009, 21:21 ]
Temat postu: 

dlaczego to 1.4 16 V nie ma współpracować z LPG? przecież tak po prawdzie to rozwinięcie silnika 1.2 16V. to po pierwszze...
a po drugie: niestety nie wszystki 1.4 16V miały skrzynię 6-cio biegową. akurat kuzyn ma wersję z 5-cio biegówką i trója rzeczywiście haczy u niego od momentu zakupu - czyli od 3 lat. nie pomogła wymiana i przesmarowanie cięgien. w ASO w Poznaniu też nic nie poprawili (niestety kupiony jako używka i bez grarancji szukanie i wymienianie elementów na zasadzie coś w końcu znajdziemy mogłoby być zbyt kosztowne).
koszt rozrządu z robocizną do 1.2 16V to 340 zł w ASO w Pszczynie na G. Sląsku - czyli oszczędzasz 200 zł:)
A instalację polecam (sekwencja oczywiście) za ok 2800 Landi Renzo lub za ok. 3200 BRC
nadal polecam 1.2 16V.

Autor:  amoeba [ 11 Lis 2009, 23:39 ]
Temat postu: 

Kamillo masz jak najbardziej racje co do skrzyń. Ja zreszta tego nie neguja bo jak juz na PW pisałem, mialem 1.4 z 5tką i smigał doskonale póki nie wbił sie w Nissana Navare :( . Ale 1,4 z 5tka to była wersja Dynamic itp.
A wersja Sporting o której pisalismy to ma skrzynie 6tke. I aktualnie własnie takiego mam. Z 3ka idzie sobie poradzić ale trzeba rozebrać skrzynie, zarówno 5tka jak i 6tka ten sam problem.
Instalacji do 1,4 nie polecam gdyz w Punto II FL 1,4 16V Dynamic 5 b. założylem przy 80 tyś sekwencje,do tego rpzebiegu bez instalacji chodził pieknie równo i cicho- po założeniu zaczeły falowac obroty, świece mimo wymiany nie działaly jak najeży, stał sie głosniejszy i silnik miał o wiele wieksze drgania, a spalanie to inna kwestia bo ja mieszcze się poniżej 7 l w jezdzie mieszanej po Śląsku. Co do rozrządu to zgadzam sie - tańszy jest 1,2 ale ja i tak polecam 1,4 jesli ktos troche wyższe koszty podkreslam troche może zaakceptować. A ten biały o którym mowa to ma własnie 6tke. W aktualnym znów mam 1,4 a skrzynie 6tke i nie zwróciłem uwagi na hałas ze skrzyni myslac ze to łozysko koła i skończyło się na rozbiórce skrzyni i wymianie kilku łozysk, na co uczulam.
Ps. ta skrzynia 5tka jest równie dobra jak 6tka do normalnej jazdy.

Autor:  Kamillo [ 12 Lis 2009, 00:55 ]
Temat postu: 

amoeba wiesz czy ta szóstka w Sportingu to jest ta sama skrzynia co w Stilo 1.2 16V i 1.4 16V??? Bo jeśli tak, to w Stilo musieli coś w niej poprawić w centrali Fiata. Ojciec śmiga Stilówką 1.2 16V i skrzynia jest rewelacyjna:) nie haczy, dość krótka droga lewarka, wsteczny zawsze wskakuje (a w Punto i z tym bywa różnie) no i pozwala obniżyć obroty przy większych prędkościach ( i zużycia paliwa trochę też). A że ojciec jeździ zawsze sam to przy stosunkowo ciężkim Stilo (1240 kg) nie czuć za bardzo żeby się męczył (choć lampart to z niego nie jest :D )

Autor:  amoeba [ 12 Lis 2009, 02:10 ]
Temat postu: 

Kamillo nie mam pojecia jak to z tymni skrzyniami do stilo jest :?
kurde nie wiem, nawet nigdy nawet z nikim nie próbowałem porównywac, chociaz masz racje :lol: stilo mimo małego silnika bardzo przyjemni jeżdzi. Co prawda mojna przejażdżka to tylko na SKP i z powrotem ale wielki pozytyw. Jak juz sie rozkula to fajnie jedzie, ale co do skrzyń nie wiem.
Ja moja szóstke wyjąłem, zmieniłem łozyska na NTN'a poskładałem i zalałem full syntetic i powoli coraz lżej chodzi a trójka powinna też sie uspokoić i dobrze wchodzić tzn podczas ostrych jazd przy przyspieszaniu spod swiateł jak pojade na nnarty albo rower musze mieć pewność żę jak z całą siłą "wbije" trójke to nie bede za chwile zbierał "teili" z asfaltu :hahaha: a łomot rozwalającej skrzyni nie uszkodzi mi słuchu :hahaha:

Autor:  zoon [ 12 Lis 2009, 09:00 ]
Temat postu: 

michal84 napisał(a):
Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V?


Ja mam 1.4 16V nieco nowszy, z kilkoma nowymi rozwiązaniami i pewnie innym przebiegiem momentu obrotowego itd. Cięższemu autu daje nieco lepsze osiągi niż ma PII 1.2 16V. Natomiast pali litr więcej. Lepiej poszukaj 1.2 16V - idealny silnik do tego samochodu, ekonomiczy jak 8V i w sam raz jak na możliwości układu jezdnego tego pajazdu. Kupisz może taniej, zaoszczędzisz na paliwie i będziesz mógł olać kosztowną instalację gazową. Nie ulegaj magii mocy, bo codzienność to nie wyścig.

Autor:  pieta [ 12 Lis 2009, 11:45 ]
Temat postu: 

zoon napisał(a):
michal84 napisał(a):
Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V?


Ja mam 1.4 16V nieco nowszy, z kilkoma nowymi rozwiązaniami i pewnie innym przebiegiem momentu obrotowego itd. Cięższemu autu daje nieco lepsze osiągi niż ma PII 1.2 16V. Natomiast pali litr więcej. Lepiej poszukaj 1.2 16V - idealny silnik do tego samochodu, ekonomiczy jak 8V i w sam raz jak na możliwości układu jezdnego tego pajazdu. Kupisz może taniej, zaoszczędzisz na paliwie i będziesz mógł olać kosztowną instalację gazową. Nie ulegaj magii mocy, bo codzienność to nie wyścig.


Niby tak ale 1.4 przydaje sie w trasie, poza tym mozna uciec golfiarzom jak ci taki do tylu uczepi

Autor:  amoeba [ 12 Lis 2009, 16:55 ]
Temat postu: 

pieta twoje słowa sa magiczne :E
nie chciaelm tego pisac zeby ktoś tu nie "rzucał" sie że golfów nie lubie, ale dokaldnie masz racje :wink: 1,4 pozwala odstawic wiekszośc golfów, fiest,astr i innego badziewia zza zachodniej granicy. Naprawde miło sie to robi :lol: :lol:

Autor:  Kamillo [ 12 Lis 2009, 20:02 ]
Temat postu: 

no tak, przy wyższych prędkościach trudno zgubić czasem Złomwagena (najbardziej upierdliwe są golfy 3 - czyli składane z trzech) :E dlatego kolejne autko - oczywiście FIAT - musze mieć z mocniejszym silnikiem

Autor:  michal84 [ 12 Lis 2009, 23:44 ]
Temat postu: 

Myślę Panowie, że to jest bardzo dobry argument za 1.4 8) A jeżeli chodzi o lpg to po przeczytaniu dzisiejszych artykułów na onecie nie wiem co myśleć. Z drugiej strony ciągle zapowiadają podwyżki...

Autor:  amoeba [ 13 Lis 2009, 00:15 ]
Temat postu: 

hehe :lol: Golfy 2 lub 3 sa do objechania bo zazwyczaj maja silniki 1,4 lub 1,6 bo te z mocnymi np VR6 czy 2.0 juz dawno miały przy(wy)padki z jak to sie okresla : pedzącymi i nagle wyskakujacymi drzewami na drogę :hahaha:
dlatego kocham autka co słabo wygladaja a maja cos wiecej w sercu :D
Ps.dlatego tez w garażu stoi bestia..... :lol:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg][img]http://fiatpunto.com.pl/mimg,IMG_4afc88651c89d3410.jpg

[ Dodano: 12 Lis 2009 23:15 ]
kurde jaki ze mnie debil :evil:
zeby nie umieć poprawnie obrazka załadować :?: :hahaha:

http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg][img]http://fiatpunto.com.pl/mimg,IMG_4afc88651c89d3410.jpg

Autor:  Kamillo [ 13 Lis 2009, 01:04 ]
Temat postu: 

hm, u mnie nie wyświetla obrazka :cry: a jestem bardzo ciekaw co tam w garażu masz Kolego...

Autor:  lakikwap [ 13 Lis 2009, 09:50 ]
Temat postu: 

to ma amoeba :)
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg

[ Dodano: 13 Lis 2009 09:50 ]
ps. fajnie brzmi? tylko kurcze pewnie automat :x

Autor:  Kamillo [ 16 Lis 2009, 14:04 ]
Temat postu: 

miam :D furka super:) nawet z automatem

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/