Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
zakup Punto FL 1.4 16V https://fiatpunto.com.pl/topic18951.html |
Strona 1 z 3 |
Autor: | michal84 [ 10 Lis 2009, 00:31 ] |
Temat postu: | zakup Punto FL 1.4 16V |
Witam, Jestem użytkownikiem kropka I generacji od kilku lat. Przyszedł czas na zmianę na coś nowszego. Skłaniam się ku silnikom benzynowym. W internecie znalazłem dwie oferty z silnikami 1.4: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10287322 i http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10249663 Moje pytanie jest następujące, co sądzicie o tych autach? Może ktoś z Was któreś oglądał. Wydaje mi się, że to czerwone wisi już troche w necie... |
Autor: | gundzik [ 10 Lis 2009, 12:16 ] |
Temat postu: | |
Ja powiem tak, zawsze zastanawiało mnie, dlaczego znaczna część aut ma przebiegi 59 tys., 69 tys., 79 tys. itp. lub 50 tys., 60 tys., 70 tys., a nie np. 53 tys., 67 tys., 78 tys. itp.? Co do tych aut, to można tylko gdybać. Dla mnie o wiele bardziej wygodne są pięciodrzwiowe. PS Biały wydaje się lepszy. |
Autor: | halerek666 [ 10 Lis 2009, 12:42 ] |
Temat postu: | |
Witam, ten biały jest całkiem całkiem.... Wracając do tematu to co do zakupu samochodu z Hiszpanii był bym naprawdę bardzo ostrozny. Byłem kilka razy w tej zacnej krainie i widziałem jak tam się dba o samochody. Być moze jest i tam ciepło ale klimat śródziemnomorski i wyjątkowo słona woda w morzu bardzo niszczy lakier. To co widziałem to na większości samochodów klar odchodził płatami z maski czy dachu. A o samochody wcale się nie dba..obtarte, powgniatane, porysowane..... Szczerze odradzam... |
Autor: | pieta [ 10 Lis 2009, 14:38 ] |
Temat postu: | mi ten hiszpanski podchodzi |
zwlaszcza ze na stronie dealera jest za 18.500, zreszta daja 3 miesiace gwarancji wiec bedzie mozna kropa gruntownie sprawdzic. JAk dla mnie ten czerowny to prawie ideal, pisze prawie bo ma tylko 3 drzwi a nie 5. Poza tym jak byl uzytkowany w castylii y leon to tam morza nie ma ![]() errata wczesniej byl po 20 tys a na stronie dealera byl po 18500. Teraz widze poprawili. [ Dodano: 10 Lis 2009 13:38 ] znalazlem jeszcze jednego fajnego ale to 1.2 80 kucy http://www.dukiewicz.otomoto.pl/index.p ... =C10413589 tyle ze troche drogo jak dla mnie (ale to od dealera wiec zawsze jest drozej) |
Autor: | Kamillo [ 10 Lis 2009, 17:31 ] |
Temat postu: | |
pomyśl może jednak o 1.2 16V 80 koni. wielkiej różnicy w osiągach mieć nie będziesz, a silnik jest rewelacyjny. oszczędzisz też w razie czego przy wymianie tłumika. do 1.2 16V jest mnóstwo zamienników, do 1.4 16V pasuje albo fiatowski z ASO (pasuje właśnie do tego Punto 1.4 16V i do Lancii Musy 1.4 16V) - właśnie ten problem przerabial kuzyn. Ostatecznie włożył tłumik Bosala (koszt jedyne 470 zł). pewnie i inne części z osprzętu będą tańsza. jasne że nie można zakładać, ze od razu coś będziesz musiał wymianiać, ale jak autkiem pojeździsz z dwa lata (bądź dłużej) to może coś się przytrafić |
Autor: | Adas [ 10 Lis 2009, 17:36 ] |
Temat postu: | |
Nie chodzi o konie ale o pojemność, więc i o moment:). http://adas.w.tkb.pl/PuntoFoRza/ W linku są 3 zdjęcia(artykuł) ściagnać na dysk i poczytać. Tam opisane jest 1.2 8V do 1.2 16V, o ile do setki to dużo szybsze jest te 16V to elastyczność lipna jak i w 8V 60 KM, 1.2 pojemność to lipa na te auto ![]() |
Autor: | Kamillo [ 10 Lis 2009, 18:36 ] |
Temat postu: | |
wszystko więc jest kwestią kompromisu. chcesz w miarę elastycznie przyspieszać przy większych prędkościach - korzystasz z niższych biegów, kręcisz w górę obroty. chcesz mieć mnóstwo niutonometrów przez cały czas - kupujesz turbo (diesla lub benzynę) albo duży silnik (a tym samym więcej płacisz za OC, itp). gdybym dziś kupował Kropka szukałbym silnika 1.2 16V - to złoty środek z benzynowych silników do II FL - moim zadaniem oczywiście |
Autor: | michal84 [ 10 Lis 2009, 20:25 ] |
Temat postu: | |
Dzięki za zainteresowanie i wszystkie odpowiedzi ![]() Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V? Pozdrawiam |
Autor: | BOBO [ 10 Lis 2009, 21:29 ] |
Temat postu: | |
co to za tania instalacja do 16V za 2200zł????ja płaciłem do Seicento tyle.Do Punto 1.2 8V dałem 3500 sekwencja.Jakas podejżana taniocha jest. |
Autor: | ZoLtaR [ 10 Lis 2009, 21:51 ] |
Temat postu: | |
moze chcesz niebieskiego kupic? (fotki gdzies w dziale moje punto bys znalazł) |
Autor: | michal84 [ 11 Lis 2009, 01:54 ] |
Temat postu: | |
Jeżeli chodzi o ta tania instalacje do 1.2 16V to sekwencyjna polsko-włoska. Informacje ze sprawdzonego serwisu który zajmuję się lpg. |
Autor: | amoeba [ 11 Lis 2009, 15:36 ] |
Temat postu: | |
wiecie co ![]() a ja Wam powiem tak: ten czerwony juz ojesdt ok kwietnia w ogłoszeniach, zaczynał sie cena od 23 tyś, potem spuszczali, dla mnie on jakies podejrzany jest ale to moja opinia. Osobiscie mma Sportinga dokaldnie takiego samego jak ten biały tylko żółtego ![]() ![]() ![]() Jesli któras z tych usterek wystapi to się zastanów. Pasek w ASO wymiana to ok 550 zł z czesciami od nich. i najawazniejsze : jesli chcesz założyć gaz do 1,4 to od razu poszukaj siebie 1,2 i nie "idz na wojne" z silnikiem1,4 z gazem, droga instalacja a nie zaoszczędzisz tak wiele bo przy normlanej jeździe po Śląsku spalanie jest średnie na poziomie 6,6 do 6,8 l. a instalacja za 3 tysiace to do Seja 1,1 włóż a nie do 1,4 z punciaka. Jak go nie zagazujesz to odwdzieczy Ci on sie spokojna rózna i cicha praca BEZ wycieków. Ja juz mam 2-go punciaka 1,4 i naprawde polecam ten silnik ale nie mozna stosowac do niego tanich zamienników tylko orginały a tłumik to za ok 250 zl idzie znaleźc na Ebay'u w Niemczech ![]() Reasumując : jesli chcesz oszczedzać przy eksploatacji i mieć gaz to 1,4 nie jest dla Ciebie ![]() ale jesli polubisz ten silnik i nie bedziesz mu oszczedać na materiałach eksploatacyjnych i tankować TYLKO markowe paliwo to 150 tys km. spokojnie oblatasz bez niespodzianek. Jesli oczywiśice wczesniej nie był "meczony" jak coś to PW |
Autor: | Kamillo [ 11 Lis 2009, 21:21 ] |
Temat postu: | |
dlaczego to 1.4 16 V nie ma współpracować z LPG? przecież tak po prawdzie to rozwinięcie silnika 1.2 16V. to po pierwszze... a po drugie: niestety nie wszystki 1.4 16V miały skrzynię 6-cio biegową. akurat kuzyn ma wersję z 5-cio biegówką i trója rzeczywiście haczy u niego od momentu zakupu - czyli od 3 lat. nie pomogła wymiana i przesmarowanie cięgien. w ASO w Poznaniu też nic nie poprawili (niestety kupiony jako używka i bez grarancji szukanie i wymienianie elementów na zasadzie coś w końcu znajdziemy mogłoby być zbyt kosztowne). koszt rozrządu z robocizną do 1.2 16V to 340 zł w ASO w Pszczynie na G. Sląsku - czyli oszczędzasz 200 zł:) A instalację polecam (sekwencja oczywiście) za ok 2800 Landi Renzo lub za ok. 3200 BRC nadal polecam 1.2 16V. |
Autor: | amoeba [ 11 Lis 2009, 23:39 ] |
Temat postu: | |
Kamillo masz jak najbardziej racje co do skrzyń. Ja zreszta tego nie neguja bo jak juz na PW pisałem, mialem 1.4 z 5tką i smigał doskonale póki nie wbił sie w Nissana Navare ![]() A wersja Sporting o której pisalismy to ma skrzynie 6tke. I aktualnie własnie takiego mam. Z 3ka idzie sobie poradzić ale trzeba rozebrać skrzynie, zarówno 5tka jak i 6tka ten sam problem. Instalacji do 1,4 nie polecam gdyz w Punto II FL 1,4 16V Dynamic 5 b. założylem przy 80 tyś sekwencje,do tego rpzebiegu bez instalacji chodził pieknie równo i cicho- po założeniu zaczeły falowac obroty, świece mimo wymiany nie działaly jak najeży, stał sie głosniejszy i silnik miał o wiele wieksze drgania, a spalanie to inna kwestia bo ja mieszcze się poniżej 7 l w jezdzie mieszanej po Śląsku. Co do rozrządu to zgadzam sie - tańszy jest 1,2 ale ja i tak polecam 1,4 jesli ktos troche wyższe koszty podkreslam troche może zaakceptować. A ten biały o którym mowa to ma własnie 6tke. W aktualnym znów mam 1,4 a skrzynie 6tke i nie zwróciłem uwagi na hałas ze skrzyni myslac ze to łozysko koła i skończyło się na rozbiórce skrzyni i wymianie kilku łozysk, na co uczulam. Ps. ta skrzynia 5tka jest równie dobra jak 6tka do normalnej jazdy. |
Autor: | Kamillo [ 12 Lis 2009, 00:55 ] |
Temat postu: | |
amoeba wiesz czy ta szóstka w Sportingu to jest ta sama skrzynia co w Stilo 1.2 16V i 1.4 16V??? Bo jeśli tak, to w Stilo musieli coś w niej poprawić w centrali Fiata. Ojciec śmiga Stilówką 1.2 16V i skrzynia jest rewelacyjna:) nie haczy, dość krótka droga lewarka, wsteczny zawsze wskakuje (a w Punto i z tym bywa różnie) no i pozwala obniżyć obroty przy większych prędkościach ( i zużycia paliwa trochę też). A że ojciec jeździ zawsze sam to przy stosunkowo ciężkim Stilo (1240 kg) nie czuć za bardzo żeby się męczył (choć lampart to z niego nie jest ![]() |
Autor: | amoeba [ 12 Lis 2009, 02:10 ] |
Temat postu: | |
Kamillo nie mam pojecia jak to z tymni skrzyniami do stilo jest ![]() kurde nie wiem, nawet nigdy nawet z nikim nie próbowałem porównywac, chociaz masz racje ![]() Ja moja szóstke wyjąłem, zmieniłem łozyska na NTN'a poskładałem i zalałem full syntetic i powoli coraz lżej chodzi a trójka powinna też sie uspokoić i dobrze wchodzić tzn podczas ostrych jazd przy przyspieszaniu spod swiateł jak pojade na nnarty albo rower musze mieć pewność żę jak z całą siłą "wbije" trójke to nie bede za chwile zbierał "teili" z asfaltu ![]() ![]() |
Autor: | zoon [ 12 Lis 2009, 09:00 ] |
Temat postu: | |
michal84 napisał(a): Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V?
Ja mam 1.4 16V nieco nowszy, z kilkoma nowymi rozwiązaniami i pewnie innym przebiegiem momentu obrotowego itd. Cięższemu autu daje nieco lepsze osiągi niż ma PII 1.2 16V. Natomiast pali litr więcej. Lepiej poszukaj 1.2 16V - idealny silnik do tego samochodu, ekonomiczy jak 8V i w sam raz jak na możliwości układu jezdnego tego pajazdu. Kupisz może taniej, zaoszczędzisz na paliwie i będziesz mógł olać kosztowną instalację gazową. Nie ulegaj magii mocy, bo codzienność to nie wyścig. |
Autor: | pieta [ 12 Lis 2009, 11:45 ] |
Temat postu: | |
zoon napisał(a): michal84 napisał(a): Może ktoś będzie umiał mi odpowiedzieć jaka jest realna różnica w osiągach pomiędzy 1.4 16V, a 1.2 16V? Ja mam 1.4 16V nieco nowszy, z kilkoma nowymi rozwiązaniami i pewnie innym przebiegiem momentu obrotowego itd. Cięższemu autu daje nieco lepsze osiągi niż ma PII 1.2 16V. Natomiast pali litr więcej. Lepiej poszukaj 1.2 16V - idealny silnik do tego samochodu, ekonomiczy jak 8V i w sam raz jak na możliwości układu jezdnego tego pajazdu. Kupisz może taniej, zaoszczędzisz na paliwie i będziesz mógł olać kosztowną instalację gazową. Nie ulegaj magii mocy, bo codzienność to nie wyścig. Niby tak ale 1.4 przydaje sie w trasie, poza tym mozna uciec golfiarzom jak ci taki do tylu uczepi |
Autor: | amoeba [ 12 Lis 2009, 16:55 ] |
Temat postu: | |
pieta twoje słowa sa magiczne ![]() nie chciaelm tego pisac zeby ktoś tu nie "rzucał" sie że golfów nie lubie, ale dokaldnie masz racje ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Kamillo [ 12 Lis 2009, 20:02 ] |
Temat postu: | |
no tak, przy wyższych prędkościach trudno zgubić czasem Złomwagena (najbardziej upierdliwe są golfy 3 - czyli składane z trzech) ![]() |
Autor: | michal84 [ 12 Lis 2009, 23:44 ] |
Temat postu: | |
Myślę Panowie, że to jest bardzo dobry argument za 1.4 ![]() |
Autor: | amoeba [ 13 Lis 2009, 00:15 ] |
Temat postu: | |
hehe ![]() ![]() dlatego kocham autka co słabo wygladaja a maja cos wiecej w sercu ![]() Ps.dlatego tez w garażu stoi bestia..... ![]() http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg][img]http://fiatpunto.com.pl/mimg,IMG_4afc88651c89d3410.jpg [ Dodano: 12 Lis 2009 23:15 ] kurde jaki ze mnie debil ![]() zeby nie umieć poprawnie obrazka załadować ![]() ![]() http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg][img]http://fiatpunto.com.pl/mimg,IMG_4afc88651c89d3410.jpg |
Autor: | Kamillo [ 13 Lis 2009, 01:04 ] |
Temat postu: | |
hm, u mnie nie wyświetla obrazka ![]() |
Autor: | lakikwap [ 13 Lis 2009, 09:50 ] |
Temat postu: | |
to ma amoeba ![]() http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4afc88651c89d3410.jpg [ Dodano: 13 Lis 2009 09:50 ] ps. fajnie brzmi? tylko kurcze pewnie automat ![]() |
Autor: | Kamillo [ 16 Lis 2009, 14:04 ] |
Temat postu: | |
miam ![]() |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |