Sugeruję pisanie w istniejących tematach:
http://fiatpunto.com.pl/topic1114.htmlbedbet napisał(a):
1. Czy były różne wersje czujnika skrętu z żółtym kablem?
Ciężko powiedzieć. Oficjalna wersja jest taka, że do przed FL jest z niebieskim kablem, a po FL z żółtym. Różnica wynika z innej średnicy wałka, na którym są osadzone.
Ale jako ciekawostkę powiem, że po wymianie u osoby zajmującej się naprawą wspomagania, w wersji przed FL mam teraz żółty kabel.
bedbet napisał(a):
2. Po czym poznać przy wymianie całej kolumny kierowniczej, że jest ona w pozycji na wprost?
Domyślam się, że to pytanie jest nawiązaniem do wcześniejszego z problemem ze wspomaganiem i wymieniając cała kolumnę, a nie sam czujnik nie chcesz mieć problemów. To nie jest takie proste, bo nawet jeśli zdemontujesz swoją kolumnę przy kołach ustawionych na wprost to nie masz żadnej gwarancji ile i w którą stronę obrócono kierownicę w kolumnie, którą byś chciał założyć. Rozwiązaniem będzie podpięcie całości, a następnie połączenie się komputerem z centralką wspomagania. Na tej podstawie odczytasz jaki jest kąt skrętu kierownicy. Wtedy z powrotem kolumnę wypniesz z maglownicy i obrócisz kierownicę jak powinna być.
Przynajmniej ja bym tak do tego podszedł.
Uwaga: przekręcona kolumna może na dzień dobry dawać taki efekt, że kierownica sama się będzie chciała obracać w którąś stronę. Widziałem coś takiego u osoby, która miała demontowaną kolumnę i potem prawdopodobnie źle złożona (po obróceniu kierownicy o 180* co wyszło po podpięciu kompa).