Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
FPII 1.2 8V: stalowe 13" -> aluminiowe 14" https://fiatpunto.com.pl/topic20593.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | LAU1976 [ 07 Lut 2010, 17:15 ] |
Temat postu: | FPII 1.2 8V: stalowe 13" -> aluminiowe 14" |
Witam, chciałbym na lato zamienić seryjne stalówki 13" na aluminiowe 14". W FAQ wyczytałem: ipIV napisał(a): (...)felga seryjna 14"5,5J ET35:
165/70R14 175/65R14 185/60R14 195/60R14 - taki balon zapewni niezbyt fajne prowadzenie w zakrętach imho. (...) Z tego co wyczytałem 14" były montowane do bogatszych wersji, więc zakładam, że do golasa też też wejdą, bo miejsca w nadkolach ma pewnie tyle samo. Zakładam też, że alu może być w takim samym rozmiarze jak wymieniona przez ipIV stalówka. A co jeśli nie znajdę identycznych i ET będzie większe albo mniejsze? Jest jakiś zakres ET i szerokości felgi, który wchodzi w grę? Nie ukrywam, że najchętniej uniknąłby dystansów i innej zabawy z zakładaniem tych kół. Nie chciałbym też być zmuszony do kupienia jakiś wycudaczonych (czyt.) drogich opon. Po prostu zwykłe kółka i tyle, że ciut większe. Z góry dzięki za pomoc |
Autor: | greg505 [ 07 Lut 2010, 18:17 ] |
Temat postu: | |
szukaj ET od 30-40, szerokosc max 6", wtedy nie bedzie problemu. mozesz pomyslec o 4x100 na srubach plywajacych btw. jak znajde dla siebie 15tki to moje beda na sprzedaz |
Autor: | LAU1976 [ 08 Lut 2010, 11:16 ] |
Temat postu: | |
Dzięki greg505, za konkrety Cholera, a znalazłem fajne z ET43 . greg505 jeśli teraz jeździsz na felgach w tym stylu: to jestem zainteresowany . |
Autor: | STax [ 08 Lut 2010, 11:34 ] |
Temat postu: | |
LAU1976 napisał(a): Cholera, a znalazłem fajne z ET43
A jakiej są szerokości? Bo jak np 5,5 i do tego dasz niezbyt szeroką oponę np 165 albo 175 to nie będzie problemu z wsadzeniem. |
Autor: | greg505 [ 08 Lut 2010, 11:43 ] |
Temat postu: | |
LAU1976 napisał(a):
nie do konca ten 'styl' |
Autor: | LAU1976 [ 08 Lut 2010, 18:23 ] |
Temat postu: | |
Planowałem założyć opony w okolicach 165 - 175. Nie zależy mi na jakiś monstrualnych kołach. Chciałbym zrobić inny myk - wypiaskowac je i pomalować na np. czerwony kolor. Byłem ostatnio w takiej jednej firmie gdzie malują felgi i odtamtej pory siedzi mi to w głowie niesamowicie . greg505 fajne te fele, ale przeciez szkoda ich malować... Ale jednego nie rozumiem - jak to jest, że na felgę o szerokości 5,5" mogę założyć oponę o szerokości 165, 175 albo nawet 185? |
Autor: | pilot [ 08 Lut 2010, 18:33 ] |
Temat postu: | |
Do opony 185 odpowiednia szerokosc felgi to 6J. Wszystko da sie zalozyc ale jak to wyglada felga waska opona szeroka totalny balon wyjdzie. |
Autor: | STax [ 08 Lut 2010, 18:46 ] |
Temat postu: | |
LAU1976: szerokość felgi to odległość między jej wewnętrznym a zewnętrznym rantem (w bardzo dużym uproszczeniu i skrócie). Szerokośc opony to szerokość jej bieżnika, podczas gdy wewnętrzna część opony, ta wchodząca na ranty felginie ma stałej szerokości, można ją rozciągnąć lub ścisnąć. Wiesz chyba zresztą jak wygląda opona pilot napisał(a): Do opony 185 odpowiednia szerokosc felgi to 6J
Nie tyle moze odpowiednia co optymalna. Każda szerokość opony ma optymalną szerokość felgi, generlanie 0,5J w tą czy w tamtą nie ma wielkiego znaczenia poza wyglądem. Chociaż czasem ta minimalna różnica w szerokości może zadecydować o tym czy felga wejdzie czy nie Podsumowując - dla opony 165 optymalne jest 5-5,5J, dla 175 5,5-6 itd. |
Autor: | LAU1976 [ 09 Lut 2010, 13:39 ] |
Temat postu: | |
Kumam dzięki wszystki za łopatologiczne objaśnienia. Teraz wiem czego szukać, żeby koło weszło w nadkole i żeby koszt opon mnie nie zaskoczył. Jak już zrealizuję swój plan powrzucam zdjęcia. |
Autor: | lime [ 06 Mar 2010, 22:20 ] |
Temat postu: | |
też zastanawiam się nad zmianą ale - boje się, że jak teraz na 13kach nie mam wspomagania, a jak założę większe koła (14) to może być ostro ciężej:( ..może ktoś kto przez to przechodził napiszę czy dużo ciężej się kręci przy takiej zmianie? |
Autor: | greg505 [ 06 Mar 2010, 22:44 ] |
Temat postu: | |
ja tez nie mam i zastanawiam sie nad 15 tu nie chodzi o wielkosc kola, tylko o jego wage na 14 185/55 dalej krece jedna reka |
Autor: | STax [ 06 Mar 2010, 23:39 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): tu nie chodzi o wielkosc kola, tylko o jego wage
Eee? Waga nie ma nic wspólnego z kręceniem kierownicą. Wielkość koła w sumie też wielkiego znaczenia nie ma, liczy się szerokość opony. Inna sprawa, że dla jednego na 185 będzie się kręcić lekko a innemu nawet na 155 będzie ciężko |
Autor: | Swoop [ 07 Mar 2010, 00:12 ] |
Temat postu: | |
felgi można sobie wybrać wraz z parametrami np tu http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurat ... model%2099 |
Autor: | greg505 [ 07 Mar 2010, 09:53 ] |
Temat postu: | |
STax napisał(a): greg505 napisał(a): tu nie chodzi o wielkosc kola, tylko o jego wage Eee? Waga nie ma nic wspólnego z kręceniem kierownicą. Wielkość koła w sumie też wielkiego znaczenia nie ma, liczy się szerokość opony. Inna sprawa, że dla jednego na 185 będzie się kręcić lekko a innemu nawet na 155 będzie ciężko Eee? jak nie ma jak ma to samo auto, te same opony, roznia sie waga felg w ktorym bedzie sie krecic ciezej? mala podpowiedz F=mg |
Autor: | fajgi [ 07 Mar 2010, 10:30 ] |
Temat postu: | |
wg mnie jedno i drugie ma wpływ....prosty sposób....miałem kiedyś Fiata CC bez wspomagania...2 komplety stalówek....na jednych 195/45/14/ na drugich 165/60/14 ( zima )....zgadnijcie na których kręciło się lżej |
Autor: | LAU1976 [ 07 Mar 2010, 11:36 ] |
Temat postu: | |
Mi się wydaje, że jednak szerokość opony ma decydujący wpływ na "lekkość" kręcenia. Bo przy zmianie 13" -> 14" koło nie staje się chyba aż tak dużo cięższe (zakładając, że opony są zbliżone parametrami). No chyba, że jest różnica w wadze między stalówką a alu (nie wiem, nigdy nie miałem ). Swoop napisał(a): felgi można sobie wybrać wraz z parametrami np tu http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurat ... model%2099
Fajna sprawa, marzy mi się coś takiego: Niestety sytuacja na moim domowym rynku finan$owym odsunęła te fanaberie w czasie... |
Autor: | greg505 [ 07 Mar 2010, 11:56 ] |
Temat postu: | |
alufelga jest sporo ciezsza |
Autor: | lime [ 07 Mar 2010, 13:05 ] |
Temat postu: | |
najwyżej skręcał nie będę:E ..albo "zawracanie na 9" |
Autor: | _wladimir_ [ 07 Mar 2010, 13:29 ] |
Temat postu: | |
lime szersza opona ma swoje atuty. W przypadku braku wspomagania oczywiście. Po miesiącu staniesz przed lustrem i się nie poznasz... takich bicepsów dostaniesz. Nie ma tego złego... |
Autor: | STax [ 07 Mar 2010, 19:16 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): Eee?
jak nie ma jak ma to samo auto, te same opony, roznia sie waga felg w ktorym bedzie sie krecic ciezej? mala podpowiedz F=mg Różnica będzie, ale pomijalna. Opór rodzi guma stykająca się z podłożem, więc waga felgi ma minimalne znaczenie w porównaniu do szerokości opony. |
Autor: | lime [ 07 Mar 2010, 19:32 ] |
Temat postu: | |
dzięki za informacje ---> mogę teraz myśleć nad jakąś zamianą _wladimir_ wtedy będę mógł się przesiąść na kamaza |
Autor: | arczi23 [ 07 Mar 2010, 21:39 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): alufelga jest sporo ciezsza jak byśmy brali pod uwagę np. alu 14" i stalówkę 14" to różnica w wadze raczej spora nie będzie. moje alufelgi 15" ważą ok 70kg., stalówki 14"ok. 54kg. a atalówki 13" jak dobrze pamiętam ok. 40kg. (+-5kg.) warzyłem wszystkie z oponami Według mnie różnica w "lekkości" kręcenia kierownicą między 13"(155/70) a 14"(185/60) jest minimalna, a różnica między 13" a 15"(195/45) jest duża(najgorsze są koleiny na drodze, kierownicę trzeba trzymać dwoma rękami)układ kierowniczy na 15" długo nie wytrzyma , na kierownicy czuć każdą nierówność jezdni (jak puścić kierownicę to się sama kręci) (ale biorąc pod uwagę mojego malucha(135/70/12") a punto na 15" różnicy w kręcenui kierownicą praktycznie nie ma ) STax napisał(a): greg505 napisał:
Eee? jak nie ma jak ma to samo auto, te same opony, roznia sie waga felg w ktorym bedzie sie krecic ciezej? mala podpowiedz F=mg Różnica będzie, ale pomijalna. Opór rodzi guma stykająca się z podłożem, więc waga felgi ma minimalne znaczenie w porównaniu do szerokości opony. zgadzam się w 100% |
Autor: | holdi89 [ 07 Mar 2010, 23:31 ] |
Temat postu: | |
nie konczmy fizyki na szkole ogolnej, gdzie swiat jest idealny, bez tarcia i innych oporow jest jeszcze takie cos jak wspolczynnik tarcia, powierzchnia tarcia, chropowatosc, opory toczenia itp ... czemu zamiast rozmyslan o bajkowych krainach po prostu nie poszukacie kogos kto jezdzi na alu 15` 195/50 w lato bez wspomagania np.... mnie tez mialem ten problem bo pudzianem nie jestem (173cm i ok 60kg), wiec na poczatku zmienilem moje zimowe 13 na 14 165/65. Wielkiej roznicy w oporach kierownicy nie bylo, zyskalem tylko lepsza przyczepnosc... w lato zdecydowalem sie na 15, i tu juz roznica byla odczuwalna. milion razy lepsza przyczepnosc, pewniej w zakretach i ten wyglad ;> minusy tez sie pojawily... spalanie wzroslo, trzeba bylo uwazac na dziurach, mniejsza dynamika auta. a opory kierownicy nie sprawiamy mi trudnosci dopoki nie musialem krecic nia kilka razy to w lewo, to w prawo, w miejscu, na ciasnym parkingu, w pewien baaaardzo upalny dzien |
Autor: | LAU1976 [ 12 Mar 2010, 12:55 ] |
Temat postu: | |
greg505 napisał(a): szukaj ET od 30-40
Nieśmiało zapytam czy w związku z powyższym dałoby radę upchnąć felgę o szerokości 5,5 cala z ET 29? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |