Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Opony - rozmiar
https://fiatpunto.com.pl/topic3355-25.html
Strona 2 z 6

Autor:  filip76 [ 26 Mar 2008, 09:24 ]
Temat postu: 

Jedi

Pisałem o tym w wątku o alusach, nie chcę podgrzewać atmosfery. Ogólnie - alu wg mnie są niefunkcjonalne i nie równoważy tego walor estetyczny. Miałem w poprzednim aucie i dziękuje. Jeden problem mniej :)

Autor:  STax [ 26 Mar 2008, 10:04 ]
Temat postu: 

filip76: jesteś w swoim zdaniu odosobniony, przynajmniej w tym temacie :E:E:E

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 10:07 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
filip76: jesteś w swoim zdaniu odosobniony, przynajmniej w tym temacie

Nie tak do końca. Ja o alufelgach już gdzieś na forum wyrażałem swoje zdanie. One są tylko ładne, poza tym nie wnoszą wg mnie nic, oprócz wad oczywiście :E

Autor:  Kuba DST [ 26 Mar 2008, 10:09 ]
Temat postu: 

Jedi napisał(a):
filip76 różnica między nowymi stalówkami a najtańszymi alu nie jest taka duża. Więc czemu nie rozważyć

Bo te tanie hinole to jednorazówki :> Jeden przejazd przez dziurawą ulicę i są kwadratowe :]

Autor:  STax [ 26 Mar 2008, 10:10 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976: czy mi się tylko wydaje, czy sam teraz na alu jeździsz? :twisted:

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 10:40 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Grzegorz1976: czy mi się tylko wydaje, czy sam teraz na alu jeździsz?


Oczywiście że jeżdże. W jednym kropku mam alu a w drugim stalu :D. Po prostu czerwony kropek to taka wersja co alu miała w standarcie. I się cieszę. Natomiast alufelgi nie są dla mnnie supermarzeniem. Wyglądają bardzo ładnie, ale tylko wyglądają. Jest to dodatek czysto estetyczny, nie mający żadnych walorów użytkowych. Podobnie jak ospojlerowanie, które mam. Po prostu kropek wygląda ładnie i tyle :D

Autor:  STax [ 26 Mar 2008, 10:56 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976: pewne walory mają, nie przesadzaj znowu, że nie - mniejsza masa, lepsza wentylacja hamulców, łatwiej je wyprostować (ale i łatwiej skrzywić :E).

Autor:  filip76 [ 26 Mar 2008, 10:57 ]
Temat postu: 

STax

Ktoś musi być tym "złym"... :twisted:

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 11:00 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
mniejsza masa, lepsza wentylacja hamulców,


Mity, bajki, legendy, klechdy, baśnie i opowieści z krypty :E


STax napisał(a):
łatwiej je wyprostować

Z tego co czytałem we wszystkich pismach motoryzacyjnych jest wręcz odwrotnie.

Autor:  STax [ 26 Mar 2008, 11:05 ]
Temat postu: 

Grzegorz1976 napisał(a):
STax napisał(a):
mniejsza masa, lepsza wentylacja hamulców,


Mity, bajki, legendy, klechdy, baśnie i opowieści z krypty :E


Grzesiu, mniejsza masa to na pewno nie mit.
To samo z chłodzeniem hamulców, przecież przewiew na 100% jest lepszy niż przy pełnej feldze i kołpaku

Grzegorz1976 napisał(a):
STax napisał(a):
łatwiej je wyprostować

Z tego co czytałem we wszystkich pismach motoryzacyjnych jest wręcz odwrotnie.


Też tak czytałem, ale jak byłem u wulkanizatora prostować stalówki, to odnośnie jednej stwiedził, że nie da już radu i dodał, że "jakby to była alu to by się dało wyprostwać, a tak to niestety nie".
Trochę mnie to też zaskoczyło, no ale skoro łatwiej się krzywią to i do prostowania faktycznie powinny być bardziej podatne.

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 11:10 ]
Temat postu: 

STax napisał(a):
Trochę mnie to też zaskoczyło, no ale skoro łatwiej się krzywią to i do prostowania faktycznie powinny być bardziej podatne.


A wszędzie piszą, że wręcz odradzają prostowanie ALU w przeciwieństwie do stali. Więc jakoś tym znajcom wulkanizatorom nie wierze.

Autor:  Tomo [ 26 Mar 2008, 11:32 ]
Temat postu: 

Zmniejszenie tzw. masy nieresorowanej wpływa bardzo pozytywnie na pracę zawieszenia oraz jego trwałość. Ja od zawsze jeżdżę na alusach. Zarówno w GP jak i w Seju mam po dwa komplety takich felg. Na lato większe a na zimę mniejsze o 1 cal na średnicy. Ciężko jest mi zrozumieć o jakich minusach mówicie? Zarówno alu jak i stalu łatwo jest skrzywić (widziałem już niejedną skrzywioną stalówkę i poobdzierane z farby kołpaki). Niestety większa część kierowców (nieobrażając tu nikogo) nie potrafi sobie poradzić z parkowaniem i albo "przytula" się kołem do wysokiego krawężnika albo "atakuje" krawężnik wjeżdżając na niego z całej siły bo inaczej sobie nie poradzi. Smutna prawda. Trzeba nauczyć się jeździć (nieraz slalomem po dziurawych polskich drogach ale przecież to dotyczy również posiadaczy felg stalowych). No chyba, że ktos ma balony jak w Polonezie gdzie wysokośc opony odpowiadała połowie średnicy felgi. Wtedy to i w teren można wjechać i krawężniki nie straszne :mrgreen:

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 11:38 ]
Temat postu: 

Tomo napisał(a):
Smutna prawda. Trzeba nauczyć się jeździć (nieraz slalomem po dziurawych polskich drogach ale przecież to dotyczy również posiadaczy felg stalowych).


Tu masz rację. Odkąd mam alusy to cholernie uważam przy parkowaniu - co można uznać za ich zaletę :E

Alusy ogólnie dostępne ważą tyle co stalówki, a chinole są pewnie cięższe od stalówek. Jeśli mamy zmniejszać masę nieresorowaną to trzeba brać felgi profesjonalne magnezowe rajdowe. Może kogoś na to stać, mnie nie.

Autor:  zoon [ 26 Mar 2008, 11:43 ]
Temat postu: 

Grzegorz - to te nasze 15 nie ważą mniej od stalowych?

Autor:  Grzegorz1976 [ 26 Mar 2008, 11:46 ]
Temat postu: 

zoon wiesz co, nie ważyłem ich, ale jak tak sobie podniesiesz jedno i drugie to jakiejś różnicy nie ma. Chyba że waga wskaże inaczej ale to będzie nieodczuwalne - no chyba że każde deko ma znaczenie, no to są lżejsze.

Autor:  Jedi [ 26 Mar 2008, 11:47 ]
Temat postu: 

Kuba DST napisał(a):
Bo te tanie hinole to jednorazówki Smile Jeden przejazd przez dziurawą ulicę i są kwadratowe



Kto mówi o tanich chinolach ??
Ostatnio rozmawiałem w zaprzyjaźnionym zakładzie PSO i zaproponowali mi Dezenta albo Enzo (teraz nie pamiętam) 15" z pierścieniami i śrubami za 1050 zł / kpl.

Autor:  zoon [ 26 Mar 2008, 11:50 ]
Temat postu: 

Nie mam felg stalowych to sobie nie podniosę dla porównania. Moje muszą być kurcze lżejsze i koniec :D

Autor:  filip76 [ 26 Mar 2008, 12:16 ]
Temat postu: 

Mam kilka lepszych pomysłów na wydanie 1000 zł - przydałby mi się nowy obiektyw albo może cb radio?

Ale ja tak mam - wolę kupić gps niż wydać kasę na sylwestra :)

Autor:  herman9 [ 20 Sty 2009, 12:58 ]
Temat postu: 

Panowie, mam pytanie, czy opony o rozmiarze 215/45/17 wejdą mi na moje felgi 17" fiatowskie bez żadnych tuleji ?

Autor:  sadoo [ 20 Sty 2009, 13:44 ]
Temat postu: 

MuCu miał chyba 215/40...
herman9 ale czy zbawi cię ten 1cm szerokości mniej?? :P

Autor:  herman9 [ 20 Sty 2009, 14:42 ]
Temat postu: 

sadoo napisał(a):
MuCu miał chyba 215/40...
herman9 ale czy zbawi cię ten 1cm szerokości mniej?? :P


orginalne są 205/45/17 :) więc więcej :)

Autor:  sadoo [ 20 Sty 2009, 15:22 ]
Temat postu: 

herman9 napisał(a):
sadoo napisał(a):
MuCu miał chyba 215/40...
herman9 ale czy zbawi cię ten 1cm szerokości mniej?? :P


orginalne są 205/45/17 :) więc więcej :)

no jak więcej o czym ty mówisz??
mówie o szerokosci...
205 mm a 215 mm to 10 mm róznicy a to jest dokladnie 1cm...
profil jest stosunkiem wysokosci opony do jej szeroksci i jest wyrazony w procentach. a nie w mm :)

Autor:  Tomo [ 20 Sty 2009, 15:28 ]
Temat postu: 

sadoo nie załapałeś :D 215 to 1cm więcej niż 205 a Ty napisałeś, że mniej. herman9, powiem Ci, że też myślałem o takiej zamiance tym bardziej, że wraz ze wzrostem szerokości wzrosłaby też sama wysokość opony. Wprawdzie tylko o 4 - 5mm ale zawsze to trochę większa ochrona dla felg na naszych polskich dziurawych drogach.

Autor:  herman9 [ 20 Sty 2009, 15:33 ]
Temat postu: 

Tomo dokładnie
sadoo ja mowie o szerokości a nie o profilu :) wiem doskonale że profil jest wyrażony w % :D

Autor:  sadoo [ 21 Sty 2009, 20:06 ]
Temat postu: 

herman9 ja też mówię o szerokości a nie o profilu...
sam napisałeś ze:
herman9 napisał(a):
sadoo napisał(a):
herman9 ale czy zbawi cię ten 1cm szerokości mniej?? :P


orginalne są 205/45/17 :) więc więcej :)

więc sie zdziwiłem gdzie Ty w różnicy szerokości z 215 do 205 nagle widzisz więcej niz 1cm
załapałem odpowiednio... tylko może niezrozumiale sformułowałem swoja wypowiedz...
chodziło mi o to co go zbawi jeden centymetr w dół (do rozmiaru 205) od tego co podał tzn 215...
Ale dobra nie ważne...

Strona 2 z 6 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/