Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
ITB - budowa/pytania/relacja https://fiatpunto.com.pl/topic38863-25.html |
Strona 2 z 3 |
Autor: | cams [ 24 Kwi 2013, 15:02 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Grubo jedziesz Z tego co wyczytałem jeszcze nie masz kolektora zrobionego na gotowo ? Pochwal się jak to będzie wyglądało W każym razie jestem pełen podziwu, i ciekaw jestem jakie to da przyrosty mocy I jak to wygląda w funkcji spalania. |
Autor: | STax [ 19 Cze 2013, 18:45 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Pawelec90 napisał(a): (o ile ktokolwiek tu zagląda... ) Zagląda zagląda, nie bój się Wałek świątka? |
Autor: | Pawelec90 [ 19 Cze 2013, 19:06 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): Wałek świątka? Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee... A poważnie, to robiłem rozpoznanie terenu i na prawdę wiele, coraz więcej złego można o Świątku usłyszeć. Raz, to dużo osób narzeka na trwałość, dwa to (podobno) słaba powtarzalność TEORETYCZNIE tych samych modeli wałków, trzy to moja osobista uwaga - kontakt z klientem, a raczej jego całkowity brak w kwestii jakichkolwiek informacji... . No i cztery - CENA . Za cene wałka u świątka, mam dwa do trzech wałków w Rewarze (czyli tam, gdzie robiłem ten) - wliczając robotę, ew. napawanie 1-2 krzywek, azotowanie i zakup kolejnego 866 (bo z takiego szlifują). Za cenę Świątka można spokojnie szukać np. CatCams'a. |
Autor: | STax [ 19 Cze 2013, 19:08 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Więc czemu nie CatCams? Nie żebym miał coś przeciw Rewarowi, w sumie raczej dobre opinie o nich słyszałem |
Autor: | Pawelec90 [ 19 Cze 2013, 19:22 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): Więc czemu nie CatCams? Nie żebym miał coś przeciw Rewarowi, w sumie raczej dobre opinie o nich słyszałem Hmm... pierwszy powód jest bardzo prozaiczny - cena . CatCams to trochę >1kpln, odrobinę drożej niż Świątek. Druga rzecz, to wysznupałem tylko jedną osobę, która mogła mi coś powiedzieć nt ich wałków w tym silniku. Trzecie i chyba najważniejsza - ja się na wałkach niestety nie bardzo znam - tzn. wiem co oznaczają poszczególne parametry itd. ale nie potrafię sobie -nazwijmy to- wyobrazić ich przeniesienia na pracę silnika. Także sytuacja w której zadzwonilem do Rewar'u, powiedziałem jaki silnik, jak podłubany, jak używany itd. a oni niech wymyślą jak to ugryźć bardzo mi odpowiadała Panowie od razu wiedzieli jak ugryźć temat - z tego co zrozumiałem, robili już wałek do właśnie tego silnika śmigającego na ITB (tyle, że chyba do rajdówki czy cuś), więc mi przygotowali po prostu bardziej "ucywilizowaną" wersję . Do tego zebrałem na prawdę pozytywne opinie o ich wałkach od znajomego, także wybór był prosty. Jedyny "-", że Rewar już nie azotuje, także muszę to sobie we własnym zakresie zorganizować. |
Autor: | STax [ 19 Cze 2013, 22:09 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
A możesz podać jakie są parametry twojego wałka, czy to "tajemnica handlowa"? |
Autor: | Pawelec90 [ 19 Cze 2013, 22:22 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): czy to "tajemnica handlowa"? Żadna . Wznios: 9,6 mm / 272* - tyle wiem . A poważnie, to nie dopytywałem jakoś szczegółowo o parametry. Jak widać, wznios praktycznie taki sam, jak w 866. Nie wiem natomiast, dla jakiego luzu podany jest czas 272*, a podobno bez tych danych to mało użyteczny parametr. Operując zupełnie nie-fachowymi zwrotami, to podobno mocna, ale jeszcze zdatna do użytku codziennego wersja, która powinna ciekawie zagrać z ITB. Na początku proponowali 284*, ale na takim ktoś już podobno śmiga "sportowo", także zrezygnowaliśmy . Z czystej ciekawości wrzucę wałek chwilę wcześniej niż ITB, żeby mieć porównanie "co" i "ile" dało. |
Autor: | Zyguś [ 19 Cze 2013, 22:26 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
ciekawe ile Ci to da |
Autor: | Pawelec90 [ 15 Sie 2013, 20:58 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Temat jak widać strasznie się ślimaczy... Na początku lipca miałem już wrzucać zdjęcia gotowej całości - kolektor był już w zasadzie gotowy, ale z różnych względów musi być wystrugany od nowa... . Jestem po wstępnych rozmowach ze stroicielem - generalnie całość dość dobrze rokuje, jedyne wątpliwości pojawiły się przy wtryskiwaczach. Wg. człowieka, który będzie to stroił, wtryski mogą nie wyrobić przy maksymalnych obciążeniach - takie trochę "na dwoje babka wróżyła..." . Dość nie na rękę byłaby mi sytuacja, w której już na hamowni okazałoby się, że trzeba "na szybko" szukać innych wtrysków, więc wolę wcześniej rozpoznać temat . Mało kto dłubie mocniejsze n/a w tych silnikach, więc trudno odszukać jakieś konkretne info. Czy któryś z Kolegów dysponuję informacjami jakie wtryski podeszłyby p&p do 1.2 8V i ew. byłby w stanie zasugerować w jaką wydajność celować? A może po prostu są na to jakieś konkretne wzory, których ja nie znam? Myślałem jeszcze nad ew. zmianą reg. ciśn. paliwa na 4 barowy, ale przy ori pompie, to chyba nie najlepszy pomysł . Druga kwestia, to podgrzewanie przepustnicy - czy któryś z Kolegów miał okazje jeździć zimą, z całkowicie odciętym grzaniem przepustnicy (zarówno po stronie "łopatki", jak i kanału wolnych obrotów)? Gdzieś doszukałem się info, że przy ujemnych temp. krokowy może zgłupieć przy odciętej "wodzie". |
Autor: | nestea [ 15 Sie 2013, 21:36 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
nie zakladasz turbo wiec wtryski od 1.2 wydadzą.. ewentualnie jak bardzo chcesz mozesz zalozyc od GT'eka. a co ty w itb chcesz podgrzewac ? |
Autor: | Pawelec90 [ 15 Sie 2013, 23:09 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
nestea napisał(a): nie zakladasz turbo wiec wtryski od 1.2 wydadzą.. ewentualnie jak bardzo chcesz mozesz zalozyc od GT'eka Podchodzą p&p? Bez żadnej rzeźby z kolektorem/listwą? Wiesz może, jaką mają wydajność (nie zadaję pytania z lenistwa, tylko w kilku miejscach znalazłem różne dane )? nestea napisał(a): a co ty w itb chcesz podgrzewac ? A napisałem, że chcę...? . Chodziło mi o ori przepustnice - zapytałem, bo podobno krokowy bez podgrzewania potrafi mieć fochy przy ujemnych temp. U mnie w ITB zostaję ori krokowiec w specjalnie wyrzeźbionym korpusie - także jeżeli w zwykłej przepustnicy zdarzałoby mu się wariować bez podgrzewania, to u mnie mogłoby być tak samo... Na etapie produkcji, to jeszcze żaden problem heftnąć do korpusu krokowca jakiś kawałek rurki, do której w razie czego można by wpiąć podgrzewanie... jak już wszystko będzie poskładane na samochodzie, to byłoby z tym trochę więcej roboty - dlatego pytam . |
Autor: | Zyguś [ 15 Sie 2013, 23:31 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
kurde a no to moze i tu jest problem...z tym podgrzewaniem..bo odlaczlem podgrzewanie przepustnicy i od tej pory czasami krokowy nie trzyma obrotow.. |
Autor: | cams [ 16 Sie 2013, 08:25 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Nie miałem okazji jeździć w zimie, ale jak narazie nie mam żadnych problemów z odłączonym podgrzewaniem |
Autor: | Zyguś [ 16 Sie 2013, 09:58 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
cams, no to moze wina nie lezy tutaj... |
Autor: | cams [ 21 Paź 2013, 14:28 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
I temat trochę zarósł pajęczyną Jak tam idzie budowa ? |
Autor: | Pawelec90 [ 21 Paź 2013, 16:08 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Generalnie wszystko jest gotowe, nawet runnery kolektora, złączki, nyple itd. - problem polega na tym, że nie ma komu flanszy z nierdzewki wyciąć. We wszystkich zakładach w których byłem, mają zapalenie wyobraźni, jeśli chodzi o ceny . Dlatego temat jest odłożony na jakiś miesiąc - dwa... wtedy powinienem mieć dostęp do water jeta w normalnej cenie. W zasadzie do godziny po wycięciu flanszy wszystko będzie gotowe, bo jest przygotowane jak klocki lego . Nie ma strachu - powiedziałem, że poskładam, to poskładam . |
Autor: | STax [ 21 Paź 2013, 18:27 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
W Opolu jest firma jet cut czy jakoś tak, wiem że mieli spoko ceny za wycinanie elementów. |
Autor: | Pawelec90 [ 21 Paź 2013, 18:35 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): W Opolu jest firma jet cut czy jakoś tak, wiem że mieli spoko ceny za wycinanie elementów. Wiesz coś na ich temat więcej? Myślałem nad załatwieniem tego wysyłkowo, ale jak wiozłem materiał do wycięcia, to chwilowo zwątpiłem . Płyta z nierdzewki, gr 10, to jest ponad 10 kg żywej wagi - obawiam się, że przesyłka by mnie zniszczyła . Ale jak zrobiliby fajną cene, to nawet z wysyłką by się opłacało - jutro się do nich odezwe, zobaczymy, czy w ogóle będzie im się chciało projekt zrobić, bo wiele firm się krzywi - ale wielkie dzięki za info . |
Autor: | STax [ 21 Paź 2013, 18:48 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
Kolega za wycięcie z blachy 2mm wydechu (3 przegrody w środku) zapłacił 20zł Jakość bdb ponoć. |
Autor: | Pawelec90 [ 21 Paź 2013, 19:03 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
STax napisał(a): Kolega za wycięcie z blachy 2mm wydechu (3 przegrody w środku) zapłacił 20zł Jakość bdb ponoć. No to "subtelna" różnica w cenniku w stosunku do zakładów, które odwiedziłem |
Autor: | cams [ 23 Paź 2013, 21:35 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
To się cieszę że temat nie umarł i czekam na jakieś fotki i postępy |
Autor: | Pawelec90 [ 30 Lis 2013, 17:49 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
cams napisał(a): To się cieszę że temat nie umarł A w życiu! Ma się całkiem dobrze - w sumie nawet dobrze, że "siła wyższa" trochę wyhamowała całość, bo złapałem się za zbyt dużo rzeczy na raz. Do założenia jeszcze Innovate, przebudowanie odmy, konserwa i może jakaś zabudowa w środku pod gajgerki - to tak w skrócie na przyszły tydzień... no i fajnie by było jeszcze gdzieś po drodze wystroić porządnie . [ Dodano: 30 Lis 2013 17:49 ] No, to by było na tyle - silnik zmielony, więc temat można uznać za zamknięty jak na razie.. |
Autor: | Piechuxt [ 30 Lis 2013, 20:56 ] |
Temat postu: | Re: ITB - budowa/pytania/relacja |
A można coś szerzej? I miało to związek ze strojeniem/modami, czy ot, przypadek? Bo nowina....smutna |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |