Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Sprecyzowanie modów 1.1
https://fiatpunto.com.pl/topic47042.html
Strona 1 z 1

Autor:  pavnucek [ 11 Maj 2014, 22:59 ]
Temat postu:  Sprecyzowanie modów 1.1

Witam,

Posiadam Kropka 1.1 55+LPG , jakiś czas temu oddałem do mechanika samochód, na wymianę uszczelki pod głowicą.
Bambus założył mi ją odwrotnie (szkoda że zorientowałem się po pół roku) cała góra poleciała bo niebyła smarowana.

Wiem że ten temat był milion razy, przepraszam za powtarzanie, ale chce się wszystkiego dowiedzieć.
Czytałem tutaj mnóstwo tematów o modach na głowice 1.2, ale jak zwykle nic konkretnego(co by powiedziało od A do Z), czy to działa, czy nie, jakie parametry. Raz mi się trafił fajny link zamieszczony przez użytkownika Rabarbar, ale nie mogę go ponownie znaleźć.

Co mnie konkretnie interesuje:
-czy jest potrzeba zmiany kolektora ssącego(LPG)?
-Jaką zastosować uszczelkę pod głowice?
-czy kolektor wydechowy połączy się z wydechem od seryjnego 1.1
-Jakoś trzeba specjalnie planować głowice?
-Co z komputerem, też trzeba zmieniać na 1.2?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję!

Autor:  Pawel694 [ 30 Maj 2014, 17:40 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

1. Tak potrzebny jest z 1.2 75 wraz z przepustnicą
2. Uszczelka 1.1/1.2 to to samo
3. Kolektor pasuje z 1.1, ale w 1.2 75 jest 4-2-1
4. Tak aby była prosta
5 Tak komputer musi być od 1.2 musisz dorobić kable do wtryskiwaczy, pompę paliwa należy zastosować z wersji 75.

Autor:  STax [ 30 Maj 2014, 20:25 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

Podstawa to zmiana wałka na 866, bo imho daje największy efekt w stosunku do ceny.
Potem warto zmienić przepustnicę na tą z 1.2 75, ale nie wiem ja się to będzie miało do LPG (zwężki itp, zależy od rodzaju instalacji itp).
Głowicę można zostawić z 1.1 i splanować, ewentualnie zamiast planowania zastosować uszczelkę z grande punto 1.4 8v, bo jest o ok. 1mm niższa.
Zmiana głowicy na tą z 1.2 75 ma plusy (większe zawory) i minusy, w postaci konieczności przejścia na wielopunkt, czyli inna pompa paliwa, komp (trzeba zdjąć immobiliser w nowym), listwa wtryskowa i kolektor dolotowy.
Kolektor wydechowy 4-2-1 można wstawić, daje minimalną różnicę na wyższych obrotach.

Rozróżniaj 1.2 60 SPI od 1.2 75 MPI, bo będziesz szukał potem nie tych części co trzeba ;)

Co do samego kompa, to nie wiem jak się mają zmiany w nim do LPG. U mnie przy kompie od 1.1 jest zmieniona mapa i podniesione odcięcie i efekty są jakieś tam.

Autor:  Pawel694 [ 31 Maj 2014, 22:15 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

Sama zmiana głowicy w 1.1 na tą z 1.2MPI daje całkowitą moc +/- 70KM* (*-na wtrysku MPI, zależy od stanu dołu silnika).
Tak jak podał STax uszczelka z GP i hardkorowe planowanie i mamy około 80KM. Montując pełne MPI pewnie było by o kilka więcej.
Co potrzeba/co trzeba zrobić do zmiany głowicy/silnika na 1.2MPI:
-Silnik kompletny/głowica z kolektorem ssącym, listwą wtryskową, wtryskami, przepustnicą, obudowa filtru powietrza 1.2 MPI.
-Wiązka tu są dwie opcje:
1.Wiązka cała, od kompa do złączki pod plastikiem za filtrem powietrza, wraz z przekaźnik pompy paliwa (są dwa rodzaje najlepiej wziąć wiązkę która ma taki sam typ)
2.Można też dorobić rozgałęzienie z jednego na cztery wtryski. (tutaj musiał by się wypowiedzieć ktoś kto to praktykował)
-Komputer 1.2 MPI pierwsze roczniki nie miały imo (bynajmniej ja wyciągałem z wersji HSD i nie było rocznik 94)
-Pompa paliwa z wersji MPI, do tego trzeba zmienić przewód doprowadzający paliwo gdyż w 1.1 jest z tworzywa w 1.2 jest metalowy (na pewno z przodu)
No i pozostaje kwestia nieszczęsnego LPG, niestety w MPI na drugiej generacji istnieje możliwość strzałów w dolot. Druga generacja tworzy też zwężkę w ukłądzie dolotowym, co za tym idzie utratę mocy i większe spalanie na PB. Po zmianie systemu wtryskowego najlepiej było by zmienić gaz na sekwencję przystosowaną do full group

Autor:  STax [ 01 Cze 2014, 07:45 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

Pawel694 napisał(a):
-Komputer 1.2 MPI pierwsze roczniki nie miały imo (bynajmniej ja wyciągałem z wersji HSD i nie było rocznik 94)

Zgadza się, komputery z oznaczeniem ECOL nie mają immo.

Autor:  rzel [ 01 Cze 2014, 09:57 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

wiązki zmieniać nie trzeba, wystarczy rozdzielić sygnał na 4 wtryski plus masy
koło rozrządu przekładasz z głowicy 1.1 do 1.2 i dajesz pasek jak w 1.1
mocami podanymi wyżej bym się nie sugerował

Autor:  - Arturo - [ 12 Lip 2014, 13:14 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

Tutaj krótki poradnik jak rzeźbić 1,1 http://pasjarajdowania.cba.pl/fire1150.html

Ja chciałem skrócić skrzynie by w końcu kropek nie był zamulony ale nie maja aktualnie skrzyń szóstek na szrocie, wiec powróciłem do koncepcji zmontowania silnika, by był trochę żwawszy. Parokrotnie przechodziło mi to przez myśl ale właśnie LPG trochę przeszkadza. Ale na dzień dzisiejszy zacząłem sie po raz kolejny poważnie zastanawiać nad:

- Zmiana głowicy 1.1 na 1.2 75km z walkiem 866 + poprawa i wyrównanie kanałów, poza oczywiście całym zrobieniem głowicy na gotowo.
- Kolektor 4-2-1 z 1.2 75km
- Dolot:
- Albo ten co jest z 1.1 na SPI (mocowanie będzie trzeba chyba przerobić do głowicy) + ewentualnie przepustnica np z Palio SPI 1,4 + mier. Filtr powietrza zostaje ten co był ewentualnie wkładka K&N.
- Lub zmiana na dolot z 1.2 75KM (zdarzały się kolektory metalowe ?) Przepustnica 1.4 SPI z Palio jak podejdzie a dziury wtrysków zaślepić
- Lub dolot 1,2 75KM z wtryskami, i komputerem sterującym. Tutaj mimo iż jest to wielo-wtrysk to nie jest to sekwencyjny tylko wszystkie sikają na raz po trochu, wiec nie trzeba dodatkowych kabli z komputera tylko rozdzielić na 4 ten co już jest i instalacja drugiej gen będzie działać bez problemu jeśli kolektor będzie metalowy by go nie rozsadziło przy cowce.

PB dla mnie jest paliwem awaryjnym a nie podstawowym więc w celu uniknięcia dodatkowych kosztów w postaci pompy i komputera zastanawiam się nad zostawieniem swojego kolektora. Oraz zastanawia mnie czy wyższe sprężanie na głowicy 1,2 (ponoć głowica 75km ma mniejsza pojemność, i podnosi sprężanie ?) Nie będzie kolidować z LPG które ma liczbę oktanowa 92-do 100 parę... i nie będzie jakiegoś spalania stukowego.

Autor:  Flexider [ 26 Lip 2014, 19:14 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

a samo przlozenie kompa 1.2 do 1.1 da cos ;>

Autor:  - Arturo - [ 27 Lip 2014, 00:32 ]
Temat postu:  Re: Sprecyzowanie modów 1.1

Flexider napisał(a):
a samo przlozenie kompa 1.2 do 1.1 da cos ;>


Wątpię...

Jeśli w ogóle zadziała i nie będzie walić cheka z powodu wtrysków... i pamiętaj ze w raz z kompem ponoć trzeba centralkę immo przełożyć lub rozkodowany komputer.

Ja w końcu skusiłem się na SWAPA góry od 1.2Mpi 75km bo chyba to najsensowniejsze rozwiązanie koszty/osiągi/minimalny nakład pracy. Póki co kanały w głowicy się wygładzają w przyszłym tyg może pójdzie do planowania i zrobienia zaworów....

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/