Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Brewki
https://fiatpunto.com.pl/topic5045.html
Strona 1 z 2

Autor:  RzLukas [ 20 Gru 2007, 23:09 ]
Temat postu:  Brewki

Witam
Zastanawiam się nad kupnem i montażem brewek do mojej kropki. Mam, zatem kilka pytań do was:
1) skąd wziąć kod lakieru ( nie mam go nigdzie naklejonego na masce samochodu)
2) Jaki jest koszt lakierowania, mogę to sam zrobić?, Ile potrzeba jest ewentualnie lakieru i gdzie go mogę dostać?
3) Jaki jest sposób montowania brewek, na silikonie?
Dziękuję za udzielone mi wskazówki.
Pozdrawiam

Autor:  Des [ 20 Gru 2007, 23:32 ]
Temat postu: 

Po 1. to jak nie masz kody lakieru udaj się do lakiernika to Ci lakier dobierze.
Po 2. Zostaw to lakiernikowi.
Po 3.Brewki montuje się tak jak progi itp na klej do szyb, z tego co pamiętam.
Po 4. Puknij się. Brewki są passe i raczej nie wrócą. A już najlepiej wyglądają na zupełnie seryjnym aucie.

Autor:  RzLukas [ 21 Gru 2007, 08:16 ]
Temat postu: 

Des to sugerujesz żeby ich nie montoać??

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 12:30 ]
Temat postu: 

Dokładnie. Punto II ma bardzo ładne reflektory i zakładanie jakichś brewek na nie tylko zepsuje auto. Takie moje zdanie, a ty zrobisz jak chcesz. Powiem Ci tylko, że odkad jestem na tym forum widze jakieś dziwne pomysły na przerobienie aut klimatem spod wiejskiej dyskoteki i staram się z tym walczyc, bo mam już dośc widoku Punto II zwiesniaczonego jakimiś ogromnymi spoilerami, wlotami powietrza, czy chociażby brewkami. Nie o to chodzi w tuningu. Zamiast wydawać pieniądze na brewki, czy inne elementy wątpliwie poprawiające wygląd auta lepiej kupić sobie chociażby filtr stozkowy do auta i przynamniej to jakoś poprawi jego dynamike. Pozdrawiam.

Autor:  adi.degora [ 21 Gru 2007, 12:44 ]
Temat postu: 

Des napisał(a):
lepiej kupić sobie chociażby filtr stozkowy do auta i przynamniej to jakoś poprawi jego dynamike.


To Ci sie udał żart :mrgreen:

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 13:02 ]
Temat postu: 

adi.degora napisał(a):
Des napisał(a):
lepiej kupić sobie chociażby filtr stozkowy do auta i przynamniej to jakoś poprawi jego dynamike.


To Ci sie udał żart :mrgreen:


Załóż sobie dolot Yankowy, jesli wiesz co to jest, i wtedy pogadamy.
boze ilu spoeców od tuningu się narobiło nagle...

Autor:  adi.degora [ 21 Gru 2007, 13:07 ]
Temat postu: 

Des napisał(a):
adi.degora napisał(a):
Des napisał(a):
lepiej kupić sobie chociażby filtr stozkowy do auta i przynamniej to jakoś poprawi jego dynamike.


To Ci sie udał żart :mrgreen:


Załóż sobie dolot Yankowy, jesli wiesz co to jest, i wtedy pogadamy.
boze ilu spoeców od tuningu się narobiło nagle...


Mhm, a powiedz ile koni można tym uzyskac? I najlepiej wrzuc skan z hamowni ;)

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 13:08 ]
Temat postu: 

Image

Alez prosze. Co prawda wykres jest dla Cinquecento sporting z silnikiem 1.1 MPI, ale w 1.2 8V działa tak samo. Jest potwierdzone, że dolot daje 3.3KM i 3.5 nM, co w takim silniku jak 1.1 czy 1.2 potrafi zrobić róznicę.

Autor:  daras [ 21 Gru 2007, 13:10 ]
Temat postu: 

To twoja sprawa i oczywiście zrobisz jak uważasz ale: nie szkoda brewkami psuć wyglądu tak fajnego 3 drzwiowego punciaka?

Autor:  adi.degora [ 21 Gru 2007, 13:10 ]
Temat postu: 

Des napisał(a):
Image

Alez prosze. Co prawda wykres jest dla Cinquecento sporting z silnikiem 1.1 MPI, ale w 1.2 8V działa tak samo. Jest potwierdzone, że dolot daje 3.3KM i 3.5 nM, co w takim silniku jak 1.1 czy 1.2 potrafi zrobić róznicę.


Tak, zapominasz tylko że punto jest "nieco" cięższe od cecety :) I te trzy konie to sobie.. :lol:

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 13:16 ]
Temat postu: 

A żebyś się nie zdziwił. Jak widać na wykresie ten dolot poprawia moc i moment w całym zakresie obrotów, także róznica jet odczuwalna.

Tak się zastanawiam. Pracujesz w jakieś firmie zajmującej się tuningiem Fiatów, czy może testowałeś taki dolot?? Raczej nie bo jesli chociaz troche byłbys obeznany w tuningu tych silników, to wiedziałbys, że 3.3km i 3.5nM tylko poprzez zmianę dolotu to dużo w tym silniku.
Patrzac na to co masz w podpisie widzę, że Twoje podejście do tuningu jest jakie jest i nie zamierzam się z Toba kłucić, bo i tak zawsze będziesz myslał, że wiesz lepiej. Pozdrawiam.

Autor:  adi.degora [ 21 Gru 2007, 13:19 ]
Temat postu: 

Oj synu nic o mnie nie wiesz, a mądrujesz się jak nie wiem... Wiem ze ty za to pracujesz w firmie tuningowej, jesli wciskasz ludziom takie kity jak tutaj to nie dziwota że w PL tuning jest jaki jest ;) Twoim zdaniem przy 80- koniach czuc dodatkowe 3- gratuluję :) I powodzenia w dłubaniu swoich 60 koni ;)

Autor:  daras [ 21 Gru 2007, 13:28 ]
Temat postu: 

Czy ja dobrze rozumiem czy to są jakieś żarty?
Serio da się zauważyć 3 KM i 3 Nm różnicy w silniku ok. 60 konnym?

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 13:30 ]
Temat postu: 

adi.degora napisał(a):
Oj synu nic o mnie nie wiesz, a mądrujesz się jak nie wiem... Wiem ze ty za to pracujesz w firmie tuningowej, jesli wciskasz ludziom takie kity jak tutaj to nie dziwota że w PL tuning jest jaki jest ;) Twoim zdaniem przy 80- koniach czuc dodatkowe 3- gratuluję :) I powodzenia w dłubaniu swoich 60 koni ;)


Ten dolot jest do silników 1.1 i 1.2 8v, a nie do 1.2 16v i przy tych 55, bądź 60 koniach czuć różnicę. Nie wciskam ludziom kitu, tylko pisze prawdę, bo owszem mozna kupić filrt stozkowy K&N i sam się przyznaję, że mam taki, ale oprócz efektu dzwiękowego daje on niewiele, więc pisze, że jak ktoś chce zakładać dolot to niech założy taki a'la Yankowy z rurą prowadząca filtr w w stronę zderzaka i to daje chociaż wymierne efekty.
Dziwi mnie fakt, że na temat tego jaki jest tuning w PL narzeka człowiek, który na liście zmian w aucie napisał pokrowce na fotele.

A co do dłubania moich 60 koni to nie dziękuje, żeby nie zapeszyć.

A tak wogóle:
Cytuj:
Patrzac na to co masz w podpisie widzę, że Twoje podejście do tuningu jest jakie jest i nie zamierzam się z Toba kłucić, bo i tak zawsze będziesz myslał, że wiesz lepiej.


W pełni podtrzymuję moje słowa.



@ daras: Owszem da się zauważyc róznicę w dynamice auta, jesli oczywiście poprawa nie występuje tylko w wąskim zakresie obrotów, a na całej lini. Mowa tu oczywiście o silniku 1.2 8v 60 koni, bo przy mocxniejszych i większych silnikach przyrost 3 koni to raczej mało odczuwalna rzecz ( a co do silnika, który ma adi to wogóle nie wiem, bo nie interesowałem się takim silnikiem, ale zapewne w nim sam filrt daje niewiele, bo konstrukcja układu dolotowego jest zupełnie inna i tam nie zuskuje się na oddaleniu filtra od przepustnicy, bo filtr juz jest kawałek od przepustnicy.).
Ogólnie silniki 8v fiata są bardzo zatkane i już niewielka ingerencja w przepływ powietrza, czy spalin odczywalnie poprawia dynamikę auta i mówię tu z własnego doświadczenia, bo sam pamiętam jak pierwszy raz jechałem w trasę wyprzedzanie na seryjnym silniku to był lekko mówiąc wyczyn, z to po zmianie filtra(owszem K&N na przepustnice, ale na pewno lepiej przepuszcza powietrze niż seryjny) i zmianie tłumika końcowego czuć było, że auto chętniej przyspiesza.

Autor:  RzLukas [ 21 Gru 2007, 14:55 ]
Temat postu: 

Des Mam instalacje gazową i filtr stożkowy sobie daruję, już i tak samochód ładnie buczy :wink: . A co tych brewek to może masz rację. Nie chodzi mi o zwieśniaczenie auta, ale żeby się "wyróżniał w tłumie". Spojler i progi miał już założone jak go kupiłem i wcale nie popsuły jego uroku.
Sam zobacz http://fiatpunto.com.pl/topic907.html

I tak na koniec zachęcam do zakończenia tej wymiany zdań między wami.Każdy ma swoje zdanie . Święta idą :wink:

Autor:  GND [ 21 Gru 2007, 15:13 ]
Temat postu: 

moim zdaniem Des ma racje przy silniku 8V 3 konie na samym filtrze i moim zdaniem jest to duzo. oraz z pewnoscia poprawi to dynamike jazdy :)

Autor:  Des [ 21 Gru 2007, 16:24 ]
Temat postu: 

RzLukas napisał(a):
Des Mam instalacje gazową i filtr stożkowy sobie daruję, już i tak samochód ładnie buczy :wink: . A co tych brewek to może masz rację. Nie chodzi mi o zwieśniaczenie auta, ale żeby się "wyróżniał w tłumie". Spojler i progi miał już założone jak go kupiłem i wcale nie popsuły jego uroku.
Sam zobacz http://fiatpunto.com.pl/topic907.html


Ale to co innego. Mi chodziło o reflektory. Moim zdaniem sa one ładne i nie potrzeba na nie nic naklejać.. Jak chcesz żeby wyglądał agresywniej to już lepiej lekkiego bad-looka zrób, a nie naklejaj brewki.

Autor:  E.T. [ 21 Gru 2007, 21:45 ]
Temat postu: 

jak Ci się podoba, to zakładaj i nie słuchaj innych!!!!

Autor:  GND [ 21 Gru 2007, 23:10 ]
Temat postu: 

w sumie kazdemu podoba sie cos innego. Ale jak dla mnie to bez przesady to bedzie wygladało tak jak spiner na kołpaku. ja definitywnie jestem na NIE za czyms takim

Autor:  E.T. [ 22 Gru 2007, 00:08 ]
Temat postu: 

GND napisał(a):
w sumie kazdemu podoba sie cos innego. Ale jak dla mnie to bez przesady to bedzie wygladało tak jak spiner na kołpaku. ja definitywnie jestem na NIE za czyms takim


ja też jestem na NIE, ale jak koledze RzLukas się podoba, to niech robi na zdrowie, bo to jego pojazd i on nim jeździ!!

[ Dodano: 21 Gru 2007 23:08 ]
Des napisał(a):
Załóż sobie dolot Yankowy, jesli wiesz co to jest, i wtedy pogadamy.


co to jest?
(i nie odsyłajcie mnie do Pana Googla!;))

Autor:  RzLukas [ 22 Gru 2007, 09:24 ]
Temat postu: 

Przeglądając wasze opinie doszebłem do wniosku że faktycznie nie ma co z samochodu robić choink i raczej podaruje sobie te brewki, a za to kupię sobie welurki do środka na wiosnę :wink: . Wszystkim serdecznie dziękuję za opinie.

Autor:  GND [ 22 Gru 2007, 09:36 ]
Temat postu: 

nie ma sprawy :) polecamy sie na przyszłosc :D

Autor:  Des [ 22 Gru 2007, 10:07 ]
Temat postu: 

E.T. napisał(a):
co to jest?
(i nie odsyłajcie mnie do Pana Googla!;))



A coś takiego. To jest dokładnie do slnika 1.2 8v 75KM z Punto I, ale do Punto II 1.2 8v wygląda podobnie. Jest to bodajże kopia dolotu Abartha.
Image

Autor:  E.T. [ 22 Gru 2007, 10:41 ]
Temat postu: 

Des napisał(a):
A coś takiego. To jest dokładnie do slnika 1.2 8v 75KM z Punto I, ale do Punto II 1.2 8v wygląda podobnie. Jest to bodajże kopia dolotu Abartha.


dzięki!

Autor:  LAU1976 [ 22 Gru 2007, 14:21 ]
Temat postu: 

A ja uważam, że dobrze zrobione brewki (dobrze czyli wyglądające jak fabryczne) wyglądają całkiem spoko 0) :oops: . W sumie są mało widoczne, ale jednak zmieniają coś w optyce auta.

Wykropkowanych Świąt życzę :!: :D

[ Dodano: 22 Gru 2007 14:21 ]
Des napisał(a):
A coś takiego. To jest dokładnie do slnika 1.2 8v 75KM z Punto I, ale do Punto II 1.2 8v wygląda podobnie. Jest to bodajże kopia dolotu Abartha.
Image


Tak przy okazji - a ile to kosztuje? I można to zamontować samemu na podwórku pod klatką? :wink: :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/